Recenze (387)
Tajnosti (2007)
Výbornej protiklad k letošním Svěrákovským Vratným lahvím. Nellis natočila výborné psychologické drama o jedné citlivé ženě a jejím vnitřním světě.Iva Bittová hraje dokonale a Karel Roden, který má míň prostoru jí skvěle sekunduje. Kamera, střih a hudba také skvělá. Podle mě jeden z nejlepších českých filmů tohoto roku.
Pusinky (2007)
Dobré road movie drama, které je však místy moc vleklé a natahované. Holky hrajou výtečně, nejlépe však vyniká skvělá Petra Nesvačilová v roli Venduly. Největší radost a uspokojení jsem měl,když se na scéně objevil Matěj Ruppert, který film svými hláškami a projevem jaksi okořenil. Lepší průměr.
Kráska v nesnázích (2006)
Honza Hřebejk ztrácí film co film svou úplnou originalitu, kterou předvedl s Petrem Jarchovským v Pelíškách a Musíme si pomáhat. Kráska v nesnázích je pěkný a zajímavý film, ale tak trošku na hraně. Některé věci by bylo daleko lepší dotáhnout dál. Aňa Geislerová mi svými posledním rolemi přijde dosti stereotypní a měla by si střihnout nějakou jinou roli. Film drží nad průměrem skvělý Josef Abrhám a Jiří Smitzer. Musel jsem se rozhodovat mezi 3* nebo 4*. Nakonec jsem zvolil lepší možnost, protože se mi moc líbila hudba, která film ozvláštňuje.
300: Bitva u Thermopyl (2006)
Mé očekávání se naplnilo. Jde jen o lehký popcorňák, který pobaví, ale to je tak všechno. Jediné na co budete vzpomínat je velké množství usekaných končetin a umělé krve. Předloha Franka Millera je zajista výborná, ale Zack Snyder po výtečném remaku Úsvit mrtvých trošku klopítnul. Takové Sin City dopadlo o dost lépe. Taky Tarantino, Rodriguez je přece jenom zaběhnutá dvojka.
Parfém: Příběh vraha (2006)
Kvalitní zpracování jinak těžké předlohy. Tvůrcům se povedlo vyjádřit vnímané vůně obrazem a hudbou, což mě na filmu nejvíce nadchlo. Uplně jsem si vůně představoval jako bych byl součástí dějě, což je úžasné. Tom Tykwer je všestranný režisér, který umí rychlý thriller ( Lola běží o život), krásné drama ( Princezna a bojovník) a teď i historické drama. Parfém je příjemný voňavý film s výborným příběhem a dobrými herci.
Útěk z vězení (2005) (seriál)
První série výborná, druhá ještě také. Potom už to jde trochu dolů.
Toxymoron (2005)
Jakub Hussar a jeho cítění budoucnosti je dokonalé. Je zaměřený na snímky, které moc lidí v ČR netočí a má velké ambice se stát v tomto žánru ojedinělým a originálním.
Vratné lahve (2007)
Svěráci opět nezklamali a natočili výbornou, místy dojemnou a smutnou komedii o životě jednoho muže na sklonku života. Zdeněk Svěrák napsal po několika pokusech skvělý scénář a také si zahrál hlavní postavu. Jeho herectví je jako vždy výtečné a všechny životní situace, které mu osud připraví, mu věříme. Jde o opravdu dobrou komedii, která pobaví, dojme a hlavně neurazí.
Rocky Balboa (2006)
I´m back!!! Nee, to neřekl Terminátor, ale Rocky Balboa, který se vrátil po letech do ringu a nabízí nám nakouknout do boxerova nitra. Ukazuje nám své strasti a zápas s životem i mistrem světa v těžké váze. Sly Stallone přesvědčil, že na to překvapivě má a ukazuje nám uspěšné dovršení Rockyho ságy po neúspěšné pětce. Nezbývá než být s ním a dál mu fandit.
Obsluhoval jsem anglického krále (2006)
Menzel zpátky ve formě!!! Film nabitý satyrickým a humorným nádechem Hrabalovy knihy, potěší všechny lidi, kteří uznávají Menzelovy adaptace Hrabalových knih. Jiří Menzel látce rozumí a umí s ní naložit tak, že se divák nenudí, ale baví a hltá děj. Bulharský herec Ivan Barnev je s rolí Jana Díťěte dobře ztotožněný a Oldřich Kaiser, který představuje stejného hrdinu po letech a vypráví nám svůj příběh, je také vynikající. Tyto výkony doplňuje výborná kamera Jaromíra Šofra a výtečná hudba. Pro mě prostě další velký zážitek velkého režiséra.