husokachna

husokachna

Jaroslav Keprt

okres Šumperk
práce a následně koláče

7 bodů

Moje komentáře

1 3 4 5 6 7 8 9 11 15 20
    • 12.9.2019  08:33
    Trestanec (2017)
    ****

    Střelte Volače mě na začátku velice příjemně napínal, o čem že vlastně bude, na jaký žánr se budu koukat, aby se v závěru trošku rozpliznul ve standardní vezeňsko-gangsterské béčko. Tím, že se film věnuje dvěma časovým liniím, musí i na prostoru dvou hodin docela spěchat a některé proměny a vývoj hlavního hrdiny působí uspěchaně a ne úplně uvěřitelně. Úplně mi to nevadilo, jen díky Nikolajovi Šohajovi Lesníkovi, kterej mě svou chlapskostí, úporností a flanelovostí moc bavil. Míň mě už bavily některé příběhové nedotaženosti a nelogičnosti. Fajn je hudba, která z toho možná chtěla udělat víc art, což se nepovedlo, ale mě subjektivně se tohle rozhodnutí líbilo. Overall je to napínavý drsný fajn béčko. Teď jen jestli silný tři nebo slabší čtyři. Dám čtyri, ať nežeru.

    • 3.9.2019  09:49

    Je osvěžující podívat se na film, kterej si na nic nehraje, nemá přes dvě hodiny a pouze servíruje jednoduchou historku, fajn natočenou a vypointovanou (nemluvím teď o závěrečné pointě), s moc příjemným hereckým obsazením. Zasmál jsem se, nebál jsem se ani nelekal a parádně se bavil. Hlavním důvodem jsou perfektně napsané a zahrané postavy, dialogy, které na minimálním prostoru dodají všem zúčastněným plastičnost. Prostě výborně a poctivě udělaná žánrová jednohubka.

    • 29.8.2019  07:58
    Stopař (1986)
    ****

    Všehoschopný (a očividně i všemocný) Ražér si chce hrát a to si pište, že si hrát bude. Každých pět minut jsem si říkal, kam jako tohle půjde dál a každých dalších pět minut byl překvapen. A i když si tvůrci vypomáhají, jak to jen jde (Ryder je takový bůh na stroji, který se objeví, kde chce, udělá, co chce a nikdo mu v tom nezabrání), je osvěžující v dnešní době vidět 30 let starý film, u kterého absolutně nebudete vědět, co bude za chvíli. A při sledování mě napadla soukromá definice rozdílu mezi špatným a dobrým béčkem. Dobrý béčko může být hloupý, stejně jako to špatný, ale nedá vám možnost o tom přemýšlet. Já byl napnutej jak struna, nepřemýšlel a parádně se bavil. PS: eRHáčko je bůh. PPS: tohle je přesný :-D (cituji J*A*S*M) - Příběh je opravdu nepředvídatelný, ale nabízí se otázka, děje-li se tak díky scénáristově genialitě, nebo spíš zvůli.

    • 31.7.2019  11:35

    Ještě tak v půlce jsem si říkal, ano, je to zajímavý, je to hutný a ve snímání obrazů nekompromisní, ale možná jsem to měl vidět dřív, přijde mi to outdated. Ale pak přišla neuvěřitelně silná a depresivní druhá půlka, ve svých zkratkách úplně jiná než ta první a opodstatnila vše, co bylo předtím. A ve chvíli, kdy Jacek vypráví o své sestře, mě bolelo srdce a bylo mi strašně smutno a uvědomil jsem si, že ač se ve filmu nemluví, říká toho strašně moc a až se z toho dokážu vzpamatovat, dám si ho rád znovu. Čtyři, ale skoro pět a v budoucnu asi pět :-).

