Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Animovaný
  • Mysteriózní

Recenze (977)

plakát

Trollové: Světové turné (2020) 

Další porce programování dětských mozků že multikulti a soužití všech se všemi je něco super. Paradoxně to na konci sami shodí, protože závěrečná "písnička všech žánrů" je hnusná. Ani ryba ani rak, nešlape to. Ani v hudbě nelze míchat všechno a v životě už vůbec ne. Fúze stylů je fajn, ale musí být vkusná a musí to dělat někdo, kdo to umí. Takže kouknout se na to dalo, něco bylo i vtipné (Já říkal, že Who Let the Dogs Out bylo moc!), ale poselství je sračka. Takže i film se jí povážlivě blíží.

plakát

Ježek Sonic (2020) 

V rámci žánru popcornové podívané pro rodinu s menšími dětmi je to pecka. Dětem se to líbí a dospělí dostanou také svou dávku humoru a vymazlenych detailů. Šlape to až tak dobře, že jsem v pokušení dát 5. Jim Carrey mě nebavil, ale je fakt, že pořád v těch rolích šílenců válí.

plakát

Spectre (2015) 

Nejsem fanda, byť jsem viděl všechny. Beru to jako filmy na oddech. Nenáročná zábava. Staré mě baví. Umí si ze sebe udělat srandu, obzvláště ty s Moorem, a proto nemusím mít vítr z logických přešlapů a velikášských manýrů. Ale ty z Craigem se tváří realistický, i když jsou stejně nelogické a pitomé jako ty staré. Obzvláště tento díl. Cítím tam poklonu minulosti a její přehrabování nostalgickými vidlemi, ale neumím to ocenit. Cítím tam snahu o přesah. Snad poprvé dá Bond přednost životu před smrtí, před zabíjením. A tak. Ale bylo to dlouhé a nemělo to nic navíc. A pár scén bylo na facepalm. Léa Seydoux není sexy. Většinu stopáže vypadá spíš jako přešitej chlap. Asi to má být nějaký příklon k LGBTQ+++ nebo co. Tím pádem sex nevzrušoval a atmosféra netáhla. Sex vlastně asi ani nebyl. Když už to mohlo být rajcovní, tedy ve scéně s už dost vizuálně starou MILFkou Monicou, tak se to jaksi nevydařilo. Nejspíš se mu nepostavil. A docela by mě zajímalo, co s ní bylo pak. Splnil, co slíbil, nebo jen vytěžil, využil a odkopnul? Spectre mě prostě nechytlo ani jediným ramenem. A už vůbec ne za koule. Ani syna a ženu (se nedivím, žádný nemá). Nuda. Budu se na to muset podívat podruhé, abych pochopil, co na tom lidi vidí. Nebo abych přijal, že já to neuvidím.

plakát

Krajní meze - Zmizení (1996) (epizoda) 

Poměrně sevřený díl, který není špatně odehrán ani zrežírován, také maskérky odvedly slušnou práci, ale vše zazdil pitomý scénář, který nemá žádnou hloubku sdělení jako jiné díly a ani není logický či akční. Prostě pitomý. Chování manželky i náhradního manžela je neuvěřitelné. Také to, že odjel na silvestra a v autě se budí v zelených větvích - inu, emzáci asi nejsou s těmi desetiletími úplně přesní :-) A konec tomu dá korunu - komunikace s mimozemským symbiontem hlasově a anglicky v hypnóze. Jinak to nejde. A symbiont, sám bezčasový, během chvilky pochopí princip času a nechá se ukecat, aby Trevorovo tělo opustil. A pak raději střih, protože co bude dál, jak pětadvacetiletý Trevor nevyhnutelně opustí svou asi šedesátiletou manželku-nemanželku a jak bude ztracený ve světě, kam nepatří, to se filmařům moc nehodilo. Přitom to by byl materiál na film!

plakát

Krajní meze - Mimo tělo (1996) (epizoda) 

