Recenze (179)
Teorie velkého třesku - Definice postačování (2019) (epizoda)
Po dlhej dobe vynikajúca epizóda, čerstvé nápady, svieži humor...za mňa návrat ku koreňom.
VALL-I (2008)
Malé detaily, ktoré posunuli tento nezameniteľný animák z výborného k dokonalému. Súlad práce grafikov, scénaristu a režiséra je oskarom ocenená "podívaná", ku ktorej sa divák vždy rád vráti. . .
Psí poslání (2017)
Možno trochu zaujatý komentár, ale ako majiteľovi 16-ročného labradora mi to inak nedá. Má to krásnu pointu, nadhľad, duševne prerozprávaný príbeh, štipku vtipu a záver, na ktorý si musíte počkať... plus zakomponovanie smutných scén, pri ktorých si tí citovejší z nás aj poplačú - vrátane mňa, krásne dotvára celý dej. 95% a mieri medzi moje najobľúbenejšie
Marťan (2015)
Tento druh filmov skutočne môžem. Po mojej milovanej Gravitácii a skvelej Sandre je tu Marťan a je to ako prežiť De ja Vu. Damon film ustál so cťou a Jeff Daniels mu skvele sekunduje. Réžia a hlavne kamera famózne, záver už o trochu viac SCI-FI na môj vkus. Asi si kúpim knižnú predlohu...
Černá listina (2013) (seriál)
Jeden z mála seriálov ktorý si skutočne zaslúži 5* hodnotenie. NBC sa v tomto smere prekonala a dúfam že seriál udrží nažive čo možno najdlhšie.Tým scénaristov perfektný, zloženie hlavnej dvojice nezameniteľné (James Spader hraje svoju životnú rolu a Megan Boone sa v tomto seriály neuveriteľne našla). Mnohým môžu vadiť dlhšie pauzy pri tvorbe epizód a v niektorých častiach istá zložitá nadväznosť na predošlé diely, ale ak to vzhliadnete v celku je to niečo nové a hlavne originálne. Osobne sa veľmi teším na ďalší vývoj seriálu. Tvorcovia si v predošlých častiach otvorili niekoľko dverí na skvelé pokračovanie.
Famílie (2010) (seriál)
Prvá séria tohto podareného dielka padla, ani som sa neobzrel a musím povedať že bola výborná. Len nechápem ako mi mohol seriál v ktorom hrá moja obľúbenkyňa Lauren Graham (ktorú iste poznáte z pamätného seriálu Ženy z rodu Gilmorovcov, ktorý bol rovnako skvelý, aj keď v istých fázach trochu nekonečný) tak dlho unikať mojej pozornosti. Obsadenie sa jednoznačne trafilo do mojej krvnej skupiny, scenár je písaný s veľkým prehľadom a inteligentne. Dejová línia rozdelená prakticky na 4 časti štyroch súrodencov a ich rodín kde sa prelína vtip, smútok, prehry, sklamania ale aj veľké víťazstvá . . .no skrátna nemôžem ho nedoporučiť. Každému komu aspoň s časti inklinovali Gilmorovci to bude milovať. K plnému počtu mu skutočne chýba minimum a možno po ďalších sériách prehodnotím. 4.5*
Newsroom (2012) (seriál)
Čiastočne zložitejšiu angličtinu, ktorá v určitých fázach vyžaduje krok späť a prehranie sekvencie znova vynahradzujú excelentne poskladané dialógy v kombinácii s dramatickým dejom, ktorý má tendenciu v každom diely gradovať. Celé je to doplnené o skvele zohrané herecké obsadenie v čele s Jeffom Danielsom, ktorého som po dlhom čase videl v inom svetle ako doteraz. Dni "Blbý a a blbší" sú ďaleko za ním a svoju hlavnú rolu zvláda s prehľadom a nonšalanciou. Samotné promo seriálu (prvý diel, prvých 10 min.) dáva napovedať, že sa nejedná o klasicky imbecilný americký sitcom ale o niečo viac. Dej okorenený humorom, zápletkami a zvratmi je svieža voda, ktorú americké seriály potrebovali. S očakávaním druhej série je hodnotenie 4.5* do budúcna možno ešte porastie...edit: druhá sezóna udržala nastavenú vysokú úroveň, dej sa posúva a prináša nové zápletky, postavy sa vyvíjajú vo svojich charakteroch a dobrý humor ostal - nové hodnotenie je za 5*
Zamilovaní (2011)
Mal som krásny komentár k tomuto nezabudnuteľnému filmu. Ale z nepochopiteľných príčin sa mi zmazal a nedokážem to znova napísať tak od srdca. Ako to bolo pár minút po vzhliadnutí tohto snímku. Na teraz hádam stačí, ak napíšem, že je pre mňa najlepší vo svojej kategórii za rok ´11. Má aj na 6* za skvelú kameru, spracovanie a kruto realistický záver odhaľujúci silu ľudskej mysle a hlavne jej spomienok. Zvyšok doplním po opätovnom vzhliadnutí, čo určite nebude trvať dlho................Edit: Dlho mi to netrvalo a k snímku som sa vrátil .Nemohol som to, skrátka vydržať. A to čo mi ušlo pri prvom hodnotení, je kamera. Natočená spôsobom, aký som doteraz nikde nevidel. Nie sú to len brakové prázdne zábery, podporujúce srdcervúcu americkú love-story. Je to, akoby ste stáli pár metrov od hlavných hrdinov a pozorovali ich. Miestami to vôbec nepripomína film, ale skutočný príbeh zachytený skrytou kamerou. A Felicity, Dlho som nevedel prísť na to, čo vo mne evokuje. Bolo to tým, že mi pripomína mladú Kristen Stewart. A už väčšiu pochvalu odo mňa počuť nemôžete. Skrátka, nie je to film, je to umelecké dielo, ktoré sa Vám zdá krajšie, pri každom pohľade na neho.
Den před krizí (2011)
To...bola....zhmotnená...brilantne zahraná....filmová...poézia ! Môj prvotný skepticizmus k obsadeniu filmu veľa známymi menami sa po chvíli rozplynul a začal som si naplno vychutnávať atmosféru tohto, nebojím sa povedať, majstrovsky zahraného snímku. Kevin sa v mojom rebríčku obľúbenosti šplhá stále vyššie a právom. Jediná škoda, že Stanley Tucci nedostal viac priestoru. Pre mňa, ako študenta ekonómie, čo som videl na túto problematiku finančnej krízi už množstvo skrípt, leafletov, prezentácii a počul veľké množstvo názorov bol tento film trefou do čierneho. A záver...? Stavil by som sa že minimálne polovica bežných divákov ho úplne nepochopí. Sám za seba by som ale dal 5* nie len spracovaniu, ale aj samotnému J.C.Chandorovi a scénáristom. Celé to dopĺňa výborná kamera a decentne tajomný soundrack. Nezabudnuteľný kúsok filmového umenia. Dúfam že bude v hodnotení ďalej stúpať. 95%
Hačikó - příběh psa (2009)
Príbeh, ktorý Vás dostane, krásna klavírna hudba v podmaze celého filmu ktorá dodáva tú správnu atmosféru a herecké výkony, ach jo...no úžasné. Celá pointa príbehu vyskladaná na maličkostiach a obrazoch je až neuveriteľne dotiahnutá a výborne zrežírovaná. A hlavný psí hrdina je pre mňa nominantom na oskara. 90%