    • 26.6.2019  08:03
    Free Solo (2018)
    ****

    Jak už jsem to psal, tyhle dokumenty to mají jednoduchý. Alex a jeho výkony je téma, který se musí točit samo. V kině se vám zamotá hlava, když visíte s Alexem ve spáře a vnímáte tu hloubku pod ním a s tím i ohrožení jeho života. To se dokumentaristům podařilo zachytit parádně. Dále technické aspekty a náročnost natáčení si zaslouží vysoké hodnocení. Horší už je to s dokumentární částí, kdy ve všem kromě lezení, se klouže dost po povrchu. Nadhodí se rodina, nadhodí se jinak fungující mozek, trochu se řeší přítelkyně (která mi přijde jako pěkná semetrika a u.s. do sebe zahleděná pipinka), ale o ničem se toho nedozvíme 2x moc. Chápu, že štáb asi nechce zalézt Alexovi moc pod kůži, aby se pak nestal strůjcem jeho pádu (doslova). Ale pokud mám hodnotit dokument, tak to v mnoha ohledech selhává. Pokud mám hodnotit záznam jednoho unikátního sportovního (lidského) výkonu, tak není moc co vytknout.

    • 2.4.2019  08:29

    Když můžeš mít jenom jednoho herce na světě, ber Madse. Mikkelsena Madse, co se s chutí postaví přírodě matce. Chvilka poezie za námi, jdeme na věc. Standardní survival drama, který výše obásněný Mads pasuje nad průměr. Realismus je heslo dne a díky tomu i všechny drama násobící zvraty jsou z ranku běžných událostí, které člověka můžou počkat, když se něco posere na ledových pláních, což je divácky ne tak atraktivní, ale příjemně osvěžující. Jediná výtka tak může být, že se tam v podstatě nic nestane a je to totální standard, který žánru nepřináší nic převratně nového. Ale ještě jednou, je tam Mads a Mads, i když jde pošesté po rovině sněhem, tak je u toho úžasnej. Takový pěkný kulatý čtyři hvězdičky, protože mám survivaly rád.

    • 27.3.2019  08:10
    Favoritka (2018)
    ****

    Když nevíš, co říct, neříkej nic. Tím bych mohl skončit. Ale když se ten Yorgos tak snaží, posnažím se taky. V podstatě triviální zápletka/příběh, viděná Yoriho pokřiveným neúprosným pohledem. Předpokládám, že to, co jsem viděl, je to, co režisér natočil chtěl. Že to není nějaký studiový kompromis. Potom se ale ptám, co byl záměr. Natočit historický film jinak? Použít historické pozadí jako alegorii něčeho? Moct se kouknout Emmě Stone na ňadérka? Ani v jednom ohledu jsem nepadl na zadek a musím říct, že Podivný Lanthimerios sice natočil svůj nejpřístupnější film, ale zároveň film nejstandardnější (použil bych nejnudnější, ale to bych si musel nafackovat). Přes to všechno je to parádní atmosférická podívaná, super audiovizuální zážitek, zábavná a vtipná pecka a poslední minuty mě přikovali do sedačky a dobře mi nebylo.

    • 14.3.2019  08:45
    MOST! (TV seriál) (2019)
    ****

    Všichni milují MOST! Už asi navž dycky! A já pomalu začínám nesnášet Kolečka. Kolečko je výbornej hláškopisec, umí napsat cool postavy a dobře vypointovaný krátký scénky. Ale celek to je mnohdy zlo. Stejně jako i u jeho předposledního počinu z poutě, i z Mostu trčí chlupy na všechny strany, je to neučesaný, tempo kolísá, zápletky vyšumí do prázdna a celkově mě to prostě sice hladilo, ale často proti srsti. Naštěstí je tady Prušinovský a Hofmann, aby to zachránili. Ten první svým řemeslným umem, smyslem pro načasování a (asi) i scénáristickým přispěním. Ten druhej drivem s jakým hraje Luďana, hovado s dobrým srdcem, primitiva, kterej není až tak úplně blbej, jen se přizpůsobil prostředí, ve kterém žije (naposledy jsem měl pocit, že postavě tak strašně rozumím u Tom Hardyho ve Warriorovi). Přes všechny fauly, který to na diváka provede, si vážím toho, že se pustili do tohoto tématu a byť je to asi na dlouhou debatu, myslím si, že tohle je opravdu cesta, jak víc integrovat cikány - ukázat jim, že jsou součástí společnosti, že o nich může být seriál, že se lidi s nima i jim můžou zasmát; a nám ukázat, že jsou to prostě jenom stejní dementi jako jsme my - někteří lepší, jiní horší, prostě jenom lidi, co chtějí taky nějak přežít. Celkově super čtyři hvězdičky, v mnoha ohledech se to blíží přelomové věci a v mnoha ohledech je to geniální. Ale celkově tomu prostě chybí trošku učesanosti, dramaturgie a kvalita celku (Kolečko) :-). Pro mě stále zůstává nejlepší český seriál moderní doby Okresní přebor (a v žádném případě nechci srovnávat, a v mnoha ohledech vypovídá o Češích daleko líp, lehčeji a přesněji) a myslím, že kdyby se jim tak nepovedl první díl (a nenacpali tam Poštu pro tebe - na tyhle parodický scénky my slyšíme), tak by Most! zdaleka nebyl takovej fenomén.

