Recenze (315)
Sázka na nejistotu (2015)
Je to takova verze Margin call pro lidove vrstvy. Ve snaze byt cool atraktivni pochopitelny a nenudici je film obcas trochu protivny, ale svuj ucel to plni a uznavam ze na to jak "nudne" pojima tema si dokaze udrzet tempo i napeti a tech presahu je tam taky dost.
Prometheus (2012)
Kreacionsitická sci-fi no.. Exkurze do "filosofie" která mi teda není dvakrát pochuti. Film v jejím jménu neváhá všechny vědce portrétovat buď jako egoistické, nebo hamižné, nebo arogantní, ale vždy neschopné idioty. Zatímco věřící mohou s půlmetrovou dírou v těle metat výmyky. Ale natočené je to famózně a ty tišší části, jako ranní rutina androida jsou nezapomenutelné.
Osm hrozných (2015)
The Thing na divokém Západě. Okořeněná moudrem o síle vyprávění a lidské nátuře a přístupu ke spravedlnosti. Divácky určitě o něco méně vděčnější Tarantinův film, ale ta osobitost a svoboda! V určitých ohledech je to jeho umělecky nejzdařilejší dílo,
REVENANT Zmrtvýchvstání (2015)
Markéta Lazarová ani Andrej Rublev to teda není, i když by se to mezi ně samo rádo zařadilo, ale naštěstí je film řídký na dialogy a většinu čas spíš ukazuje než vypráví, což je dobré. V kontextu art filmů je to spíš průměr, který více "cituje", než by přicházel s něčím originálním, ale v kontextu blockbusterů jej lze i zavděk kamery a střihu považovat za prvotřídní film.
Čtyři slunce (2012)
Marnost marnost. Je to bohařskej film. A to nemyslim nijak pejorativně. Takovej až ruskej, ale to úpění nahrazuje přizdisráčstvím a humorem. Věrně a bystře pozorující a docela mrazivej. Ocenil bych trochu výtvarnější pojetí ačkoliv vím, že se to na FAMU moc nenosí.
Hany (2014)
'Tu obžalobu mladejch "umělců" a poměrů v naší zemi jsem pochopil. ale pořád je to dost hrozný dílo. Má se jít příkladem, ne jen kritizovat
Marťan (2015)
Upřímně oceňuju tu pozitivní agitační stránku filmu.
Rick a Morty (2013) (seriál)
První série je agresivní výbuch divoké kreativity a pozorovatelství. Místy tlačí až zbytečně na pilu a pro mě postradá např. oproti Adventure Time duši, ale i tak je to mistrné. Druhá série už jde kvalitativně značněji dolů, byť několik epizod je opět fenomenálních.
Star Wars: Síla se probouzí (2015)
Slušně zrežírovaný nic. Místo dialogů cool hlášky, místo světa s nějakou sociopolitickou strukturou kulisy pro akci, místo příběhu, sled nahodilejch akčních epizod. Vymletost nijak se nelišící od toho, co JJ předvědl už ve Star Treku. Oceňuju SJW tematiku a slušnou formální stránku, ale jinak je to fakt zapomenutelnej akční film v leckterejch ohledech horší než epizody 1-3. Taková ta fanfikce od fanoušků pro fanoušky v tom nejhorším slova smyslu.
Sicario: Nájemný vrah (2015)
mohlo by to být vydáváno za paranoidní scifi, ale asi je to spíš dokument. znamenitý zvuk a neustále se stupňující napětí. formálně je to nenápadné, ale mistrné. trochu se ale obávám, že znovu už bych to vidět nechtěl, což pro dosavadní Villeneuveovu tvorbu neplatilo.