CiTrus007

CiTrus007

Petr Mánek

okres Praha
Nekonvenční ajťák, občasný jazz pianista a ukecaný milovník filmu

homepage
Twitter: petrmanek

45 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 4.7.2013  16:04
    Cizí oběd (2013)
    ****

    Po nevinně vyhlížející expozici se špetkou příjemného a osobitého jídlonosičového humoru byste ani neočekávali nějakou komplexní romantickou zápletku. Batra se ale směrem k závěrečným titulkům snaží klima zahustit směrem k realitě a celému snímku tím podle mě ubližuje. Přesto jsem ale rád, že Lunchbox nedopadl jako přepálený bollywoodský exkrement nebo pateticky omšelé "má mě ráda nebo ne?". Silné 4 hvězdičky. 8/10 [KVIFF 2013]

    • 17.10.2013  13:28
    Don Jon (2013)
    ****

    Joseph Gordon-Levitt mě neustále překvapuje. Jako Don Jon se ukázal nejen jako dobrý herec, ale i jako kvalitní režisér. Jeho snímek je upřímný, smělý, plný emocí a jemně sarkastického humoru. Synopse je šablonovitá, díky živé formě ale nepřestane bavit, ani když se děje přesně to, co jste očekávali. Po herecké stránce film nemá chybu. Scarlett Johansson si svojí roli vysloveně vychutnala a Julianne Moore mě příjemně překvapila. Technické řešení je bezchybné a minimalistické. Ukázáno je jen to nutné, forma nijak neruší obsah, na druhou stranu jej také skvěle doplňuje. Gordon-Levittova prvotina se zkrátka povedla. Je jen škoda, že jí na konci trochu necitelně utnul. 7/10

    • 28.8.2013  23:39
    Elysium (2013)
    ****

    Originální námět obratně zabalený do vizuálně chutné sociální balady. Film táhne dopředu hlavně Matt Damon, který se na roli zřejmě pečlivě připravoval. Jeho protivníkem však ve skutečnosti není až tak Jodie Foster, ale neznámý Sharlto Copley z D9. Neill Blomkamp se při kompozici hodně soustředil na klíčový prvek kontrastu – uhlazený designový zámek Elysium vs. lidnaté zasmrádlé podzámčí. Hltat hezké interiéry a CGI dokáže každý, já si ale navíc cením realistické bídy budoucnosti, která nepůsobí příliš uměle či patetizovaně. Synopse samotná je zajímavá a asi i skutečnější než ledaskde, místy ale doplácí na krkolomnost a vyžaduje trochu filmovější dotek. Hlavním problémem je však vložená romance, která je prosta emocí a postrádá osobitost. Finále je epické i citlivé, rozuzlení je ale dalším učebnicovým příkladem syndromu zoufalého scrénáristy s mesiášským komplexem. Elysium je zkrátka hezká podívaná, která žel bohu trpí několika školáckými chybami. 7/10

    • 4.2.2014  01:51
    Enderova hra (2013)
    ****

    Gavin Hood svojí hru rozehrál velmi rafinovaně na několika frontách. Ve spolupráci s oddělením SFX obmazává ústa divákova pohádkovým sci-fi a fenomenálními vesmírnými záběry. Od prvního okamžiku se také zanořuje hluboko do Enderovy mysli a podrobně zkoumá jeho psychologii. Vzniká tím zajímavý kontrast, jenž požitek ze sledování obzvláštní a v závěru i dosti umocní. Samotné finále je dobře dotaženo a z původní předlohy přebírá silnou myšlenku. Doopravdy jsem si přál, aby z této kvalitativní úrovně nebylo sestoupeno, leč i tento snímek má své vady. První z nich je přílišná příběhová koncentrace na Enderův výcvik. Kvůli ní si místy připadám jako v typickém americkém středoškolském filmu. Jindy zase sklouzneme do druhého extrému, který připomíná militantní Spy Kids v univerzu Hvězdné pěchoty. Přes to všechno musím uznat, že Enderova role je dobře obsazená. Kdo mě však vysloveně zklamal, byli dospěláci Kingsley a Ford, kteří mi připadli absolutně nevyužití. Abych to shrnul, Enderovu hru považuji za jedinečný film, který však kvůli drobným jizvičkám a škrábancům musím s těžkým srdcem ohodnotit 8/10.