    • 13.3.2019  09:03
    Pátrání (2018)
    ****

    U Searching je základ nezačít přehnaně přemýšlet a přistupovat k němu jako ke spotřebnímu zboží pro krátkou potěchu. Jako kriminálka bez větších ambicí pak obstojí úplně parádně, napětí vytvoří, dokáže vtáhnout, pobaví, odsýpá a to je tak všechno. Chvílema se ukáže nepatrný přesah v podobě zobrazení společnosti "doby internetové", kdy je v nepříjemně mrazivá (viz. byla to má nejlepší kamarádka), žádnou sociální kritiku ale nečekejte. Když to budu brát jako poctivý trochubéčko, je to super. Ale nic víc, nic míň, nečekejte žánrové orgie, inovace, nic takovýho. John Cho je fajn a konec mě trochu zklamal, ale OK, dejme tomu, já vám to kluci filmařský uznám. A vy diváci, prosím vás, hlavně u toho nepřemýšlejte víc než je záhodno! Slabý čtyři a je pouze spravedlivé, že hodnocení s postupem času klesá.

    • 4.3.2019  09:07
    Roma (2018)
    ****

    Začnu tím, že to asi v budoucnu vytáhnu na pět hvězd. Alfons je PAN filmař a to co předvádí na plátně tentokrát, je opět něčím výjimečné. Jednotlivé scény (a že jsou často dechberoucí, i když zachycují realitu všedního dne) ve mě zrajou a nechávají zapomenout na pocit, který jsem měl v první polovině filmu - že je to sice parádně natočený, ale že je to vlastně docela o hovně. Vrtají mi hlavou dvě věci - kde sakra Netflix bere na takový filmy (navíc brutálně nedivácký) a proč častěji neuklízeli ty hovna po tom psovi. Těch hoven je tam fakt hodně, navíc na dlažbě, kde je to ještě o kus nechutnější. Ale pecka film a byl bych rád, kdyby Alfonso točil víc a častěj.

