Recenze (90)
Zátah: Vykoupení (2011)
Obsahově prázdný film, téma pro nějaký pětiminutový studentský klip... Ale ta forma (pokud pominu blbě udělanou krev), ta je pro mě doposud nevídaná. Balet pro chlapy.
Sovětská bouře: 2. světová válka na východě (2010) (seriál)
Celkem pěkný dokument, viděl jsem už horší. Na Rusko nadprůměr, ovšem, člověk musí počítat s občasným patosem, to by nebylo Rusko, když by si nepřihřálo tu svou polívčičku, zejména ideologickou. Člověk by si na konci posledního dílu měl vygooglit třeba celkové sovětské vojenské ztráty, srovnat s německými ve východní kampani, pak je logicky nutno dojít k závěru, že dokumentaristé občas něco taktně zamlčeli...
Velký Gatsby (2013)
Novelu jsem četl, taky jsem si přečetl komentáře plné zklamání, ale já jsem naopak příjemně potěšen. Z filmu jsem měl od začátku fajn pocit, jako by režisér dobře věděl, kde končí jeho možnosti a tak se vydal cestou vlastní interpretace díla, aniž by se marně pokoušel o něco, co by ani ten nejlepší režisér s velkou pravděpodobností nesvedl. Takže já režii v podání Baze Lurmanna děkuji, že jsem nemusel v půlce filmu znechuceně odcházet z vážně natočené parodie na Velkého Gatsbyho. Naopak, bylo zajímavé sledovat jak si to představují jiní. Kladně hodnotím výborný soundtrack, kdy moderní hudbou prolíná třeba Rapsodie v modrém. Dlouho jsem přemýšlel nad tím, jestli by to někdo zahrál lépe, než Leonardo. Podle mě nezahrál. Joel Edgerton a Tobey Maguire taktéž dobří. Výtku pak musím směřovat k té přemíře počítačové grafiky. Mořská hladina udělaná v PC??? To jako vážně?? I ta jízda aut mohla být mnohem věrohodnější. Uzavřel bych to tak, že Velkého Gatsbyho člověk najde asi jednou pro vždy jen ve své knihovně. Ale jeden velice podobný příběh najdete zfilmován tady v tomhle případě.
Hannibal (2013) (seriál)
Mads je výborný, ale celý seriál na něm prostě vystavět nelze... Občas těžká nuda a opakující se motivy.. Hodnotím po 5 dílech..
Hon (2012)
Pátá hvězdička chybí za nepřesvědčivou holčičku, podle mě na svůj věk nepřirozeně vypočítavá.. Ale těžko říct, nevím, jak se děti v tomhle věku chovají... Zbytek filmu je jednoznačně za 5 hvězd. Thomas Vinterberg má u svých filmů velkou nevýhodu - vždy jeho další tvorbu budu srovnávat s Rodinnou oslavou.
Atentát (1964)
Hodnoceno vzhledem k roku výroby. Jinak by bylo o dost nižší.
Život je jen jeden (2011)
No, jsem rád, že Indové nenatočili Titanic... To by teprve bylo něco :-D
Jak jsem rozpoutal druhou světovou válku (1970)
Na rok vzniku neuvěřitelně málo ideologických nánosů a příjemný děj :)
Sedm psychopatů (2012)
Promarněná příležitost, přesto výborný film.
Vinci (2004)
Fajn pohodovka, super alternativa k US "večer nechci myslet" filmům.