    • 6.7.2013  00:28

    Originální námět, na mě zde však působí až příliš mnoho různých motivů najednou. Přesto musím ocenit výkon Robin Wright, kuriozní animace a působivé ztvárnění jiného světa. 8/10 [KVIFF 2013]

    • 19.7.2013  00:33

    Lepší a smysluplnější než jednička, technicky dokonalejší a pro diváka mnohem sledovatelnější. Bohužel je to ale stále ta samá hovadina jako dřív. Formát zůstal také podobný: sem tam nějaké ty nerealistické hi-tech hračičky, horský zasněžený spektakl, pořádná porce výbuchů a přestřelek, ninja souboje s mečem i bez a na závěr samozřejmě veledůležitý nukleární zápas o budoucnost svobodného světa. Tím ale všechny podobnosti končí. Nová herecká sestava totiž výrazně pozměnila styl filmu – už totiž nepůsobí tak kýčovitě a komixově jako přechozí díl. Většina původního castu je pryč, a tak více prostoru dostává původně upozaděné trio "Rock"-Cotrona-Palicki, které navíc podpoří – jaké to příjemné překvapení – důchodce Willis. Díky němu se atmosféra odlehčí, snímek nabere spád a hlavně chybějící bad-ass. Když člověk nepřemýšlí, může se klidně dívat. Pro inteligentní diváky bez vypínače mozku je to však ztráta času – poznáte je podle dvou hvězdiček. 6/10

    • 30.5.2013  21:56

    Vyvedená vzpomínka na poválečné L.A. v mafioso stylu s akční zápletkou, jež svým zpracováním hraničí téměř s guilty pleasure. Brolin i zde po svém retro-badass antré z MiB 3 potvrzuje, že se jeho výraz hodí do jiné doby, Sean Penn je dokonale slizký hajzl a svůdné rty Emmy Stone přebíjí už jen Goslingův světácky zamilovaný obličej. Film je krapet plochý, dialogy nejsou nic moc a každou chvíli se naskytne nějaká ta rvačka nebo přestřelka. Kamera i střih jsou ale dostatečně kvalitní, a tak když už si neužijete ono americké retro, můžete alespoň vypnout mozek, sledovat všechny ty souboje a fandit bandě drsňáků, co vzali spravedlnost do vlastních rukou. Dobrá zábava, nečekejte ale nic hlubšího... 7/10

    • 6.7.2013  00:14
    Gloria (2013)
    ***

    Lelio vypráví o stárnoucí Glorii velmi fragmentovaně. Jednotlivé epizodky z jejího života se ovšem skládají do velmi pestré a příjemně hořkosladké mozaiky, kterou byl navíc proložen malý lovestory. Možná by snad jen šly některé scény a záběry vynechat, protože i se slabými 111 minutami tento snímek působí až příliš dlouze. Silné 3* 6/10 [KVIFF 2013]

