Recenze (78)
Apokalypsa (1979)
Je to natolik specifické, že 5* dostane, ale jen tak tak. Jako překvapivě absolutně nezatížený předsudky a vůbec informacemi o filmu jsem se k němu konečně dostal. Můj šálek čaje to tedy nebyl, ale je třeba říct, že všechno klapalo a pár věcí co už vyzdvihli ostatní patřilo k vůbec nejlepším. Poslední třetina snad až příliš filozofická. Vzhledem k tomu, že jsem vlastně netušil, kdo tu hraje, tak mi ani spatření Branda v závěru nepřineslo orgastické reakce jako ostatním...
A teď něco úplně jiného (1971)
Nemůžu dát 5*. Hodina a půl složená ze skečů MPFC je nálož, která je už příliš těžká. Celovečerní film na toto "téma" je špatná forma. Proto hvězdička dolů. Obsah je ovšem bez diskusí...
Bobule (2008)
Ne, není to vůbec blbé, opravdu. Není to ale ani nic, co by přetrvalo. Hezká, kvalitně natočená oddychovka se spoustou dobrých "hlášek" a krásnou Terezkou.
Bolero (2004)
Škoda, škoda, látka měla potenciál... 2* za výtvarnou stránku/kameru, hudbu, Stropnického, Bartošku a Krause. Jinak je to docela opruz. Zbytečně roztahané. Proč všechny režisérské pokusy FAB dopadnou přinejmenším rozpačitě?
Brazil (1985)
Tak Terry Gilliam opět zabodoval. Tady se vůbec nestydím za to, že jsem ten snímek (úplně) nepochopil. Asi nejsem sám. Přes dvě hodiny čumím na směs podivných postaviček, obrazů, zvuků a psycho představ, nechápu to, ale přesto mě fascinují tak, že je nedokážu vypnout :-)
Cesta kolem světa za 80 dní (2004)
Docela nuda. Jackie Chanovi zdatně sekundují ostatní dva hlavní hrdinové v herecké nemohoucnosti. Žádné velké - tedy spíš žádné - umění to není. Na druhou stranu minirole megahvězd potěší a k tomu OBČAS dobrý vtip a hláška. Nezaujme, neurazí...
Černí baroni (2004) (seriál)
Mám asi osobní antipatie k p. Holubovi - asi ho to baví, ale já ho nemusím... Jinak ale slibný úvod. Vzhledem k tomu, že máme notoricky známou knižní předlohu a kažnému známý film, tak je celkem jasné, že tento SERIÁL NEMŮŽE dopadnout dobře. Nejlépe tak, že to nebude průser. Jako Nemocnice II.
Český sen (2004)
Ne ne - první česká filmová reality-show to není ani náhodou. Není to ani reality-show. Český sen je špatný dokument, je špatnou sociologickou analýzou, tedy asi tím, čím chtěl být... Vyjímečné je jen to, o čem film je. Jako vůbec nejhorší je to, že ani po dost dlouhé době mi autoři nevysvětili, co tímto kouskem zamýšleli. Ale hodnotím jen dokument z filmového hlediska, a to na víc než 2* není... Hi Ho, Nobody's Home...
Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964)
Nejklasičtější satira... Ahoj Dimitriji, já tě slyším dobře, co ty? Taky dobře. To je výborné, že se oba slyšíme dobře...
Ed Wood (1994)
Edward D. Wood, Jr. - zvláštní člověk. Ovšem film o něm mě nebavil, v čase 1:29 jsem skoro usnul :-). Zfilmovat se dá všechno, co je alespoň trochu extrémní, dobré nebo špatné. JEDINÁ, ale bohužel zásadně špatná věc na filmu je jeho námět. Asi je to můj problém, ale přílilš mě nechytl. Jinak ovšem žádné výhrady nejsou. Opravdu úžasná je atmosféra, prostředí, všichni herci, hlavně Depp a Landau. Škoda, jinak by to bylo 4-5*