Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Krátkometrážní

Recenze (6 059)

plakát

Demi Lovato - Let It Go (2013) (hudební videoklip) 

Demi Lovato přichází s filmovou písničkou od své mateřské produkční dílny Disney a přináši fajn vánoční pohodu. S blond image se stává jasnou konkurentkou Britney Spears, i když je mezi nimi jedenáctiletý věkový rozdíl, ale vzhledově už to za chvíli bude srovnané a termín "podobná jako vejce vejci" dojde naplnění. Ve zpěvu, intonační technice a hlasovém rozsahu však Britney poráží s přehledem. Lovato má také přednost v tom, že se svým sexappealem nakládá poměrně střídmě a z jejích klipů tak netryská. V tomhle obrazovém provedení to Demi sluší, má slušně našlápnuto k invenčním skladbám s dobře napsanými texty. Animovaný snímek "Frozen" (do kino distribuce jde pod názvem "Ledové království"), z něhož tahle skladba pochází, je pro mě zatím velkou neznámou a nalákán k jeho budoucímu zhlédnutí jsem nebyl. Nicméně kvality písničky jsou zřejmé a interpretka s dobrou image a hlasovým fondem u mě boduje. 80%

plakát

Demi Lovato: Made in the USA (2013) (hudební videoklip) 

Písnička v pohodě, ale jsou dvě věci, které mě na klipu nebavily: odehrává se na americkém venkově a zamilovaný pár rozdělí povolávací rozkaz do války. To jsou atributy, které se do klipů poslední dobou často vecpou, ale ano, proč ne, jenže když už podobné motivy existují v x verzích, raději bych volil střízlivější formu obrazového ztvárnění songu. Demi to sluší a v klipu dostává méně prostoru než milostná dvojice. Po technické stránce je klip propracovaný. Demi jako jeho režisérka ukázala své kvality i za kamerou, ale s obehraným námětem si sama strhla plusové body. 60%

plakát

Demi Lovato - Neon Lights (2013) (hudební videoklip) 

Demi Lovato nezahálí a chrlí jeden klip za druhým. Naštěstí u ní nehrozí ztráta kvality na úkor kvantity. Odklon od jejích poprockových kořenů je více než citelný a máme tady výrazně taneční záležitost s mladou zpěvačkou toužící ovládnout neony diskoték. Lovato přímo vyzývá svým ostře výbušným soundem na taneční parket a s příznivci moderní dance music to začne házet. Demi nikoho nešetří a do své skladby zakomponovala více stylů, ale nevznikl nekontrolovatelný, dysfunkční koncept, ale právě naopak. Skladba je to precizně vycizelovaná, ačkoliv klip si mohl dát větší práci se stylingem zpěvačky. Její nalíčení a celkově zvolená image trochu zůstala za tím, na co jsem od ní zvyklý. Barevně je však klip sladěn perfektně a vytváří skvělý soulad s náladou písně. Demi tímto definitivně dala poprocku vale. Nastolila vládu horečně propracované dance koláže, která je přímo předurčena zabodovat na taneční scéně. 90%

plakát

Demi Lovato - 2vLive Concert (2013) (koncert) 

Je mladá, pohledná, úspěšná a občas budí dojem, že má pár kil navíc. Střídá atraktivní image s nepřiiš zajímavou a ve svém hudebním repertoáru absolvovala posun od poprockové divošky až po její současnou tvorbu zaměřenou na taneční klubovou scénu. Demi Lovato na sklonku roku v rámci koncertů pro 2vLive uspořádala koncert pro své nejvěrnější fanoušky na kterém odzpívala 13 písní. Jak se na správnou hvězdu sluší a patří nechala na sebe cca 20 minut čekat a jako záskok poslala velmi slabou předskokanku doprovázenou tanečníky se kterou se ale publikum nudilo stejně jako s afroamerickou moderátorkou koncertu. Nedočkavé vyhlížení hlavní hvězdy večera se vyplatilo. Demi načala svoji porci hitů úspěšným singlem "Heart Attack", navíc se u některých skladeb doprovázela na kytaru a k nelibosti diváků předvedla, že ráda papá a tak pohyb nebyl právě její nejsilnější stránkou oproti skvělé intonaci a hlasovému rozpětí. Band, který ji doprovázel jí její vystoupení nekazil a svoji porci odzpívaných hitů zakončila jednou ze svých aktuálnějších singlovek a sice "Neon Lights". Mně osobně tam chybělo nějaké podiové ozvláštnění, ačkoliv na řadu přišly její největší hity. Ve výsledku kvalitně odzpívané i odehrané s bachrlatou image jejíž fádnost podtrhoval nikterak nápaditě využitý stage. Demi by měla vyměnit stylistu. Mé hodnocení: 70%

plakát

Deník Dity P. (2013) (pořad) odpad!