    • 12.10.2013  23:40
    Gravitace (2013)
    *****

    Gravitace je svým způsobem jedinečná. Hned od počátku zaujme velmi precizní kamerou, dokonale zpracovanými efekty a strhujícími zvuky, které svou kvalitou a realismem přebíjejí i takový audiovizuální požitek, jako je Sunshine. Jak ale čas ubíhá, divák stále plesá nad bezchybnou formou a ani ho nenapadne, že navzdory neutuchajícímu vzrušení Gravitace postrádá jakoukoli vyšší myšlenku. Od začátku jde jen o únik do bezpečí a nalezení stability. Z herecké stránky je film výhradním dílem Sandry Bullock, která musela podat vyčerpávající výkon, takže ani po devadesátiminutovém sólu diváka neomrzí. Kromě ní však úžasnou roli ztvárnil i George Clooney, kterého bych si býval přál na plátně vidět o trochu déle. Podtrženo, sečteno: svojí Gravitací monsieur Cuarón vybočil z blockbusterové šablony a natočil hollywoodský hit postavený na realismu, okamžiku a niterní evoluci hlavní protagonistky. Natolik komplexní podívanou se vyplatí vidět jedině v kinosálu. 9/10

    • 1.7.2013  22:24

    Baigazin snoubil ohavný naturalismus se vskutku harmonickou přírodou a nelíbivými civilizačními motivy. To vše vypravuje optikou dospívajícího introverta. Uměleckou výtvarnost snímku oceňuji, stejně tak pohled na kazašskou step, kontrast mezi dětskými mučením a tichými krajinkami ale mohl být přece jen trochu zmírněn. 6/10 [KVIFF 2013]

    • 2.7.2013  23:41

    Příjemná idylka venkovského života osázená drobnými slastmi i strastmi stárnoucího vdovce - pragmatika. Sci-fi kryozápletka ustoupila navzdory mým očekáváním naraci a do popředí se dostala samotná chemie mezi hlavními postavami. Navíc Bermúdez celý scénář poněkud lyrizoval a snímek vyprofiloval spíše jako filmový portrét Chaova vesnického doktora. Pozvolný střih i líbivá kamera mě uklidnily a naplnily harmonií. Místy vyvolaly i upřímný úsměv. Nad zakončením ale stále musím přemýšlet a nebýt toho, dal bych o desetinku víc. 9/10 [KVIFF 2013]

    • 19.4.2013  22:56
    Hostitel (2013)
    ****

    Hodně lidí tu píše, jak se to nepovedlo; nemůžu zcela souhlasit. Můj největší strach u tohoto dílka byl, že to bude jako Twilight, který (taky) nesnáším - to se podle mě naštěstí nestalo. Díky lepším hercům je konečně vidět nějaký výkon i před kamerou a sci-fi rip-off tolikrát recyklovaného klišé symbiózy dvou myslí v jednom těle vůbec není špatně napsaný. Několikrát se publikum i pobaví. Kromě toho však zde najdete všechno, co byste očekávali. Knižní předloha způsobila, že Niccol stál před nemožným úkolem vyvážení akce a psychologie; to se samozřejmě nepovedlo, a tak se divák často nudí a místy dostane menší infarkt, když někdo vytáhne pistoli. A abych nezapomněl, i sem Meyerová zatáhla své oblíbené dilema dvou mužů a jedné ženy (vlastně dvou). Kamera se mi vesměs líbila, i když bych asi ocenil méně krajinek a více úhlů. Herci jsou béčkoví, stále ale tisíckrát lepší než nechvalná dvojka Stewart + Pattinson, navíc dávám bonus za S. Ronan, na kterou se dá doopravdy dívat. Pokus o futuristický design se celkem vyvedl, jen bych příště doporučil, aby autoři nesprejovali vše "futuristické" stříbrnou metalízou - obyčejné věci nastříbrno nejsou budgetovou náhradou za technologii budoucnosti. Celkový dojem: 75%, po zralé úvaze se přikláním ke 4 z 5.

