Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Recenze (981)

plakát

Abbott and Costello Meet Frankenstein (1948) 

Moc krásné rozloučení se třemi (vlastně čtyřmi) nejlegendárnějšími postavami sci-fi a hororu z 30. a 40. let. Škoda, že do toho nešel i Karloff, mohlo to být kompletní. Za největší klad považuji návrat Bely Lugosiho do role Draculy, protože když ho hraje někdo jiný, není to ono. Co není to ono, stojí za prd. Lugosi je jediný a pravý Dracula. Jinak je to v podstatě fraška, po většinu času značně frustrující (klasický model jedna postava něco ví, druhá jí to nevěří a stávají se absurdní situace, aby mohla stále nevěřit), ale jako rozloučení mi to k tomu sedí, protože tahle monstra se potácela v bahnu vlastního klišé a to osvěžení bylo nutné. A samotný závěr je vynikající, to bylo poprvé, co jsem se v tomhle filmu opravdu plně zasmál (sice to nebyl Claude Rains, ale Vincent Price je si myslím poměrně zdařilá náhrada :-) ).

plakát

Abeceda (1969) (studentský film) 

A já budu zlej a asi trochu nadutej....Na co si to většina z vás hraje? Snímek Abeceda je neuvěřitelným pseudouměním mládežnického nováčka s kamerou. Tahle záležitost nemá myšlenku ani děj. Jak už bylo jinými řečeno, jde pouze o sled obrázků bez většího smyslu. Udělat "depresivní" atmosféru není sebemenší problém. Nebuďte zaslepení tím jedním jménem u kolonky režie, ale zkuste se na tuhle kravinu podívat z objektivního hlediska.

plakát

Absolvent (1967) 

Dustin Hoffman je bůh! Už rok jsem se takhle u filmu srdečně nesmál a nebavil. Nebyla vteřina, kdy bych se nudil, perfektně padnoucí a příjemná hudba, kromě více než geniálního Dustina také výborní herci, ba dokonce jsem oželel při sledování i jeden díl Simpsonů a to je podle mě kritérium nejvyšší kvality :-)

plakát

Absurdistán (2008) 

Zábavný a vtipný snímek, skvělá práce s herci, i když ti občas úplně nezáří, ale moc toho nenamluví, takže se to dá. Absurdistán je kvalitní pitomost skrytě a možná nevědomky komentující lidské pokolení; mstivé ženské, co by bez chlapů pomřely a chlapská tupost, kde se občas objeví génius. Však to taky bylo natočené na základě skutečné události.

plakát

Ace Ventura 2: Volání divočiny (1995) 

Můj úlet. Je ale podle mě kravina psát zrovna o tomto filmu, že pokračování je horší než předchůdce. Takže za 1.: mnohem zajímavější prostředí, za 2: mnohem více zapamatováníhodných scén, 3. mnohem více vtipných scén a 4. zhruba stejně dobrá, či ještě i o něco lepší dějová linie. Abych pravdu řekl, z jedničky si pamatuji jen malé obrysy, ale z dvojky, i když jsem ji viděl stejně často, mám naprosto jasný a zřetelný obraz celého díla. Jima Carreyho miluju ve vážných i komediálních rolích, ale toto je zkrátka klasika a bomba v jednom.

plakát

A co třeba Adolf? (2018) 

Tak já nevěděl, že je to divadelní hra, ale v průběhu sledování mě to napadlo. Figury jsou krásně nesnesitelné, s nikým se tu v podstatě nedá ztotožnit, a asi je to záměr. Postavy jsou velmi karikaturní. Námět mě zaujal velmi. Celkově je to samozřejmě odnikud nikam, ale místy je film i zábavný. Snímek lehce klouže i po současných zásadních tématech pseudokorektnosti, autocenzurnosti a ideologicky pokřiveném náhledu na historii a další věci, ale nemám pocit, že by to snímek nějak zásadně kritizoval, spíš jsem měl pocit neutrálnosti až lehkého stavění se za tyto věci. Pobavil mě fakt, že matka vypadá mladší než dcera, říkal jsem si, že je to fakt hloupým castingem, ale ke cti Iris Berber slouží to, že ve skoro 70 vypadá tak dobře.

plakát

Adaptace (2002) 

