Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Ve své poslední roli bezcitného gangstera se Jamesi Cagneymu podaří životní útěk z vězení.  James Cagney září v roli neurotického a emocionálně vyšinutého gangstera, který trpí padoucnicí a který se po smrti matky, na jejíž chvále je úporně závislý, rozhodne pomstít jejímu vrahovi. Působivý snímek, v němž se odráží atmosféra studené války, a jehož závěr je považován ze jeden z nejvíce strhujících ve filmové historii. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (88)

Fanucci 

všechny recenze uživatele

Napínavé, na tehdejší poměry velice slušné efekty, opět úžasný James Cagney, zajímavý a revoluční prvek s oidipovským komplexem hlavní postavy. Jsem spokojen. Když si vzpomenu na nedávno shlédnutý film Italian Job (remake slavného "zlodějského" filmu), je mi až smutno z toho, jaké hovadiny se v současném Hollywoodu točí. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Až tak moc mne to nechytlo. Je to sice technicky hodně vymazlené a policejní postupy i akce zločinců nepostrádají logiku a u policistů i moderní radiové vybavení, ale jak to nedrží jistou sevřenost děje, ale přelévá se to od vlaku do hor, do autokina, do vězení, k útěku, další akci... a přitom některé věci nejsou ukázány, jen se o nich mluví (zmrznutí toho párou popáleného, smrt matky (!))... tak to tříští i diváckou, resp. moji pozornost. Nakonec je mi vlastně jedno, co se s kým stane, jestli Bob odhalí Rilleyho (nebo jak se ten tajný agent jmenoval) teď nebo později, jestli holka skončí s tím, či oním (stejně je jasné, že skončí špatně, jen si pořád myslí, že z toho dokáže vybruslit) a dokonce mi nakonec bylo putna, jestli toho zloducha dostanou, nebo ne, protože by stejně brzy někde zhebnul na ty své bolesti hlavy. Uznávám, že filmařskými postupy je to vážně skvělé, ale scénář jako by psala ženská. Aha, předlohu psala ženská, tak to mi pak dává smysl. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Film-noir v barevné podání s šíleným zločincem. Raoul Walsh plně využil potenciálu herců i doby, kdy předvádí variaci na známé téma s několika zajímavými prvky (vydání za cizí zločin do jiného státu....). Prakticky se nelze nudit, protože se pořád něco děje a celý film se hýbe kupředu do slavného konce, v kterém žár kvality vylétne k vysokým číslům. Herci se ukazují v nejlepším světle a snaží se, jak mohou. Nikdo nezklame a hlavní postava v podání Jamese Cagneyho je tou široko daleko nejšílenější a nejzářivější zločineckou hvězdou. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Je škoda, že originalita snímku sa dnes stráca, keďže sme už nasiaknutí rôznymi snímkami podobného rázu, ktoré sa v mnohom (a je to citeľné) inšpirovali takýmito predchodcami. Svoju silnú stránku a pútavosť si však stále drží a z tempa napoľavuje aj keď som to často čakal. Ten starý, prehrávaný štýl herectva vo filmoch podobného žánrového razenia trošku ruší, hlavne, keď je na scéne žena. Tie sa tu ale chvalabohu objavujú len sporadicky, takže ani to ma tak nerušilo. Vlastne musím povedať, že je to skoro perfektný film, na svoju dobu až s nevídane akčným razením, so skvelým Cagneym, hustou a drsnou atmosférou, hudbou a príbehom samotným. 85%. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Po zrelej úvahe som sa ustálil na troch hviezdičkách. Silných, ale iba troch. Verím, že film bol vo svojej dobe prelomovým a v detailoch objavným. Bohužiaľ, ja som ho videl po sedemdesiatich rokoch a toho objavného tam už veľa neostalo. Technické "novinky" som ochotný prehliadnuť, ale scenáristu, ktorý si po sebe neprečítal, čo napísal určite nie. Ale najviac ma udivuje, čo vtedajší i dnešní diváci vidia na Jamesovi Cagneym, ktorý mi dokonca vo filme svojou hrou na drsného chlapáka dokonca prekážal. I jeho matka pôsobila vierohodnejšie, ako on. Ale proti gustu žiaden dišputát. ()

Galerie (113)

Zajímavosti (16)

  • Existuje aj počítačom kolorizovaná verzia. (westerns)
  • Cody Jarrett (James Cagney) byl v roce 2003 Americkým filmovým institutem AFI zařazen v žebříčku nejzápornějších postav v dějinách amerického filmu na 26. příčku. (TheDude)
  • Veškeré, i na dnešní dobu moderní metody používané policií ve filmu - spektrograf, radio lokace, telefony (vysílačky) v autě atd., jsou reálné a odpovídají skutečnosti roku natočení. (Toneil)

Reklama

Reklama