    • 27.9.2013  22:57

    V zápletce nápaditě podobné filmu Oko bere vytvořil Brad Furman zajímavou podívanou, věrně opisující pseudo-mafiánské praktiky naroubované na svět hazardu 21. století. A aby to nebylo nudné, sem tam utrousil akční scénu a připepřil cynickým vtípkem. S finesou jako z Dannyho parťáků vykresluje kontrast mezi zaplivaným skladištěm a Gatsbyovským večírkem, poodrhnuje závěs a ukazuje nám Bena Afflecka jako miliardářského křížence Bruce Wayna a Tonyho Starka (jaké správné načasování) s jemně zločinnými tendencemi. Scénář se povedl na výbornou – ačkoli má film silnou tematickou konkurenci, odlišuje se dostatečně a rozhodně nepůsobí ploše. K ústřednímu duu nemám žádné herecké výtky. Nutno ale poznamenat, že film je víc o Affleckovi než o Timberlakovi, což je asi dobře. Mařenka Arterton jen chvílemi projde kolem, žádný dechberoucí výkon. Je tu ale ještě ten cynický humor a kvalitní soundtrack, kvůli kterým jsem vážně uvažoval o pěti hvězdičkách. Závěrečný verdikt: nikoli béčko, nýbrž bé plus. 8/10

    • 30.11.2013  19:05

    Jako dobré víno, i Hunger Games dozrávají pomalu. Ta tam je roztřesenost a zmatenost prvního dílu – tento sequel má styl, koncepci a dokonalé technické zpracování. Výrazově je mnohem silnější a barevnější, zvláště v blízkosti motivů totality a intimních pocitů, u kterých s divákem vysloveně emocionálně klátí ze strany na stranu. Herecky nezůstal kámen na kameni. Jennifer je sice opět navzdory svému indiferentnímu výrazu bezchybná. Kromě ní však vyjde na světlo i trio Hutcherson-Banks-Harrelson, jejichž výkony považuji za podstatné zlepšení oproti jedničce. Vadil mi snad jen příliš tuctové hollywoodské zakončení střihnuté á la Lidice poamericku s příslibem epické pomsty v dalším díle. 8/10

    • 4.7.2014  20:33

    Kde někteří vychvalují zajímavý námět, já vidím nevyužitý potenciál. Hvězda kriminálu k divákovi promlouvá především syrovými emocemi a násilím, které podle Davida Mackenzieho patří k dennímu chlebu irských vězňů. Mám však pocit, že kromě bojů, krve a nenávisti mohla být více zdůrazněna složka psychologická, která v aktuálním zpracování vyznívá spíše jako zbytečný a nepochopený diskurz. 7/10 [KVIFF 2014]

    • 16.8.2013  22:13
    Iron Man 3 (2013)
    ****

    Třetí železný muž poněkud vybočuje ze šablony určené předchozími díly. Jeho příběh je totiž mnohem komplexnější, než by se z upoutávek zdálo - dokonce až tak, že vyžaduje prolog v podobě několikaminutového voice-overu, což není nikdy dobré znamení. Scénáristé dějovými zvraty zrovna nešetřili a s dynamikou je to také jak na houpačce. Tím ale negativa vesměs končí. Herci se tentokrát povedli, a to jak senilní Kingsley, tak nezničitelný Pearce. Robert Downey Jr. ale samozřejmě hraje prim. Návrat arogantního excentrika, chemie s G. Paltrow i dětinské intermezzo s T. Simpkinsem mě potěšily. Když ale přišla nespavost a panické záchvaty hrůzy, bylo zle – tento styl mi prostě k Robertovi jaksi nepasuje. Finále bylo originální (super-Pepper zaujala), i když nakonec vyústilo v jedno z klasických superhrdinských klišé. K technickému zpracování nemám připomínek, snad bych jen stříhal trochu agresivněji. Podtrženo, sečteno: trojka není o nic dospělejší, je zkrátka jiná. A nebýt roztahanosti a jisté zmatečnosti, mohla být snad i lepší než oba předchozí díly. Nakonec ale dle mého názoru získává čestné místo na půli cesty mezi nimi. 8/10

