Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Krátkometrážní

Recenze (6 059)

plakát

Ratter (2015) 

Ashley Benson na webce?! To bývá jednou za hororový život. A šmírovat tuhle buchtu, která nemá o ničem ponětí, je lahoda. Masturbuje, hraje virtuální tenis, jde na hajzl, potí se, promenáduje se ve spodním prádle. Film je bohužel příliš korektní. Když takové hormonálně nevyrovnané klisně hacknout noťas, tak pořádně! To znamená žádné spodní prádlo, ale ležet u koz. Žádné masturbování pod peřinou, ale pěkně explicitně. Detaily všude, kde to jen jde. V menší míře by se tohle šmírování soukromí mohlo stát i v reálu. Tedy bez těch "strašidelných" návštěv tajemného šmíráka přímo v apartmánu, ty už jsou celkem diskuta(de)bilní. Buchta jde do ledničky, nerozsvítí, šmírák je za rohem. Buchta jde ven, šmírák je u ní v bytě. Tohle "dokonale" načasované míjení naštve. Ovšem pozor, nebylo to úplně příjemné. Dlouhý statický záběr na spící pannu, náhle na dveřích stín. Velmi infarktové, panečku. Ve filmu není ani vysvětleno, jak vše prováděl. Objevily se i totální nesmysly. Buchtě přijde poštou od něj holítko. Proč?! Sice se hodilo, na nohy, na škatuli, ale nepochopil jsem, co bylo záměrem poslat tenhle dáreček. Ashley si už zasloužila být k vidění i v jiné roli. A to se jí podařilo. Seriálové "Lhářky" sice v pohodě, přece jen její půvaby jsou stavěné právě pro tyhle voyeurské aktivity. Režisér Branden Kramer nechtěl ani tak poukázat na hrozící problém současné doby, úplnou ztrátu soukromí, má v tom šmíráctví zálibu a chtěl prostě Ashley. Vždyť i jeho předchozí film byl podobného zaměření. Takže rejža úchyl, buchta k sežrání, film ujde. Finále i překvapilo. V rámci možností i rozpočtu natočeno odpovídajícím způsobem. Docela působivé pustit si večer. A čekat až v tichu zavrzá třeba nezvaný návštěvník. 6/10

plakát

7 životů (2017) 

