Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (315)

plakát

Karlík a továrna na čokoládu (2005) 

Ty hudební čísla snáším i po letech těžko, ale jinak je to teda vlastně už klasika, na které je vidět množství péče invence a snahy.

plakát

Chlapec a volavka (2023) 

Mijazaki si tu postavil mohylu. A ta mohyla je vše převyšující maják, který na lidstvo hledí prostě a zpříma a z jeho upřeného oka tryská oslepující svit. Jaké štěstí vidět tu krásu, koupat se ve světle a vnímat jeho tíhu i žár.

plakát

Zabiják (2023) 

Procedurální a hypnotický, ale odpírající divákovi potěšení, občas okázale machrující, že by ho uměl nabídnout, kdyby chtěl … Napínavý po celou stopáž, trochu pubertálně se vysmívající všem - diváky počínaje, vlastními postavami konče - ale současně určitým způsobem dost banální a neobjevný.

plakát

Anatomie pádu (2023) 

The Shinining natočený jako soudní drama. Trochu nuancovanější, trochu vrstevnatější a o dost zapomenutelnější.

plakát

Přežijí jen milenci (2013) 

Jako výsměch midcultu a kolonizačním/apropriačním tendencím samozvaných kurátorů vkusu akceptovatelné. Nicméně težko se ubránit dojmu, že to, co se může jevit jako předmět kritiky, je naopak zcela neironické trochu senilní samožerství nenabízející víc než sled prvoplánových povrchních mouder a metafor “za pětikorunu”.

plakát

Dungeons & Dragons: Čest zlodějů (2023) 

Je to výpravné, dějové, zlobivé, až překvapivě nápadité a hravé. Humor je poměrně snesitelný. S vlastní látkou nakládají s úctou. Hardcore hráče d&d to asi dokáže urazit, ale jinak je to docela milé. Spíš 3,5 než 4.

plakát

John Wick: Kapitola 4 (2023) 

Dramaturg, který by to sestříhal na poloviční stopáž (a šlo by to snadno) by z toho vykřesal špičkovou podívanou, protože nápadité momenty to má. Takhle je to přecejen trochu úmorně samožerské.

plakát

Papežův vymítač (2023) 

Vlastně poměrně upřímné a překvapivě nevypočítavé dobrodružství, co má tónem blíž spíš k devadesátkové Mumii, než Exorcistovi. Je to zuřivě předvídatelné a svým budováním univerza pro možná budoucí pokračování trochu úsměvné, ale celkově to v kině dokáže zabavit a obejde se to bez sebeironizujicích meta vtípků, což je osvěžující.

plakát

Tenet (2020) 

Řekl bych, že ve světle aktuálních událostí, by politicko-ekologické motivy tohohle filmu lépe rezonovaly a měl šanci i na té emocionální úrovni oslovit širší obecenstvo. Volba Estonska jako místa konfliktu je v lecčems jakýmsi temným proroctvím. Jinak mám dojem, že objektivně jde patrně o nejmistrnější Nolanův počin, který dokonale slaďuje formu s tématem hned v několika rovinách a dokáže být meta jak z hlediska filmu jako média, tak naší reality, kde je mezi fyziky a superagenty tajných služeb dáno rovnítko. Je to úkaz takové té krystalicky čisté a dokonalé realizace konceptu, která je svým nahlížením sama sebe zvenku mírně chladná a nepřístupná, ale výměnou za to má šanci být zkoumána a obdivována věky. Bude tak činěno ale spíše v prostorách učeben, než při výročních reprízách v obývácích rodin.