    • 30.6.2013  22:52

    Roztahaná lyrika s třešničkou podivnosti a mystična navrchu. Úvodní fantasy titulky sice diváka navnadí, zbytek snímku ale hořce zklame. Verbeek vytvoří velmi hustou a neprostupnou atmosféru, do které promítne skromně jednoduchý život hlavní postavy. Ten se v rámci celkem originální zápletky pokusí rozebrat a přestavět. Není ale z čeho vařit, a tak se zoufale snaží všemi možnými prostředky zaujmout unuděné oko divákovo. V důsledku na plátně defilují kamenné, chladné a vcelku nezajímavé postavy, které na sebe vrhají utichlé pohledy do tmava a navazují nucené dialogy. Film se šourá minutu po minutě a končí bohužel stejně unyle a neochuceně, jak začal. Rozhodně tu byl určitý potenciál využít originální a nevšední zápletky, zůstává ale z větší části nevyužit. Jediné, co mi trochu učarovalo, byl vizuální kontrast mezi civilizační hi-tech architekturou s opojně nasvícenými nočními kluby a přírodní zamyšlenou noční krajinou. Tento film ale dle mého měl na víc. 3/10

    • 4.7.2014  21:10

    Možná nemám buňky na artovou kinematografii, ale s Germanem jsme si opravdu nesedli. Jeho dílo má sice jednu z nejkrásnějších černobílých kamer, které jsem kdy viděl. Na druhou stranu ale také propadá ve všech ostatních aspektech. Ve vizuálu nemohu odpustit naturalisticky nechutné vykreslení středověku jako období primitivních obličejů pomazaných výkaly a bahnem, které samo o sobě neslouží k vyjádření idejí hlubších než sociálních. Z hlediska scénáristického zase nelze prominout strnulost - typický hřích spojený s obsáhlou knižní předlohou. Tři hodiny je opravdu moc. 2/10 [KVIFF 2014]

    • 6.6.2013  00:02

    Pro mě jeden velký debakl. Refn se zřejmě pokusil o další experiment a tentokrát se mu to šeredně vrátilo. Celému filmu dominuje extrémně unuděná a opilá atmosféra. Postavy na sebe neustále vrhají mlčenlivé pohledy, které trvají věčnost. Když už někdo naváže dialog, nestojí to za nic, a že by se samotní herci přetrhli, to také nemohu říct. Ikonický karaoke vrah Pansringarm udržuje pokerface, místy se tváří skoro jako Kim-Čong-Il, kdežto Gosling zase obměňuje tisíc a jeden pohled do kamery. Zatímco herecké výkony jsou poněkud unylé, dynamika snímku je velmi kontrastní. Refn chvílemi diváka kolébá a nudí až k usnutí, chvílemi mu zase trhá bubínky řvem lidí, kterým jsou vypichovány oči, řezány uši a všemožné končetiny. Celým snímkem se také nese velmi naturalistické pojetí násilí, a tak jsme já i sousedi se slabšími žaludky u některých scén instinktivně přivírali oči - nechť je to varování pro slabší nátury. Scénář je velmi surrealistický, dalo by se říci až avantgardní; přesto je však velmi prázdný a vyústění celé zápletky je nedotaženo velmi neuspokojivým způsobem. Po všech těch výtkách ale musím na tomto filmu jednu věc vychválit, a to audiovizuál. Na zpočátku zvláštně potmavlé obrazy nočního života asijské metropole si rychle zvyknete a opojně saturované barvy prostupující každý záběr se v některých chvílích úžasně snoubí s dekadentně laděným soundtrackem. Dvojice Smith-Martinez se asi doopravdy vyřádila. Bohužel to ale filmu pomáhá jen okrajově. Podle trailerů jsem očekával trochu něco jiného a ještě jednou musím podotknout, že jsem byl dosti zklamán. Byl jsem ale zklamán hodně originálním způsobem. Za Goslinga, občasný vtípek a uhrančivou kameru dávám 3/10.

