Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Krimi
  • Krátkometrážní

Recenze (52)

plakát

Anticharta, mechanismus loajality (2017) (TV film) 

Perfektní dokument. Delegovat svědomí národa na herce a umělce jenom proto, že je "každej zná", je nesmysl. Jsou to taky jenom lidi se všemi slabostmi, problémy a zájmy, které lidi obyčejně mívají. I oni jsou zištní, vypočítaví, ambiciózní, ziskuchtiví, opatrní, bojácní a nevím jací ještě. Za minulého režimu měli navíc tu smůlu, že byli obzvlášť dobře vydíratelní. A byla to vlastně smůla nejen pro ně, ale i pro náš národ - nebo alespoň pro tu jeho část, která v důsledku "Anticharty" ztratila na několik příštích (zdánlivě nekonečných) socialistických let další ze zbytků nadějí a iluzí. Na druhou stranu myslím, že se dá souhlasit - alespoň částečně - s myšlenkou, že právě pocit viny "antichartistů" katalyzoval postup umělců v přelomovém roce 89. Inu, na všem zlém... Velice zajímavé je orámování dokumentu panem Pištěkem - to je tak vševypovídající, že se až nechce věřit, že se to fakt povedlo zachytit. Každopádně: *Smekám před Táňou Fischerovou a podobně odvážnými.* Tleskám Jiřímu Suchému, Jiřímu Krampolovi, "Janě Řeřické" a podobně švejkujícím.* Oceňuji Evu Pilarovou.* Chválím tvůrce.* A děkuju všem, kdo se kdysi podíleli na vzniku a distribuci dokumentu s názvem CHARTA 77.*

plakát

Babovřesky (2013) 

Rozhodně se neřadím mezi ty, kteří apriorně odsoudí každý film, čin či úmysl Zdeňka Trošky. Do kina jsem dokonce šel hlavně proto, že jsem ve skrytu duše věřil, že Babovřesky jsou ve skutečnosti srandovní řachanda, které všichni křivdí. Tak či tak jsem se z opatrnosti vybavil sedmičkou vína, ale bohužel se ukázalo, že bych se tomu nesmál ani zfetovanej. Je to fakt špatný a vtip s obrovským hovnem, který vypustí orel (možná to byl kondor, já nevím, znalec filmu odpustí) na starostovo auto, patří k tomu absolutně nejlepšímu, co film nabízí. *Za vrchol tvůrčí sebedůvěry považuji fakt, že hokejisti, kteří ve filmu hrají, se v něm objeví především proto, že se (dle slov Lucky Vondráčkové) přijeli podívat na natáčení a že pan režisér okamžitě a duchapřítomně zareagoval a přizpůsobil jim scénář tak, aby se ve filmu mohli taky mihnout. Byl jsem celkem zvědavej, co jim to tam pan režisér vymyslel za štěk, a ejhle, jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že kluci hokejističtí tvoří přímo pointu celého veledíla. Obrovsky smekám - točit film s tím, že za pochodu vymýšlím, jak to skončí, to je opravdovej majstrštyk a s přihlédnutím ke skutečnosti, že z toho ještě ke všemu byl kasovní trhák, tleskám ve stoje a uděluju jednu rudou hvězdu. Za drzost.

plakát

Betlémské světlo (2022) 

Vtipné, hravé, poetické a taky trochu erotické.:)) Ale určitě ne uslintané. Bál jsem se toho nízkého hodnocení, a byl jsem velmi mile překvapen.

plakát

Bezva zuby na zásnuby (2022) (TV film) 

Klame to tělem. Vypadá to slibně, ale je to blbý a těžko uvěřitelný. Souhlasím, že kdyby se to smrsklo na 20 minut, mohlo to být lepší. Škoda.

plakát

Copak je to za vojáka... (1987) 

Nehodnotím hvězdami, protože jsem to pořádně neviděl. Nebyl jsem totiž schopnej ani ochotnej dát tomu víc než půl hodinky, během které jsem se proklikal až nakonec. Působilo to na mě hodně amatérsky - herecky (včetně Rodena a Langmajera) i režijně. Celkovému skóre 75 % vůbec nerozumím, snad nějaký sentiment nebo co. Kvalita určitě ne.

plakát

České století - Zabíjení soudruha (1951) (2013) (epizoda) 

Povrchní, nepřesné, anachronické, nesourodé, místy rádoby šokující, občas teatrální, celkově prázdné. Omlouvám se tvůrcům za příkré hodnocení, ale za mě se to nepovedlo. Je to pěkně, profesionálně natočené, jinak zklamání. Namísto tohoto filmu doporučuju skvělý dokument "KDO JINÉMU JÁMU Rudolf Slánský". Je rovněž dostupný v iVysílání ČT a trvá téměř stejně dlouho. Chápu, dokument není hraný film, ale mě prostě nebaví se hodinu a půl dívat na povrchní fabulace bez přesahu.

plakát

Československo: Portrét tragédie (1968) 

Superzajímavej dokument. Už jen pro ty dobový záběry v barvě a vysokým rozlišení. To, že se mezi respondenty objeví i Karel Gott, Václav Havel, Jan Werich, kardinál Tomášek nebo Ota Šik, považuju za obzvlášť pozoruhodný. Obecně pak mám rád jakýkoli dokument, který na nás pohlíží zvenčí, očima cizinců. Za mě 5 hvězd. P.S. hodne mě zaujal taky výborně anglicky hovořící Igor Tomeš + při bližším zkoumání závěrečných titulků jsem objevil osobnost Rudolfa Vilema Periny. Pro mě osobně dalsi obohacení. Škoda, že oba pánové již od roku 2018 nejsou mezi námi.

plakát

Český žurnál - Matrix AB (2015) (epizoda) 

Klobouk dolů před Vítem Klusákem a jeho týmem, že se do něčeho takového vůbec pustili. Nářky typu, že se z toho dalo vytěžit víc a že to není úplné a podobně, neberu. Je to určitá výpověď o člověku a jeho záměrech viděna určitou optikou, v určité (pro film nezbytné) zkratce. Je to pouze kamínek do celkové mozaiky znázorňující osobnost a svět Andreje Babiše. Smekám i před Babišem, že se do takové věci nechal naverbovat - byť jeho pohnutky pro to mohly být zcela zištné - možná mu mediální poradcové (Anežka?) řekli, že z toho bude Triumf vůle II nebo že to prostě je práce pro "čétéčko" a že je nezbytný, aby to udělal, protože mu to pomůže s preferencema. Nevím. Každopádně ale vím, že si takhle představuju práci lidí z veřejnoprávního média (v tomto případě Klusák a spol.). Oni jsou jednou z brzd a protivah politiky, veřejný moci, oni mají jít přes hranici svýho komfortu a sbírat výpovědi o tom, jak žijeme, koho si volíme a kdo nám vládne. Jsem dalek toho, abych si na základě 72minutového dokumentu řekl cosi jako: "Babiš je hajzl, okradl zemědělce Radu a okradl všechny a je to zlej člověk a nikdy by neměl působit v politice." Jednoznačně se ale cítím kulturně i občansky obohacen. Dík za to.

plakát

Čínská čtvrť (1974) 

Čínská čtvrť jako symbol zákoutí života, kde to vždycky špatně dopadne. Symbol okamžiků, kterým bychom se raději vyhnuli, ale do nichž jsme tak či tak jednou nebo vícekrát za život vtaženi a s jejichž následky se musíme vyrovnat. Skvělý film.