Jednou dospěji do fáze, kdy připravím geniální jídlo. A budu u jeho přípravy myslet na filozofii paní Dietní Píči. Již nyní jsem v poklidně tekoucích vodách řeky Babica, protékajících Pohlreichovem až k orgastickému prameni Dieta P. Čaj již nesolím, párky vždy svižně loupu, mrkev si nestrkám do prdele. Jsem na dobré cestě, která mně ukazuje, že jsem schopen naučit se kundinářskému umění. Již druhým měsícem si vedu deník. Zapisuji si do něj kolikrát jsem přípravu jídla podcenil, spletl si suroviny a tím pádem jsem jej nikomu nemohl nabídnout. Jsem nyní na Dietě. Jedině ona má pochopení pro mé kuchařské umění. Pokouším se dát svému jídlu smysl. Sháním Hrušku do buchet. Za takovou dobrotu mně přece nikdo nepřiloží k hlavě Sapík. S láskou (k jídlu) Dieťák Prdelní. 0%

plakát

Deník NHL (2013) (pořad) 

Kdo v noci nestihl NHL má možnost na čt4 sport každé odpoledne v nepravidelný čas sledovat výsledkovou sumarizaci nočních zápasů hokejové kanadsko-americké ligy. K dispozici je sestřih všech hraných zápasů toho dne bez vynechání jediného z nich. Před diváka se dostává kompletní výsledkový servis s "highlights" momenty a situacemi. Řeč je i o aktuální formě střelců, brankářů anebo týmů, případně i o jejich postavení v tabulce. Relace je odvedena s profesionálním komentářem, ale nejraději bych osobně každé vydání nechal opatřit hlasem Roberta Záruby, který dosahuje největšího levelu mezi komentátory čt. Kdo se zajímá o hokejové hvězdy nejlepší hokejové ligy světa, má výsledkový servis v hledáčku. Jen vysílací čas by to chtělo vychytat, protože není pevně stanoven. Mé hodnocení: 90%

plakát

Divošky (2013) (pořad) odpad!

Přes zrušené "Zprávy z Vily" cesta nevede. Videa z netu sledovanost nezachrání a nějaké amatérské rádoby reportáže už vůbec ne. Dost pokles v proklamované hodině plné informací na Primě. Tohle totiž do ní moc nezapadá. Ani sympatická moderátorka tu bídu s nouzí nespasila. Mé hodnocení: 0%

plakát

Doktoři z Počátků (2013) (seriál) odpad!

Náctiletá dcera nadšeně:"Mami, mami, rychle dělej, už začíná ten nový seriál." Máma se rozplývá: "No vidíš to, to je natočený jak od Camerona". Dcera rozumuje: "Ale mami, copak nevidíš ten smysl pro kompoziční detail?! To je jasná inspirace Spielbergem." Matka nebesky: "A ten hereckej výkon Postráneckého!!! No to je koncert!!!" Dcera obdivně: "A ten Stránský, to není jen vynikající dabér, ale on je shakespearovský herec!!!! Neskutečný herecký rejstřík. Sice ksicht žádná sláva, ale já žeru ten jeho podmanivý hlas." Dcera podruhé a ještě víc nadšeně: "Lokace, námět, režie a herecké výkony, no mami, já se snad nedočkám příštího týdne, to rovnou umřu, než bude dechberoucí druhý díl!!!" A skácí se bezvládně na podlahu obýváku. Matka se konsternovaně sesune do křesla: Ano, dcero moje, u těchto seriálů se dá jenom zemřít, ale není to krásná smrt vidět za života něco tak nádherně natočeného?!" Dcera hlesla: "Je..." Mé hodnocení zpovzdálí: 0%

plakát

Dom Hemingway (2013) 