    • 18.5.2013  22:38

    Pohádková dvojka mě příjemně překvapila. Wirkola si tentokrát dal záležet a vytvořil solidní středověkou řežbu, která diváka chytne a nepustí do poslední vteřiny. Dva profi zabijáci, stádo hnusných čarodějnic a různé moderní hračky jako vystřižené z Van Helsinga (2004) - to jsou hlavní devízy tohoto filmu. Renner se do své role diabetického zabijáka dokonale vžil a jeho výkon je bez chybičky, objevem tohoto filmu je pro mě ovšem Gemma Arterton, která nejenže dobře vypadá, ale umí taky solidně hrát a drsňácké hlášky sype jak z rukávu. Sluší se také doplnit, že se Wirkola zřejmě inspiroval u Tarantina v pojetí krve, a tak červená cáká ve většině scén na všechny strany. Pokud vám tedy nevadí drobné znásilnění původního Grimmovského námětu a máte rádi dobře natočená akční jatka, tohle je film, který letos nesmíte vynechat! Guilty pleasure roku. 8/10

    • 16.11.2013  12:00

    Extrémně realistické dokumentární drama precizně vykresluje dobrodružné, ale místy i nelichotivé dopady somálské krize. Odehrává se ve třech dějstvích. To první sleduje životy Phillipse a Somálců, snaží se jejich pohnutky racionálně vysvětlit a morálně ospravedlnit. Jakmile však dojde k samotnému přepadu, přepne Greengrass do režimu Die Hard. V tomto druhém aktu můžeme pozorovat jednu žánrovou kuriozitu – nehollywoodskou akci pohollywoodsku, jejíž narace má kořeny někde u Hotelu Rwanda. Poslední dějství je spíše psychologickou přetlačovanou a morální sebereflexí každé z postav. Tady někde bohužel ztrácí snímek svojí nestrannost a ostře se přiklání k americkému světonázoru. Hra myšlenek ale přesto na konci převáží a ovládne i celý epilog. Herecky i technicky je film dokonalý. Tom Hanks rozhodně mezi neznámými herci nepůsobí jako primadona a diverzita obsazení jen umocňuje realistický zážitek. Až na meziřádkovou interpretaci byl scénář napsán ve smyslu předlohy a nebýt toho přehnaného amerického vlastenectví, dal bych o bod více. 9/10

    • 20.8.2013  23:12
    Kick-Ass 2 (2013)
    *****

    Tento film mohl dopadnout buď hodně dobře nebo hodně špatně. Nyní už mohu s úlevou prohlásit, že jsem zažil opravdový Nářez. Ještě rychlejší, ještě vtipnější, o hodně krvavější a mnohem drsnější - to si může Kick-Ass 2 hrdě vytknout do štítu. Obsazení bylo opět perfektní. Hodně prostoru dostala dospělejší Chloë Grace Moretz, která se role Hit-Girl zhostila mnohem barvitěji, a tak kromě bezchybných bojových scén a bad-ass hlášek od ní vidíme i velmi solidní emoce. Jim Carrey, který byl jedním z lákadel, mě také nezklamal. Jen snad mohl zůstat na plátně o trochu déle a nevypařit se hned po třech scénách. Scénáristicky je snímek až překvapivě kohezní. Stejně jako v prvním dílu, i zde je vyprávěn příběh podle komiksu, což tvůrce drží na uzdě, a tak film rozhodně neskončil přepálený. Jedinou slabší částí byl snad krátký fekál-exkurz do amerických dívčích high-school seriálů, který ovšem měl své opodstatnění a uspokojivé vyústění, takže jej Wadlowovi klidně odpustím. Na druhou stranu oceňuji zasazení do reality a těch pár hořkých momentů. K samotnému zpracování nemám námitky. Kamera i hudba dopadly úžasně - adrenalinový střih se střídá s kvalitními komiksovými kresbičkami a do toho navíc hraje Jessie J, co víc si můžeme přát... Kick-Ass 2 je originální, smělý a má své poselství. Nelpí příliš na předchozím dílu, ani neuhýbá šíleně stranou. Zkrátka, je více než srovnatelný s jedničkou. 9/10