    • 28.2.2019  11:38
    Future Man (TV seriál) (2017)
    ****

    Téměř v jednu chvíli jsem dokoukal dva seriály, které si nemůžou být nepodobnější a stejně jsou v jednom ohledu velice podobné. Most! a Future Man bych normálně asi do jedné věty nedal, ale u obou se mi úplně stejně nedaří zformulovat komentář, rozhodnout se, jak moc jsem byl vlastně spokojen. Tím společným jmenovatelem je asi určitá neučesanost, nedotaženost, genialita rozplizlá v průměru (která je tak vlastní v Kolečkově scénáristické tvorbě, stejně jako dílům z Rogenovy "stáje"). Ale držme se Josh/Joosh/Futtermana, Future Mana. Zápletka a namíchání karet - bomba a splněný geekovský sen. První díly šlapou, hrají si s pop kulturou, historií, časovými paradoxy, jsou správně "rogenovsky" ujeté a nebojí se ničeho. Zároveň to ale hází motivy a zápletky jedno přes druhý, v podstatě nic to nedotáhne, jen se to tak hrne kupředu, aby to v posledních dílech série totálně ztratilo nit a nějak to tak doklepalo do konce. Jak kdyby byli autoři sami překvapení, že dostali zelenou a každej díl psali přímo na place. Druhá série pak použije faul a berličku a v podstatě se první sérií vůbec nezabývá, uhne o kus jinam a může si tak budovat svoje, bez ohledu na to, co první série natropila. A konec je přesně v tom duchu, hele, třetí série bude zase o něčem jiném. Zároveň ukročí druhá série i žánrově a z mého pohledu i kvalitativně (směrem dolů). Nicméně Future Man má v rukávu jeden trumf rozměrů královny Latifah. A tím je ústřední trojlístek, kterej je natolik sympatickej a parádně namíchanej, že Vás udrží i přes ty nejslabší díly. A tak se profandíte tímhle v mnoha ohledech průměrném seriálu (s geniálními záblesky) až nakonec a i když možná chvílema budete brblat, stejně se budete třepat - sakra, ať už je ta třetí série. Slabší čtyři průměrné patetické penisy. PS-poilerek: ten vakuovanej kockot na konci - wau!

    • 25.2.2019  08:28
    Evoluce (2001)
    ****

    Oddychová cypovina, kterou nad průměr tahá sympaťák Duchovny. Na deštivý sobotní odpoledne, kdy má člověk po opici a pořád neví, jestli chce usnout a nebo se jenom tak válet, je to jeden z nej filmů. A za to mu dávám čtyři slabší ibalginy.

    • 11.2.2019  09:32

    Líbilo se mi to a nebojím se říct, že chvílema možná i víc než první díl. A ano, i mě hrálo v hlavě, proč sakra dělat druhej díl...a jak, aby to nebylo trapný. A myslím, že trapný to není a povedlo se to jak mohlo. Moment překvapení je sice pryč, pointa je v podstatě jasná od třetí minuty, ale člověk si může pořád hledat analogie lego světa s tím opravdovým. Jsou tam, ale nejsou bůhvíjak na sílu. Výtku, kterou slýchám vůkol, že to skáče z místa na místo, nemá to nějakej pevnej příběh, neberu, protože to přesně dělal i první díl. Jen v tomto případě už VÍME, a tvůrci si uvědomují, že jsou v koutě a tak se s tím nese*ou a přechází na jinou úroveň vyprávění. Proto tady máme intermezza, kdy se odmaskuje fantazie (a vidíme kosmickou loď, která si před chvílí svištěla kosmírem, zavěšenou na provázku), máme tady sebeuvědomující humor, meta hlášky (přehlédnutelný odkaz na Chrise Pratta a jeho zhubnutí, paráda). A jak mě v poslední době všechny ty meta věci nebaví (mírně řečeno), tak tady mi to absolutně nevadilo a naopak mě to královsky bavilo. Humor je parádní, dabing to (asi) moc nekazil a třeba songy (aha takže on je to muzikál :-)) v češtině jsem si vyloženě užil. Jo, tohle bylo fajn, šel jsem na to s nulovým očekáváním (oproti jedničce) a proto jsem možná byl spokojenější než před pěti lety. PS: a dinosauři jsou borci - vestovní kámoši, pecka.

    • 4.2.2019  12:53
    Ucho (1970)
    ****

    Člověk se na dobu filmovou před padesáti lety občas dívá jako na pravěk, který už mu nemá moc co dát, protože všechny ty postupy a přístupy už viděl ve filmech novějších, barevnějších a asi i stravitelnějších. Pak se ale podívá na film typu Ucho a vidí, že dobrej film sere na dobu, dobrej film je dobrej a hotovo. Ucho je vtahující, depresivní, klaustrofobický, zvláštní, nekompromisní, velký (na to že se odehrává v podstatě v jednom baráku jedné noci). A je třeba ho vidět, je to důležitej film a předpokládám, že koho film zajímá, ten ho už i viděl. Jediný co mi nepatrně vadilo, byl pro mě trochu přepálený vztah obou manželů a trochu přepálená paní Bohdalová. Ale to je mini výtka tomuhle skvělému filmu. Silný čtyři ucha. PS: Velice rád bych ten film viděl s mladými lidmi (rozuměj náctiletými) a strašně rád bych slyšel jejich názory. Chtěl bych vědět, jestli by to dokázali pobrat, jestli je pro ně něco takového vůbec představitelné.

