Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Recenze (1 261)

plakát

Podobizna (1947) 

Jeden z nejděsivějších a nejtemnějších počinů českého filmu. A tak zoufale málo známý! Kdo s dramatofilů a horrorofilů tohle neviděl nechť lituje a kouká. To napravit!! ( z ,,textu" ,,distributora": ,,.....příběh,dnes již silně vyšumělý"????-vyšumělý je leda tak distributor,páč tohle rozhodně nedistribuje,a jestli ano tak hódně nenápadně,debil)

plakát

Pevné pouto (2009) 

Mělo mě varovat už to, že tohle téma zpracovala snová fabrika již total infantila Špílberga. Ani talent páně Jacksona to něměl šanci vytrhnout.-To má Jackson za to,jak v poslední době dává přednost nějaké té kačce (potažmo buržoaznímu petrodolaru) před radostí typu Vesmírných Kanibalů.

plakát

Černá labuť (2010) 

Tohle mě tedy nechalo poněkud chladným.Ne že by byl tentokrát (ne že by nebyl) můj oblíbený Pan režisér poněkud povrchní,a když už zaťal tak sice nějaká ta tělní tekutina vyšolíchla ,ni však nějaká ta fatální (jak už jsem si u Aronofskiho zvyknul) emóce.A to je koncept Labutího jezera(jediný balet,který jsem zkouknul celý a neusnul,ovšem jen díky HUDBĚ,samozřejmě) jako dekorace k totální umanutosti docela dobrý nápad (koho by zajímalo dohadování dvou pokladních nějakého supermarketu,která z nich půjde ten den na osmičku a která až na tu vzdálenou patnáctku,--i když i na takový střet ve filmu jednou dojde,náměty docházejí).Prostě tentokrát mi Darren hlavu ,tak jako jindy naprosto s přehledem,nezavařil. A to mám vlastně s baletem dlouholeté zkušenosti. Co já se nachodli v noci ,po návratu z hospody,po bytě na špičkách,jen abych to druhé pohlaví nevzbudil. A když vzbudil-to byl teprve tanec!! ----Malý bonus pro mě (jakože cynické hovado) na konci. A to když mi trvalo pár minut,než jsem sám sebe přesvědčil ,že za tím mejkapem Černé labutě se potměšile netlemí Marylyn Manson.-No nekecám celej von! (70%)

plakát

Plivu na váš hrob (2010) 

Trochu jsem měl problém s výběrem herců.Hlavně mladý burani vypadali spíš jak partička znuděných vysokoškoláků trošku podléhající pnutí ze sexuální abstinence(děvče mělo evidentně smůlu-přijet o dva dny později,měla by to za sebou nějaká ta sousedovic ovečka)( jak má vypadat na plátně buran nonplusultra? stačí se mrknout na T. Waltera -ten jeho zmuchlanej ksicht.........!) Rýmejky který nějak přiblíží film více divákům obecně můžu (nedávno podobný počin-Poslední dům na levo/Chaos). Tady oproti originálu je komplet technická stránka o několik tříd výše (včetně herců-i když slečna v orig./Camille Keaton/ pro mě je naprosto nezástupná).Ovšem z původní verze zůstala jen osnova příběhu.Z toho co umanutec Zarchi chtěl mimo jiný říct nezbylo nic.Opravdu doporučuji mrknout na oba filmy-každý je úplně obsahem někde jinde(i když některý odkazy až roztomilý-třeba plakát-v tomhle dresu Sáru neuvidíme v týhle verzi ani vteřinu,-Camille v něm začíná porážku škodný).Zarchi nechá diváka po nosní dírky vyráchat žumpě marnosti a natáhne utrpení oběti až do naprosté krajnosti (v orig. více jak dvě třetiny filmu si projdeme peklem spolu s obětí a následná likvidace póvlu už jen jakoby ,,nepodstatná" nutnost,-v této verzi intro dvacet minut,utrpení třicet minut,hon na hajzlíky hodinu-vlastní odplata se tak stává pro vyznění filmu podstatnější než příčina ) V původní verzi hranice normálnosti praskne jak dluho ohýbaný klacek,s takouvou ranou že to nelze přehlédnout-z něžného kuřátka lovec.Monrou podal svou oběť jako už od začátku říznou amazonku,která sice nejdříve podlehne hrubé síle,načež se následně mobilizuje a nechá vyjít ze sebe ven jen to co tam pod nátěrem ,,civilizace" bylo uloženo prozatím k ledu (kdyby baby uměly na světlo takhle vytáhnout svou agresi,nemusel bych furt číst nablblý gender články o nutnosti rovnosti pohlaví,-prostě by tu ta rovnost byla!).--Oproti předloze je nám předložen mnohem propracovanější příběh (včetně náhledu do soukromí zhovadilců) a pomsta propracovaná a s chutí dotažena do konce.Což jsou věci které Zarchiho vlastně ani moc nezajímaly(už to že Zarchi ve svém filmu ignoruje hudbu,kdežto zde je hudební podkres dost podstatný co se atmosféry týká).Nicméně je jen dobře ,že se občas něco (a takhle) natočí,už proto že tahle verze (od psycha k vybíjené) je pro drtivou většinu koukačů přijatelnější a třeba se i díky ní jednou mrknou na jak to bylo v těch podivnejch sedmdesátkách. Abych to shrnul-Zarchiho film jako drsný totál fémale počin,tohle jako exkluzívní revanš.