Dom Hemingway je protřelý kasař, který má za sebou 12 let lapáku. Vedle toho je to domýšlivý zhýralec, takže nějaké napravení jeho zlodějské duše nepřipadá v úvahu. Zjištění, že se za těch drahných let pobytu za mřížemi hodně změnilo, mu moc nepřidává na jeho alkoholem a koksem nasáklé náladě. Vždyť za ta léta ovdověl, dcera mu dospěla a sejfy mají elektronické zabezpečení. Naštěstí prachy, děvky a chlast chutnají pořád stejně. Ale úplně jinak chutná nově nabitá svoboda. A pochybných kamarádíčků je vždy hojnost. Domovi hlavně zbyla kasařská čest, kterou by nikdy neprodal, ani kdyby věděl, že se zbaví smůly, která se na něj po návratu z vězení zpropadeně nalepila. Nad hranicí průměrného komediálního dramatu tenhle film drží neodolatelný Jude Law, jehož kreace muže čerstvě propuštěného z basy, je natolik osobitá a (dů)vtipně svérázná, že se filmu dá odpustit mnohdy fádní televizní zpracování. Není se co divit, že film často vypadá jako dobře udělaný snímek z televizní produkce, když jej režijně uchopil televizní specialista Richard Shepard, který si jen vzácně odskakuje k filmovým projektům. Určitě také vadí často neukončené a nedokončené dějové linie, kdy v podstatě zůstává záhadou, jak to s některými postavami, co Domovi vstoupily do života, vlastně dopadlo. Ne vždycky se záměr opustit postavy v nějaké kritické chvíli dal považovat za maximálně zdařilý. Jenže je zde Jude Law, který většinu scén opepřil nějakým sprostým slovem, zkroušeným, sjetým i ironicky veselým výrazem a brilantně posazenou hláškou. Je zde několik hodně zdařilých scén. Patří k nim pasáž na francouzském venkově vrcholící nehodou, ještě lepší je Domovo ucházení se o práci u černocha, se kterým se odjakživa nemají rádi. Spousta scén je zapamatovatelná díky hlavnímu představiteli, režie výrazně zaostávala v kreativní prosperitě, což se vlastně podepsalo i na celkovém dojmu z filmu, který je rozháraný. Stačí si přehrát nejlepší scény filmu a máte představu, jaký asi film je. Vyskytují se zde nejméně čtyři delší scény, které by obstály samostatně. Pár rozvláčných pasáží přeskočit, dát filmu větší dynamiku. Režijní rukopis má přesto v sobě jistou neokoukanost. Velmi dobře je třeba zvládnuto setkání dospělé dcery s nezodpovědným tátou. Nekonají se žádné emoční výlevy. Režisér příjemně korigoval kriminálníkovu konfrontaci s obyčejným rodinným životem. Nedal prostor brutálním scénám. Prostředí, v němž se Dom po návratu z vězení pohyboval, k tomu vyloženě svádělo, ale volba raději padla na dialogy, při nichž si budou milovníci nevulgárních výrazů dávat špunty do slechů. Jude Law je i tak rozhodně tím nejlepším, co tenhle film má. A celkově má film punc originality. 70%

plakát

Don Jon (2013) 

