Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (544)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Pobavil som sa dobre. Naletieť na leták je v pohode, pokiaľ v ňom nie sú prestrelené ceny, čo v tomto prípade asi boli. Dostal ma ale rybár, ktorý tu bežne v okolí chodí na rybačku a na "slávnostné otvorenie" iba odbehol. To mu nebolo podozrivé, že sa na lúke objaví "budova" len tak, zo dňa na deň? Nabudúce v pohode naletia znova, hlavne tí, ktorí vykrikovali, že už nenaletia...Tí sú najpažravejší... A ako by to dopadlo na Slovensku? Do bodky rovnako. Skvelý nápad, skvelý a poučný dokument. 80%. ()

sepp 

všechny recenze uživatele

Dalsi z nekonecne radky radoby-nezavislych studentskych filmu, ktery se tvari svetoborne, objevne a hlavne supernezavisle. Jakoby tohle hrani si na neco vic, bylo nejvetsim kredem v nasi spolecnosti, a zejmena v te umelecke casti. KDyby se radsi pokusili vytvorit nejakou peknou komedii, udellai by lip. Za toto placani o nicem, vyuzivani penez danovych poplatniku na jejich nasledne napaleni a k tomu vytvoreni si dobreho dobreho, "nezavisleho" image, by se tvurci meli spis stydet a ne byt na to jeste hrdi. Ale hlavne by jim to vetsina lidi nemela zrat :-/... ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Sranda musí bejt. Podobně jako u jiného "bulvárně naučného" dokumentu a sice ŽEN PRO MĚNY jsem poněkud rozčarován, protože nevím proč ten humbuk. Že má reklama obrovskou moc, klame lidi a konkrétně s čechy to má docela snadné? Ono to bylo před tímhle dokumentem snad tajemstvím? Naštěstí páni dokumentaristé mají na rozdíl od kolegyně Hníkové smysl pro humor a jejich pohled pod pokličku reklamního průmyslu je podstatně zajímavější a zábavnější než její pohled do zákulisí ženských časopisů, hubnoucích kůr a plastické chirurgie. Vědecké (zařízení na zaznamenávání pohybu oka po reklamním letáku) a umělecko-náboženské přesahy (nedbale pronesená kacířská poznámka o Sixtýnské kapli) byly úžasné, stejně jako babička vlekoucí se o francouzských holích z posledních sil k vysněnému hypermarketu jako zombie. Což mi připomíná, že si budu muset zaject do Globusu. Začínají mi docházet lízatka, nafukovací balónky a samolepky s koulejícíma očima. ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Jako po filmařské stránce se nejedná o nějaký boom, ale jde o dokument. A v rámci žánru prostě perfektní počin. Tento film ukázal krásně českou povahu. Určitá část obyvatel by si stále přála ceny jak za komunistů. Jenže mění se platy, mění se ceny, mění se trh, ekonomika, ale lidé zůstavají stejní - snadno zmanipulovatelní. A na toto chtěli poukázat ve své diplomové práci dva vysokoškoláci. A já myslím, že to zvádli suveréně, jen škoda, že se pak srthla lavina žalob a pozdvižení a nikdo neocenil tento doopravdy zajímavý psychologický průzkum v masovém měřítku. A když né oni, tak alespoň já. Chlapci, dobrá práce ;-) 9/10 ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Díky LFŠ jsem měl možnost slyšet na vlastní uši názory autorů filmu. Český sen podle nich není ani zesměšněním chamtivé povahy lidí, ani útok proti klamavým reklamám, ale pouhý pohled do reklamní branže, v němž každý má prostor vyjádřit se. Přesto dokument příliš lichotivě o reklamní branži a povaze části obyvatelstva nevypovídá (zaslouženě), spousta situací a scén tomuto dojmu nahrává, sálá z nich ironický a kritický podtón. Vždyť vidět např. utíkat nadržené konzumenty po louce vstříc domnělému supermarketu, nebo slyšet povídat šéfa reklamní agentury o tom, že Michelangelův strop Sixtinské kaple je reklamou na boha je zážitek vskutku neobyčejný :o) ()

Galerie (17)

Zajímavosti (17)

  • Rozpočet na film činil 19 milionů korun a byl hrazen z grantu Ministerstva kultury České republiky. (Duoscop)
  • Václav Havel o dokumentu v pořadu "Press klub" Frekvence 1 řekl: "Ten film je podle mého mínění skutečně velmi dobrý a vytýkají-li mu, že je založen na podvodu, že oklamal lidi, pak musím říci, že tato výtka by se mohla vztahovat ke všem Formanovým filmům a že tak to prostě chodí. Chceme-li se dostat na dřeň nějakého tématu, potom musíme být v zájmu dobré věci trošku tvrdí." (trojúhelník)
  • Snímek vstoupil do kin přesně rok poté, co dorazilo několik tisíc občanů k neexistujícímu hypermarketu. (hippyman)

Reklama

Reklama