Noomi Rapace musí absolvovat sedm vlasových proměn, které jí vytvořili na hlavě stylisté, aby ošálila represivní režim zakazující mít víc jak jedno dítě v důsledku přelidnění. Děda identických sedmerčat měl ale spásný nápad. Před kryobankou je schoval a vytvořil jim v úkrytu takové podmínky, aby přežila až do dospělosti. Sestry dostaly prazvláštní jména podle jednotlivých dnů v týdnu. Jednoho dne se ale záhadně ztratí Pondělí, je narušena jejich vzájemná souhra a ostatním sestrám hrozí, že jejich letitý úkryt bude prozrazen. A zbylých šest sester tím bude odsouzeno k likvidaci. Sestry jsou už dospělé a píše se rok 2073. Překvapení v oblasti scifi žánru, scifi roku, senzace roku, to jsou přívlastky, které nedávám filmu jen já, ale i ostatní. Postaral se o to Tommy Wirkola, kreativní režisér, který je zvyklý poradit si s utaženým rozpočtem a vyčarovat z něj technicky kvalitní podívanou, která obstojí i u náročnějšího příznivce žánru. Hned samozřejmě lze namítnout, že ten námět není až tak původní, inspirace jinými zástupci žánru je zřetelná. Nebude daleko od pravdy ten, který film přirovná k flákům "Potomci lidí" a "Vyměřený čas". Není to nakonec jedno? Vždyť originálních filmových děl rapidně ubývá, tak proč nepřistoupit na to, co předkládá Wirkola, v méně ambicemi přebujelém filmu. A předkládá nám velmi zručně natočené dílo, do něhož nacpal v dobrém poměru akci, napětí, emoce i nápady. Nelehký úkol spočíval na Noomi Rapace, která musela ztvárnit sedm rozličných a zároveň identických postav, nějak je od sebe oddělit a současně se nezbláznit z toho, že na sebe mluví, pere se se sebou samou a tak dále. Každá z žen je naštěstí něčím charakteristická - jedna je perfekcionistka, druhá je ranařka, třetí roztomilá parádnice, čtvrtá se vyzná v technice a podobně. A scénář měl nápad odlišit sestry zejména prostřednictvím stylu účesu. Občas to bylo dějově ale tak zamotané, že ani jiný účes nepomáhal v orientaci sester. Noomi Rapace ve své sedmiroli naprosto dokonalá. Užila si akci i orální sex. Wirkola a jeho scenáristický tým se překonal. Nikdo nečekal, že nevýrazné duo Botkin & Williamson přijde s něčím nápaditým, ani od Wirkoli se moc nečekalo něco inteligentního, není to zrovna režisér strojící velké myšlenky. A všechno jde, když se chce. Wirkola se s nikým nemaže, klidně nechá zlikvidovat postavu ve chvíli, kdy jí zrovna začnete fandit a je důležitá pro příští vývoj děje. A rozhodně nechybí i krvavá pomazánka. Wirkola není z těch, kteří by si ji nedopřáli. Samozřejmě, že film není úplně bezchybný, o osudy postav, ztvárněných známými ksichty, je to Glenn Close a Willem Dafoe, nepanoval moc divácký zájem, jeden bez vysvětlení zmizel, druhá mě herecky nezaujala. Stran dějových motivací i konání postav panovaly určité nedomyšlenosti a nejasnosti, ale to je celkem v pořádku. Extra rušivé elementy jsem ve filmu nezaznamenal. Celkově se tahle dvouhodinová futuristická jízda dá užít naprosto mistrně. 10/10

plakát

Dítě Bridget Jonesové (2016) 

Je jí 43 let, má vážné obavy, že zůstane na ocet, ke všemu to ale tak nevypadá, dvakrát si totiž zapíchá. Ve výsledku krouží kolem ní dva muži. A jeden z nich je i autorem jejího absolutně neplánovaného početí. A Bridget Jonesová svede se sebou hodně vnitřních monologů, aby ulevila své těžce zkoušené duši, která je o 12 let starší a o dobrých 30 kilo lehčí. Obrovská časová propast, která zde zeje od posledního dílu, má za následek, že Hugh Granta uzříte už jen na archivní fotografii, film začíná pohřbem jeho postavy. Z Colina Firtha je uznávaná oscarová persona, třetí z party, ta hlavní, tedy Renée Zellweger už nemá status sexbomby, za kterou pálí muži. Ale šestiletá herecká pauza na jejím herectví není nijak znát. Oproti tomu jsou ale znát dvě hodiny, co film trvá, a pokud nejste zrovna z řad divaček, hihňajících se nad románovými výplody Helen Fielding, pro které je film určen primárně, tak vás film prostě těžce neohromí. Do party přibyl Patrick Dempsey, pro něhož jsou role svůdníků na jednu noc celkem adekvátní, Colin Firth už je poněkud herecky dál. A tihle dva musí kroužit kolem plastikou zmršené Renée a předstírat, že je to ta největší fešanda z celé milf galaxie. A fakt není. A dál je zde ještě Emma Thompson, která se překvapivě podílela na scénáři. Určitě existuje alespoň jeden film, kde se objevila v roli lékařky mající zkušenosti s příchodem potomka na svět. Ano, komedie "Junior". A pak je zde téměř "detektivní" zápletka, kdy si s nastávající maminkou lámeme péra, kdo je otcem jejího klubajícího se chlapečka. Z týmu scenáristů, který dělal na minulých dvou filmech a různě se během let obměňoval, zůstala jen Helen Fielding, nově je autorem scénáře i Dan Mazer, sprosťák, který rating R zatížil největšími vulgarismy. Jinak by nepřístupnost neměla pomalu co nabídnout. K trojce se oklikou vrátila osvědčená režisérka jedničky Sharon Maguire. Její režie je technicky vyzrálejší, film pro oko vypadá dobře. Jen je hlavní problém, že z mužského hlediska je to ve výsledku pořád jen donekonečna rozpitvávané obyčejné hormonální splašení jedné čtyřicítky, nekoukal z toho ani žádný kompromis a Renée už je fakt hodně po sezoně. Kupodivu jsem u toho nudou nezhebl, ale ani jsem tomu nepřišel na chuť. 5/10

plakát

Duel Jaromíra Soukupa (2017) (pořad) odpad!

