Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (423)

plakát

Above and Beyond (1952) 

Vzhledem k tomu že jsem se před filmem nekoukla o čem to je, tak jsem si ze začátku říkala - bože, zase nějaká americká válečná agitka oslavující US air-force, a to hlavně u uvědomělých proslovů Eleanor Parker, které provázely zejména začátek filmu. Nicméně tak po 15ti minutách se z filmu vyvinul neuvěřitelně zajímavý příběh popisující osobu Paula Tibbetse a to zejména z osobního a profesního hlediska, i když na tu morální strunu to párkrát také uhodilo. Podle mě se jedná o výborný a zajímavý film s nadprůměrnými hereckými výkony ve kterém nechybí napětí. Díky notné podpoře americké armády se tu objevuje plno hezkých leteckých záběrů, tomu všemu přidává i neuvěřitelná věrohodnost Taylora, který byl sám výborným pilotem a během 2.sv.v. dělal leteckého instruktora, takže jakékoliv scény z kabiny letadla vypadají opravdu realisticky protože on prostě ten pilot opravdu je. Celkově je tak ve své roli jak rybka ve vodě a je to podle mě herecky jedna z nejlepších rolí jeho kariéry. Zajímavá je i Eleanor Parker, která tu představuje postavu manželky pracovně vytíženého důstojíka a nese typický úděl ženy 40-50 let.

plakát

Adventures of Captain Fabian (1951) 

Moc mi není jasné jak se tendle film mohl ocitnout v žánru "dobrodružný", protože se jednalo spíše o takové malé drama s detektivní zápletkou. Druhou záhadou je podle mě sám název, protože kapitán Fabián se tam neobjevuje ani v polovině filmu. Klíčem k záhadám by možná mohl být fakt, že scénář nenapsal údajně nikdo jiný než náš kapitán Fabián - Errol Flynn (Flynnovo autorství bývá občas zpochybňováno a je označováno za marketignový tah). Ale jinak je to docela koukatelné dílko s poměrně solidními hereckými výkony a to zejména Vincenta Price a Micheline Presle. Errol to tam se svým projevem lázeňského šviháka taky docela oživil, a přestože je konec krapet slabší, a v zhledem k předchozímu směru jakým se film ubíral lehce mimo, je to docela příjemná oddychovka.

plakát

A.I. Umělá inteligence (2001) 

Po druhém zhlédnutí jsem zvedla hodnocení na 3*, protože tomu nelze upřít slušné herecké výkony (a to zejména za Juda, i když před malým Osmentem taky klobouk dolů). Bohužel Spielbergův čitelný rukopis, který opravdu nemusím, tady udělal své. Ne že by byl film špatně natočen, ale Steve se prostě s těma ufounama zase nedokázal krotit a zejména konec byl jenoduše "too much". To vše samozřejmě proloženo ještě pár srdcerivnýma prvoplánovýma scénama - a neštěstí je hotovo .......

plakát

Alibi na vodě (1965) 

Výborné herecké obsazení, leč příběh je krapet slabší.

plakát

Američan v Oxfordu (1938) 

Aneb jak typickej americkej týpek zavítal do staré dobrě Anglie a kromě skutečnosti, že se v této zemi jezdí vlevo, musel si rychle zvykat i na nevybíravý humor svých britských spolužáků, jehož vděčným objektem se stal ještě než stačil dorazit na univerzitní půdu. Celkově to nebylo špatné, příběh se odehrává v prostředí univerzitních kolejí, které samy o sobě nabízí spoustu námětu na rozmanité humorné situace. Bylo tam několik moc hezkých scén, které určitě utkvý divákovi v paměti, jen na konci se úplně zbytečně mění linie příběhu, a ze scénáře se krapet stává taková slepenina - což je bohužel poměrně častý jev u filmů z 30l.. Jinak ale solidní oddychovka s mlaďým Taylorem v hlavní roli. Nebejt toho konce má to ode mě 4*, takhle jenom lepší 3*.

plakát

Andrew - člen naší rodiny (1999) 