    • 4.2.2019  12:47

    Když jsem chystal titulky pro promítání, proklikával jsem se Krvavou nedělí, říkal jsem si, co že na tom má být tak vtahujícího, co je na tom tak intenzivního. No a pak se kluci s obou stran barikády nachystají, potkají a začne něco, co se těžko popisuje, co se musí vidět a co mě nutilo nahlas vydechovat vzduch, abych nepraskl. Tím jak se od začátku jede v doku stylu, ve chvíli kdy se začne střílet, je člověk ztracenej a už jen překousává nespravedlnost, skřípe zubama a snaží se neumřít na vysokej tlak. Závěr je pak totálně zdrcující a opravdovej. Jediný, za co strhávám tu jednu hvězdičku je fakt, že Greengrass si vybral stranu a popisuje celou neslavnou neděli jako selhání a chybu britské strany. Nemám nastudováno, nevím, jestli to bylo tak nebo onak, ale ve filmu mi to zavánělo nadržováním a to mě maličko rušilo. Zvlášť takto natočené, to pak opravdu působí jako dokument a může to diváka klamat. Ale silný čtyři až pět, to bez debat.

    • 25.1.2019  09:24

    Not, my boy James... :-D jako všechno kolem Franca, i tohle bylo milejší a víc fajn, než by to papírově (a vzhledem k ostatním "roastům") mělo být. Pár opravdu excelentních fórů, totální nekorektnost (kolik zbývá Jamesově babičce hodin...) a sympatičtí grillmasteři. Za mě super.

    • 4.1.2019  11:08
    Předělávači (TV pořad) (2018)
    ****

    Hodnotím nápad, odhodlání a snahu. Dokument to moc není, ale když člověk aspoň trochu ví, kolik je práce natočit a sestříhat něco, tak OK, na to, že to je nevýdělečná věc, je to udělaný pěkně.

    • 14.12.2018  08:03

    To jsou celý Američani. Moc se vozí na velkých autech, moc papají, moc Spider-manů, všeho moc. Takhle kdyby spajďákovali Číňani, tak zeměkoule vydrží dva týdny. Ale vážně. Bylo to super, rozkročeno mezi dětskoteenage comicsovkou a zábavou pro dospělé. Parádní akce, parádní nápady, vizuál, peckovej soundtrack, postavy z masa a kostí, nádherná Gwanda, meta metání (ale ne moc, jen tak opepříme), minimum logických nesmyslů (když opomenu celou kvantově-fyzickou zápletku, a soustředím se pouze na dějové lapsy). Celkově to vystihuje fakt, že jsem si říkal, že jako začátek dobrý, šlape to, ale už by se to mohlo po úvodu trochu posunout dál a kouknu na hodinky a hodina filmu pryč. Tohle jsem dlouho nezažil. Abych nezapomněl třešničku na dortu Meruňku - dabing parádní, úplně jsem v průběhu filmu zapomněl, že je to dabovaný. A proč teda "pouhé" čtyřhvězdí? Subjektivně proto, že je to animovanej film a je to "pro děti". Ale stejně si myslím, že si to dám brzo doma podruhé a zvednu to na pět. Co vy na to?