Šest politických vysátí pro Jaroupíra Nákupa. Jistě jste si všimli, že surrealIsticky stupidní Barrandov neprovádí žádné nákupy filmů. Zásoby filmů od Kate Flundry a spol. jsou bezedné. Pravidelně, jsou to politické čtvrtky, se nám hlásí z výkopu politické klání. A to zhltne zřejmě veškeré finance. Ovšem tenhle pořad drží jednu raritu. Za zády politických špiček se skví jakási trafika, v níž je možné vidět časopisy. Je opravdu úžasné vědět, že i dnes jdou týdeníky a čtrnáctideníky s tištěným slovem na odbyt a jakýsi slizký žabák v obleku je sofistikovaně na své tv propaguje. Těžce během pořadu zoomuji, přepínám obrazové formáty, abych si toužebně přečetl co nejvíce z titulních stran plátků, jsem ovšem bezradný, když není způsob, jak to úžasné čtivo dostat do mých bulv. Tím přicházím o obsah debaty, která jistě skýtá zamyšlení nad Kaččinými sexuálními praktikami, které politicky korektně ovládá. Přejme si, aby takových čtvrtků, kdy Jaroupír není doma, bylo víc. Vždyť každá příští debata nám může osvětlit, jak jsme se biologicky a politicky mýlili, že člověk vzešel z opice. 0/10

plakát

Prodaná babička (1978) (TV film) 

Vízner se plazí po Veškrnové, vyruší je Zázvorková, Vízner pouští v obýváku letadlo z balzy, vyruší ho Zázvorková, Zázvorková je nesnesitelná babička, Vízner zaleze pod postel, Zázvorková má zájem o papouška, papouška má vlastnit bodrý lesník Bláha, není to ale pravda. Vízner se společně se Zázvorkovou vypraví na hájenku, je to drobná lest na babičku, aby už konečně směřovala svůj zájem k nějakému chlapovi, a mladým už dala pokoj, aby už se zase mohli po sobě bez vyrušení plazit. Proběhne babiččino seznámení s lesníkem, pohoda, posléze následuje roztržka s ním, kolizi zavinili králíci, srneček a nevhodné krmení, které jim ubytovaná babička dala. Následuje usmíření. Nic debilnějšího jsem už dlouho neviděl. Půlhodina nanicovatého děje. Hájenka zřejmě byla situována hned za rohem, neb Vízner byl doma cobydup. Zázvorková opravdu solidně nesnesitelná, bodík pro ni, herecky v podstatě nikdo nezklamal, jenže celý příběh není kloudně napsán a je polovičatě zrežírován. Dopadlo by to ještě hůř, nebýt zkušených herců. I tak je výsledek tristní. Závěrečné svatební defilé jen korunuje trapnost celé té šarády. 1/10

plakát

Ghost House (2017) 