    • 7.7.2014  00:10
    Klauni (2013)
    ****

    Klauni jsou typicky českým hořkosladkým svědectvím o tom, jak s lidmi dovede život zamést. Hlavní atrakce, totiž trio Kaiser-Lábus-Flamand, podavá velmi ucházející výkon. Má pozornost se však během projekce stočila od herců a scénáře k samotné formě snímku. Zaujal mě například dabing Didiera Flamanda, který je v dnešní době tak trochu retro. Rád bych také zmínil dynamicky stavěnou konstrukci celého díla, která k divákovi promlouvá ve vlnách. To všechno ve mě pomohlo vzbudit dojem, že Klauni jsou i přes ohrané téma vcelku originální tvorbou. 7/10 [KVIFF 2014]

    • 20.1.2014  23:09

    Sociální studie amerického zdravotnictví otevírá hned několik kontroverzních témat najednou. Zamýšlí se nad morálkou farmaceutického průmyslu, arogantní byrokracií FDA a omezením svobody jedince, které jej může stát život. Aby to nebylo tak suché, na všechny tyto motivy nahlížíme z perspektivy lidově vyhlížejícího kovboje, který po diagnóze AIDS objeví způsob, jak se udržet při životě, a nakonec si z něj udělá živobytí. Musím říct, že McConaugheymu se tuto postavu podařilo ztvárnit velmi charakterně a spolu s Jennifer Garnerovou vytvořil sympatický pár. Nemohu také opomenout výkon nekonvenčního Jareda Leta. Scénář i technické zpracování jsou průměrné, mojí pozornost přitáhly snad jen vhodně použité zvukové efekty a barvy obrazu. Kromě toho ale film má velmi silné téma, které mě v mém kladném hodnocení utvrdilo. 7/10

    • 23.4.2013  10:34
    Konečná (2013)
    ***

    Extrémně kýčovité, předvídatelné a prošpikované filmovými klišé od začátku do konce, přesto si nalézá svou cestu k divákům. Schwarzenegger samozřejmě hraje prim; sice zestárl, přesto sype hlášky z rukávu a střílí jak zamlada. Zahrát normální postavu ale stále moc nedovede, i když se o to hodně snaží. Na to jsou tu ostatní herci, jejichž úkolem je zasadit vykořeněného guvernéra Kalifornie do děje a udržet ho tam za každou cenu. Je jim ale na můj vkus přenecháno až příliš mnoho času. Scénář je napsán béčkově dle očekávání, někdy je trochu plochý, někdy vyloudí úsměv a v několika situacích máte nutkání říct si WTF?! (třeba v té finální bitce, která vypadá spíš jako mačkárna v domově důchodců) Vizuál neurazí, taky toho u hranic s Mexikem není moc k vidění, film je ale o dost krvavější než dřívější Schwarzeneggerovky. Řada scén se vyplácá hned v upoutávkách, zklamáni ale z kina neodejdete... Za ucházející akci, pár vtipných momentů a nostalgické narážky na vše možné dávám 5/10 a 3*.

    • 11.7.2014  22:09

    "Sněhoborec" byl pro mě velmi silným flmovým zážitkem. Co se zprvu tvářilo jako čistokrevná sociální balada, proměnilo se nakonec v pestrobarevný sci-fi / steampunk zážitek zavdávající si v pohádkovosti s Karlíkem a továrnou na čokoládu, v morálce s Matrixem a v bojovnosti s Hunger Games. Film spočívá z většiny v tom, že postupně prolézáme vagóny čehosi, co dovede tisíckrát přebít nejvyrumělkovanější sen každého šotouše. Po cestě pozorujeme bídu i luxus, krásu i ohavnost, upřímnost i pokrytectví až nakonec dokráčíme k velkým opancéřovaným dveřím, za kterými náš vyvolený Neo zjistí děsivou věc. Tento snímek mě i přes svou délku naprosto uchvátil dokonalým audiovizuálem, originálním a svižným scénářem a překvapivě kvalitním hereckým obsazením. Navrch toho všeho přidávám půl hvězdičky za české cameo v sauně. 9/10 [KVIFF 2014]

