Recenze (319)
Balada o smutné trumpetě (2010)
Garantuju vám, že větší fantasmagorii jste ještě neviděli. Moje fobie z klaunů právě dostala opodstatnění. Chápu místní čtyř- a pětihvězdičková hodnocení, leč já jsem tak upřímně znechucena, že víc než jedna hvězda za snahu to ode mě nebude.
Bezvadíkyještěprosím (2010)
Na romantickou komedii poměrně málo romantické a ještě míň komické, chtělo by se říci až nudné. Většina postav působí dost nesnesitelně (asi kromě Mary Catherine a Charlieho, kteří mi jediní byli sympatičtí a dokonce jsem chtěla vědět, jak to s nimi dopadne) a úplně nejotravnější je hjudba - ok, v Juno bylo kytarové brnkání a intelektuální texty indie písničkářů ještě fajn, ale kdo proboha vyhlásil, že se to odteď bude cpát do všech "nezávislých" romanticko-komediálních počinů? Takže pokud máte rádi, když se lidé babrají ve svých životech a z nedostatku skutečných problémů si vytváří problémy umělé, plus spousta malebných záběrů na New York a kytarové písničkářství, je to film pro vás. Já ovšem říkám thank you, but NO more please.
Blue Valentine: Milostný příběh (2010)
Další z realistických, depresivních, antiromantických, dokumentárně laděných filmů, které by si neměli pouštět lidé, kteří věří na lásku. Ryan Gosling je úžasný a to, že není nominovaný na Oscara, pro mně zůstává záhadou (když už je nominovaná Michelle, která vedle Ryana v podstatě skoro nebyla vidět!). Vyzdvihnout musím také skvělou hudbu, o kterou se postaral Ryan (ano, on taky píše hudbu a zpívá!) a skupina Grizzly Bear. Čili: Revolutinary Road bylo stále ještě lepší, ale Blue Valentine mu usilovně šlape na paty.
Centurion (2010)
Teda jak se Michael Fassbender ocitl v něčem takovém, to nepochopím... ale za krásnou krajinu a skvělou hudbu hvězdička navíc.
Černá labuť (2010)
Dodatečně snižuju hodnocení o hvězdičku, protože jsem zjistila, že už si z filmu nepamatuju nic kromě několika nechutných a/nebo trapně směšných scén. A rozhodně se nepovezu na vlně hypu, která tenhle film velebí až do nebes. Není špatný, ale jen díky Natalii Portman a Vincentu Casselovi. (A taky nemám ráda Labutí jezero.) Dodatek: Nikola Márová, primabalerína Národního divadla, která za dvojroli labutě v Labutím jezeře dostala cenu Thálie, byla s Černou labutí taky velmi nespokojena, říká, že film je přehnaný, nerealistický a baletní prostředí líčí zcela zkresleně a pokřiveně. Což sice může být umělecká licence, ale skutečná baletka asi ví, o čem mluví. Takže když už balet, tak opravdu radši ten skutečný.
Černá smrt (2010)
Protože mám ráda, když Sean Bean nosí historický kostým. Protože mám historické filmy ráda všeobecně a tenhle se mi zrovna trefil do nálady. Protože to je realističtější než Hon na čarodějnice s Cagem. Protože závěrečný zvrat mě dostal. Koukněte se na to, jak dobro není vždy dobré a zlo není vždy zlé.
Dopisy pro Julii (2010)
Naprosto nereálný film, v němž všichni Italové mluví skvěle anglicky (ha-ha!), nikdy neprší a nikdo si zjevně nevšiml, že Gael García Bernal není Ital, ale Mexičan (ovšem, Američané přeci rozdíl mezi italštinou a španělštinou nepoznají). Navíc, když mám doma Gaela, nebalím trapného anglického suchara... Ale jinak jako romantika ucházející a za Amandu hvězdička navíc.
Fighter (2010)
Typický před-Oscarový film...
Iron Man 2 (2010)
nevím, jak ostatní, ale bez dabingu to asi bylo opravdu lepší...
Já, padouch (2010)
na animák poměrně otravné... jsem zmlsaná originálnějšími.