Recenze (113)
Rio das Mortes (1971) (TV film)
"Slabší Fassbinder", takže jenom za ****, ale výborně se na to dívá.
Sarraounia, africká královna (1986)
Romantický výpravný film. Pro evropany rozhodně neobvyklý pohled na koloniální éru z "opačné" Africké strany. Bohužel trpí stejnou naivitou jako "bílé" filmy, a výroky hrdých Afričanů o harmonickém životě v míru pro lidi všech kmenů a vyznání působí v realitě postkoloniální éry i současné situace nepatřičně.
Sekáč (2014)
Výborné drama jedné noci z krajiny, kde stále zůstává trauma válek z 90. let. Natočeno klidně, nevzrušivě, přesto znepokojivě.
Signál k životu (1968)
Výborná atmosféra nudy, horka a únavy.
Snadný prachy (2010)
Solidní, zajímavě a dobře natočený thriller ze současnosti. Film je naprosto multi-kulti, každá parta tam mluví jinou řečí. Zároveň mě ale takové ty očekávatelné stereotypy kolem drsných Jugoslávců a proradných Arabů trochu vadily. Má to výborné tempo (a hudbu) a drželo mě to do poslední scény.
Souboj Titánů (2010)
Možná naštvu pravověrné fanoušky originálu, ale nová verze není o nic horší ani lepší než ta z roku 1981. Jsou to stejně "blbé" oddechovky založené na tricích a populárních hercích natočené podle příručky "Jak udělat filmový trhák".
Soumrak mrtvých (2004)
Solidní zábava - pro mě lepší než Jednotka příliš rychlého nasazení.
Stereo (1969)
Je to originální, bizardní i experimentální, ale bavilo to asi hlavně režiséra. Dívat se na to nedá.
Šťastný Nový rok 1949 (1986)
Velice silný snímek, který náladou připomíná třeba Lovce jelenů nebo některé westerny. Jednolitvé postavy čelí po svém obtížné době, všichni jsou v napětí, mají svá tajemství, křivdy. Každá naděje se ukáže jako lichá. Tragédie doby strhává do neštěstí jednoho po druhém.
Švejk v civilu (1927)
Dneska už to moc k podívání není, a je úplně jedno, jestli k tomu hraje nějaká hudba. Zajímavé pouze jako historická kuriozita, která vznikla ještě před Ladovými ilustracemi a výběr hlavního představitele patrně ovlivnil pozdější Švejkova zpodobnění.