Recenze (1 795)
Vřískot (1996)
Slabé až slaboučké. Jediné, co mne bavilo, bylo vzpomínání na Scary Movie a porovnávání parodie s originálem. Nevím, jestli by mi Vřískot přišel strašidelný, kdybych neměl již předtím tu čest se Scary Movie. Takhle mi však připadal jenom jako jedna velká, trapná, únavná a nudná parodie na sebe sama... 50%
Podfu(c)k (2000)
Přehled kladně hodnotících přídavných jmen - originální, vtipné, efektní, svižné, skvěle obsazené, vhodně hudebně doplněné, duchaplné, více než dobře zahrané, (téměř) bezchybné... 100%
Přemluv bábu (2010)
Já jsem tady asi jediný pravičák se smyslem pro humor nahlížející na toto dílko s nadhledem. Mně se Přemluv bábu líbilo. Bylo to vtipné a svůj účel, tedy aby se o tom začalo mluvit, to splnilo... 80%
Hitlerova hora (2007) (TV film)
Jeden z těch slabších hitlerovských dokumentů. Navíc ani po shlédnutí dokumentu nemám pořádně jasno, co konkrétně byl Obersalzberg, Berghof a Berchtesgaden. Všechno mi to v průběhu projekce nějak splývalo... 60%
Pán prstenů: Návrat krále (2003)
Snad ani není co vytknout, možná jen natahovaný a únavný konec. Myslím si, že Jackson mohl dopřát divákovi po těch třech a půl hodinách plných akce a dramat oddech, místo nekonečného natahování stopáže až na závratné čtyři hodiny... 100%
Únos (2004)
Filmy jako tento (podobně např. i Muž v ohni) mne vždy utvrzují v mém rozhodnutí už nikdy nevytáhnout paty z Evropy a při cestování v jejím rámci se soustředit na země západní, popř. na evropský "blízký východ" (Za Slovenskem už bych si moc bezpečně nepřipadal). Ano, věřím, že Mexiko, Brazílie nebo Indie mohou být krásné země, taktéž jsou však zeměmi nebezpečnými, kde je mizení lidí na denním pořádku a není koho požádat o pomoc, protože ruka ruku myje... 70%
Mistrův syn (1978)
Tak já se asi koukal na jiný film nebo co, soudě podle hodnocení a komentářu ostatních. Po necelé půlhodině jsem přepnul. I dle toho zlomku, který jsem z filmu viděl, jsem si však udělal poměrně dobrý obraz. Jde vlastně o jeden velký kung-fu souboj, sem tam proložený nějakým tím bezduchým dialogem, aby film měl alespoň jakýs takýs příběh. Připomíná mi to erotické filmy. Tam jde také jen o to jedno, ale mezi jednotlivými "akcemi" aktéři vždycky prohodí pár slov. Úplně stejné je to zde. Jen místo "akce" je "akce"... 0%
Sahara (2005)
A přitom to začalo relativně slibně. Zápletka se zpočátku zdála zajímavá, prostředí neotřelé. Sahara se však postupem času dostane do takových sr*ček, že divák jen nevěřícně zírá a diví se, že to mohlo být míněno vážně. Mimochodem, pěkná reklama na nejmenovaný model od VW... 50%
300: Bitva u Thermopyl (2006)
Kašlu na naprostou nevěrohodnost a očividnou účelnost Tří set. Tři sta si nehraje na dokumentární rekonstrukci nebo na historický velkofilm s bombastickou výpravou. Snyder pouze zpracoval vděčné téma a udělal ho tak efektní, jak to jen šlo. A je mi jedno, že ve Spartě asi neměli na nádvoří gigantickou bezednou studnu, že všichni starověcí Sparťané asi nebyli namakaní a oholení týpci a že Xerxes asi nedisponoval kozlem hrajícím na dudy nebo špekounem se sekáčky na maso místo rukou. Já si to prostě užil... 80%
Pán prstenů: Dvě věže (2002)
Na straně jedné skvělý příběh, krásná hudba, skvělé kostýmy, dechberoucí scenérie a hlavní hrdinové, kteří se snad ani nemohou nelíbit. Na straně druhé zcela neúměrná stopáž, přílišná retardace děje, např. nesčetnými flashbacky a neustálé přeskakování z jedné skupinky ústředních hrdinů na druhou, což spádu děje též nepřidá. Navíc se nemohu ubránit dojmu (zde souhlasím s Mattym), že vše před závěrečnou obrovskou řeží je jakousi vycpávkou, která buď jen "honí čas" (to by bylo, abychom se přes ty tři hodiny nedostali) nebo nenápadně navnazuje na velké finále, na které se divák těší už alespoň od půlky filmu... Uvažoval jsem o osmdesátce, ale asi bych si připadal jako věčně nespokojený hnidopich. Pořád to je pastva pro oči... 90%