Cihly a vápno! Já jsem ale nechtěl stavět pane Levitte, který jste se mně představil v roli proutníka, nebo snad obšourníka Jona, který si staví svoje nádobíčko nad pornem, a to hned několikrát denně. Sexuální apetit Jonovi nechybí a holky po něm jedou, ale on si to nějak s nimi nedokáže dost fajnově užít jako s porno holkami, a tak se nestandardně vyznává ze svého vztahu k sexu ve standardní minutáži, pro myšlenkovou prázdnotu však více než rozvleklé, a také z toho, jestli má pobožný mladík, jako je on, raději reálný sex anebo porno. A to vše zaobalené jakoby v dospělé formě. Co myslíte, dojde ke svému prozření? Dojde, nebot, když se na něho Scarlett vybodla, tak skončí s citově vyprahlou rašplí Julianne Moore, která o sexu dokáže moc hezky filosofovat a s kterou to tedy vytrhl, a to i po stránce kvalit filmu, protože náhrada za maxi Scarlett, to byla opravdu žalostná a nic to nemění na tom, že s přítomností Julianne, která už dávno přemostila hranici padesátky, snímek nasákl dojem "nezávislého" filmu. Jakmile však Scarlett zmizela ze scény, tak film ztratil všechno, co měl a fantasticky to rozvleklé nic ještě zdůraznil. Dokola se opakující scény návštěv rodiny nad jídlem, hudebního klubu ve kterém dívky se svými kamarády známkoval podle svých měřítek fyzické krásy a pak je následně klátil, posilovny, stlaní postele a pravidelných návštěv kostela(!), ten matný režijní dojem jen umocnily. Nevypadá to, že by z pana Josepha Gordona-Levitta zrál skvělý režisér. Tenhle film krutě neustál v mnoha ohledech. Jeho snaha o psychologický profil mladíka frustrovaného nad absurdním srovnáním krás porna a sexu v jeho reálné podobě neobstojí a selhává ve své neschopnosti tuhle myšlenku někam rozvíjet, nebo přinejmenším, ji někam uspokojivě posouvat. Poté, jak svého hrdinu celou dobu prezentuje, tedy coby sobeckého, do sebe zahleděného, samolibého floutka, který není schopný stálého vztahu s dívkou a neuznává, respektive ho nenaplní hodnoty, které milostný vztah eventuálně přináší, pak jen stěží lze uvěřit pravidelným zpovědím v kostele, kde se vyznává ze svých "hříchů" a jen těžko by při své náročnosti skončil se zastydlou studentkou Julianne Moore s kterou by našel to, co s mnohem atraktivnějšími ženami neměl. Něco tak nepravděpodobného jsem ve filmu dlouho neviděl. Oproti tomu je takový Star Trek krutě reálný. Pokud vím, s dívkou pod číslo osm ve svém bodování by do postele nešel, tak by mě zajímalo, jak by ohodnotil Julianne Moore. No dobrá, asi hrála postavu mladší, než ve skutečnosti je, ale co na tom záleží. V tomhle filmu totiž divákovi bude pramálo záležet na postavách, bude mu nejspíše ukradené, proč ten nafoukaný mladík najednou chce skončit se svojí závislostí na péčku a bude se divit, proč se chová Scarlett jako pipka, když jako příčinu k rozchodu zavdává ve sledování porna, které ona sama nesnáší. Je toho ještě mnohem více, co film sráží, ačkoliv se v něm probírá téma, které se ve filmech, až tak příliš neomílá. Do toho spadají i podivní členové jeho rodiny, včetně jeho nemluvné sestry, co je po celou dobu zabraná do svého Ipodu. Opět to měl být znak nezávislých filmů, ale nutno připomenout, že Levitt ještě nedospěl do režiséra, který by s tím uměl obratně pracovat. Stejně tak do toho počítám i množství dalších scén, zejména z interiéru jeho bytu, kde probíhal intimní "vztah" s notebookem coby nepostradatelným zprostředkovatelem virtuální rozkoše. Jenže těm scénám chybělo životné skloubení, kterého zkrátka debutující Levitt nedosáhl. O erotické dusno se starala sličná Scarlett Johansson. S jejím příchodem na scénu to nabralo intenzivní napětí, nevydrželo to však příliš dlouho, mezi ní a Jonem. Nejlepší z celého filmu tak zůstává scéna, kdy se jí Jon dobývá do kalhotek a ona odolává. Atmosféra erotična by se v té chvíli dala krájet. Jinou scénu si však z filmu vůbec nevybavím. Bohužel je znát, že Levitt má režijní zkušenosti jen s krátkometrážními snímky a scénář, jehož je rovněž autorem, by na jeden takový vydal a možná by ve dvacetiminutové podobě byl i lepší, ale na celovečerák to není nejideálněji sepsané. Ne nadarmo jsem v úvodu recenze zmínil termín "cihly a vápno", kterým označuji film, který si hraje na erotický a přitom milostné scény snímá cudně a nudně. Z toho vyplývá, že můžete rovnou zapomenout na nějaké nahotinky, Vyjma krátkých prostřihů z porno scének těch nejprovařenějších amerických pornohereček (jmenovat je snad nemusím) při brouzdání po netu naším hrdinou, kdy zahlédnete, respektive se mihne nějaké to prso, a to se prosím pěkně má jednat o porno, se něčeho explicitního absolutně nedočkáte. Poté, co asi v polovině Scarlett zmizí ze scény, tak se celý film propadl do obří a ospalé nudy ze které se už neprobral. Marně přemýšlím, co dobře situovaného mladíka Jona vedlo k tomu, že při klácení jakýchkoliv slečen, které si zamanul, měl stále a stále větší choutky na porno. Ano, byl za vodou a mezi jeho největší starosti patřilo to, kam několikrát za den vyklopí svůj "náklad". U porna mu to přišlo perspektivnější. Nicméně, po jeho vzoru, a několika návštěvách kostela, jsem se u zpovědi vyznal, že jsem se s tímto filmem bravurně nudil a nevěděl, co si z něho mám vybrat. Ámen. Mé hodnocení: 20%