Docela romantická a pro Evropana nepříliš zajímavá epizoda. Přece jen, náboženské otázky vyvolávají mnohem ostřejší reakce na druhé straně Atlantiku a křesťanský fundamentalismus hraje v tomto dílu hlavní roli. Natočeno je to docela dobře, jen je to vše poplatné době vzniku v roce 1996. Dnes, v lednu 2022, to působí hrozně staře. Příběh samotný je banální a vědecky jde o blábol, který má jen učinit možným - co vlastně? Mimotělní zážitek? Polemika věda vs. náboženství a dobro vs. zlo se dala s takto rozdanými kartami podchytit určitě lépe. Alespoň režie a herci jsou OK. Potěšila role Kouřícího muže.

plakát

Krajní meze - Padající hvězda (1996) (epizoda) 

Odporná epizoda. Ne odporná jako dobrá, ale odporná jako blbá. Tahle hudba má ženu z budoucna přimět porušit pravidla jejich světa a začít se vměšovat do minulosti, aby zachránila autorku a interpretku toho škváru před smrtí?! Notvl! Herci a všechny scény působí prkenně nebo gumově nebo oboje. Triky hnusné snad i na dobu vzniku. Občasné nahotinky spíš odpudí než potěší. Hodně moc nelíbilo, a to jsem ochoten podobně toporným dílům seriálu leccos odpustit, když mají něco, čím mne zaujmou nebo aspoň nějakou myšlenkovou nástavbu.

plakát

Černé zrcadlo - Sklapni a tancuj (2016) (epizoda) 

Celou dobu jsem si říkal, že to, k čemu a jakým způsobem se ti lidé nechali dohnat, je horší než to, když se jim vysypou kostlivci ze skříně. Ale připusťte, že oni osobně to ohrožení vnímali skutečně jako fatální. Přistupte na tu hru. Pak je Shut Up and Dance skvělé. Pokud na ni ale nepřistoupíte, pak je spíš komickou parodií. A co se onoho sci prvku týče... V roce 2022, kdy jsem se díval, je kyberbezpečnostní vizionářství této epizody již dost zaprášené realitou. Ale asi jak pro koho. Moje žena si po shlédnutí přelepila kamerku na ntb náplastí s batmanem.

plakát

Princezna zakletá v čase (2020) 

Navnaděn vysokým hodnocením jsem zažil spíš zklamání. Víc fantasy než pohádka. Pěkně sestříhaná časová smyčka je příliš natahovaná. Zbytek ok, až na 2 výhrady s vysvětlením. Nejdříve to vysvětlení. Všimli jste si, že postupy a postavy, které bez problémů akceptujete u zahraniční produkce, se vám na domácí nelíbí? Ne? Tak u mě to platí na 100 %. Neumím přesně popsat proč, ale na Princezně zakleté v čase mi děsně vadí 2 věci. První se týká scénáře. Nedostatečně mi popsal postavy a vysvětlil jejich motivaci a místo v příběhu (proč čarodějnice chce zaklít království a princeznu, co se stane po kletbě, proč až 20. narozeniny, když v pseudostředověku, kdy se děj odehrává, by byla už aspoň 4 roky pod čepcem, jak se jí vždy podaří bleskově vysvětlit alchymistce a princi co a jak, na základě čeho se do prince vlastně zamiluje, atd.). Ale nešť, to bych ještě nějak přežil. Co mne ale děsně, opravdu děsně štvalo, byly dialogy a mluva postav. Princ dobrý, král a spol. budiž, alchymista hm hm, no snad, ale princezna chvílemi hodně špatně a naprosto zrůdně mluvila a hrála jinak pěkná a fyzicky do role padnoucí Eliška Křenková. Jakoby točila reklamu nebo co. Frackovsky se tvářila, stála jakoby si dávala brko na rožku a čekala na kunčofta a huhlala jakési hlášky plné hovorových slov. To bylo něco tak otřesného, že mi to pokazilo celou jinak snad ne až tak špatnou podívanou. A nejen mně. Manželka byla otrávená a dětem se to také nelíbilo, asi hlavně kvůli věčnému opakování časové smyčky. A princezna, sice pohledná a řekněme typově vhodná, vypadá v lepším případě jako princova starší sestra, v horším jako cougar. Tudy prosím příště ne.

plakát

Fúsi (2015) 

