Recenze (275)
Až se vrátíš... (1947)
Bohužel, výsledný dojem o dost sráží konec filmu, který se převrátí až do grotesky (různé naháněčky a schovávačky po pavlači, psychologická plochost postav). Alespoň že ten úplně poslední záběr nás vrátí do poetičtější roviny. Pokud film stojí opravdu za něco vidět, tak je to krásná kamera.
Balada capartova (1968)
Cca desátá minuta: "PIETA - Vaší krev Pražská dlažba sákla a před tou krví Národ přísahá: Ve jménu Vašem Ortel vrahům přečtem Český lev je hrdým štítem obrněn. Vás zrada bratra zarazila na Vaší poutí životem. Před Vaší krví přísaháme Svobodná bude tato zem!"
Bez rozkazu (2004)
Další z "nových ruských válečných filmů". Tentokráte s hrdinnými kozáky na konci války (jen silně pochybuji, že se děj odehrává na území České republiky, která je přeci jen poněkud mladšího data "výroby"). Čeká nás tradiční mix akce, patosu a sebeobětování. Kdo zkousnul ostatní díla p. Vorobjeva, stráví i toto ;-)
Bez ženské a bez tabáku (1980) (seriál)
Role p. Krónera (starý Kubáň) připomíná roli p. Brodského (starý Dubiňák) v seriálu Stříbrná pila i se všemi jeho charakteristikami (staromilství, nesoulad s moderní dobou, život dle starých pořádků a hodnot, neustálé kverulanství). P. Krónerovi však sedla o poznání lépe a lze mu jí tak zcela uvěřit, včetně valašského dialektu. Jeho neustále hláškující postava je tím hlavním důvodem, proč si tuto "televizní hru" pustit ("mám v hubě, jak cigán po chlebě" apod.). Hned v prvním díle se podařilo nastínit jasný kontrast "jeho" světa s tím současným, industriálním - výprava kočárem do Ostravy, les vs. továrna, moderní technika a provoz jako novodobé nestvůry, kulturní šok "návštěvníka z jiné doby". Seriál je i na svou dobu vlažně angažovaný a přesto, že se v posledních dílech celá dědina chystá na příjezd partyzánské delegace, neuvidíme z ní ani jednoho účastníka a nedojde ani na žádný státo(strano)tvorný projev. Za to nás v posledním díle čeká pravá hospodská mela jak od Lady, při které se nikdo na věk neohlíží a rány tu rozdává i řimbaba Srstka.
Biloxi Blues (1988)
Klasické schéma "boot camp" filmu - skupina bažantů + vyšunutý sergeant = řada konfliktů. Skladba mužstva: židovský intelektuál jako černá ovce a personifikace vzdoru, jeho protipól původu polského, hlavní postava stojící kdesi mezi a ostatní.
Bitva o Ržev (1981)
Po nedávno vydaném Sboru generála Šubnikova (natočen o rok dříve) máme možnost vidět další snímek, který se více než o spektakulární znázornění vojenských operací zaměřuje na jednotlivce ve víru válečného běsnění (v originále se film jmenuje po hlavní postavě Sashka). Nečekejte od něj žádné masové scény a patetické proslovy, ale jen bláto, krev a zmar...
Bitva v Ardenách (2009)
Zdaleka né tak tragické, jak zde čteme odshora dolů. Pro člověka se zájmem o vojenskou historii nejde v žádném případě o ztrátu času. To, že distributor vybral název jaký vybral, je pouze smutnou obchodní strategií, orig. název (Everyman's War) odpovídá přesně vyznění filmu. Osobně mne nejvíce rušila absence "páry" od úst vojáků v ardenských zákopech. Vzhledem k tomu, jak měli zpocené obličeje, by mne docela zajímalo, při jaké teplotě se tyto záběry natáčely :-)
Bobby Z (2007)
Tu třetí hvězdu uděluji jen a pouze za neskutečnou Olivii Wilde! Asi mě čeká v dohledné době několik vlhkých snů :))
Bolest (2006)
Zmlsán lepšími thajskými kousky jsem Bolesti příliš na chuť nepřišel. V celém filmu není ani jedna scéna, která by mi výrazněji uvízla v paměti a nějaké citelnější mrazení v zádech se také nedostavilo. A než si zvyknete na hlavní hrdinku, budete se možná ptát jako já, zda jí nehraje nějaký transvestita.
Botostroj (1954)
Kdepak drama, bolševická komedie, u které jsem se po dlouhé době opravdu pobavil ;-)