Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (165)

plakát

Ailiseu (2009) (seriál) 

Na první díl jsem se sebezapřením vydržel koukat přesně 38 minut, pak jsem to musel proklikat do konce a vypnout. Jediná nadprůměrná složka - pár obstojných herců - je stavěním postav do stupidních a často absolutně nezajímavých situací zadupávána do země hned vedle amatérského vizuálu (jak webseriál z YouTube, spíš hůř) a přímo strašlivé hudby. Lee Byeong-heon je frajer (v jiných filmech, tady ani ne) a námět snad taky není úplně mimo, sem tam má nějaké scéna (či spíše prostředí - např. výcvik) nějaký ten potenciál, ale na tohle se opravdu nedá dívat. Za první díl jedna hvězda, ani o píď víc. A já mám další zářez, kdy mě místní hodnocení (byť malé skupiny lidí) fakt hodně překvapilo.

plakát

Akumulátor 1 (1994) 

Dovolím si parafrázovat golfistu (viz vysoko nade mnou :)): Úplně nejzajímavější Svěrák. Jak mladý za kamerou, tak starý před ní (u něj by se ještě slušelo dodat: minimálně v rámci polistopadové tvorby). Film, napěchovaný inteligentními vtípky všeho druhu od začátku do konce. Dost možná jediná čistá komedie (bez předpony "tragi", případně přídomku "/drama") od vzniku ČR, která opravdu za něco stojí.

plakát

Andělská tvář (2001) 

Po stránce audiovizuální je to většinu času celkem snesitelný kýč. Na druhou stranu, ty "akční momenty" jsou extrémně bídné... Každopádně, obsahově a herecky je to tak strašně debilní, že... Že je to vlastně nejlepší Troškův film?

plakát

Atentát (1964) 

Možná by se předně slušelo říct, že se nejedná o rekonstrukci a už vůbec ne přesnou. To za prvé. Není to však nějak zvlášť na škodu. Nicméně třeba skutečnost, že Sequens dbal na autentické rozestavění Haklů před kostelem, působí vedle těch ostatních historických nepřesností a úliteb dobrodružnému žánru spíš úsměvně. Za druhé mám trochu problém se soudržností, návazností jednotlivých scén a přehledností, zejména co se postav týče. Přijde mi, že zážitek diváka, který film zhlédne bez dalšího obeznámení alespoň s některými základními historickými fakty, bude do značné míry ochuzen. Vzhledem ke štědré a velmi povedené výpravě mělo tohle dílo prostě ještě větší potenciál. Na druhou stranu je to, až na pár melodramatických momentů, opravdu takřka dokumentárně chladné a syrové, což je jednoznačně plus (a částečně to omlouvá tu zkratkovitost). Stejně tak charisma pánů Brzobohatého, Jelínka, Mrkvičky, Kodeta i Munzara by se dalo krájet a kombinace štěkajícího Stenu a frajersky rozžvýkaného cigára má s ohledem na tehdejší poměry nevídané koule... Abych to uzavřel, přes výše uvedené výhrady mám ten film opravdu moc rád a považuji ho za jedno z vůbec nejdůležitějších děl české kinematografie.

plakát

Barely Lethal (2015) 

Barely Lethal je v první řadě promarněná šance na slušnou moderní teenage komedii. Několik světlých lehce originálních či vtipných momentů obklopuje temnota klišé, nudy, stupidy a povinných prvoplánových popkulturních odkazů. Hailee postavy jako 83/Megan určitě sednou (a seknou), ale měla by je hrát podle jiného scénáře. Jeden z hlavních problémů tkví v tom, že celý nevyvážený slepenec scén jak z několika různých filmů očividně nemá zcela vyjasněnou cílovou skupinu diváků. Tvůrci zřejmě chtěli, aby se bavili mladší i starší, holky i kluci... Jenže nakonec se všichni tak nějak otravují. Prostě vaughnovka těžce bez vaughnovské šťávy.

plakát

Bathory (2008) 

Čím blíž konci, tím víc se mi to líbilo. Měl jsem pocit, že tvůrci už pak zahodily ten iritující halucinačně-umělecký styl (resp. snahu o něj) a zůstala celkem povedená středověká detektivka. Anna Friel si mě celkem překvapivě získala (na filmy s dabingy moc nekoukám, protože mě dost serou, ale konkrétně její dabing mi nějak zvlášť nevadil, takže patřil asi k těm lepším...) a pár dalších herců se taky celkem snažilo. Ale jinak je to opravdu špatné, nekonzistentní a plné WTF momentů, kterým vévodí hahaha dvojice Polívka-Mádl (to fakt jen člověk kroutí hlavou). Je to škoda a promrhaná šance, potenciál (příběhový, finanční, vizuální i herecký) tam rozhodně byl.

plakát

Batman: Útok na Arkham (2014) 

Pořádná dávka násilí i nějaká ta erotická vsuvka u Batmana určitě potěší, jen houšť! Jenže co naplat, když se onen dospělý a temnější přístup opět obrovským obloukem vyhnul samotnému ději. Herní Arkham, do jehož světa je tenhle animák zasazen, je na tom příběhově mnohem lépe.

plakát

Benga v záloze (2010) 

"That's real shame. You know, I got myself a Prius. I'ts hell of a machine." Hodně hlášek i scén i výrazů v ksichtech herců má slušný kultovní potenciál. Co si budeme povídat, trapnost je nezbytnou složkou kultovních parodií. Jen škoda, že je to tak dlouhé a natahované. Titulková flashová prezentace vyjadřující se k "finanční krizi" překvapila aj pobavila...

plakát

Bitch Slap (2009) odpad!

Jako já mám většinou pro legraci pochopení... Ale tohle moc legrační nebylo (i když jsem se asi třikrát pousmál). Vím, že to měl být pocta, homage, (s)explotation a kdo ví co ještě, a tak jsem k tomu i přistupoval. Jenže Bitch Slap je ještě mnohem blbější než se to, hahaha, tváří. Přijde mi, že tvůrci až moc vsadili na to, že ten film prostě má být a priori stylově špatný, a tak mu leccos projde. Jenže tohle prostě není ani na kategorii GP (v mém případě, u některých diváků to očividně funguje o něco líp).

plakát

Bláznivá, zatracená láska (2011) 

Celkem slušná nálož nápadů, vtipů a hlášek, která je tak nějak rozmělněna natahovaností (s blížícím se nevyhnutelným tleskacím happy endem stále více úmornou) a později též slaďoučkou rozblemcaností (jen linka Palmer-Hannah tomu zase na chvíli dodá šťávu). Carell, Gosling i Emma jsou super, tedy pokud se ve filmu zrovna něco děje. Zbytek jen přicmrndává (včetně Julianne a Bacona). Celkově ve mně ta nevyváženost drsnějších vtipů a sládké romance vzbuzovala dojem dvou střídajících se režisérů, pak se podívám do kolonky "režie" a hle! Ale to bude asi jen náhoda. Doufám.