    • 10.12.2018  15:22

    Ono se to těžko hodnotí. Po hudební stránce samozřejmě pecka, Black Sabbathům bych dal šest hvězd, moc jsem si to užil, i když nejsem fanoušek. A možná i právě proto, mi nevadilo sestříhání, kdy občas do hudby vstoupí pokec s Ozzym a (ne)celou partou. Oddálila se tak určitá nuda, která by pro mě mohla nastat, kdybych dvě hodiny v kuse poslouchal písně, které neznám. To, že jsem se jako v podstatě BS laik dozvěděl i pár věcí, byl příjemný bonus. Zvláštní mi spíš přišlo rozhodnutí seknout titulky a pak tam dávat vystřižený scény a ještě dva fláky. Ale nevím, proč to tak je a nějak mě to neznechutilo, takže pouze mini výtka. PS: Ozzy je prostě parádní kokot :-).

    • 29.11.2018  15:58

    Člověk toho neví a nezná. A je fajn, když ho něco překvapí. Jako třeba fakt, že miny se prostě musí po válce uklidit a že na jobs.cz na to nikoho neseženete. Pěkně (možná až moc pěkně) natočené válečné drama, které se dívá na jiné aspekty války. Největší problém mám však s tím, že se na to až moc pěkně dívá, odsýpá to, napíná to, ale to je tak všechno. Jak už tady napsal Matty, je to neuvěřitelně nevyužitý potenciál, zejména z pohledu scénáře. Herci parádně hrají, všechny postavy jsou načrtnuty dobře, hlavní (němečtí) hrdinové jsou ve skupině zapamatovatelní. Ale film úplně pomíjí všechnu tu tragédii, drama, napětí, které ze situace "skupina (dětských) zajatců čistí pláže od min, může každou chvíli umřít, hlídá je člověk, který nenávidí Němce a už je (dávno) po válce" plyne. Všechna dramata, zápletky jsou víceméně generické, asi by vás polovina napadla, a nic nemá hlubší podtext, zamyšlení. Postavy nedostanou větší prostor, aby se do nich člověk dokázal lépe vcítit, na to se moc pádí kupředu. Nejlepší potom jsou samozřejmě chvíle napětí při sondáži/kontaktáži/montáži/demontáži/případné detonáži a chvíle, kdy film ukazuje zuby. Jako třeba v poslední třetině filmu, kdy růžovějící idylku naruší krize a jde se na dřeň. Ale v konečném důsledku i tohle zůstane nevyužito. Takže zbývá pouze standardně (ale dobře) natočený, popisný a realitu "jen trochu" zkreslující válečný film s vynikající, nevtíravou ale naléhavou hudební kulisou. Konec radši opomenu a protože mi to ukázalo zase určitou část historie, o které vím prd, přikloním se ke čtyřem, ale slabším.

    • 2.11.2018  08:02
    Krutý sever (2006)
    ****

    Po krátké expozici se neúprosně valíme ke katastrofě, pocit zmaru střídá pocit trošku většího zmaru a začíná být jasný, že tenhle příběh nemůže mít happy end. Všechno mi tam pěkně zapadlo, všechno to parádně klapalo a když už jsem si říkal, co tam dělá "druhá" dějová linka, že bude asi zbytečná, tak nebyla. Jo dobrý to bylo, dobře mi z toho nebylo a díky za to patří parádní režii, fajn kulise a výborným hercům. Rozhodně nesouhlasím, že by se charaktery a motivace postav měnily v průběhu filmu. Jsou jasně nastavený a jasně daný od začátku, jemně, nijak násilně, ale jsou. Proto jakkoliv zdrcující byl vývoj událostí, byl pro mě naprosto uvěřitelný. Čím víc je to civilní a nenápadný, tím je to lepší.

