Poslední recenze (965)
12 let v řetězech (2013)
Nejméně inspirativní McQueen určitě. Ale taky jeden z nejvíce inspirativních oscarových vítězů poslední desetiletky. Smutné? Možná, každopádně jde o výborný film.
Vlk z Wall Street (2013)
Do hajzlu, já tomu parchantovi Scorsesemu asi přicházím na chuť! Po Prokletém ostrově sice přišel sterilní Hugo, ale Vlkem představuje Marty hravou, dokonale promyšlenou a přitom nespoutaně působící epopej, kterou jsem asi v kině neviděl naposledy. Suverénně nejzábavnější Scorseseho film, vlastně možná i nejlepší...
Nymfomanka, část II. (2013)
S druhým dílem se Nymfomanka do vod geniality nepovznesla, spíše ztratila punc události a zabředla do vod průměru. Tam, kde byla první část sympaticky podvratná v rámci diváckých očekávání, místy až ďábelsky vtipná a hravě zrežírovaná, ta druhá se potácí ve změti scén a jasně dokazuje, že Trier ztratil soudnost. Nedokážu si představit, jak bude tvůrce po vyložení karet na stůl obhajovat rozdělení do dvou částí, když jeden ani ne tříhodinový film by celé téma pokryl mnohem lépe. Neochota stříhat, víra ve vlastního génia a zbytečná snaha upozornit na sebe. Po první části výrazné zklamání...