RasputincZ

RasputincZ

David Hecht

okres Praha
redaktor na fandimefilmu.cz


39 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 2.4.2017  01:11
    Brimstone (2016)
    ****

    The Night of the Hunter s přepálenou stopáži a násilím, které ve své vyhrocenosti film posouvá až k exploataci. Nicméně Guy Pearce jako novej Robert Mitchum za jedna.

    • 18.5.2015  08:52

    Kokainová jízda Charlize Theron. Film, který by F. T. Marrinetti miloval.

    • 17.2.2015  00:40

    Genialita rozředěna v kýči.

    • 26.11.2013  21:55

    Vskutku velké herectví Juliette Binoche. Pro někoho je Camille Claudel 1915 ideálním sedativem, pro mě (s jistou dávkou překvapení) místy až fyzicky bolestivá, přesto emocionálně bohatá podívaná.

    • 3.7.2013  18:18

    Kambodžská Noc a Mlha, která je podobně silná a místy poetická, ale k dokonalosti by přeci jen mohla být poněkud kratší.

    • 2.7.2013  08:41

    Tak trochu Perfect blue, tak trochu satira o krizi kinematografie, tak trochu Matrix, a tak trochu film, který v mých očích dorovnal, ne-li převýšil kvalit Valčíka s Bašírem. Perfektně pojatá halucinogenní jízda, kde se opět prolíná animovaná část s částí hranou. Max Richter předvedl po Lore další parádní soundtrack, který obzvlášť silně rezonuje během scény "prozření", který má podobný šokový efekt jako scéna s mrtvou holčičkou ve Valčík s Bašírem. Silný zážitek, který si dám určitě znova.

    • 13.2.2013  08:13

    Zklamání. Přestylizované, prázdné nic, které se dá celkem dobře popsat na záporné postavě Seana Penna. Tak strašně se nás snaží přesvědčit o své zkaženosti a amorálnosti, až je směšný a politováníhodný (v tom špatném slova smyslu). Mohl to být zajímavý mix vystavěný na žánrových pravidlech filmu noir s přidanou akční směsí a perfektním obsazením. Díky Fleischerově režisérské neschopnosti na poli akce/gangsterky je fakt utrpení poslouchat a někdy i sledovat dementní postavy, které jen oprašují bud doslovné hlášky z kultovních filmů (Scarface, Nedoktnutelní) nebo používají ztrouchnivělé váleční formule dosazené do prostředí poválečného Los Angeles. Asi nikdy nepochopím, jak se mohlo na tak stupidní scénář chytit tolik hereckých es. Nebýt parádní kamery během těch pár akčních scén, šel bych s hodnocením ještě níž...

    • 6.1.2014  13:55

    Veliké překvapení! Po dánské, typicky odtažité, civilní, hyperrealistické a zdánlivě neakční verzi, přichází hollywoodská odpověď pod taktovkou mistra dynamické akce P. Greengrasse. Formální rozdělení perspektivy Phillipse od perspektivy somálských pirátů ve spojení s typicky greengrassovským paralelním snímáním funguje na jedničku. Napětí na hranici únosnosti. Kapitán Phillips pro mě představuje hollywoodský akční film 21. století.

    • 10.1.2014  18:23

    Věšení obrazu jako alegorie na destigmatizování HIV pozitivních pacientů. Typický oscarový film, trpím s hrdinou, když mám trpět, držím mu palce, když mám držet, dojímám se, když mám brečet atd. Z vypočítavého průměru (lákavé téma je pro takový film samozřejmostí) Dallas Buyers Club vytahují fenomenální herecké výkony (Jared Leto mne naprosto uhranul). Zdali se jedná o něco více, než pouhý pokus o to "urvat nějakou sošku" si ověřím až časem a další projekcí.

    • 28.11.2013  17:58
    Konzultant (2013)
    ****

    Pro někoho nekonečná palba dlouhých dialogů a hrátek s filozofií, obzvlášt s existencionalismem spojeném s Marinettiho oslavováním války. Pro jiné (McCarthyho prózy znalé) výrazný otisk autora scénáře. Konzultant je prošpikovaný McCarthyho typickými motivy - nevybíravé, přesto nikdy bezúčelné zobrazování násilí, četný symbolismus, koketování s náboženstvím, smysl pro zvrácenou ironii osudu, stejně jako fascinaci pohraničím mezi Mexikem a Spojenými státy. Velmi mě zajímalo, jak se McCarthy vypořádá s ženskými postavami a kupodivu Cameron Diaz jako femme fatale/gepardice je naprosto parádní. Nejlepší McCarthy na plátně zůstává Tahle země není pro starý. Už jen z důvodu, že Wolski má po kvalitativní stránce k Deakinsovi přeci jen daleko. A bohužel Scott vůči Coenům také...