    • 1.11.2018  23:11
    Anti Matter (2016)
    ****

    Byť se film při hlubším zamýšlení tříští a rozpadá, rozhodl jsem se hlouběji nezamýšlet a být spokojen. Vědecko-fantastický začátek se zajímavou premisou se lusknutím prstů přehoupne v paranoidní drama, kdy jsem chvílema nedýchal, tak dobře to bylo natočený. A tak si tak dumáte, jakpak se ten spletenec asi vysvětlí on se vysvětlí a možná to i trefíte, není to žádná obrovská katarze, nic co by vás posadilo na zadek a pokud se rozhodnete podívat zpět a zamyslet se, dojde vám, jak byla celá předchozí "část" filmu nesmyslná a asi vás film ztratí. Já si ještě frčel na adrenalinu předchozích minut, takže jsem se nezamyslel a nechal se emocionálně podusit závěrem, který mi sedl jak prdel na hrnec. Epilog: a) vypouštím, protože mi neseděl k předchozímu vykreslení hlavní hrdinky b) je chytřejší, než mi na první pohled přišlo a pak tvůrcům pochvala. Třešnička na čtyřhvězdičkovém dortu je pak herecké obsazení, zvláště pak hlavní hrdinka, very najs bjůtifl + ňadérka. Jo a opravdu je to low cost jako kráva, ale to je v mých očích další důvod, proč chválit.

    • 1.10.2018  09:11
    The Words (2012)
    ****

    Nebudu se pouštět do výkladů, nebudu hodnotit ukecanost/fouňovitost. Já měl prostě radost z vyprávění a moc pěkně se mi na to dívalo. A i když na konci může zůstat určitá pachuť z nedořečenosti, nepochopení, je to moc pěknej film a visel jsem na obrazovce od začátku do konce. PS: to je tak, když nevím, co mám napsat, tak bych radši neměl psát, protože tenhle komentář stojí pěkně za hovno.

    • 18.9.2018  11:46
    Humr (2015)
    ****

    Budu parafrázovat svého kdysikolegu a řeknu - i takýchto filmov nám treba (omluva slovenským majitelům databázi i běžným nuzákům za prznění jejich mateřského jazyka). A důkaz, že i art jak Brnö může být zábavnej. Jak čtu níže (nebo vzhledem k mému bodovému kontu, spíš výše), tak určitá strojovost a odtažitost hereckých výkonů může někoho otrávit. Mě to vůbec nevadilo, naladil jsem se, přistoupil jsem na hru téhle zvláštní grotesky a už si jen hledal nejrůznější významy a analogie a užíval si parádní černodivnohumor a divnou poetiku. Jo, bylo to moc fajn, chvílema vtipný, chvílema kritický, chvílema temný jak Ostrava v lednu ráno, ale celkově mi ten mix sedl a hodnotím kladně.

    • 5.9.2018  10:00

    Nejsem cílovka asijské akčně-dramatické produkce a často mi ona asijská předramatizovanost a přeemotizovanost (= dva adepti na slovo roku) vadí. Tady mi to nevadilo a i když jsem první půlku trochu odzíval, nebyla vůbec špatná a pak se začlo umírat a zabíjet a osudovost mi stříkala do ksichtu a já začal být spokojenej na nejvyšší možnou míru. Závěrečnej masakr je páradní, vůbec mi nevadí, že jedna kulka zabije 16 lidí, protože ty záběry a ta dynamika akce to je něco nevídanýho (v roce 1987 to muselo být zjevení). Když se stříhal shoot-off s porodem a ?meteoritem? (WTF), film si mě totálně získal a litoval jsem pouze, že tahle přepálenost nepřišla dřív a nebyla častější. To, že se kašle na nějakou kauzalitu a lidi najednou přichází odnikud doprostřed děje a nikdo se na nic moc neptá a nic ho neudiví, to už asi k hongkongské produkci patří, takže to přejdu. Dobrý to bylo a Yun-fat je prostě borec.

    • 30.8.2018  10:49
    Vlasy (1979)
    ****

    Ačkoliv jsem po kinopromítání v rámci Projektu 100, upravil hodnocení z pěti na čtyři, nebyl můj zážitek z filmu nikterak horší než dřív. Jen si postupem času říkám, že předloha by zasloužila šest a Formanův film tak tři. Větší část filmu mi přijde jako jevištní muzikál překlopený do reálných kulis (předlohu jsem neviděl, tak nemůžu říct jistě) a nejvíc mě film bavil, když přišla nepatrně dějovější poslední třetina dejme tomu. Jinak hudba, texty, zpěv, bezchybný, úžasný. Choreografie fajn a dám si to rád znovu. Scéna odletu a poslední píseň totální doják a síla.

