Obsahy(1)
Anšlus Rakouska, neklid v pohraničí, mobilizace… V tísnivé atmosféře roku 1938 přišel Václav Talich s novým nastudováním Libuše. Národní divadlo tak chtělo povzbudit cítění národa v době rostoucího ohrožení. Druhá republika ale znamenala postupný zánik pluralitního uměleckého prostředí. Když o Vánocích roku 1938 zemřel Karel Čapek, nevyvěsilo Národní divadlo černý prapor. V nové situaci se stal nežádoucí osobou. V únoru 1939 přišel příkaz propustit všechny židovské zaměstnance. Hugo Haas odchází nejen z Národního divadla, ale po okupaci zbytku Československa nacisty i do emigrace. Národní divadlo se v situaci, kdy byla řada autorů zakázaných, snažilo vyjadřovat především pomocí metafory. Další etapou dějin Národního divadla provází Ondřej Havelka. (Česká televize)
(více)Recenze (2)
Hnusný období...Andula Sedláčková byla jediná kdo nepřišla přísahat loajalitu říši po atentátu na Heydricha... ()
Zatím nejzajímavější díl z doby okupace. Hranice kolaborace byla zda se tenká. Němci potřebovali stabilitu pro výrobu zbraní v průmyslovém Československu. ()