Recenze (4 549)
Patrick (2019)
„Honba za kladivom“ v krásnom lesnom prostredí pri netradičných podmienkach. Pod pojmom „netradičné podmienky“ mám na mysli to , čo vytvoria nahí ľudia, pre ktorých nudizmus je taká bežná vec, ako ráno umyť si tvár. Prvý celovečerný film Tima Mielantsa je bizarný hlavne z tohto dôvodu. Je však pravdou, že bez tohto odvážneho kroku, spôsob vykreslenia postavy Patricka (zahraný K. Janssensom na solídnej úrovni) a zachytenie jeho príbehu (v centre pozornosti je „kladivo“) by nebol ničím prekvapujúcim. Škoda, že všetky prekvapenia a nečakaných zvratov viac-menej končia tu. Osobné hodnotenie: 64% (**)
Patthelyzet (2020)
Scenár tohto filmu, s menšími úpravami, by sa viac hodil pre divadelnú hru. (V danej forme pre film to nie je dostatočne kompaktný.) Film zbytočne obsahuje neustálu kombináciu scén „kto má pištoľ, ten diktuje“ a príliš mnoho „prekvapivých a nečakaných udalostí“ vyvolá opačný efekt. Herecky solídny, spíš minimalistický, z hľadiska scenáru miestami deravý, obsahujúci logické nezmysly. Bohužiaľ nie príliš vydarený režisérsky debut Dóry Szűcs. Osobné hodnotenie: 61% (**)
Patti Cake$: Cesta za slávou (2017)
Film o mladej slečne s problematickým sociálnym (ale aj osobným životným) pozadím, snívajúca o tom, že raz sa stane slávnou a úspešnou rapperkou. Aj keď rap nie je môj žáner, tak som tomu dal šancu. Samotný film a jej príbeh neobsahuje také motívy, čo by sme neznali a nevideli v tomto žánru. V prvej polovici filmu kvôli jeho plochosti som uvažoval spíš o podpriemernom hodnoteniu, ale druhá polovica (hlavne zaujímavá fúzia rocku a rapu) s vydareným záverečným vystúpením kapely dokázali túto „hrozbu“ odvrátiť (aspoň po prvom videní). Celkom šikovne zvládnutý záver. Osobné hodnotenie: 70% (***)
Pátý element (1997)
Vizuálne to L. Benson dotiahol na veľmi slušnú úroveň – fakt, na konci 90-tych rokov je to veľmi slušná úroveň. Z obsahovej stránky to však obsahuje zopár nedostatkov – spíš by som povedal, že to nie je kompletne vypracované. Z hereckej stránky B. Willis vo forme, začínajúca prekrásna M. Jovovich a v zápornej roli G. Oldman s nezabudnuteľnou ofinou – viac by sme ani nemohli priať. Osobné hodnotenie: 80% (****)
Paula a Jojo (2022)
Druhý film Barbara Ott sa nepodarilo dotiahnuť do úspešnejšieho konca. Zobrazenie „ani s tebou – ani bez teba“ vzťahu dvoch slečien (Paula a Jojo) je povrchné, riešenie konfliktov (vrátane plánovaného manželstva Jojo s Danielom) periférne a mnohokrát nefunkčné. Film going to nowhere. P.S.: Najviac sa podarilo zachytiť Paulin charakter (presvedčivá hra od Cara Cult) – pre mňa zostáva otázkou, že akú veľkú trpezlivosť mala Jojo s Paulou (ktorá, priznajme si, psychicky nebola fit). Osobné hodnotenie: 60% (**)
Pavučina (2023)
Debutujúci režisér Samuel Bodin postupne buduje príbeh s pomerne predvídateľným scenárom a robí to tak, ako skúsenejší režiséri. Vypracovanie absolútneho záveru však má menšie nedostatky. Z hereckého hľadiska predovšetkým mladý Woody Norman a skúsená Lizzy Caplan držia film nad vodou. Horor, ktorý svojou atmosférou, príbehom a postavami skrýval v sebe možno trochu väčší potenciál, ako sa to vo výsledku javí. Osobné hodnotenie: 73% (***)
Pavučina lži (2020)
Klasické B-ko v hlavnej roli so S. Adkinsom. Akčné scény ako aj práca s kamerou sú trošku na lepšej úrovni. Scenárista a režisér v jednom (A. Bol) sa snažil s tým príbehom možno až príliš zakombinovať, ale tým viac škodil. Záver by potreboval viac rázností. V príbehu / vo filme chýba skutočný a hmatateľný záporák. Napriek tomu jeden z tých mierne lepšie vydarenejších B-vých filmov so S. Adkinsom. Osobné hodnotenie: 64% (**)
Paws P.I. (2018)
Na jednej strane pochopím, že tvorcom išlo natočiť film, kde „na úrovni myšlienok sa rozprávajúce“ zvieratá predovšetkým pobavia mladších detí. S tým nie je problém. S tým však áno, že k tomu vymysleli taký „kriminálny“ prípad, ktorý je známy tisíc rokov. A ešte to jeho vyriešenie – obávam sa, že aj na Disney channel by to zvládli lepšie. Ešte raz, nemám problém so samotnou koncepciou, ale jeho filmovou a hereckou realizáciou. Osobné hodnotenie: 45% (odpad!)
Pearl (2022)
Už úvodné tóny z huslí a Pearlin tanec naznačujú to, že sa jedná o iný film, ako to bolo v prípade X. Od prvého momentu tušíte, že s Pearl nie je nič v poriadku. Avšak West spoločne s Mia Goth, ktorá v roli Pearl exceluje, dokáže veľmi dobre dávkovať momenty totálnej psychickej premeny mladej slečny. K tomu všetko je dobre zvolený retro štýl a hudba. Štvrtú hviezdu dávam za jedno-záberovú spoveď, ktorá dáva možnosť dostať sa do hlavy slečny, s ktorou nechcete mať nič spoločného. P.S.: Zatiaľ najlepšia scéna s strašiakom ever, čo som videl. Osobné hodnotenie: 80% (****)
Pecakúra (2021)
Zvolený formát a štýl bez väčších chýb – v podzemnom garáži v rámci rozhovoru sa dozvedáme všetky okolnosti, ktoré viedli k plánovanému únosu (nečestného) „psychológa“ a k jeho punishmentu. K lepšej „komédii“ však chýbajú vtipnejšie napísané dialógy, vtipnejšie zahrané scény a jeden údernejší záver. P.S.: Najlepší liek, dokonca na recept: „Len pokojne!“ Osobné hodnotenie: 64% (**)