Gilmour93

Gilmour93

Radek Zdráhal

okres Zlín
Private Joker

181 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Predátor (1987)

    Vlajková loď svého žánru s atmosférou hustou jako samotná džungle, kde vesmírný lovec v souboji s guvernérem sklízí veškeré mé sympatie. „Tam v džungli na nás něco čeká a není to člověk. Všechny to zabije..“ Pokud toto pronese stopař Billy, zrovna si lehněte do US Army khaki pytle na mrtvoly a nechte zatáhnout zip zvenčí.

  • poster

    Hodný, zlý a ošklivý (1966)

    „See you soon, i.., idi..” - "Idiots. It's for you..“ Zábavnější než Tenkrát na západě, o tom není pochyb, protože tahle trojka se tak dlouho hledala, až se našla u Arche Stantona.. Považujte mě za pošetilého blázna, ale Morriconeho hudbou podbarvená scéna, kdy Tuco s Blonďákem odjíždí z klášterního lazaretu na dostavníku („..a po jídle by bodnul doutníček.“), mně vždycky neuvěřitelným způsobem napumpuje optimismus do žil. Dodatek: Soundtrack je neuvěřitelný skvost. Už přes půl roku mi hraje v autě a nemohu se s ním rozloučit..

  • poster

    Obvyklí podezřelí (1995)

    Toužím po prequelu Keyser Begins! Atmosférická pecka, kde Singer s Ottmanem vytáčí napětí na maximum, je pro mě zhmotněním filmové dokonalosti a na šokující pointě rozhodně nestojí. Věřte mi, já to viděl nejmíň 15x, což mě staví, co se týká znalosti aktivit Keysera S., minimálně na úroveň výrobce porcelánu pana Kobayashiho.. „Jak chcete střelit ďábla do zad, agente Kujane, co kdybych minul..?"

  • poster

    Tenkrát na Západě (1968)

    „Just a man.“ - „An ancient race.“ Leoneho pocta Divokému západu jako období mířícímu vstříc svému neodvratnému konci. Každý charakter má svůj vlastní hudební motiv, každý charakter by si zasloužil svůj vlastní film. Modrooký Fonda je pro mě westernový záporák číslo 1.

  • poster

    Tahle země není pro starý (2007)

    „You don´t have to do this. People always say the same thing..“ Chigurhicky přesný thriller s místy filosofickým rozměrem se víceméně striktně drží McCarthyho úchvatné předlohy, která přivedla Coeny zpátky do Texasu. Bez hudby, bez slitování, protože vývoj v této zemi zkrátka nejde zastavit a ač se to na první pohled nezdá, postava Tommy Lee Jonese je jediným středobodem filmu. Stála, pevná jistota, kolem které však čas a doba tečou stále rychleji a méně uchopitelně. A tichý posel smrti Bardem? Ten je ztělesněním čistého zla v botách z aligátoří kůže. Počínaje hrátkami s osudovou mincí předcházející něčí likvidaci a výběrem kadeřníka konče. Kdo čekal, že mu závěr filmu vystřelí mozek jateční pistolí, musel být nepochybně zklamán, nicméně ani kniha nemá podobné vyústění. „Are you going to shoot me? - „That depends. Do you see me?“

  • poster

    Angel Heart (1987)

    „The flesh is weak, Johnny. Only the soul is immortal. And yours belongs to ME..“ Harry Angel a jeho krvavý roller coaster valící se přímo do horoucích pekel. Strhující "voodoo“ thriller s excelujícím, prozatím neodulým Rourkem. Neberte práci od někoho s jménem Cyphre, obzvláště pokud rád baští vejce..

  • poster

    Nelítostný souboj (1995)

    Dvě slunce (Pacino, De Niro), uprostřed vesmíru (L.A.). Málo místa pro dvě hvězdy, jedna druhou pohltí. Mannova profesorská práce a nadpozemská 'God moving over the face of the waters' od Mobyho...

  • poster

    Průšvih (1992)

    Srdcová záležitost o problémech začínajícího režiséra s naplněním rozpočtu pro připravovaný artový snímek "Bezpodmínečná kapitulace", jehož scénář je opravdu velmi účinným hypnotikem.. Troufám si říct, že nenápadný, ale neuvěřitelně pohodový In the Soup je nejlepším filmem Steva Buscemiho a určitě pro každého fanouška pana Růžového neodkladnou povinností. Jeho hereckému koncertu zdatně sekunduje Seymour Cassel v roli excentrického mecenáše, kterého film až tak moc nezajímá, ale zato entuziasmu má ten lascivní stařík na rozdávání. Soustřeďte se na práci, když vám za dveřmi prozpěvuje italská dvojice vymahačů nájemného svůj na nervy brnkající song.. „Pátek se blíží, jó činže, ta tíží..“

  • poster

    Spalující touha (1999)

    Vcelku nevinný sen a tanec na tenkém ledě bujné představivosti - grandiózní loučení Mistra Kubricka. Ten děsivý klavírní motiv budiž nám všem připomenutím, že všechno je jenom o…

  • poster

    Seznam smrti (2011)

    Představte si neuklizenou místnost bez nábytku, jenž má v každém koutu nános špíny a prachu představující žánr. V prvním je sociální drama, v druhém černá komedie, v třetím psychothriller a poslední je zanesen okultním hororem. Máte? Tak vy, jako divák, jste mokrý hadr, režisér Wheatley násada se smetákem a už to sviští… Nečekané britské překvapení. Atmosféra hustá jak stolice po trsu banánů a tabulce čokolády, okolo plíživý neklid a hmatatelná nejistota. Kde čekáte pokračování záběru, přijde střih, když by měl střih přijít, kamera se zúčastněně dívá a já si pár měsíců nedám květákový mozeček, ani nezatluču hřebík. Interpretace dráždí ("rekonstrukce" Antikrista na způsob Harryho Angela, či pouhý sen), stejně tak subtext (současná Británie v bolestech korupce a deziluze střední vrstvy, či režisérovo vypořádání s dětskou noční můrou, kdy ho po lese naháněli krvelační kultisti), ale jejich rozklíčování není, i díky na dřeň reálné formě vyprávění, nezbytnou podmínkou. Mimochodem, taky máte pocit, že je v té místnosti ještě větší nepořádek než předtím..?

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace