kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 13.3.2009  15:02
    Noc oživlých mrtvol (1968)
    odpad!

    Když to porovnám s dnešními horory, musím se smát. Hezká ženská zde není, efekty zde nejsou žádné, nebo vlastně jsou, ale směšné, zombies směšní, režisér směšný, herci směšní, scénář směšný. Všechno je zde k smíchu. Ovšem pozor! Tohle měl být horor. Aha, no měl, ale horor by měl vypadat jinak. Byl jsem vyděšen k smrti, ale až k smrti jsem se smál. Katastrofální film. 0%

    • 13.6.2013  16:34
    Planeta opic (1968)
    odpad!

    Všechno hrozné. Od nepřirozených masek opic až po Charltona Hestona, který není dostatečně sympatický, aby mě jeho osud zajímal. Film nudil, ale hlavně myslel si jaká je to bomba. Mně to přišlo jak nepovedená komedie. Ani závěr působivý nebyl, jak by také mohl být, když se mně to všechno předešlé nelíbilo. Věřím, že literární předloha skýtala obří možnosti, které selhaly. V roce 1968 asi nešlo natočit nic lepšího než takovou debilovinu jaká z toho vzešla. Vždyt režisér Schaffner neuměl ani jediným záběrem dodat filmu napětí, zajímavost a glanc. Je pravda, že jsem už o něm nikdy neslyšel respektive točil filmy, které u mě končí na smetišti a tenhle je jedním z nich. Tedy ještě jednou jde o maximálně příšerný film, ale suprově jsem se na něm zasmál. Pro Golfistu, který prosím pěkně z roku 2013 viděl doposud jediný film, a každý druhý ho má v oblíbených, to byl nepochybně mega ultra trhák. Mé hodnocení: 0%

    • 29.4.2013  23:46
    Skippy (TV seriál) (1968)
    ***

    V českém znění Jiří Prager. To se mně vybaví jako první ve spojitosti s tímto stařičkým seriálem. A pak hned následuje úvodní chytlavá znělka a hopsající klokan Skippy s nadprůměrnou inteligencí. Když byl tenhle seriál u nás populární, tak z hlediska tvorby pro děti mládež to bylo něco, co dokázalo přikovat diváky všech věkových kategorií do křesel. Už tehdy to nebyla žádná novinka, ale nevypadala tak zchátrale po obrazové a technické stránce, jako s odstupem několika let. Vybledlé barvy klokanovi už tolik nesluší, ale některé epizody byly zdařilé, s pěknou australskou faunou. Seriál pro pamětníky. 60%

    • 10.5.2012  19:06

    Pan Jasný si evidentně spletl dobu. Natočil kontroverzní film a čekal od komunistů pochvalu?! Mně se třeba taky jeho tvorba nelíbila a neroztrubuji to do světa. Z mého pohledu tam byl nevděk. Komunisté mu umožnili za jejich peníze, on nevytáhl ze své kapsy ani korunu, natočit film, a on si je dovolí kritizovat. Měl všechny podmínky k tomu, aby mohl točit, a ještě se mu něco nelíbilo. A po držce bys nechtěl?! Správně ti to šoupli do trezoru a nedovolili ti natočit nic. Na jejich místě bych ti to tvoje dílo opráskal o hlavu. Byl to nezáživný, těžkopádný film, nevalné technické úrovně, který bych si opakovaně nedal. 20%

    • 8.1.2012  17:06

    I na četníka jednou přijdou léta. A hrne se do ženění. Jenže když se četník zamiluje je to nuda. Navštěvuje svoji milou, při políbení její ruky dostává elektrické výboje a tak nějak hloupne a jihne. Tohle mně k Louis de Funesovi zrovna nepasovalo a ani v komediální sérii se nezrodil nijaký výrazný posun. Jen se vše zbrzdilo dílem, který je tak nějak navíc. Vtipů byla hrstka a nudy pořádná hrst. Mé hodnocení: 40%

    • 24.12.2011  13:29

    Tohle je tak notoricky známá pohádka, že ani nepotřebuje komentáře, ale negativních ohlasů má méně. A jeden ode mě. Je totiž tak kýčovitě pojatá, herecky nezvládnutá, dějově nevyrovnaná, a tedy zcela příšerná. Mně se na ní líbila jen úvodní čtvrthodina a dvě písničky. Nikdo nikdy zřejmě neřekl Vondráčkové, že neumí ani trochu hrát, ale ani ovládat hlas. Její neznatelný, unylý hlasový projev byl opravdu šíleně smutný pro mě jako diváka neustále mačkajícího volume doprava, abych vůbec rozuměl, co právě řekla. Neckář sice tančí a zpívá se 40 kily docela solidně, ale k Vondráčkové se nehodí už jen svým malým vzrůstem, a poněkud rádoby přirozeným herectvím, které sice nepostrádá jiskru, ale současně je znát amatérismus v jeho hereckém projevu. Ostatní herci jsou pochopitelně herecky vyzrálí (Vostřel, Kemr, Marvan), ale vydržet například neustálé narušování děje rádci ustavičně kujícími pikle, to dalo taky docela zabrat. Nic jsem si z filmu nevybral. Vondráčková asexuální a vojet ji jen v představách, tak je mně mdlo. Výsledkem je pseudopohádka, kterou řadím na pomyslný konec žebříčku pohádek z dob bolševika. 40%

    • 24.11.2010  17:53

    Důstojné zakončení trilogie s perfektními hereckými výkony a výraznou snahou odklonit se od humorného pojetí a více se přiblížit původní předloze. Jean Marais prohrává na plné čáře souboj s Louis De Funésem o to kdo je větší hvězda ve filmu, ale stále si zdatně vede ve ztvárnění legendární dvojrole. Film rovněž aplikuje myšlenku největšího zloducha světa velmi sofistikovanou formou a nápaditěji než v předchozím díle. Divák se střídavě směje a současně mu je naservírována tajemná atmosféra panství, nějaká ta mrtvola, množství převleků a masek a poměrně otevřený konec, ale překvapivě už se žádné další pokračování nikdy nerealizovalo. Ve filmu však nakonec převládá divadelnost, která filmovou podobu brzdí. 60%

    • 17.6.2012  16:10
    Hombre (1967)
    odpad!

    Když jsem viděl Newmana, jak jako špatně namaskovaný indián s parukou vylezl do záběru, měl jsem dost. Vypadal jak pan píča. Absolutně nehodící se typ na postavu indiána. Pak záběr rozplizlou kamerou na divoké koně a hnusný film byl na světě. Ten nejhnusnější. Pak jsem to vypnul. Čekat, než ten kokot, špatně obsazený nesoudným castingem, promluví, se mně opravdu nechtělo. Nechtěl jsem se dívat na nepovedenou parodii. Vypnutí filmu se mně stává maximálně třikrát za deset let, ale v tomhle případě to bylo potřeba, protože jsem nechtěl pak v závěru odjíždět sanitním vozem. Úděsný film, respektive jeho desetiminutový začátek. Na takto staré filmy se už rozhodně dívat nebudu. Nezajímají mě. Film pro padesátileté fotry a spol. Kdyby Newmana daboval Munzar, dal bych hvězdičku. Daboval ho Soukup, ten je sice také dobrý, ale na Munzara v tomto případě nemá. 0%

    • 4.7.2010  21:16

    Nějak se nad tím filmem nerozplývám. Některé situace působí až moc absurdně a asi absurdní být měly (především volba královny krásy), potom přijde rozkradená tombola, a ačkoliv mně tohle třeba pobavilo, tak stejně při zpětném ohlédnutí to opět působilo až tak nějak násilně a nic moc vtipného na tom neshledávám. Vůbec řada situací zde byla vklíněna až moc násilně. Herci neherci byli ovšem brilantní a právě jejich výkony dodávaly filmu na autentičnosti. Vzhledem k tomu, že se 90% filmu odehrává v kulturním sále hasičů, je shořelý barák jednoho z místních obyvatel dost odtažitá záležitost, tuhle scénu bych úplně vynechal. Některé gagy opravdu stály za to, ale jako celek tuhle komedii nehodnotím závratně vysoko. Mně tento film nepřijde ani trochu kontroverzní, vzhledem k jeho "trezorovosti", a nemám ho tolik v oblibě jako jiné české filmy.

    • 13.5.2013  11:39
    Láska jako trám (TV film) (1967)
    ***

    Kupovat nevkusný kabát manželce k významnému jubileu je vždycky riziko. A drahá polovička nad ním navíc může zůstat v rozpacích. V ošuntělém dárku z druhé ruky však Jan Pivec spatřuje to nejlepší možné řešení, jak manželce udělat radost. A když se vybíravé partnerce nelze zavděčit, tak raději půjde trucovat ke svému nejlepšímu kamarádovi, u kterého to všechno začalo nepodařenou koupí. Mistrný Jan Pivec dokazuje, jak si s tunou textu ve svém pokročilém věku, a zřejmě i s chatrným zdravíčkem, poradil jako starý mazák. S minimem střihu v každé, velmi často dlouhé scéně, na sebe strhával pozornost. Jiřina Šejbalová a Bohuš Záhorský také podali mimořádně kontrastní herecké výkony. Takové mistrovské výkony zdařile zaplátovaly poměrně řidčí a vlekoucí se děj. František Filip zase pro jednou odvedl dobrou režijní práci, ale přece jen některé scény mohly být důrazněji zredukované, protože byly až moc dlouhé a děj se, i přes vynikající herce, nepohnul z místa. Mé hodnocení: 60%

    • 6.3.2013  18:28

    Angelika se vydává na cesty, aby našla svého manžela, hraběte de Peyrac. Ocitá se na palubě galéry kterou přepadnou piráti. Kdyby tak tušila, že jejich velitelem je její manžel, tak by jistě nevolila skok přes palubu. Následně padne do rukou zlotřilce a opilce, který se jí rozhodne výhodně prodat do otroctví. Kýčovitá Angelika mě nikdy moc nebrala. Přitažlivá Michele Mercier je ve své roli více než dobrá, ale to už se nedá prohlásit o kvalitě jednotlivých dílů se sestupnou tendencí. Navíc je to film pro ženské, které ocení pěkný romantický příběh. Muži mohou maximálně ocenit půvaby Angeliky. Já ještě ocením kvalitní český dabing s vynikající Libuší Švormovou a poměrně solidní režijní práci. Mé hodnocení: 60%

    • 3.6.2012  17:29

    Do pensionu pro svobodné pány mají přísný zákaz dámské návštěvy. Jak se zbavit uprostřed noci otravné ženské, v neopakovatelném podání Ivy Janžurové, poskytne návod neopakovatelně "uksichtěný" Josef Abrhám. A ten začátek je vtipný, ale po nějaké době se dostaví zdlouhavost a přijde se i na to, jak je to tak nějak vesměs o ničem. Pro vybrané herecké výkony a pro pár starých perníčků, když dámu honí mlsná, se to vyplatí vidět. Snad mě cholerický režisér Krejčík nezaškrtí, když si dovolím o jeho filmu prohlásit, že je to vtipná konina natočená s divadelním minimalismem, který je ve filmu vždy spíše na škodu. 60%

    • 2.3.2009  17:36

    Ospalou maloměstskou idylu lázeňského městečka Krokovy Vary důkladně rozvíří příjezd potulného komedianta Arnoštka a jeho krásné asistentky Anny. Třeba se tento styl humoru někomu líbí, mně ovšem nikoliv. 30%

    • 14.2.2016  17:50
    Sedm žen Alfonse Karáska (TV film) (1967)
    ***

    Dva moudří pánové - Miloš Kopecký & Zdeněk Podskalský - spojili své tvůrčí síly a nechali vzniknout proutníka a sukničkáře Karáska, který je ve svém pokročilém věku obklopen (roztomile nadrženými) ženami, ale za celý svůj "televizní" život si ani jedenkrát před televizními kamerami nevrzne. Vždycky se něco zvrtlo. Žen bylo tolik, že už na ně nestačil nejen notýsek, v němž měl záletník jejich seznam, ale také Karáskovi ubývalo sexuálních sil. A jak to řešit? Zpěvem, respektive interpretací těch největších písničkových hitů tehdejší doby a komediální náladou. Každý díl je nahuštěn hudebními fláky, které nejsou zazpívány ani z jedné čtvrtiny, ale pouze se zazpívá jakýsi útržkovitý vzorek z notoricky známé písně, který nějakým způsobem doprovodí herce na jejich cestě bláznivým a rozvrkočeným dějem, který nemá žádnou extra zápletku. Bohatá plejáda tehdejších hereckých i pěveckých hvězd se táhne napříč všemi dalšími pokračováními, díky nimž si tahle série udržovala kvalitu. Podskalský to celé natočil s řemeslnou zručností a s přehledem muže, který měl pro ženy evidentní slabost. Kdo jiný by mohl ztvárnit Alfonse Karáska než Miloš Kopecký. Jeho neodolatelná kreace muže v nejlepších letech, pohlceného neutuchajícím libidem, je pro dané pojetí přímo úměrná. Výběr žen je pestrý, jsou to spíše zralé a zachovalé paní, za kterými by se v té době ohlédl nejeden muž. Vkus na ženy se ale velmi měnil a postihlo to i film. První Karáskovy eskapády jsou docela originálně zábavné, nevyhnula se jim ale ani trapnost, když se záletnictví ocitá až v přepjaté grotesknosti, v níž už se ztrácela nastavená noblesnost. V Karáskově bytě se odehrála největší porce legračních výstupů. Shořela i záclona, ejhle, v příští scéně visí v okně nezničená. Líbilo se mně, jak Podskalský nesměle přistupoval k erotice. Takže vrcholem tehdejší erotiky je vkusné svlékání paní Slunéčkové. Ze závěru, v němž všechny milenky proudí do Karáskova bytu, se dalo vytěžit víc. Mix písní potěší pamětníky, erotické terno, které Karásek slibuje, se nekoná, ale tahle černobílá hudební komedie si stárne po svém, a určitě se nedá napsat, že bych se u ní vůbec nebavil. Bavil, jen nejsem pamětník šedesátých let, do nichž se datuje vznik počátku téhle populární série. 60%

    • 16.10.2009  10:58

    Herci bezchybní, ale dějově mě to až tak neupoutalo. A hlavně bylo to chaotické (došlo k znásilnění, nebo nedošlo(?) a nepříliš vyrovnané po scenáristické stránce. Jasně, na tu dobu určitě odvážné a provokativní téma, ale dneska se síla této komedie pomalu vytrácí, ale řada gagů zůstane nepřekonána. Ke znásilnění došlo.

    • 15.6.2013  08:11

    Viděl jsem tuhle komedii dvakrát a přesto jsem si ji nijak zvláště neužil. Přišla mně na francouzskou nobl jemnost pro gagy až příliš neotesaná. Gagů je přemíra a jsou většinou v bláznivém stylu, ale skoro žádný mě dostatečně nepobavil až k smíchu, ale originálnost rozhodně nepostrádají. Vše drží spolehlivě ocelovým lankem de Funés, který ze sebe umí dělat výtečného kašpara s přechodem do jeho nervozních poloh. Námět je originální, ale přesto filmu chybí nějaký jednotný ráz ve kterém by gagy nepřibíhaly ze všech světových stran. Divák se mohl v případě tonutí chytnout rtutovitého de Funése, který řádí jako vitální mladík. Mé hodnocení: 60%

    • 10.12.2010  12:51

    Thriller, který určitě má něco do sebe.

    • 25.2.2013  15:55
    Batman (TV seriál) (1966)
    odpad!

    4% menšina se raduje (mám pocit, že tohle číslo už dnes tak docela neplatí) nad pojetím obou comicsových bardů, ale když odhlédnu, že Batman s Robinem budí v každé epizodě dojem, že by se nejraději chtěli "polaskat", tak toho už tedy moc nezbývá co by stálo za zmínku. Ve studiových kulisách se žádná větší "rajčula" nenadělá a plytkost každé epizody je doménou. Dvě hrdinské postavy tedy dopadly hodně blbě v šedesátých letech. Budily spíše smích než respekt. Klady: snad jen ta úvodní znělka má něco do sebe, ale moc to nevytrhne. Zápory: nemožné ztvárnění postav je urážkou skvělého comicsu, plytké epizody, masky a kostýmy horší než když se někdo namaskuje na maškarní bál, laciné rekvizity, nemožné pojetí příběhů, bídná studiová výprava, všechno špatně. 0%

    • 20.1.2014  17:36
    Broučci (TV seriál) (1966)
    ***

    "Tak co to tady máme v tom testu: Vyjmenovat členy legendární skupiny Beatles." "Aáááááááá...(mávám ledabyle rukou) to je jednoduchý...to byl...ten...no...takový...zpíval to..no ten přece...takový to..."Jestrdej" zpívali...ne..nevzpomenu si.....na jazyku jsem to měl...ufff...to je situace....sto těžkých otázek vyplním (s nekontrolovatelně přeskakujícím hlasem si začínám zoufat) a kiksne to v podstatě na takové triviální otázce..." (projíždím si zklamaně obličej a rozhlížím se, jestli by mně někdo okolo neporadil). Nikdo se k tomu nemá, a tak se urputně ještě jednou zamyslím: "Noooo, to byl takovej...BROUK...co si válí kuličku z trusu a má kolem sebe skupinku malých broučků." "A je to!!! "Já věděl, že to zvládnu!!!" (vítězoslavně řvu na celé kolo). Náhle můj zrak spočine na váze, kde je uschlá květina. S hrůzou v očích jsem zjistil, že je to zvadlý Karafiát, kterému jsem ještě ráno dal přezdívku Jan. Nechápu, jak se to mohlo stát, ale květina to má za sebou. Je to kruté, ale ne zase tolik, jako když všichni broučci pomrzli.To mně neměl dělat. A příště budu zpívat "Rozvíjej se poupátko" a třeba ta květina obživne a s ní i celá kolonie mrtvých broučků. Budou zase živí a zdraví a s nimi i Aninka. 60%

    • 16.6.2013  18:08

    Slabší kousek z de Funésovy filmografie. První polovina se nese ve znamení jeho živelné komiky, střídají se převleky a paruky a film sice nevybředne z poměrně monotonního ducha, ale na překážku to nebylo. Druhá polovina je však propad, který postrádal smysluplnost, gagy prakticky žádné, jen se to celé zbytečně shazovalo nasazenou trapností. Druhá polovina připomínala lacinou nálevnu, kde se podávají uleželé utopence, než nějaký luxusní podnik s předraženým menu. De Funés to spasil jak se dalo. 40%

    • 24.7.2012  16:39

    Když jít krást vzácnou sošku, tak rozhodně s renomovanými herci, a tentokrát i (ne)zlodějíčky Audrey Hepburn & Peter O´Toolem. Ti dva jsou jako motor přidělaný k tomuto filmu a bez nich by film byl až téměř bezvládný. Přesto všechno však takový dojem navodí. Když si totiž odmyslím perfektní hereckou dvojici, je všechno zhusta průměrné, nehumorné a až skoro nezáživné. Děj je tak trochu zamotaný a chce to hrát na silné a poměrně propracované charaktery. To se daří, ale když má film přijít s něčím navíc, co by ho odlišilo od desítek podobných filmů, je to s ním bídné a v podstatě nepřijde s ničím extra zapamatovatelným. V hlavě tenhle film nějakou chvíli zůstane, ale jen co si pustíte nějaký novější filmový kousek, okamžitě na tenhle zapomenete. Klasika sice jak má být, ale já ji tak zoufale nevyhledávám. Přesto by se film mohl líbit někomu, kdo má rád osvědčený a charakteristický styl filmů šedesátých let. Mně osobně tento styl blízký není. 50%

    • 12.7.2013  16:14
    Old Firehand (1966)
    *

    Old Firehand naposledy zamával svému stvořiteli Karlu Mayovi, pokrčil rameny a odebral se do věčných lovišt nepovedených adaptací. Tedy to je něco tak hrozného co udělali s tak vynikající knížky a trvale jsem nespokojený se všemi adatacemi geniálního spisovatele Karla Maye, které někdy méně a někdy více jsou kardinální ostudou pro příznivce klasické literatury. Kam se tenhle nepodarek hrabe na skvělý literární styl, který čtenáře ponoří do knihy a kolem něj začne představivost pracovat naplno. To filmový přepis je spíše k smíchu už jen tím jak divákovi vštěpuje, že hlavní postava je přesně taková jaká má být. A o ději se ani rozepisovat nebudu. Nemá žádné kouzlo, ničím nezaujme a převážně nudí. Plusem je, že tenhle film není narozdíl od svých soukmenovců, jako je třeba série Vinnetou, tolik ohraný a nevešel v takovou popularitu. Jenže je velmi bídně natočen a výcuc z knihy je hotový zabijáček prérie, kterou malý velký spisovatel vlastně ani nikdy nenavštívil. Mé hodnocení: 20%

    • 27.6.2012  09:50

    Tenhle film mě těžce minul.V knižní předloze jistě fungoval, ale tady mě to nenadchlo. Nestihl jsem totiž nasednout do jednoho z ostře sledovaných vlaků, a už jsem to sledoval jen velmi nezúčastněně z peronu. Nejde o to, jestli Menzel je nebo není kvalitní režisér, ale jde o to, jak moc je to divácký režisér. A to pro mě rozhoduje. Mě jeho vlaky zrovna moc nebavily. Rozvláčné, s nezaměnitelným režijním rukopisem, kdy se věnuje nepodstatným věcem jednoho mladičkého eléva na železniční stanici, a to podstatné nechává jen v náznacích tak, abych si to jako divák domýšlel. To opravdu ve filmu rád nemám. Proč na to jít tak cudně, když se mohlo jít na milostné problémy mladíka bez servítek, a proč obsadit zrovna Neckáře, když se mohlo klidně volit z hereckých řad. I přes lehce znepokojivé a provokativní vyznění, je těch negativ zkrátka víc než pozitiv a je jedno, jestli film je významný, když já osobně bych se jeho dalšímu zhlédnutí bez vytáček vyhnul. Po vzoru razítkování ve filmu, dávám své razítko pro film, a to je: NEPROŠEL/ZAMÍTÁ SE. 40%

    • 3.1.2020  12:38
    Velký flám (1966)
    ***

    Na tuhle komedii je dobré být po velkém flámu. Vůbec nejlepší je mít zornice v takovém nepořádném stavu, v jakém je má Michel Modo, vtipný představitel jednoho z německých vojáků a současně jeden z členů četnictva v Saint Tropez. Jistě pak takový neseštelovaný zrak nezaregistruje četné užití zadní projekce a hodně tristní zvládnutí veškeré akční složky. Zrak by se patrně vrátil do normálu s přistáním sličné blondýnky Marie Dubois v rozložité dobové posteli. Spojení humoru s válečnou tematikou je to nejvděčnější propojení, z kterého zanícený historik roní hysterické slzy, humorista se pak kroutí a vyluzuje ze sebe povinné zřetelné skřeky a do prostoru hází škleby, aby okolí poznalo, že se náležitě humorně baví. Řeknu vám, prostinký humor, jakým se prezentuje tenhle proslulý film, má už notně obroušené dikobrazí ostny a dalo mně zatracenou práci ušklíbnout se tak, aby to alespoň v surrealistické hantýrce představovalo úsměv, načež jsem si povislé a nehybné koutky úst musel domalovat rtěnkou směrem nahoru, takže z protilehlého okna na mě mávali, jelikož jsem v jistém úhlu a příslušném nasvícení připomínal Jokera. Ne, opravdu po mně nechtějte, abych se chichotal nad silně vyčpělým a v podstatě nijakým druhem humoru, který prezentoval Bourvil, jinak naprosto nezajímavý komik. Louis de Funes ho energicky smetl, by jsem velice rád, že jeho účinkování mělo svoji (humornou) váhu i své opodstatnění. A i zbytek herců se činil, představitelé nacistů byli patřičně prohnaní a noblesně imbecilní zároveň, pronásledovaní angličtí piloti do vzniklé hmoty propašovali i svůj pověstný"suchý" anglický humor. Dvě pečlivě natahované hodiny způsobily, že si další spojení Bourvil-de Funes hned tak nedám, ovšem milovníci poctivého (situačního) humoru francouzské značky se pobaví výsostně a film jim tak zdlouhavě a obyčejně nebude připadat. 5/10

    • 16.1.2014  12:52

    Zvadlou květinou ani přitroublý scénář nevylepšíš. Manželka flétnisty Ludvíka Podzimka nachytala svého muže při lži. Na údajné zkoušce nebyl, a tak ho prostě vyhodila z bytu. Ten byl ve skutečnosti na záletech, které ale překazil milenčin manžel. Atraktivní herecké obsazení se utápí v nepříliš zajímavě koncipovaném scénáři, který ještě navíc sráží režisérovo nezlomné přesvědčení o pravdivosti tématu nevěrného manžela s neatraktivním zevnějškem. Blbost. Brodský byl dobrý herec, ale do milovníka měl daleko.Tehdejší popularita Brodský & Brejchová byla natolik veliká, že mohli hrát klidně v reklamě na prací prášek a byli za to velebeni. Podskalský občas rád do svých filmů vměstnával prvky šarády, která jakoby postrádala pevnější a smysluplnější scénář. Komediálně to čeká divák při tak atraktivních hereckých jménech přece jen třeskutější. Jenže když se minimálně do poloviny nedá ničemu ani nikomu zasmát, tak pak je dobrá komedie ztracena. Tuhle to potkalo se vším všudy. Obrazově neohromí - je totiž natočena černobíle, Brodský se podřídil až příliš přání pana režiséra být ťulpasem v každé situaci - a to mám jako uvěřit, že na takového muže ženy letí?! To by mě tedy zajímalo, čím je oslnil. Při nízkém výskytu originálních a hlavně dobrých gagů se ještě nabízela možnost pojmout to jako erotický film. Košilatost snímku je sice v určitých vrstvách naznačena, ale vesměs kde nic není, ani divák-kanec nezabere. Za řeč stojí Brejchová a ostatní herečky jsou určeny pro jinou generaci než jsem já. Podskalský selhal na všech frontách. Zabalil se do deky plné naivních a i na komedii málo pravděpodobných situací. Vyšel mu z toho film, u kterého se nezasmějete a pro jeho nezáživnost se k němu ani opětovně nevrátíte. A možná vás leda inspiruje k tomu, abyste po jeho skončení koupili své drahé polovičce květinu. Snad vám ji o hlavu neomlátí. 40%

    • 24.11.2010  17:43

    Prvnímu dílu se pokračování nevyrovná. Je ve všem horší, ale herecké výkony všech zúčastněných opět nemají chybu. Živelná komika Louise de Funése definitivně zatlačila do kouta původní hvězdu trilogie Jean Maraise. Humor však tentokrát dostal až moc velký prostor a to dost zatlačilo původní myšlenku, a sice, že Fantomas měl být seriozním a temnějším dílem, které na humor nebude tolik sázet. 60%

    • 17.7.2015  10:10
    Karel Kopecký: Takový schody do nebe (hudební videoklip) (1965)
    ***

    Pozor, schod(y)! Šedesátá léta přála (naivní) romantice? Určitě víc než (hudební) současnost. Notoricky známý song z šedesátých let si hned každý nespojí se jménem jeho interpreta Karla Kopeckého. Romanticky zabarvená píseň se dočkala poněkud nečekaně neadekvátně posazeného klipu, ve kterém schody představují nebezpečí pádu a zpěvák, který na nich zpívá, nesklízí ovace kolemjdoucích. Paní Lída Roubíková ho majzne několikrát pometlem a zažene ho, další "schodaři" pro jeho zpívání také nemají to nejmenší pochopení, stěhovák ho nevydrží a jebne ho ze schodů. Femme fatale ho pak v závěru připraví o život. Závěr v nebi už groteskní dojem narušuje. Písnička má svoji bohatou historii, groteskní podání k ní tak úplně nepasuje, navíc v klipu nechybí ani legrační doprovodné zvuky po kopancích, dloubancích a štouchancích, jak je známe z grotesek a němých filmů. Jak je tahle píseň známá, není tolik ohraná. Určitě ji slýchávám dost vzácně. Možná je to také tím, že se nezúčastňuji žádných oldies párty. Kdyby ano, tenhle song by si zde našel svoje tři minuty, co trvá. Jsem ale jiná generace. Tohle je fakt hodně retro. 60%

    • 20.2.2012  07:40

    Nezaujalo. Film nemá žádný vrchol. Jede jen v jedné monotonní linii, z které neuhne. Něco, co by čnělo nad ostatní scény, tady zkrátka není a chybí. Menšík v první polovině na taneční zábavě zůstane v paměti, působí jako exot mezi "naturščiky", ale druhá polovina nemá s filmem nic společného. S autentickým stylem se to nemá přehánět, neherci nejsou zase tak bombastičtí a dějově je to o ničem. Film jsem konečně viděl celý a zjistil jsem, že jsem o nic nepřišel. Natahovaná nuda a úplně obyčejně natočená. A co hůř. Vytlačoval jsem smích. Směšné tam nebylo nic, ani Pucholt..Snad jen Šebánek si to ohlídal. Zklamání a taková chvála se na to pěje. 40%

    • 31.7.2018  16:49
    Petrolejový princ (1965)
    odpad!

    Nemáte někdo petrolej? Že bych celý film zapálil a poslal do věčných lovišť. Je naprosto k smíchu, neskutečně režijně slátaný, příkladně špatně obsazený i zahraný, zoufale nadabovaný a neobsahuje vůbec nic, co by na milisekundu zaujalo. Chudák Pierre Brice toho měl po smrti své proslulé postavy fakt zanechat. Otřesné! 0/10

    • 27.12.2011  13:24

    Knížka mnohem lepší. Zde to táhla ústřední dvojka. Vinnetou v závěru zemře, ale přesto se vesele dál točila další pokračování, která jen knižním předlohám dělala většinou ostudu. Dneska bych si žádnou "mayovku" určitě nepřečetl, a tak se raději podívám na film o hrdinech, kteří už v dnešní době působí poněkud archaicky. 60%