    • 9.7.2014  14:42

    S grácií a vřelostí pravého Itala nám Pif vypráví odlehčený příběh o mladém Arturovi, který svým uličnictvím trumfne i Mikulášovy patálie. Pifův filmový jazyk je elegantní a souvislý, přesto nepostrádá vtip a na správných místech se brilantně vyostřuje. Od poloviny dále však Artur dospívá a s ním se bohužel umírňuje i doposud hravá dětská optika, kterou jsme na mafiánské Palermo nahlíželi. Film končí poctou všem mrtvým strážcům zákona, které jsme během filmu měli tu čest periferně zahlédnout. I když v této komedii Cosa Nostra slouží spíše jako historická kulisa a do příběhu zasahuje jako nespoutaný přírodní živel, rád bych ocenil, jak dobrosrdečně a vesele Pif příběh vyložil. Typickou ukázkou této cynické nátury je třeba scéna, kde mafiánský boss s upřímnou bezprostředností radí jinému mafiánskému kamarádovi, že aby si mohl vzít svojí vyvolenou dívku v souladu s pravidly Rodiny, musí nejprve odkráglovat jejího tatínka. Právě díky tomuto ironickému a bezstarostnému stylu jsem si po delší době v kinosále odpočinul a zároveň se dobře pobavil. 9/10 [KVIFF 2014]

    • 7.7.2014  15:52
    Maria Stock (studentský film) (2013)
    ***

    Síla tohoto snímku je především v poetické atmosféře, kterou kolem sebe vytváří. Scénář jsem rozhodně nepochopil celý a myšlenka za ním mi bohužel také uniká. 5/10 [KVIFF 2014]

    • 6.7.2013  23:05
    Miele (2013)
    ****

    Povedený debut - Valeria Golino umí dle mého soudu nejen dobře hrát, je z ní ale i dobrá režisérka. O kontroverzním tématu vypráví chytře jen skrze "obrazy z praxe" a divákovi velkoryse ponechává svobodu úsudku. Aby však snímek nepůsobil příliš prázdně, zaplňuje prostor portrétem charakteristické a přesto velmi ztotožnitelné postavy, jejíž optikou na celou záležitost nazíráme. Pohledná Jasmine Trinca v tomto ohledu odvádí úžasný výkon a pečlivě modeluje i ty nejjemnější charakteristiky hlavní protagonistky. Od dokumentu se ale Valeria vzdálí, když rozehraje velmi mělkou a subtilní zápletku se zdravým sebervrahem Carlem Cecchim, kterou kromě zvláštního zajiskření mezi diametrálně odlišnými postavami využije i k naraci filosofické stránky hlavního tématu. Jak podružně a nedůležitě však tento příběh začne, tak i skončí. Tentokrát ovšem s meditativním pozastavením a pozvolným epilogem. Kromě výše zmíněného mě také velmi potěšila kamera, zejména extrémně statické záběry kontrastující se záběry v pohybu. A k "empétrojkovému" soundtracku jen dodám, že Miele má dosti osobitý hudební vkus, který se mi vůbec nepříčí. 8/10 [KVIFF 2013]

    • 2.7.2013  15:09
    Mládí (2013)
    **

    Velmi nezáživné, rozladěné a dějově naředěné nic. Psychologie únosce-oběť na začátku zaujme, po několika minutách ale omrzí a divákovi by se chtělo začít zívat. Ani to mu ale Shoval nedopřeje a pravidelně ho drží vzhůru zbytečnými uřvanými násilnickými mačkárnami ve spoře osvětleném sklepě. Zápletka je velmi neoriginální a dlouho očekávané rozuzlení neuspokojivě jednoduché. 3/10 [KVIFF 2013]