Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Dobrodružný
  • Horor

Recenze (2 356)

plakát

Dobré manželství (2014) 

Typicky kingovský povídkový námět, který ani v celovečerní verzi nenudí, přestože šanci na pětihvězdičkové psychologické drama promarnil. Zdaleka totiž nevyužil nabízený potenciál námětu. První část je dokonalá. Idylické manželství, pohoda, klídek. A pak jediný okamžik, aby se to všechno v naprostém tichu s ohlušujícím rachotem zřítilo. Minuty, které následují poté co Darcy pochopí, jsou vrcholem filmu. Ten okamžik, kdy se celý její svět hroutí, kdy se všechno to dobré co bylo, obrací vzhůru nohama, ten ochromující šok, to vše je doslova hmatatelné. I díky skvělé Joan Allen. Těšil jsem se, že tvůrci naváží scénami, kdy ona ví, ale on neví, že ona ví, který by mohly z filmu udělat lahůdku. A pomalu je překlápět do situace, kdy ona ví, on začíná tušit, že ona ví, a ona ví, že on začíná tušit, že ona ví. Jenže to se nestane a tvůrci to vezmou k mému zklamání až moc hopem. Zcela zbytečná je navíc postava Stephena Langa, který příběhu nic nedá, jen si bere čas, který se dal využít mnohem lépe.

plakát

Sejmi prezidenta (2014) 

Říkal jsem si, přece to nemůže být tak blbé. A bylo. To určitě bude natočeno s nějakou hravě naivní nadsázkou. A nebylo. Nudná a dokonce i s přivřenýma očima nevěrohodná blbina, plná nesmyslů a nesympaticky kožených figur, kde ani ten Jackson nefungoval a prezidentování jsem mu neuvěřil ani na okamžik. Tu hvězdu navíc jsem nakonec přiklepl jen za skvělého Jim Broadbenta.

plakát

Kruhy + Kříže (2020) (TV seriál) 

Rozhodně zajímavý námět, který mohl být parádním příspěvkem na téma alternativní historie. Kdyby ho do rukou nedostali líní rutinéři. Když odhlédnu od toho, že dějově je to mizerné, stále zůstává faktem, že k vytvoření alternativní historie nestačí vzít slaboduchou telenovelu a pouze v ní prohodit černé a bílé. Takhle to nefunguje. Historie v takto nastavenými výchozími body by se vyvíjela jinak, takže svět v období, do kterého je děj zasazen, by vypadal značně odlišeně. Ať už jde o kulisy nebo společnost. Jenže přemýšlet nad něčím takovým se tvůrcům buď nechtělo nebo na něco takového nemají dostatečnou mozkovou kapacitu a představivost. A podle toho to také dopadlo.

plakát

Anděl v utajení (2017) (TV film) 

I na televizní romantickou limonádu hodně slabé. Rutina bez výraznějšího nápadu, pouze bez zájmu recyklující žánrová klišé a to ještě občas až amatérským způsobem. Navíc plná nelogických momentů a reakcí zúčastněných postav. I v žánru sladkých televizních romancí lze najít zajímavé kousky. Tenhle k nim ovšem rozhodně nepatří.

plakát

Baby's First Christmas (2012) (TV film) 

Vánoční stromeček ověšený řadou klasických vánočních témat, od co se škádlívá rádo se mívá, přes rodinu v nesnázích a vánoční zázrak až po ztraceného psíka a proměnu sobeckého hajzlíka, který nemá rád Vánoce, v obětavého prince milujícího Vánoce. To vše bohatě zdobeno třepením tradičních vánočních klišé. Přesto v žánru televizních vánočních limonád solidní průměr, který příjemně udržuje vánoční náladu a neurazí. Výraznou slabinou je pouze otravně nesympatický Casper Van Dien.

plakát

Anastázie (1997) 

