Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richenza je historický film o životě české a polské královny Richenzy, v Čechách známější spíše pod jménem Eliška Rejčka. Jedná se o nekomerční, nízkorozpočtový filmový projekt vedený snahou o vyobrazení autenticity života za vlády posledních Přemyslovců. (ČSFD.cz)

Videa (1)

Trailer

Recenze (12)

verbal odpad!

všechny recenze uživatele

Neohrabaná a velmi neestetická swingrpárty zmateně pobíhající partičky patrně zanícených, avšak bolestivě nehezkých, ňoumovitých, dickčně malformovaných a totálně kožených LARPistů a koňošuků, kterou by nevytrhly ani detailní záběry na kozypleje a při níž někdo narval historické autenticitě i událostem nenagelovanou borovou šišku rovnou do prdele. Satanžel entusiasmus není koksovatelný, tudíž se domnívám, že to má na filmové HOMObázi co dělat asi tolik, jako ten slavný velkovýpravný, na mobil natočený bourač bloků „Vikinský námezdník Verbalenza z(s)téká hradby Carcassonne a cituje u toho Wykydpédii“. Malá ochutnávka, a až mi tu udělají profil tvůrce, naperu to sem v 8K i z plného frontálu. Soryjako, děcka, bylo vidět, že jste se snažily, až jste si pokousaly jazyky a poslintaly fiži, ale příště raději zůstaňte u toho vzájemného opíchávání se dřevěnými meči mezi genetickými malformacemi a u oslintávání šeredných princezen a drobného hospodářského zvířectva na té vaší louce v Horních Pičovicích, nebo plýtvejte seksuálně frustrovanou energií na nějakých těch mutantích conech. P.S.: Zvláštní cenu odporné poroty „Exemplární umlácení niňerou“ zaslouženě získává autorka zvukostopy za nejotravnější, nejvlezlejší a nejnecitlivější hudební doprovod amatérského porna všech dob. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Príliš veľa dobovej hudby (tá píšťalka mi bude znieť v uchu ešte tri dni), ktorá pôsobila až rušivo v spojitosti s tými biblickými spevmi. Herecky často topornejšie, repliky jednoduché a život Elišky znázornený veľmi skratkovite, v podstate sme sa len dozvedeli, že mala pár chlapov a pila pivo. Za to kostýmy a prostredie boli celkom ok na to, že ide o amatérsky počin. Už som videl aj horšie historické bludy s obrovskými rozpočtami. Tu treba uznať aspoň tú snahu. ()

Reklama

cpt.Lynch 

všechny recenze uživatele

Těžko hodnotit. Jako projekt party nadšenců fajn. Určitě to stálo mnoho energie a všichni zúčastněni si to věřím parádně užili. Kostýmy, kulisy a částečně i výprava je na úrovni tuzemské televizní produkce a to není špatné… A to je z dobrého tak vše a asi bych měl přestat. Ale nedá mi to. Režie a scénář, to je velký špatný, ale není to to nejhorší. Film je z velké části němý, teda různé záběry, většinou plné postav, ale nemluví se tam. A když se mluvit začne, tak je to teprve síla. Dialogy jsou bezduché a „herecké“ přednes všech zúčastněných je natolik toporný, že mi dělalo problém to dokoukat. Herectví v tomhle díle zásadně chybí a to je u filmu celkem zásadní záležitost… Za tu snahu a energii dávám 2* a měl bych za to dostat přídomek Milosrdný. ()

roabe 

všechny recenze uživatele

Mám pochopení pro amatérské filmaře a v tomto konkrétním případě dokážu tolerovat strašlivé neherectví nebo příšernou technickou stránku filmu a alespoň oceňuji vášeň a nasazení všech zúčastněných. Proto scénář, způsob "hraní" ani kameru či zvuk nebudu komentovat, to jistě učiní jiní. Holt za málo peněz málo muziky. I když je sympatická úporná snaha o "maximální autenticitu", jak pronesla autorka, tak je potřeba onu autenticitu neboli dobovost dobře znát komplexně, nikoliv jen u kostýmů. Které sice nebyly špatné, ale u některých typů mám pochybnosti o jejich existenci na počátku 14. století, spíše bych je zařadil až do století následujícího. Pro film jsou však použité barvy a struktura látek (jistě LH) nevhodné, příliš zářivé a ploché, a hlavně neživotně nové, čisté a vyžehlené. Také některé doplňky, zejména smaltovaný erb pánů z Lipé a jeho způsob nošení, je mimo realitu (přitom jeho vyšívaná verze použitá bohužel jen v teaseru by byla akceptovatelná). Ani na velkých přešlechtěných jahodách by si tehdy nepochutnávali. Zbrojí a zbraní jsme příliš neviděli (mimochodem šermířská "choreografie" byla hrůzostrašná), ovšem nošení kbelcových přileb pro jejich značnou nepohodlnost bylo obvykle omezeno jen na boj resp. útok jízdy, asi málokdo z rytířů by ji měl nasazenou při běžném cestování. K obsazení – Rejčce bylo 12 let, když si brala Václava II., jemu bylo 29 let, tzn. věk obou představitelů ve filmu skutečnosti poněkud neodpovídá, Václav navíc se svým viditelným pupkem ani králově nemocemi postižené tělesné schránce. Civilizačně postižených pupkatých mužů je ve filmu ostatně víc.. Podoba Elišky Přemyslovny, jíž bylo tehdy 8 let, se blíží skutečnosti, dokonce i její snědá pokožka, jen její (ne)herečka je asi výrazně starší a zřejmě s poruchou růstu.. Z dnešního pohledu by "zamilovanost" 25letého Jindřicha z Lipé do 12leté Rejčky zaváněla pedofilií, možná proto byli vybráni starší (ne)herci.. Za uši trhalo oslovení Rejčky "Rikso", lekl jsem se, že na mě vyskočí otravná reklamní figurka ze srovnávače Rixo. Natáčení na pozdně gotickém hradu Kost (který rozhodně nepasuje do přelomu 13. a 14. století, stejně tak třeba konzoly krbu na malešovské tvrzi) nevypovídá o "maximální autenticitě". Korunu tomu nasadila závěrečná grafika, která měla ukázat proměnu Prahy. Potíž je v tom, že Praha na počátku 14. století již byla velkým opevněným městem, ale hlavně v jejím širokém okolí (tedy i v Tróji nebo Holešovicích, jež grafika ukazuje pokryté lesy) se vyskytovalo množství sídel, vesnic, dvorů, tvrzí, a z okolních lesů již moc nezbývalo, neboť byly vykáceny kvůli tehdejší značné spotřebě dřeva... ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Výprava úplně v pohodě a dovedl bych si jí klidně představit v televizním projektu typu Hlas pro římského krále. Nic nemám ani proti kostýmům a je fajn, že se všichni během natáčení dosyta najedli. Jenže tím výčet pozitiv končí. Že je to z hlediska historie nesmysl bych ještě dokázal přejít, ale scénáristická a režijní nemohoucnost se překousnout nedá a to i přesto, že se jedná o amatérský film. Když to zkrátím, tak je to především o tom, že všichni zúčastnění za zvuků dobové muziky blbě čumí a to jak na hradě, tak v lese nebo na trhu. Když nečumí, je to ještě horší, protože tu pravděpodobně není jediný alespoň trochu školený herec a podle toho to zní a vypadá. A chyba je i to, že na hodině a čtvrt se snaží tvůrci obsáhnout až příliš velkou část Richenzina života, což tomu také moc nepřidává. Obyčejně člověk filmařským nadšencům ledacos odpustí, ale tady to moc nejde. 10% ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

  • Na vzniku filmu se zásadním způsobem podíleli neherci a poradci z řad českých reenactorů věnujících se období počátku 14. století. (ČSFD.cz)

Reklama

Reklama