Mladý pár se na zásnubních líbánkách v Thajsku konfrontuje s tamním hnutím hippies, zastoupeným duchem stařeny Watabe, neplést s Wasabi, která posedne duši mladé ženy, která má na vysvobození pouhé tři dny, než definitivně propadne asijskému peklu. Následovat budou všechny dostupné rady a vymítací procedury, což vede k jedinému, a sice k tomu, že nejlepší je sedět na zadku a nejezdit nikam. Hlavními taháky je exotický Bangkok, žádný kašír, fakt se zde natáčelo, a samozřejmě krasavice Scout Taylor Compton, která nemá problém ukázat nahou kůži. Zbytek castu není právě moc zajímavý, takže je moc dobře, že zde byla právě ona. Duch v podobě šedovlasé babice, zjevující se v pravidelných intervalech, spíše působí legračně, než aby navodil intenzivní hrůzu. Asijská herečka ale byla v rámci možností nalíčena extrovně, tudíž už jen chyběl známý reklamní slogan upravený na Get the Asian Scary Look. A Kate Moss už tak trochu scary vypadá. Největší problém, který s filmem vyvstal, je ten, že semlel vše, co už nějakou formou bylo k vidění v jiných, žánrově spřízněných duchařinách. Pokud máte v tomto žánru nakoukáno, budete zklamáni z nízké originality filmu. A jakékoliv strašení, byť sebevíce snaživější, na vás nebude mít účinek. Ke všemu má film kolovrátkový ráz. Pár jede na jedno místo, kde se dívce uleví, když se na chvíli vyzdraví po nějaké terapii či rituálu, poté se zase pár přemisťuje na další lokaci, když se dívce přitíží. V podstatě to se opakuje celý film až do finálního střetu s babiznou. A kupodivu nechybí vysvětlení, proč si babizna uzmula duši mladé ženy. Debutující režisér Rich Ragsdale, pro něhož je to celovečerní prvotina, je ovšem snaživec, který dostatečně okoukal režijní styly od svých slavných kolegů. Moc rád bych napsal, že je to nový James Wan, ale na to má dost času, aby teprve posbíral zkušenosti a dostal k ruce ostřílené scenáristy, než partu nováčků, kterým inovování žíly netrhá. S filmem jsem se nenudil, je to hlavně zásluha solidně nastaveného tempa událostí, množství scén má nádech (c)hutnější atmosféry, technicky i vizuálně film drží pohromadě. Příště, pokud tedy nějaké bude, musí režisér zapracovat na originalitě a strašit méně otřepaně a okoukaně. Jako slibný hororový kadet prošel. Vyhazov může přijít vždycky, že ano. 7/10

plakát

Týden s prezidentem (2017) (pořad) odpad!

Miloš Zeman je herec?! Usedám takhle k televizi v domnění, že budou na Barrandově dávat majora Zemana. Mně se pořád zdálo divný, že půlhodina za mnou, a pořád se tam tlachá. Roli po Mrkvičkovi zaujal jakýsi Soukup. Ne Jaroslav, ne Pavel, ale Jaromír. Tenhle 31 díl majora Zemana se nepovedl. Díl nazvaný "Štamprle pro jezevce" už nebyl tolik invenční a řemeslně dobře natočený. Úhel nutný pro naklonění hlavy byl mnohem větší než u Takových normálních zabijáků. Musel jsem se často naklánět před obrazovkou, asi jako na Moto GP, abych pochytil to genitální dialogoblbé a dickobrazové ztvárnění. Další díly už bych netočil. Sejde z očí, sejde z mysli, přeleze na ledviny a játra. To štamprle a jeho obsah, pochopitelně. Jejda, ono to bylo dokonce TO. Ten klaun už se dostal všude! 0/10

plakát

Clinical (2017) 

