Recenze (254)
Vzkříšení (1980)
Nemůžu si pomoct, ale navzdory silnému tématu a skvělé hlavní představitelce to na mě působilo docela kýčovitě. Chápu, že jakýkoli těžko vysvětlitelný fenomén lidi prostě fascinuje, ale čekala jsem víc... Víc než jenom poněkud ilustrativní popisy uzdravování a odhazování berlí. A určitě víc, než jen jaksi okrajové sdělení, že opravdové zázraky absolutně nesouvisí s okázalými představeními a zarytým oháněním se biblí...
Pošťák Pat (1981) (seriál)
Oceňuju, že je to jedna z věcí pro hodně malé děti, která konečně není "o zvířátkách". Ale já se u toho krapet nudím...
Lokomotiva Tomáš (1984) (seriál)
Celkem milé, kultivované,ale trochu studené. Zaráží mě jedna věc: evidentní snaha dát lidský rozměr a mravní poselství i strojům, které jsou maximálně polidštěné, ale na druhou stranu jsou veškeré lidské bytosti ztvárněny pouze jako neživí, nezajímaví, nehybní plastoví panáčci... Tomu moc nerozumím. A vůbec - předškolní chlapečci sice možná chrochtají blahem, jenže já jsem v jejich věku milovala leporelo Veselá mašinka z dílny Jana Čarka + Zdeňka Milera, takže už budu Lokomotivu Tomáše těžko pokládat za něco originálního. Navíc se mi český překlad moc nelíbí.
Zrcadlo (1975)
Zrcadlo má určitě největší hodnotu pro autora samotného. Tarkovského mám ráda, ale tohle mě ani napodruhé nijak zvlášť neoslovilo... Jediné, co mi po čase utkvívá v hlavě je příroda a docela zajímavá atmosféra.
Krotitelé dluhů (2009) (pořad)
Mám z toho trochu rozporuplné pocity. Ale každopádně uznávám, že jde především o velmi užitečný naučný pořad, srdnatě bojující s finanční negramotností národa. Jenom jestli by nebylo užitečnější zařadit něco takového spíš někam do vysílání pro školy... a pro lidi, kteří rozhodují o našem státním rozpočtu...
Vyprávěj (2009) (seriál)
První díl mě fakt nepřesvědčil. Ani nic dalšího :-(
Charlieho andílci: Na plný pecky (2003)
Nádherně třpytivý staniol, do kterého zapomněli zabalit bonbón (nebo překvapení). Ale leskne se hezky...
Kurýr (2002)
Jéje, to byly zase jednou neuvěřitelné scény - jedna za druhou a neustále přituhovalo... Akční pohádka, u které není zas tak potřeba používat hlavu -pravidla jsou stejně určená dopředu: charismatický chasník bez bázně a hany se dokáže dostat z úplně každé sebešílenější situace, ještě u toho zachraňuje slečnu, v nejvypjatějších chvílích se samozřejmě objeví efektně bez trička a všem padouchům to moc hezky nandá... Brilantní nadsázka, u které jsem se skvěle bavila. Tenhle typ filmů neberu zas tak vážně, ale právě tady mě zaujala jakási lehkost a nadhled, kterou jinde většinou postrádám...
Pán much (1990)
Na zfilmování tohohle skvostu jsem byla vážně hodně zvědavá... Příběh sám o sobě je natolik sugestivní a propracovaný, až člověka mrazí. Ani jsem nečekala, že by se to tvůrcům nějak moc zvrtlo - však taky ne... Sice mě trochu mrzelo, že úplně nevyužili ten obrovský potenciál, který jinak Goldingova předloha může nabídnout a že se tam třeba ani nedostaly věci, které mě na knížce baví vlastně nejvíc, ale stejně mám pocit, že to nebylo zas tak úplně marný... ;-) Příjemně mě překvapil typový výběr herců i exteriérů. A samozřejmě taky herecké výkony všech dětí...
Strach má velké oči (1980) (TV film)
Čarovné polívky z rukou Ivy Janžurové jsou naprosto okouzlující. "Čáry, magi, houbelec" - " A já si dám ... Z A B I J A Č K O V O U!!!" :-)))