Recenze (984)
Mutant (2006)
Mimořádně debilní korejská odpověď na godzilu v mimořádně povedené produkci. To by jednoho nasralo, že spousta kvalitních filmů trpí druho-řadou a horší produkcí a takováhle slátanina má i v ripu tak detailní a parádní obraz, až se domácí kino tetelí blahem. Jinak jde ale o dvou hodinový pokus o katastrofické sci-fi se zřetelem na lidské drama, pochopitelně podpořené tradiční asijskou teatrálností a doplněné o vlivy nepovedeného opět asijského humoru. To vše nesnesitelně natahováno na maximum v naprosto zhovadilém scénaristickém kolapsu. Pro mě naprostá ztráta času!
iGenius: Jak Steve Jobs změnil svět (2011)
Možná trochu horkou jehlou udělaný, avšak velice povedený dokument o člověku, který svými vizemi změnil a hlavně zlepšil (=usnadnil..., doplň si sám) život miliónům lidí...
Divoké vlny (2007)
Pěkně, i když docela standardně udělaný animák, který se sice pokouší několika pevedenými zďuchy zaútočit na divákovu bránici, ale nekonec z něj máte spíše takový ten výchovný dojem s poučením na konci :). Neurazí, ale laťku nasazenou Shreckem to pochopitelně nemá...
Účastníci zájezdu (2006)
Je fajn, že i druho-ligové CZ filmy začínají prosakovat mezi notoricky známé hlášky, neboť "ležel na pláži jako vyvrhnutej vorvaň" či "...a bez těch podšálků se to vážně nedá!" jsou již téměř kultem :D. Aneb nenáročná odpočinková komedie s velmi sympatickým obsazením a příjemným feelingem.
Mumie (1999)
Na první pohled velmi zábavná oddechovka plná humoru a odkazů Indiana Jonese, ale při podrobnějším prostudování zjístíte, že popkornová ruka Hollywoodu dopadla až moc tvrdě. Někde se tlačí na pilu tak urputně, že není tak těžké najít spoustu zmatků, nesrovnalostí a blábolů, že by se Imotep osypal. Jak ale někdo zmiňoval na CSFD - na sobotní večer je to dobré :D. Z původních 4 bodů srážím na 3.
Dracula (1992)
Pravděpodobně nejlépe obsazený i zpracovaný nesmrtelný příběh o Draculovi. S odstupem doby samozřejmě můžeme pozorovat, kterak se zub času podepsal na některých dílčích věcech, které u 20 let starého filmu budí úsměv na rtech (střih, některé efekty), ale výsledné a do jisté míry jak umělecké, tak dramatické zpracování stejně vítězí na celé čáře. A úvodní scéna, ve které se Dracula zřekne boha, je stejně silná jako celý Oldmanův herecký výkon.
Nekonečný příběh (1984)
Jeden z nejzásadnějších filmů nejen mého děctví a tedy po právu velmi kultovní záležitost. Nečekal jsem, jaké kouzlo to bude i po tolika letech...
Piraňa 3DD (2012)
Ani dostatečně sebeparodující zpracování slabší verze předchozího dílu nezmírní velikost demence ve filmu obsažené, aneb kde nic není, ani 666 párů umělohmotných koz nebere. Co to s vámi, filmaři moderních "hororů", je???
Maniak (2012)
Spíš jsem se nudil u tohodle čerstvého remake zasloužilého snímku Maniac. A to ani ne díky zrovna nejlepšímu obsazení hlavní role, ale spíš kvůli až detailně rozebraným pohnutkám, které nutí vraha konat, a jaksi holucinogenně abstraktnímu zvárnění kolotoče "skalpy - figuríny - matka štětka" :D. Za velké plus ovšem beru zatraceně povedené a promakané POV zpracování, dlouhé houpavé záběry podpořené jetým soundtrackem a pochopitelně dardu velmi velmi brutálních scén, které vám ukáží hobita, jak ho znát nechcete :D.
Gangster Squad – Lovci mafie (2013)
Pro mě hodně velké překvapení a zároveň další z velmi povedených a věrohodných gangsterských filmů, který je sice na jednu stranu plný klasickcýh US siláckých výroků a macho projevů, jež jsou ale naštěstí vyvažovány i stejnou měrou hereckého umění a vyložených sympatií k jednotlivým postavám. K tomu vidět Penna ve vyloženě záporné roli a Goslinga jako troufalého výrustka v řadách policie, se nenaskýtá každý den. K tomu jak už je u podobných filmů dobrým zvykem, je film řádně brutální až násilnický, takže nemějte strach, že by se jednalo o nějakou komorně distingovanou podívanou. Hodně zábavná věc!