Tak nevím. Byla to sice šílená nuda, ale krásné je, že přesně takovým chtěl tento film být. Perfektně promyšlené, komplikované i originální, na první zhlédnutí jsem toho spoustu nepochopil. Zajímavě sebeparodizující a občas vtipné a hlavně respektuje pravidlo lovercraftovského konce překonávající vše, co bylo předtím, i když by to mělo být úplně o něčem jiném, ale hlavně, aby divák odcházel nadšen. Vemte si, že spousta filmů nemá nijak zvlášť dobrý konec a pak je následný dojem z díla takový nemastný, neslaný, ale když je konec skvělý, rádi zapomenete, jak byl ten film předtím špatný (to samozřejmě nemluvím zrovna o Adaptaci). Ale ta nuda až příliš velká, a tak se pokusím oprostit se od dobrého pocitu z konce a nakonec dám "jen" za 3.

plakát

Ad Astra (2019) 

Taková road-movie po sluneční dráze. Nejdřív je to docela cool, pak to začne docela nudit a v závěru se z toho stane hrozná blbost. Nevím, celou dobu jsem čekal, že se stane nějaká změna, nebo zvrat a přeřadí se na vyšší stupeň, ale to se nestalo.  Škoda, Brad Pitt má z Dannyho parťáků určitě nejslabší vesmírný film. Ovšem s dobrou hudbou.

plakát

Adresát neznámý (2001) 

Buď jsou ti Korejci opravdu tak moc jiní, anebo (a to spíš) je divný pan Ki-duk Kim. Jeho stylizace je pro mě každým dalším zhlédnutým filmem více a více trapná. Pokud by byl Adresát neznámý v tomto ohledu ojedinělým snímkem v režisérově tvorbě, neměl bych s tím sebemenší problém, takhle však jsem celý film vyloženě protrpěl. Všechny postavy (do jedné) jednají absurdně, zcestně a neodůvodněně agresivně. Není scéna, ve které by některé osoby nekřičely nebo se nervaly. Na konečné uvěřitelnosti je to pak dosti znát. Ztotožnění s byť jedinou postavou (alespoň pro mě) nepřichází v úvahu. Příspívají k tomu i vysloveně otřesné herecké výkony. Nemám nic proti agresivitě a nevypočitatelnosti filmových postav. Jejich kouzlo ale pro mě rozhodně netkví v hromadném přehánění, nýbrž v jejich včlenění do jinak klasické společnosti, kde si divák abnormální chování vychutná a ne že se bude těšit na ojedinělý záchvěv racionality. Někdy si skutečně říkám, proč na to koukám a proč raději Ki-dukovi nedoporučím operativní zvětšení penisu...

plakát

Afrika (2013) (seriál) 

Mys Dobré naděje není nejjižnějším bodem Afriky! Já vím, je to blbost, ale když jsou schopní autoři naseknout do dokumentu s takovým rozpočtem takhle školáckou zeměpisnou chybu, jak jim mám věřit v čemkoliv jiném, čemu třeba tolik nerozumím? Je mi jasné, že Střelkový mys není tak majestátní, a tenhle dokument potřebuje hlavně majestátní záběry, ale uvádět kvůli tomu špatný údaj? Třeba nám taky lhali u nějakého hmyzu nebo u čehokoliv jiného, jen aby docílili většího patosu. David Attenborough sází nikoliv na dokumentárnost, ale především na efekt. Je to dokumentaristický komerčák nejhrubšího zrna. Africa, ač se to může zdát, není komplexním zpracováním kontinentu. Dokument vypráví o tom, co se kameremanům zrovna náhodou povedlo během natáčecích dnů natočit. Pokud se to nepovedlo, v dokumentu to taky samozřejmě nebude. Je to, stejně jako ostatní Davidovy pořady, o těch několika skvělých záběrech, co se natočit podařilo. V paměti uvíznou zejména bojující žirafy, bojující sloni, opět bojující sloni, bojující zebry, bojující žáby, bojující brouci.....eh, krom bojujících samců lačnících po samičkách jsou to ještě třeba šimpanz, co se dobývá k medu, mravenci na Sahaře, umírající sloní mládě, rodící se želvičky (i když to je látka značně omšelá), hroch v moři, ale zejména a to jednoznačně; úžasný lov sardinek plejtvákem, delfíny, žraloky, lachtany a (předpokládám) tereji jihoafrickými. To jsou záběry číslo jedna celého seriálu a konkrétně díl Cape je celý za pět hvězd (pokud by zrovna v něm nebyla ta blbost o Mysu Dobré naděje :-) ).