Recenze (3 645)
Nebudou mi věřit (1947)
Presne ten typ noirovských príbehov, ktoré mám rád. Krásne nesympatické postavy, smrť, sexuálne dusno a zápletka plná zvratov. Škoda, že to do rúk nechytil šikovnejší režisér.
Bílý žár (1949)
Film stojí na Cagneym, ktorý je tu parádny (až komiksový) grázel a jeho vyšinutosť každou minútou graduje. Zvyšok je priemerná gangsterka.
Budím se s křikem (1941)
Priama noirovka so všetkými základnými atribútmi vrátane viacerých skvelo nasvietených scén, či ostrých uhlov kamier. Príbeh až taký zaujímavý nie je, resp. scenár a herci zďaleka nestačia utiahnuť jeho slabšie časti, ale rozuzlenie bolo fajn.
Noc a město (1950)
Skvelý príbeh človeka, ktorý naháňa šťastenu a korčuľuje pritom na hrane života a smrti a to všetko v atmosférickom závoji nočného Londýna prelomu 40tych a 50tych rokov.
Byl jsem lynčován (1936)
Skvelá dráma so Spencerom Tracym, ktorý výborne hrá prerod hlavného hrdinu. Prečo toto niekto nezremakoval s Burton Reynoldsom?
Tam, kde ulice končí (1950)
Pomerne priemerný noir s dobrým motívom s neúmyselnou vraždou, ale aj s na svoju dobu zastaralým štýlom (skoro žiadna hudba) a veľmi nevýraznou rolou pre Gene Tierney.
Pošťák vždy zvoní dvakrát (1946)
Výborný noir s množstvom zvratov, erotickým dusnom a so skazenými hlavými postavami, ktoré podrážajú iných i samých seba. Parádna červená knižnica.
Revolver na prodej (1942)
Priemerný noir s celkom zaujímavým príbehom a pravdaže Veronicou Lake, tento krát v role kúzelníčky! Škoda, že viac nevyužila svoje iluzionistické nadanie.
Skleněný klíč (1942)
Slabá noirovka s nezaujímavým príbehom i vizuálom, kde poteší jedine stále krásna Veronica Lake.
Vzala jsem si příšeru z vnějšího vesmíru (1958)
7/10 Skvelý zástupca sci-fi z 50tych rokov, ktorý sa berie maximálne vážne (a z toho plynie rozkošná naivita), remeselne je zručne nakrútený a pracuje s klasickou témou (paranoja z invázie mimozemšťanov). Navyše emzáci vyzerajú ako Space Jockeys.