Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (143)

plakát

Fullmetal Alchemist: Bratrství (2009) (seriál) 

“Feel these muscles and UNDERSTAND how they boast the truth!” Nemohl by mít major Armstrong vlastní film?:) Jinak nevím co říct, celý Brotherhood jsem sjel během tří dnů, původní sérii během čtyř a dohromady je Fullmetal Alchemist mým nejoblíbenějším animovaným seriálem vůbec (Až parodická komičnost v kontrastu k extrémní vážnosti je trefa do černého). “This technique has been passed down the Armstrong line FOR GENERATIONS”

plakát

Dexter (2006) (seriál) 

Tonight's the night. And it's going to happen again, and again...Už jen nápad udělat hlavního hrdinu seriálu z masového vraha bez emocí je skvostný a Dextrovo každodenní střetávání se s realitou “normálních” lidí, kterou nepobírá, mě nepřestane nikdy bavit. Nic na tom nemění ani kolísavá kvalita sérií, kdy první je zdaleka nedostižná.

plakát

Temný rytíř povstal (2012) 

(Kapánek spoiler) Když je člověk exot jako já a považuje Batman Begins za Nolanův nejhorší film, pak ho moc nepotěší zjištění, že je tohle nekomiksovější díl ze všech. Naštěstí se ta komiksovost nakonec netýká celkového vyznění a atmosféry, ale jen dílčích aspektů. Způsob vyprávění je stále stejný, jen zvraty jsou vyloženě komiksové, děj přímočařejší (scénář jednodušší) a čas s fyzikou se taky ohýbá podle vyloženě komiksových pravidel (Čehož Nolan využívá velkou měrou, je fajn mít možnost si některé vyloženě wtf? momenty obhájit tím, že jde stále o film podle komiksu ). Problém se nakonec ukázal někde jinde, kdo by řekl, že skoro tříhodinová stopáž nebude stačit? Ale je to tak, film má takový rozměr a snaží se toho říct tolik, že je mu stopáž prostě malá a uhání vpřed rychlostí závodního koně, pořád se něco děje. Člověk sice nikdy neztratí orientaci v ději, ale spousta scén prostě proletí, nevyzní, není čas a předčasně se stříhá, kdy chybí třeba jen 10 vteřin k plnému emocionálnímu zásahu. Celý film pak působí zkratkovitě a zásadní motivy jako sociální revoluce v Gothamu, psychický teror a uvěznění Bruce, pak nevytěží ze svého potenciálu ani zdaleka maximum (Trpí tím především druhá polovina, scény jako návrat Batmana a lámání Batmana jsou dotažené do dokonalosti. Regulérně jsem z toho měl pocit jako by Nolan říkal: „Vidíte? Celý film mohl být dokonalý, jen by musel trvat čtyři hodiny“). Trpí tím značně i postavy, kterých je mnoho, ale na žádnou není čas, umírají tváře staré i nové, ale bez emocí, protože se jen mihnou (Všechny příběhy prostě bylo třeba ukončit a každý musel naplnit svůj osud). U bočních postav to nevadí, ale když má vyložené málo prostoru i Bane s Catwoman, kteří jsou zahraní fantasticky, tak to už mě vyloženě s prominutím sralo (Zajímalo by mě statisticky, kolik minut byl na plátně Joker v TDK a kolik Bane tady). Poslední výhrada bude směřovat ke konci Banea, to byl vtip, že ano? Pro mě nejhorší Nolanovo scénáristické řešení vůbec. Pachuť po Baneovi zůstane, ale ostatní výhrady se docela jistě rozplynou při dalším zhlédnutí, kdy na mě ta zkratkovitost tak nedopadne, nebudu muset dávat pozor na děj a budu si to moct konečně užít se všemi detaily. Tady je prostě ta druhá projekce prakticky nezbytná k nějakému relevantnímu názoru. Běžný divák, který se jde do kina bavit a má na práci lepší věci, než nad filmem rozjímat a psát o něm, prostě nemá kapacitu snímek takového rozsahu napoprvé celý pojmout. Což je lehce paradoxní, protože TDKR mi přijde jako nejvíce “pro lidi“ točený Nolan. Se vším tím patosem, epikou, hláškami a akcí…bez typického oblbování, hraní si s divákem a scenáristických devadesáti stupňových zatáček, nadjezdů, podjezdů, výkrut a zákrut se TDKR vymyká Nolanově dosavadní tvorbě a snaží se co nejvíce přiblížit a zavděčit masám (což nutně není nic špatného). Teď ta příjemnější část: Velikost filmu je dech beroucí. Do necelých tří hodin napasovaný epos antických rozměrů s dějovým rozmachem na samostatnou trilogii, přesahem do celé řady žánrů, rozehraný absolutní hereckou elitou. Anne Hathaway je ve své roli perfektní a k sežrání, měl jsem strach o uvěřitelné začlenění Catwoman do Nolanova světa, ale ona tu v podstatě žádná Catwoman není. Hardy dle očekávání skvělý, až děsivě racionální bestiální hovado. Škoda, že nemá daleko víc prostoru a škoda jeho trapného konce. Ostatní hrají samozřejmě svoji klasiku (první ligu). Technickou stránku nemám proč komentovat, je opět o několik úrovní lepší než u všech ostatních filmů, co poslední dobou vznikají. Zimmerova hudba jak se patří epická, Deshi Basara motiv a jeho vývoj z Baneova theme v něco mnohém víc plus opakování motivů z předchozích dílů mě strašně potěšilo (je to jeden z jednotících prvků, který tuto trilogie dělá tak komplexní). Tolik kritiky a přesto Full House? Ano, protože už teď vím, že na film půjdu znovu a, že se mi napodruhé bude líbit o moc více. Především ale, když srovnám TDKR kupříkladu se skvělými Avengers, kteří jsou vtipnější, hravější a dal jsem jim silné ****, tak od technické stránky a hudby , přes herecké výkony, po šíři příběhu….Vypadají vedle tohohle spektáklu jako pohádka z Disney Channel. 89%