Na začátku to vypadalo jako jeden z tuctových rodinných filmů o robotovi. Po chvíli ale film nabral vlastní a nečekaný směr skrze další generace, a začal se dotýkat etických otázek umělé inteligence a to od práva na vlastnictví až po právo na svobodu a nakonec i to "lidství". Bohužel se opravdu jenom "dotýkal", neboť tvůrci filmu tímto docela dobrým nápadem proplouvali tak, že diváka degradovali na úroveň IQ kde ta lidská inteligence začíná. Pokud k tomu všemu přičtu ještě prvoplánovou předojemnost čišící z každé minuty, přehoupl se pro mě film nezvratně za hranici dobrého vkusu. Pověstnou poslední kapkou je pak pro mě Robin Williams v hlavní roli jedinečného androida - dodnes mi není jasné jak si chlap může na svém univerzálně nasazeném pohledu zneužívaného králíčka vystavět celou kariéru a tolik let a filmů na něm přežívat (kéž by se aspoň jednou na starý kolena chyt za koule, pokud po těch všech Petrech Panech ještě nějaký má, a zahrál si třeba pořádně narušeného psychopata, aniž by na diváky házel ze stříbrného plátna svůj dojemný plachý pohled). 2* nakonec dávám za hezkou výtvarnou stránku a Hornerovu hudbu, jejíž motiv úvodní znělky (The Machine Age) až nápadně připomíná jeho o pár let mladší motiv z A Beautiful Mind (A Kaleidoscope of Mathematics) .

plakát

Annapolis (2006) 

Nic hodnotného jsem nečekala, ale začátek nebyl zas tak špatnej a tak jsem se těšila, že si užiju nenáročnej oddychovej snímeček z těžkého života studentů námořní akademie - ještě před polovinou se to ale stačilo zvrtnout v tuctovou klišovitou slepeninu z prostředí boxu, ve které se jediným pojítkem s námořnictvem stala prohlídka rozdělané lodi v docích.

plakát

Arn (2007) 

Hrdinství, láska, válka, boj s vlastním údělem .......... prostě všechno, co do správného středověkého dobrodružného příběhu patří. Většina děje prvního ze dvou filmů o Arnovi se odehrává v období před jeho nedobrovolnou cestou do svaté země, a je spíše výpravnější a pomalejší. Ve filmu je ne mnoho, ale zato kvalitních bojových scén a "obrazů" (zejména ty jezdecké jsou výborné). Velkolepé bitvy díky omezenému rozpočtu (i když na evrospké poměry velkému) tady nenajdete - nicméně na tom tendle film určitě nestojí. Nutno dodat, že představitel hlavní role se pro ni doslova narodil.

plakát

Arn - Riket vid vägens slut (2008) 

Akčnější pokračování Arnova příběhu, které má sice víc filmových chybiček a nepřesností, ale je zato svižnější, napínavější a bohužel i smutnější. Celkově více akce, větší bitvy (i když pořád v rámci daného rozpočtu). Každopáně na závěr si neodpustím dodat todle: Do prdele s celým Hollywoodským pojetím středověku, trapnym patosem a moudrama - todle bylo totiž přesně to, co to naštěstí nemělo a bylo to zatraceně dobrý. Ještě bych málem zapoměla - super kostými a hudba.

plakát

Arrow (2012) (seriál) 

Pěknou chvíli tu přemýšlím jak ospravedlnit své vysoké hodnocení, protože uznávám, je to pokleslejší teenagerovská zábava (tím sorry všem místním náctiletým), takže začnu výčtem negativ. Stejně jako v případě mnohých dalších současných amerických kousků tu na ubohého diváka místy útočí klišoidní, kýčovitý a samozřejmě hodně naivní scénář. Únavné milostné zapletence mezi hlavními hrdiny si v lecčem nezadají s jihoamerickou telenovelou a k tomu všemu samozřejmě nutno přičíst vykradačku Batmana šmrncnutou Robinem Hoodem. Byla místa kdy toho bylo opravdu přepříliš a já si říkala, že by měl někdo vzít hlavy scénáristů a bouchnout jimi o sebe. Ale abych na scénáristy neházela jenom bahno - v seriálu se bezpochyby objevilo i plno zajímavých a originálních míst, překvapivých zvratů a pokud připočtu i hezké flashbaky z ostrova na pozadí hlavní dějové linie, bylo v každém díle vždycky zkrátka něco, co mě upoutalo a donutilo pustit rychle ten další jenom proto abych věděla, jak to celé dopadne. Když pak vezmu v úvahu naprosto profesionální zpracování (žádné filmařské b-čko to tedy rozhodně není), a to ať už se jedná o výbornou kameru, hudbu, velmi solidně zvládnuté akční scény, kostými a sympatické herecké obsazení, stal se pro mě tento lučištnickej akčňák kde dobro vítězí nad zlem přesně tou nenáročnou oddychovkou kterou jsem už dlouho potřebovala a nikde se mi jí nedostávalo. Jinak ze svého pohledu toho, kdo je zhruba v polovině druhé série - oproti první je více "komiksová", možná i akčnější a překvapivější - zlo je zkrátka všude :-D. V ČJ to bohužel schazuje dabing který je oproti originálu nevýrazný.