Mnohem větší depka, než jsem čekal při hledání správných titulků. Při screenování se to tvářilo víc jako komedie, byť smutná a černá, ale samotné shlédnutí bylo až bolestivé. Macatý nerd, který si hraje s vojáčky a tanky a autíčky a v práci ho kolegové šikanují se přece jen vrhá do života a randění. Ovšem vybere si, jak také jinak, defektní kus. Bylo mi ho líto. Jak se svým omezeným rozhledem ihned dokázal diagnostikovat psychické obtíže a zahájit správnou léčbu bylo až superhrdinské. Kam se hrabou marvelata. Film hodně zvedá hudba, kamera, střih a hlavně dokonalý herecký výkon v hlavní roli. Jen zamrzí lehce neodvyprávěné kousky skládačky (jak se matka dozvěděla s kým je?). Respekt k tvůrcům, ale znovu se na to koukat nebudu.

plakát

Králíček Petr bere do zaječích (2021) 

KP2 trpí neduhy všech dvojek. A to se týká filmů i poprsí. Jedničky musí být nové. Musí svést tvůj zrak. Musí tě očarovat. Dvojky trpí syndromem méněcennosti. Chtějí vypadat větší a zábavnější. Mají pocit, že se musí nafouknout, aby byly zábavné. Že musí jedničky nějak trumfnout. Ach, proč jen na to nejdou jako jedničky? Proč nechtějí očarovat? ********** Nechci tvrdit, že by KP2 byl o hodně horší. To ne. Je pořád vizuálně, zvukově i hudebně pěkný. Také dabing i překlad opět na výbornou (motýle). Jenže je to jen fasáda. To podstatné pod povrchem - příběh a vnitřní motivace hrdinů - je pod ní volaké čudné. To, co bylo v jedničce krásně sevřené a na na malém povrchu skvěle podané pohlazení s rošťáckým štulcem a co se dalo brát jako důstojné přenesení příběhů Beatrix Potter do 21. století, to se v KP2 zvrhává do bezuzdnosti a na nějakou důstojnost sral jezevec. Bea se nechává strhnout úspěchem své knížky a zaprodává se slizkému nakladateli - mění naturel králíků dle přání trhu. Podléhá tlaku peněz na dobré věci (fond na zachování krajiny) i osobnímu kouzlu nakladatele, který je opravdu výmluvný prevít a vždy pohotově přehodí Thomasovo nebo Beyno odmítnutí či nedostatek motivace k inovacím na jinou kolej. Tepe železo. O to víc zamrzí, že nebyla jeho až lehce démonická postava dotažena do konce a že to nebyl on, kdo působí novomanželům a králíkům potíže. Bohatě na to stačil Petr a jeho objevování temného já spolu s partou nenechavců na farmářském trhu v Gloucestru. Paradox je, že tvůrci, a hádám, že záměrně, vykreslili podbízení králíků novému publiku jako špatné, ale v jejich filmu na něj došlo se vším všudy (honička, seskok padákem, ...). Musím sice ocenit štiplavost tohoto metahumoru, ale ještě neznamená, že se mi líbí. Zapomeňte na staromilství. Z jedničky přímo sálalo. U dvojky je přítomno jen proto, aby těm menším škarohlídům nasadilo růžové brýle. Ty větší škarohlídy nepřesvědčí. KP2 je tak oproti jedničce mnohem víc vykalkulovaný kasovní trhák plný akce s několika vtipnými momenty, celkem velkou porcí výchovného poučování a nedotaženou linkou padoucha a proměny Bei na ekobiošpaldo mrchu, která se neštítí peněz a slávy. Ze spousty akce cítíte umělost, zbytečnost. Že je tam jen proto, aby byla. Dvojka se musela přifouknout, místo aby zkusila očarovat. Proto na ni nebudete i po letech vzpomínat, kdežto na jedničku ano. ************* Jo a dětem se to moc nelíbilo. Vypadaly, že se nudí. Nejstarší toho šmrdlal mobil a nejmladší chtěla v půlce dojíst pizzu a pak dokonce domů. Prostřední (10 let) jakž takž.