Netflix výrazněji nezabodoval. Film má podobné neduhy, není ale tolik stupidní, jako předchozí Diabolical (2015), režírovaný stejným režisérem, který si tentokrát ještě více naběhl. Troufl si totiž hrát na M. Night Shyamalana a brnkat jeho stylem na nervy ještě víc, než mu dovolovaly jeho režijní schopnosti i rozpočet. V prvé řadě se vše točí kolem psychiatričky Jane, která jednoho dne přijímá na svoje terapie muže se zohaveným obličejem, který jí počíná vyprávět svůj pohnutý příběh. Svoji historku nevyloží naráz, ale vždy každé sezení přidá o kousek víc, což je znázorněno prostřednictvím černobílého flashbacku. Z diváckého hlediska zdlouhavě a otravně podáno. Jane je ale s nervy taky v háji. Není to tak dlouho, co si její mladá pacientka přímo před jejími zraky podřezala krk. A tahle pacientka ji stále pronásleduje, není úplně jisté co je halucinace a co realita. A ke všemu se teď na ni nalepil divný chlápek, který možná o sobě neříká pravdu. Film jde na všechno dost nudně, rozvláčně a nešikovně. Pokud jde tedy o první polovinu. Ta hororem moc není. Zařadil bych ji někam k psychologickému dramatu. Hororových momentů je pomálu, jsou dost stereotypní, ke všemu je od sebe dělí značné prodlevy, v jejich plus hovoří, že jsou pěkně krvavě vyvedené. Druhá polovina je výrazně hororovější. A má i spád. Jejím vrcholem je luxusní scéna s vývrtkou. Kde vývrtka po šarvátce skončí, uvidíte sami. Druhá polovina tedy částečně vylepšuje slabou realizaci první poloviny, jenže i tak film působí dost lacině, extra nestrhne a děj pozbývá napětí, kterého by bylo třeba. Je zjevné, že film se belhá k velké "shyamalanovské" pointě, jenže nešikovnost režiséra je tak přebujelá, že jen nemnoho diváků bude mít zájem luštit ze závěrečného vyústění, o co vlastně autor usiloval. A co hlavně mělo být onou pointou. Pustit si film večer, spolehlivě vás uklimbá svým nevzrušivým tempem. Vyrachtaná Vinessa Shaw by ještě před pár lety stavěla pány do pozoru, osádka za ní není úplně nezajímavá, tedy v rámci hvězd nejnižší svítivosti. Nejhůře mně vychází Kevin Rahm, jehož maska se kvalitou blíží libovolnému namaskování z "Tvoje tvář je známý mamlas", to znamená, že je otřesně silikonová, jeho role je posléze rozsahově velká, ale vůbec ji nezvládl. Dobrým výkonem se hlavně blýskla India Eisley v roli psychicky narušené Nory, jejíž střety s doktorkou patřily k tomu nejvýživnějšímu z hororového hlediska. Film potřeboval i další výplň vedlejších rolí a sestava v pořadí Aaron Staford, Nestor Serrano i vděčná akvizice v podobě Williama Athertona to obstarala, bohužel už tak pomalý děj ještě o dost brzdila. Vychází mně z toho všeho průměrně natočená záležitost, která si vyhlédla "zkopírovat" až moc velký režijní vzor z "áčkových" vod, kterému se nebyla schopna v žádném měřítku vyrovnat. Film může být ještě rád, že jej hodnotím relativně dobře, zdejšímu nízkému hodnocení se tentokrát nelze divit. 5/10

plakát

Na doraz (2017) 

Hrdinná čoko padesátka bravurně křižuje silnice, po přechodu na přechodu sráží v rámci anti-BESIPU blond chodkyně a pouští se do nerovného pronásledování odpudivého páru únosců, jimž vehementně touží vyrvat ze spárů svého malého synka. A má s tím i nemalé zkušenosti, vždyť už v roce 2013 v thrilleru "Tísňová linka" také podstoupila únos, i když v poněkud jinak koncipované roli. To byl tedy nervák. Režisér nepříliš zvučného jména, Luis Prieto, vylouhoval z nijak extra objevného námětu napínavou jízdu, která prakticky končí až se závěrečnými titulky. A Halle Berry zná dokonalý recept, jak oživit svoji upadající kariéru. Jednoduše si pod záštitou své produkce vyprodukuje svoji sólo vybíjenou, kde uplatní svůj cit pro nesmírně emotivní herectví, ze všech herectví to nejemotivnější. Pláče, křičí, dusí se Jirkou Strachem, hází zoufalé pohledy. S jejím hereckým projevem nevyvstal problém, dobrá tahounka. Ale až uvidíte únoskyni Chris McGinn, ne, opravdu to není chlap, i když to jméno tak zní, tak vám "vypumpování studny" nad babiznami ze Souboje titánů bude připadat nevyhnutelné. V tu chvíli ještě přehodnotíte, jestli jste neměli procvičit pravačku nad Martinou Navrátilovou zamlada, v Jitce Zelenkové spatříte sexbombu a Karel Effa vám přijde jako krasavec. Celý film má spád, grády i invenci. Jasně, napětí postupně poleví, hlavně v závěru na farmě už to zdaleka nebylo ono, ovšem nebylo za poslední dobu moc filmů, které byly napínavé z 80%. Nápad neangažovat do celého pronásledování policii, jen tak na okraj ji informovat i cestující kolem, mně přišel hodně nevšední. Směle můžu napsat, že až originálně si s tím tvůrci poradili. Jak má film neupadající tempo, tak se dá přehlédnout i nějaký ten lapsus. Mě to nerušilo, ovšem matky v parcích pozor, při telefonování se neobracejte ke svým ratolestem zády. Už budete vědět, co to stálo Halle. Halle Berry prokázala, že je poslední dobou neprávem přehlíženou herečkou. Když zapne, umí hrát přesvědčivěji než její "vrstevnice" Sandra Bullock a Salma Hayek. Tenhle film se dá tedy vnímat jako jakýsi její comeback. Hodně dobrý comeback. 10/10

