Recenze (217)
Další den života (2018)
Unikátne spracovaná vojnová reportáž. Bodka.
Děvjatajev (2021)
Niektoré historické reálie (napr. útek z lágra) boli zmenené, ale na to sme už u Rusov zvyknutí.
Donbas (2018)
Ono tu vôbec nejde o to, či sa tie príbehy odohrali v skutočnosti, tak ako boli ukázané. Režisér načrtol realitu absurdnosti a hrôz každodenného života v tejto oblasti a ľudia, ktorí tam ešte sú, sa s tým už bohužiaľ naučili žiť. A že je to len dôsledok Putinových politických hrátok, je nad slnko jasnejšie. Abcházsko, Južné Osetsko, Podnestersko, Krym, Donbas... kto bude ďalší na rade? Bohužiaľ aj na Slovensku máme politikov, ktorí si chodia do Moskvy potriasať ruky s ruskou verchuškou a tvrdia, že sankcie proti Rusku sú zbytočné. Sú potom zbytočné aj životy nevinných ľudí?
Drahý Thomasi (2021)
Pre obdivovateľov diela Thomasa Brascha - lahôdka. Pre milovníkov filmového umenia - lahôdka. Pre konzumentov komerčnej filmovej zábavy - Scheiße! Gerade raus!
Drazí soudruzi! (2020)
Stalinových pohrobkov tu máme stále požehnane. Ja by som ich mlátil Chruščovovou botou po tých sprostých gebulách od rána do večera...
Driven (2019)
Tak najprv som si myslel, že partia tak 5 - 6 nadšencov natočila amatérsky film bez toho, aby si čo len prebehli aspoň základné postupy pri tvorbe scenára, réžie, či kamery. Teda nerátam do toho počtu "hercov", ktorých zbuchli niekde v bare. Potom som nadobudol dojem, že je to vlastne skrytá reklama na určitý typ auta, špeciálne na svetlá a smerovky (predsa len to niečo muselo stáť). Aké ale bolo moje prekvapenie, keď som videl v záv. titulkoch to množstvo ľudí, ktorí sa na tom podieľali. Takže radšej ani nebudem hodnotiť, pretože som to asi vôbec nepochopil, alebo je to nejaký vyšší level, na ktorý som zatiaľ nedozrel.
Duel v Mount Hermonu (2016)
V niekoho chorej hlave skrsla myšlienka, že keď zasadí kravinu do westernového prostredia, bude z toho "originálny" western. Nebude. Bude z toho western - kravina. Ale skôr len tá kravina. Dej je zbytočné rozbabrávať, keď sa začnete špárať v hovne, začne akurát viacej zapáchať. Zakončil by som to pokrikom "Ami - go home" (a originálne westerny nechajte už len na severanov /myslím tých európskych/). A keďže sa tam spomínali tiež nejakí indiáni, tak aj "Howgh".
Elektra a její pravda (1975)
V porovnaní s týmto počinom choreografia takej Spartakiády sa mi zdala menej násilná a navyše, na rozdiel od tohto diela naplnila svoj účel a očakávania. Tu tomu nepomohli ani holé zadnice... Dve za snahu, s ohľadom na čas vzniku.
Elle (2016)
Keby nebol scenár napísaný z útržkov rozprávania pacientov psychiatrickej liečebne, dal by som za štyri. Takto hodnotím len herecké výkony, čo je na škodu. Ak by som bol úchyl, dám kľudne za 5.
Enkláva (2015)
Brilantná sonda do života srbskej menšiny, ktorá sa po roku 1999 ocitla v nezávideniahodnej situácii v nezávislom Kosove. Otázka je, kto za to môže. Netrúfam si ukázať jedným smerom. Myslím, že tých strán je viacej, ako len dve...