    • 19.7.2018  08:48
    Blok 99 (2017)
    ****

    Zahler to má v prdeli. Zápletka jak z céčka, scénáristický berličky jak z déčka, ale o to tady vůbec nejde. Jde o sestup hlavního hrdiny peklem, až na dno, až do chvíle, kdy i nejpomalejším (nebo nejoptimističtějším) z nás dojde, že odsud už se nevrací. A Bradley (pro kterýho se Vince Vaughn narodil), si to tímhle peklem mašíruje s rozhodností parního válce a efektivností kotle Viessmann (ne neprodávám to). V tomhle je to hodně podobný kostěnému tomahawku, kde se taky moc dlouho nepřemýšlí a jde se tvrdě a bolestně za tím, co je "správné". Přitom Vince a jeho ksicht vás nenechají na pochybách, že Bradley není žádnej vůl a že ví, co dělá. Jen je to prostě hrana chlap, kterej se nerozbrečí, když mu život chrstne do obličeje tu šedou náhražku, postaví se a dělá, co musí. A tak si s ním můžeme projít tu bolestně explicitní násilnou cestu, člověka, kterej chtěl dělat správný věci, jen se to prostě někde zamotalo. Jen od toho proboha nečekejte realistický drama. Tohle je spíš černočerná pohádka, kde platí jiná pravidla než v reálném životě, a pokud se rozhodnete na ně nepřistoupit, tak budete od filmu odcházet s pocitem, že větší debilitu jste ještě neviděli. Zahler ale točí tak zručně, že rychlejší dvě hodiny jsem asi ještě nezažil a že nezbývá než věřit, že to takhle natočit chtěl a smeknout před jeho vizí.

    • 8.7.2018  00:24

    To bylo tak krásný! Každej záběr by se dal zarámovat a pověsit na zeď. A ejhle, teď koukám, že on to zase Roger ten kulišák. Paráda co se týče kamery, hudby, vyprávění, hereckých výkonů. Jen ta melancholie a zadumanost, se kterou jsou nám poslední dny a měsíce Jesseho Jamese předkládány, dělají medvědí službu životopisné stránce filmu. Nějak se mi pak nechce věřit, že to s tím Jessem všechno tak bylo (a že asi hodně věcí ano). A pokud se máme koukat na filozofické rozjímání typu Tenká červená linie, zase tam trochu ruší Jamesovic parta a její skutečné osudy. Takže než se do toho zamotám napíšu, že pokud máte náladu na pomalu plynoucí zadumaný western s nádhernou hudbou a neuvěřitelnou kamerou, jděte do toho. Chcete akci a přestřelky a plivání tabáku, jděte.....jinam. PS: kdybych to viděl v klidu, na jeden zátah v kině, odcházím převálcovanej a dávám plnej počet.

    • 22.6.2018  08:45

    Dávám čtyři a nestydím se za to :-). Králíček Petr je roztomilej ušatej pohoďák, se kterým je radost strávit hodinu a půl v kinosále. Samozřejmě, že to není ničím nový, ničím převratný, jede to v šabloně nezávadné rodinné podívané, s tím, že i všechno to pomrkávání a meta fórky už člověk bere tak nějak samozřejmě. Ale tady to prostě všechno pěkně šlape, občas to hodí povedenej fór a je to prostě parádní podívaná pro celou rodinu, při které jsem se chvílema smál nahlas. Super.

    • 19.6.2018  14:16
    Deadpool 2 (2018)
    ****

    Moment překvapení je pryč a s ním částečně i lehkost a punkovost jedničky. Přibyl sentiment a děj a světe div se, mě se to líbilo víc než první díl. Takže dostaneme všeho víc, v podstatě stejně, ale zároveň se mi to chce vidět znovu, což u prvního dílo nebylo. A navíc tam hraje Bradley Pitts, takže palec vzhůru.

1 3 4 5 6 7 8 9 11 15 20