plakát

Kogyaru-gui: Oosaka terekura hen (1997) 

Death Pinku. I tak se dá. Ještě že ty oběti nebyly čuňata a sem tam i svoje střeva z už beztak zasviněný podlahy uklidila.-Jinak to celé jako poněkud roztříštěná variace Henryho Masového Vraha v rámci pinku pravidel.

plakát

Barva kouzel (2008) (TV film) 

Objektivně tak okolo 50% (už kvůli mizernýmu castingu--neměl by taková vybírač herců nejdřív si přečíst něco od pana Pratchetta a pak teprve obsazovat role?, nemusel by potom tolikrát šlápnout do .....). Když se mi ale celkem v pohodě podařilo potlačit slabší chvilky (takže většinu času) filmu a užít si to málo co z Terryho zbylo a Cohena zvláště, dám 70%,a taky proto,že je zatím Pratchetta tak málo ve filmu.

plakát

Paris by Night of the Living Dead (2009) 

Groteskní etuda na téma Láska,Zombie,masové kydlení Zombií,Láska až za hrob,Velkorážná houfnice v akci,kousání do lýtek,Zidaneho hlavička,a už zase ten Bettenfeld v kraťasu (ten co zbyl z dvojčat-tentokrát za kněze).-To celé jako roztomilá blbina pro nás fanouše.

plakát

Být či nebýt (1942) 

Heil JÁ!!!! ------- (neskutečně svěží na dvaačtyřicátý rok,-ovšem měl by režisér tak lehkou ruku při dirigování tohoto FILMU ,kdyby byl tehdy věděl cokoli z toho co se dozvěděl po Norimberku třeba o Treblince?,-ovšem se v té době nic než propagandiše filmy nedělaly-na téma válka- a i když tohle vlastně agitka,tak vtipná,duchaplná /v dialozích zcela určitě/,inteligentní-prostě Lubitsch) (už kvůli kadenci ,,vódevil" /jak od bří Marxů/ vtípků jsem to ani na podruhý všechno nepobral,-ukecal jsem jednoho zdatného spolukoukače aby vyrobil tit,a díky moc za ně,ovšem v tomhle případě by snad jednou dobrý dabing potěšil-jenže s ohledem na to,jak se k tomuhle filmu zatím postavila naše matladistribuce-jsem pesimistou) (.....ten Tarantino taky viděl kde co-inu šílenec z videopůjčovny)

plakát

Svědek (1981) 

Ventura,Serrault tu definují pojem ,,Herecký koncert". (nedalo mi to nevzpomenout na Alana Rickmana a Closet Land)

plakát

Atlantic City (1980) 

Další (alespoň pro mě) skvostný FILM, který tak jako třeba jiné nádherné počiny (Modrá Electra Glide,Ride Lonesome,Dlouhé Loučení,-apod.) zůstane i tomu českému koukači,který by ho i ocenil,skryt,-protože trh asi vždy bude žádat víc komerčnější počiny než je tohle. S tím prd nadělám, a tak díky všem možným encyklopediím (nebo třeba csfd),kde občas natrefím na něco takovýho. A že nejen tenhle FILM,ale i jemu podobné je u nás podhodnocen? S ohledem na obecný vkus se fakt nedivím.---Jen tak na okraj,-nikde v žádným jiným filmu neuvidíte bejka Lancastera hrát takovýho ,,uzdisráče".A hraje ho skvěle!