Recenze (317)
Ferrari (2023)
Kdyby se linka s nemanželským synem prostříhala a zkrátila na polovinu a o něco se natáhnul závod, tak aby film měl maximálně 100 minut, bylo by to OK. Takhle se to rozpadá do dvou nestejnorodých větví. Jako by scénárista ani režisér nevěděli, čemu chtějí dát přednost. Za auta bych dal 4, ale ten "příběh nemanželského syna" to zkrátka sráží o jednu hvězdu dolů.
Indiana Jones a nástroj osudu (2023)
Solidní završení celé ságy, nicméně nejslabší ze všech dílů. Z každého si něco vypůjčí, někde občas něco opíše odjinud. takže je to takové střípkovité, byť to drží pohromadě. Jen mi neseděla Phoebe Waller-Bridge nejen jako postava, ale ani casting se v jejím případě moc nepovedl. Ale to je jen můj subjektivní názor. A nejsou to čisté tři hvězdy, je to 3,5 :-)
Mission: Impossible Odplata - První část (2023)
Na nic si to nehraje a nabízí přesně to, co divák očekává. Akci, akci a zase akci. A občas i nějaký ten vtípek či hlášku. Ale hlavně poctivé filmové řemeslo.
Poslední závod (2022)
Není to špatný film, ale prostě Synové hor jsou lepší.
Princ Mamánek (2022)
Není to vlastně pohádka, ale je to hodně dobrý film. Možná nemusela být použita karikatura čarodějnic, aby to drželo víc pohromadě, ale budiž. Herecky velice dobré, kamera vynikající a scéna se smrtí barevným laděním takřka dokonalá. Ale pro děti to fakt není.
Sisu (2022)
Dostal jsem přesně to, co jsem po shlédnutí traileru čekal, brutální vyvražďovačku nácků, kde se na nějakou logiku příliš nehledí. A některé scény jsem tak trochu už někde viděl :-) (třeba u Indiana Jonese...) . Ale je to solidní, časově nepřepálený biják, který rozhodně ctitele žánru nijak neurazí.
Není čas zemřít (2021)
Ale jo, proč ne. Jen to není klasický Bond, ale takové akční melodrama stárnoucího chlápka, který najednou zjistí, že má taky nějaké emoce a city. Akční scény jako vždy perfektní, byť někdy s dost přimhouřenýma očima (třeba nad neschopností padouchů trefit samopalem cíl na dva metry). Jen ten casting občas zaskřípal - šerednější ženskou pro roli Nomi už snad ani najít nemohli...
West Side Story (2021)
Pěkné, hezky se na to kouká, o hudbě se samozřejmě nedá nijak polemizovat. Má to v porovnání s původní verzí svá pro i proti. Ale za návštěvu to stojí a ty 2,5 hodiny uplynou, ani nevíte jak.
Alita: Bojový Anděl (2019)
Je jen málo filmů, u kterých mě mrzí, že jsem za ně platil vstupné. Tento skvost však mezi ně bezesporu patří. Je to prázdné, bez nápadu, nudné, hloupé a vykrádá to snad deset či ještě více jiných filmů. Tady se nějak prostě nepovedlo nic - scénář, režie, dramaturgie ani herecké výkony. Bohužel to nezachrání ani můj oblíbenec Christoph Waltz.
Annabelle 3 (2019)
I když jde o trojku, tak rozhodně neurazí. Není to jen stokrát vyvařený pytlík čaje. Ale také to nijak zvlášť nenadchne. Jasným plus je snaha nedělat lekačky jen pro lekačky, ale dát jim aspoň nějaký smysl. A také je potěšitelné nulové procento mrtvých... :-)