plakát

Dárkyně smrti (2017) 

Po tomhle filmu může Nicolas Cage jemně, opravdu jen neznatelně ofouknout prach z Oskárka stojícího přes dvě desítky let na krbové římse. Má nasmlouvanou sérii filmů, za něž mu sice uznání nehrozí, ovšem každý krůček směrem k nějakému herectví se počítá. Po ""Pomstě: Milostný příběh" se jedná opět o vedlejší roli. S Ginou Gershon vytvořil důvěřivý pár, do jehož přízně se vetře psychicky narušená žena, která využívá dvojí identity k obelstění párů, které nemohou mít děti jinak než cestou umělého oplodnění, přičemž je pro Angelu, která už je v letech a po nedávném potratu, a Briana, toužících po velké rodině, tentokrát dokonce vhodným objektem pro početí a donošení dítěte. Netrvá to dlouho a mladou ženu i s její holčičkou si pár nastěhuje k sobě, přičemž ji začne využívat jako chůvu. Vtip je v tom, že je anonymním dárcem (svých posledních tří) vajíček. A ještě větší vtip je v tom, že s chorobnou posedlostí následně ničí rodinné štěstí. Ne úplně ohraná zápletka, dvojí sexuální orientace, zajímavé herecké obsazení. Záporem je celková nedomyšlenost příběhu i chování mladé psychopatky, což je dáno rukou scenáristky, která má na kontě jen "žensky" orientované filmy prosycené erotikou. Výjimečně mně nevadilo, že story je ochuzená o jakékoliv drsné scény, daleko zajímavější bylo postupné napětí mezi aktéry. Cast byl dost dobrý, v hlavní roli Nicky Whelan, která do filmu vnese okamžitě erotický náboj. "Zjemnělý"psychologický thriller je spíše orientován a přizpůsoben ženskému publiku. V té rovině funguje obstojně. Režisér Jonathan Baker vytvořil dobré napětí, kdy sice není vše natolik propracované, ale ani nijak výrazně předvídatelné, aby to kazilo dojem. Nikdo nečeká, že Cage za to bude veleben a zasypán cenami, Jde o zlepšení repertoáru, třeba prostřednictvím thrilleru, který je ideálně stavěn pro televizní obrazovku. Pro Cage je pořád lepší hrát v televizních filmech přijatelné kvality než v kino filmech, jejichž kritéria značně zaostávají. Není to tak úplně jeho zásluha, že tenhle thriller obstál, přece ale jen se většina na film podívá kvůli jeho účasti. Ženská přesila byla značná a vše se točilo kolem ní. Pokud vás baví eroticky dusné thrillery typu "Poison Ivy", kdy autorem druhého pokračování je právě scenáristka tohoto filmu, nemusíte s volbou váhat. 7/10