plakát

V Bruggách (2008) 

Naprostý šok, blesk z čistého nebe....Tenhle film je scénáristický klenot, tak vybroušený, že jsem se nadšením nadnášel. Divím se, že některé scény ještě nezlidověly.

plakát

Hugo a jeho velký objev (2011) 

Podobné pocity jako u Půlnoci v Paříži, roky čekání a obavy, že se takových filmů nedočkám, že už se netočí...Hugo je veledílo, nelze to říct jinak. Snímek točený s láskou k filmu, která ho staví vysoko nad většinu hollywoodské produkce poslední doby. Pro mě střípek naděje v dnešní sterilní, pásové produkci filmů, které se předhání, jen ve vynalézavosti nových postupů, jak vydělat více peněz. Hugo bude pro spoustu lidí nudný a Oscara za scénář asi nevyhraje, ale já měl konečně zas jednou radost z něčeho víc, než jen z “formální a řemeslné perfektnosti” kterou oplývají všechny ty výborné filmy posledních let...

plakát

Hra o trůny (2011) (seriál) 

Po prvním díle jsem se nadšením neudržel a ohodnotil pěti hvězdičkami...po devátém díle, kdybych mohl hvězdiček dám šest:) Naprostá dokonalost, pryč je můj problém, kdy fandím záporákům, protože jsou sympatičtější než kladné postavy, Joffrey a Cersei ve mě vzbuzují čistokrevnou nenávist. Na druhé straně Jon,Ned,Robb,Arya,Tyrion to je víc sympatických postav se kterými příběh naprosto prožívám, než ve všech filmech co jsem viděl za posledních pár let...Sluší se také zmínit naprosto skvělé dialogy, výpravu, perfektní příběh, který teprve začína a odvažnou drsnost a brutalitu. 110% a můj nový nejoblíbenější seriál.

plakát

Blade Runner (1982) 

Skvělé! Filmy, které dokážou budovat a udržet atmosféru, to u mě mají jednodušší, protože takové filmy zbožňuju. Vizuální pojetí snímku za mě palec nahoru a Vangelis oba palce nahoru. Samotná syrovost bez příkras filmu, mě v duchu nutila řvát „To je vono!!“ A finální střešní monolog byl pohlazením pro moji poetickou duši:)

plakát

Černá labuť (2010) 

Aronofsky se opakuje a opakuje a mě to pořád baví a baví. Natálka jestli nedostane plešouna, tak na tomhle světě neexistuje spravedlnost:) Mila Kunis měla dostat mnohem víc prostoru, už jen proto, že jsem se asi zamiloval. Nemám tomu vlastně co vytknou a strašně se těším, až to uvidím v kině.

plakát

Cesta do fantazie (2001) 

úžasné, dokonalé, Jakmile film skončil, měl jsem chuť se na to okamžitě podívat znovu.

plakát

Teorie velkého třesku (2007) (seriál) 

První seriál v životě u kterého mi příjde, že je každým dílem lepší a lepší.