Kdyby se scénáristé trochu víc zajímali o historický základ námětu a vykašlali se na provařeného RasPutina, který už byl v tu dobu rok po smrti, mohli z filmu udělat nezapomenutelný hit, minimálně ve východní Evropě. Stačilo, kdyby hlavním padouchem udělali Lenina. On přece vedl bolševický puč, nenáviděl Romanovce a nařídil jejich likvidaci. Navíc se dnes podobně rozpadá v tom svém mauzoleu. Takhle je to jen pohádková jednohubka, byť pohodová, s několika zábavnými momenty a jednou solidně napínavou akční scénou.

plakát

Jiný vánoční polibek (2014) (TV film) 

Další návrhářka, další šéfka odmítající uznat jejího génia, další neplánovaný vánoční polibek s cizincem. Jenže tentokrát to tak dobře nefunguje. Méně sympatická dvojice, méně humoru, nepříliš fungující romantika a křečovitě nevěrohodná proměna nezodpovědného hejska v zodpovědného prince. Tentokrát to bohužel nefunguje, ani při pohledu přes brýle s vánočním filtrem.

plakát

Springsteen on Broadway (2018) (koncert) 

Když někdo umí, nepotřebuje laserovou show ani podporu velkého ansámblu. Stačí mu kytara a klavír. Dvouhodinovka písniček prokládaných vzpomínkami uteče jako voda. Zábavné vzpomínky prokládají okamžiky téměř intimní zpovědi, nechybí humor ani dojetí. Nenudil jsem se ani na okamžik, a to Springsteen nepatří do mé hudební topky.

plakát

Černá hodina (2011) 

Klasické béčko, kterému nelze upřít působivou atmosféru během počáteční fáze invaze. Jenže v okamžiku, kdy se ukazuje, že útočníci opět nejsou nic jiného než nudný x-tý klon vetřelců, že herecké výkony lepší nebudou a na scénu nakluše moskevských sedm statečných komiků, jde všechno do kytek. Škoda, kdyby příběh dokázal pracovat s invazí tak jako v prvních minutách, mohl se z toho vyklubat mnohem zajímavější kousek. Jenže to by chtělo scénáristy s nápady a schopností jejich šlechtění, nikoli obyčejné rutinéry.

plakát

Příliš osobní známost (2020) 

Film, který si zaslouží s bídou dvě hvězdičky, ale taky si zaslouží čtyři, takže ve finále to bohužel nakonec aritmeticky dá nicneříkající tři. Na jednu stranu tu člověk snad v každém záběru zakopne o nějaký filmařské klišé, kiks nebo aspoň přehrávanou rutinu, na druhou stranu už dlouho jsem neviděl tak nečekaný twist, kdy se zpočátku primitivně vulgární řachanda prosmýkne kolem romantické komedie, namluví všem, že je českou mutací bezelstně romantické harlekýnky, a pak, sotva se uvelebíte na cestě k pohádkovému happyendu, se najednou, aniž si všimnete, kdy jste sakra odbočili, ocitnete uprostřed tíživě depresivního rodinného dramatu, kde se pod maskou laskavého prince ukrývá Jack Torrance. Ten film rozhodně není komedie, byť se tak zpočátku tváří, navíc, ta rádoby vtipná vaginální apokalypsa Dykové je spíš než humorem zhmotnělou trapností, kterou občasný vydařený vtípek (popel) nezachrání. Navíc je zbytečná a ubírá filmu šanci rozehrát linku kolem Hřebíčkové. A kromě toho, že obě „hvězdy“ jsou vyhublé tak, že jim to přidává 20 let ke skutečnému věku, obě ve svých rolích dramaticky selhávají vedle bravurních výkonů malé Valentýny Bečkové a Elišky Balzerové, které toho obě jediným pohledem uhrají víc než Dyková s Hřebíčkovou hodinovým ksichtěním. Postava Balzerové se navíc nečekaně a nenápadně rozvíjí z vedlejší komické figurky v postavu s největší hloubkou a nejsilnější emocionální kresbou. A i kdyby to všechno pořád nestačilo, k obhajobě té třetí hvězdy, tak je tu scéna večeře, u které jsem úplně ztuhl a téměř nedýchal. Neskutečně silná, ne o patro, ale o celý panelák výš než zbytek filmu, a to zejména díly malé Valentýně. To byla fakt síla.

Reklama

Reklama