Reklama

Reklama

Family Romance, LLC

  • Německo Family Romance, LLC (více)
Drama
Německo, 2019, 89 min (Alternativní 85 min)

Ve svém nejnovějším počinu – nízkorozpočtovém celovečerním filmu o unikátním japonském byznysu s „rodinami k pronájmu“ – světaznalý německý režisér Werner Herzog poprvé natáčel na Dálném východě. Ve filmu, kde se neustále mísí dokumentární přístup s fikcí, ztvárňuje Yuichi Ishii, skutečný zakladatel firmy Family Romance, sám sebe v hlavní roli muže, který má sehrát roli pohřešovaného otce dvanáctileté Mahiro. Tento úkol se však značně zkomplikuje poté, co na povrch vyplují skutečné city a předstírání se začne prolínat s realitou. Herzog zkoumá různé aspekty vědomého sebeklamu a fantazie, včetně návštěv hotelu provozovaném humanoidními roboty či pohřebního ústavu, kde se lidé mohou na zkoušku účastnit vlastních pohřbů. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (8)

WillBlake 

všechny recenze uživatele

Herzog najímá najatého herce, aby vystupoval jako herec v inscenovaném dramatu natočeném v dokumentárním stylu, a vychází mu to. Doporučuju verzi, která po skončení filmu obsahuje video rozhovor s režisérem. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Objektivně bych dal jen lepší 3*, ale mám pocit, že tohle je vrchol novodobé (tz. 2001-současnost) Herzogovy tvorby a že lepší film už nenatočí. Poprvé po dlouhé době je totiž jeho film je o něčem víc než ty předchozí. Má to zajímavé téma o jedné japonské společnosti, která plní nesplnitelné sny - respektive vytváří iluze, například ve které najatý člověk hraje dvanáctileté holce otce nebo ve které jedné důchodkyni zinscenují situaci, ve které od jedné firmy jakože vyhraje 20 milionů jenů. Do toho zároveň ale ukazuje, jak moc se Japonsko od své minulosti změnilo k nepoznání a jak moc odlišná je jeho kultura od té západní - ačkoli se jí v něčem neustále snaží přibližovat. Náměty i myšlenkami je to docela hluboké, o to víc mě ale mrzí, že je to celé natočené otravnou digitální kamerou (na kterou jsem si sice později zvykl, ale stejně...), že to má nejednu zbytečně dlouhou scénu a hlavně že stylem i vedením to neustále působí spíš jako dokument, než hraný film - ačkoli hraný film je to o dost víc. Opět je to další náměť - po Soli a ohni - který by byl asi lepší jako dokument, nicméně i jako film to kupodivu funguje celkem slušně. Nemá to úplně dokonalý scénář a někdy je to úplně zbytečně moc doslovné (hlavně ta scéna s Bali), ale někam se to vyvíjí a dokonce se to dokáže tvářit jako japonský film - na povrchu je vše klidné a obyčejné, skutečné emoce jsou však pod povrchem. A navíc u mě má Herzog velké plus za to, že zde celou dobu všichni mezi sebou mluví japonsky. Jeho styl je v tom znát docela dost, ale nic si naštěstí neulehčoval jako režisér Anthropoidu. Takže jo, ačkoli výtek nemám zrovna málo a některé scény jsou vysloveně pitomé, tohle se kupodivu Herzogovi opravdu povedlo a líbilo se mi to. Slabé 4* ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Túžite po nezvyčajnom zážitku? Stretnutí s dlho nevideným, či mŕtvym príbuzným? Výhre v lotérii? Firma Rodinné kúzlo je tu pre Vás! Na Slovensku sú tv show typu Modré z neba, či Pošta pre Teba. Plnia, pred očami státisícov, prilepenými na obrazovky, priania obyčajných, často postihnutých, jednoduchých ľudkov. Tieto megalomanské show, vysielané v prime time, slúžia propagácii moderátorov a spotrebnej reklame. Minimálne sa venuje skutočným želaniam ľudkov. Japonská firma plní priania v privátnej zóne žiadateľov. Bez tv a plochých nakúkačov do súkromia iných. O to silnejšie emócie dokáže vyvolať. Ilúzia, pri takomto spôsobe jej poskytnutia, potom ľahko skĺzne do reálnej predstavy. Na problém je tým zavarené. Najmä, ak sa rodina majiteľa firmy akoby vytratí, vplyvom ním poskytovaných a prežívaných silných, živých emócií na dennej báze. Dokumentárne pôsobiaca dráma. Ukazuje službu, vypĺňajúcu nezhojené emočné jazvy, túžby, predstavy. Vytvárajúcu tým zároveň iné bolesti, na inej úrovni. Do toho dronové záberov na tokijský megapolis s ostrovčekmi zelene. Tie často poskytujú priestor na uskutočnenie firemne emočných zámerov, posilňujúcich ilúziu ich reálnosti. ()

Hamaradža 

všechny recenze uživatele

Herzogove nízkorozpočtové Lost in translation vol. 2. Cítim tu istú analógiu s Lynchovým Inland Empire a jeho miestom v Lynchovej tvorbe. Rovnako pri Family Romance LLC sa Herzog na staré kolená vybral cestou malej, nízkorozpočtovej, z veľkej miery improvizovanej drámy, pri ktorej lacnú, digitálnu kameru obsluhoval on sám, s malým, priam nulovým štábom. Pokus o absolútne splynutie s hercami, naturálnosť, zachytenie fluidného prostredia, ktoré ani nevedelo, že je natáčané. Motorom príbehu tu boli nepochybne Herzogova fascinácia kultúrnymi rozdielmi Japonska (a jeho tichej, melancholickej samoty) v porovnaní s jeho rodnou Európou a meta rovina obsadenia samotného prevádzkovateľa Family Romance LLC do hlavnej role. Jasné, niekedy mu to škrípe, neherci nehrajú "presne" alebo je scenár na Herzogove pomery nepochopiteľne doslovný (Vysvetľovanie so zaplateným mímom fotoaparátom a iné názorné vysvetlivky). Na mňa to ale emočne celkom fungovalo. 3,5*. ()

Davered 

všechny recenze uživatele

Atraktivni prostredi Tokia je zde paradoxne svym zpusobem nevyhodou. Vytvari dojem, ze problematika neautentickych lidskych vztahu/roli je specificka pro Japonsko, pro kulturu tak odlisnou (jak dokladaji treba sceny z robotizovaneho hotelu nebo dusledne lpeni na presnem nacasovani odjezdu vlaku) od te zapadni. Ve vysledku tak spis maly, kuriozni film nez neco, co by se nejak vyrazneji zarylo pod kuzi. 3,5* ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama