Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Peklo vietnamské války nenávratně spěje ke svému neslavnému konci. Velitel elitní jednotky Zelených baretů, Kapitán Harlow (Antonio Marsina), však přesto vysílá své muže do nesmyslných akcí, které končí zbytečnými ztrátami na životech. Neohrožený seržant Maggio (Giancarlo Prete) zatím rozkazy svého nadřízeného se skřípajícími zuby plní, pohár jeho trpělivosti však pomalu ale jistě přetéká... (J.Connor)

(více)

Recenze (5)

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

TORNADO je skutočným mixom v tom čase už azda ikonických déjà vu scén, ktoré sa v rámci šetrenia vyvárali každý ďalší rok pre potreby vietnamskej série režiséra Antonia Margheritiho. Posledná krv tečúca prúdom prezentujúca svoju absurdnú formu z konca vojny vo Vietname pulzuje v žilách vyhorených existencií. Niekto túži po návrate domov, iný sa ho zasa bojí a nevie si predstaviť život za hranicami zeleného pekla. Pre kapitána Harlowa (hrá Antonio Marsina) je jeho jednotka iba akási skupina čísiel – postrádateľných núl, ktoré boli predurčené na to aby bojovali a poslúchali rozkazy nech sú akékoľvek. Ich miesto je a má zostať vo vojnovej zóne bez ohľadu na končiaci sa konflikt. Seržant Salvatore Maggio (hrá Giancarlo Prete) sa ako prvý vzbúri proti svojmu nadriadenému veliacemu dôstojníkovi Harlowovi. Situácia a nepriateľská základňa sa rozširuje do nových smerov. ### Príležitostne nekorektný a reálne drsný akčný flák slušnej kadencie využíva hlavne silu a scény známe z predošlých trhákov. Vďaka priemernej kvalite a zväčša obyčajne plynúcej stopáži akčného výpeku je celkový pocit neúplný. Aj napriek limitom sa z filmu dalo vyťažiť viac. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Typicky ultralaciné italské akční béčko sestavené z tradičních osmdesátkových prvků mezi nimiž nechybí neohrožený hrdina, těžký kulomet, peklo vietnamské války, protiválečné poselství, zvídavý reportér, exploze, zraněný kamarád, který už nikdy, vzlyk, nebude slavným gymnastou, pěstní finále, ve kterém spolu zúčtují hlavní padouch a hlavní hrdina. Místy amatérský, místy nechtěně komický, nicméně s typickým dobovým edwoodovským kouzlem . ()

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Pro italské trashe mám velkou slabost, ale zrovna Macaroni combat jsem nikdy nemusel. Dobré válečné filmy se honosí buď velkou akcí a výpravou nebo silným a přesvědčivým předestřením válečných hrůz a traumatu, případně kombinací obojího. Italové se svými slabými rozpočty a tvůrci samozřejmě nebyli schopni ani jednoho a na rozdíl od jiných žánrů se do válečných filmů nepodařilo většinou propašovat zábavné momenty známé z italských sci-fi, hororů a běžných akčňáků. Margheriti vždy své souputníky převyšoval a výjimkou není ani TORNADO, protože jak výpravou, technickým zpracováním i dalšími aspekty včetně herců nepůsobí tak strašně lacině a nudně jako jiní žánroví kolegové. Margeriti se však úctyhodně snaží o vážný film z pekla vietnamské džungle stejně jako o akční nářez a dal bych i tři hvězdy, ale bohužel jednání hlavního hrdiny postrádá zhruba od poloviny filmu jakýkoliv smysl, a protože se nejedná o čistokrevnou trash bejkárnu, začne to diváka přeci jen trochu štvát. Zajímavé je, že Toník celé tři roky před ČETOU nastínil podobnou zápletku, SPOILER včetně skonu hlavního klaďase a památného rozhození rukou kdesi v rýžových polích. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Jelikož se jedná o subžánr Macaroni Combat, je už předem jasné, jak to bude celé vypadat. Námět se tentokrát použil ze snímku „Železný kříž“ (1977) a s určitými úpravami zasazen do prostředí Vietnamské války. Nepřekvapujíc se natáčelo na Filipínách a jedná se o třetí nahlédnutí do války ve Vietnamu režisérem Antoniem Margheritim. Předchozí jeho snímky byly „Fuga dallʼarcipelago maledetto“ (1982) a „Lʼultimo cacciatore“ (1980), u nás známý pod českým distribučním názvem „Lovci apokalypsy“. S tímto třetím počinem mají oba hodně společné. Kvůli rapidně nízkému rozpočtu se z těchto dvou filmů použily některé záběry, což dalo celistvosti nemalý šrám. Kdo ale ty snímky nikdy neviděl, nijak to nepozná. Protiválečná atmosféra je prostřednictvím hlavní postavy jasně dána a docela překvapuje, jak se podařilo pozvednout temnou stránku věci. Na nízkorozpočtový projekt je to přece jen neobvyklé. Co je však obvyklé, naprostá odpudivost kulek ze zbraní nepřítele. Je to tak. Jako obvykle vinou špatně zvoleného úhlu snímaného záběru je jasně vidět, jak si jsou všichni k sobě blízko a přesto hlavní postavu jediná kulka nezasáhne. Zato naopak… No, ale když to budeme brát jako prostý videofilm, tudíž jen jako čirou filmovou zábavu s určitým protiválečně moralizačním aspektem, ve výsledku to zase nepřijde tak hrozné, jak to ve skutečnosti vypadá. Takže se jedná o další neoriginální snímek z italské produkce mající zajímavý příběh se zajímavými situacemi, které by fanouška válečných filmů nemusel zklamat. ()

Reklama

Reklama