Recenze (113)
Mrtvé oči Londýna (1961)
Dobrý žánrový snímek srovnatelný třeba s československými detektivkami ze stejné doby. Ovšem je to strašidelnější a německy expresivnější. Závěr výborný.
Muži v říji (2009)
Hezky se na to dívá, ale vracet se k tomu už asi nebudu, není proč. Zápletka je sice originální a figurky rázovité, ale děj je předvídatelný a nakonec v hlavě nezůstane nic. Myslím, že ani pan premiér si z toho moc pamatovat nebude, i když ho to nejspíš bavilo.
Muž na laně (2008)
Nadprůměrný dokument o jistě vyjímečné události, který dobře ilustruje i rozdíl mezi současností a dobou před 25 lety. Pochybuji, že by dnes po 11. září 2001 někdo něco takového dokázal. Příznačné je také, že zatímco dnes existují profesionální nebo amatérské záběry z každé události a katastrofy, z tehdejší akce nevznikly žádné filmové záběry, jen několik fotografií a článků v novinách. Je zvláštní, že Petit a spol. se vůbec nezabývali myšlenkou všechno natočit a zaznamenat, ale šlo jim jen o autentický zážitek, prchavou chvíli triumfu. Ve filmu mi chybí informace o tom, co se s těmi lidmi dělo dál, jaký na ně prožitá událost měla vliv.
Nanuk - člověk primitivní (1922)
Nutno vidět. Občan Kane dokumentárního filmu, který může být a často bývá stejně nereálný jako filmy hrané. Ale tváří se, jako že jsou ze života, a že tak se to vážně všechno stalo. Nauk za to samozřejmě nemůže a pan Flaherty taky ne, vždyť je to pořád krásná podívaná.
Nápady svaté Kláry (1980) (TV film)
Film spíše raritní než dobrý. Celovečerní stopáž je příliš dlouhá a české reálie ve filmu natáčeném v zahraničí s převážně zahraničními herci působí násilně a nepatřičně.
Nebeský koš (1999)
Předností filmu je, že není politický, nevyjadřuje se k tehdejší politice Srbska ani k mezinárodní politice, prostě se zaměřuje na lidi z obyčejného sídliště, kteří se snaží nějak žít, i když se každý večer bombarduje. Snímek tak lze prožít a užít i bez širších znalostí tehdejší situace (bombardování Bělehradu, kvůli politice S. Milosevice). Výborný film, ve kterém se sešlo mnoho skvělých mladých herců.
Nymfomanka, část I. (2013)
S odstupem hodnotím jako celek a musím dát pět hvězd. Jde o skutečné opus magnum, výsostně filmové dílo, náročné pro tvůrce i pro diváka, které ubližuje i baví. Snad najdu někdy odvahu podívat se i na prodlouženou režisérskou verzi.
Nymfomanka, část II. (2013)
S odstupem hodnotím jako celek a musím dát pět hvězd. Jde o skutečné opus magnum, výsostně filmové dílo, náročné pro tvůrce i pro diváka, které ubližuje i baví. Snad najdu někdy odvahu podívat se i na prodlouženou režisérskou verzi.
Offside (2006)
To nejlepší ze současného nezávislého filmu a navíc ze země, kde svoboda není samozřejmostí. Práce s neherci, výborné dialogy na hranici trapnosti, natáčení skrytou kamerou na autentických místech a výborný humor, i když ve vzduchu visí kriminál. Mimochodem režisér od voleb v roce 2009 sedí, protože natáčel povolební nepokoje.
Oliver Twist (2005)
Výborná adaptace. Dickensovské postavy se všemi těmi hůlkami, klobouky a plášti. Zpočátku trochu groteskní. Postupně však vystupuje krutost a sociální rozdíly té doby.