    • 8.1.2014  14:14

    Lone Survivor mě utvrdil v tom, že Berg není Bay a už vůbec není Greengrass. Lone survivor trpí podobnými neduhy jako Království, opět se jedná o film rozkročený mezi dvěma přístupy. Jako autentická rekonstrukce zpackané operace Red Wings Berg selhává na plné čáře, jako vyprázdněná akční řež je to už lepší, Bergovy filmy jsou vždy velmi dobře sestříhané a dynamické, snaha natočit nový Black Hawk Down, navíc okořeněný o "based on true facts", je viditelná. Blíž než k Black Hawk Down má Lone Survivor k nedávné ideologicky podobně "podmáznuté" Act of Valor, jenž se také utápěla v nekonečné heroizaci vojáků a také se snažila vykreslit vojáky nejen jako zabijácké mašiny, ale také jako milující manžely a otce. Nezbývá než poznamenat, že Berg po Království natočil další ideologický, ne-li mírně propagandistický film. Ačkoliv tu máme co do činění s hodnou vesničkou Muslimů (blízkovýchodní variace na Sedm statečných), podprahový signál vyčnívá i tak. Je náhoda, že Lone Survivor vznikl zrovna v době, kdy jsou veškeré zahraniční operace americké armády veřejností silně bojkotována? P.S.: Další spolupráce Berga se skupinou The Explosions in the Sky je opět výborná.

    • 8.5.2013  16:54
    Nevědomí (2013)
    ***

    Zklamání. Audiovizuální šlehu nahradil futuristický design a Cruise. M83 Daft Punk bohužel nedorovnal. Škoda...

    • 18.1.2014  10:48
    Ona (2013)
    *****

    Tak se to stalo. Spíš bych to nazval takovým malým zázrakem. Zkrátka jednou za roky člověk pochopí z pouhých náznaků příběhu a prvních ukázek, že pro něj někdo točí film. Většinou dojde ke zklamání, s tvůrcem se mineme, nepochopíme se. S Jonzem a jeho mnohovýznamovým dílkem k neshodě nedošlo. Totální guilty pleasure. Her můžeme číst a chápat vícero způsoby. Skvěle zasahuje do především sociologické diskuze o intimitě a roli vztahů v naší přetechnologizované (post)moderní společnosti (viz. Z. Bauman - Tekutá láska nebo A. Giddens - Proměna intimity). Omezit Her na pouhou výstřední romanci o citlivém introvertovi a hyperinteligentním operačním systému mi přijde povrchní. Her totiž skvěle funguje i jako film generační, přinejmenším popisující generaci, do níž se stále ještě počítám. Generaci těšící se z technologických výdobytků, sociálních sítí, aplikací, kde se život stává atraktivnější v digitální rovině nežli v rovině skutečné. Jonze dovádí současné digitální fenomény do extrémů. Dosazuje nás tak do světa téměř naprosté odcizenosti, vyprázdněnosti, možná až omezenosti (zajímavá by například byla úvaha nad významem jasného odkazu k Warholovu Spánku, který v Jonzově mikrosvětě nenalézá pochopení). Osobně mám nutkání Her porovnávat se Ztraceno v překladu. Jak S. Coppola, tak Jonze totiž pracují s podobnými ústředními motivy: samota, neschopnost komunikace. V obou případech máme v hlavní roli muže potácejícího se kolem existenciální krize, kterého k životu přivede až nalezení spřízněné duše v podobě S. Johansson (nebo aspoň jejího hlasu). Ačkoliv se z Her může zdát, že citová a informační transakce mezi Theodorem a Samanthou byla jednosměrná, domnívám se, že je to chybné mínění. V Jonzově depresivní vizi se zdá, že svůj operační systém nakonec potřebuje téměř každý. Jakoby každý zapomněl, jak komunikovat s druhým živým tvorem, jak sdílet své štěstí, jak milovat. Spike Jonze v závěru filmu ale nabízí další nepříjemnou skutečnost, totiž, že čím budou naše smartphony a počítače chytřejší, tím méně budou potřebovat k tomu, aby pochopily své funkce, proto nelze mluvit o přenosu jednosměrném. Paradoxně tak Jonze v závěru nabádá, abychom lidstvu dali ještě šanci. Nejspíš se totiž opravdu potřebujeme. Film se srdcem.

    • 25.7.2013  23:36
    Sinsegye (2013)
    ***

    Volavka, Protégé mixnutá s Kmotrem a tvorbou Scorseseho. Korejci opět dokazují, že umí točit žánrové filmy (obzvlášt ty gangsterské) perfektně, ale zjevná fascinace výše zmíněnými filmy je tak výrazná, že jsem během sledování spíš nostalgicky vzpomínal na ambiciozního Michaela Corleoneho, než-li věnoval pozornost zdejším postavám. Hoon-jung Park, selhává tam, kde jeho kolegové Chan-wook Park nebo Joon-ho Bong vítězí, a to v přenesení cinefilské radosti z oblíbených filmů do filmů svých. Navíc bych od scénáristy Viděl jsem ďábla čekal peprnější násilnou stránku (ačkoliv uznávám, že to je silně subjektivní požadavek). Sinsegye je fan-made snímek oslavující klasiky žánru, nikoliv film, který by z nich otevřeně čerpal a snažil se jim vyrovnat nebo je dokonce předčít. Tohle mi nestačí.

    • 6.3.2013  00:09
    Stoker (2013)
    ****

    Já teda nevím. Scénáristiku jsem vskutku nevystudoval (zatím), ale nemůžu se zbavit pocitu, že pokud byl scénář Wentwortha Millera zařazen na tzv. black list pro nejlepší nerealizované scénáře, pak Park neměl v Hollywoodu moc z čeho vybírat. Samozřejmě je to tvrzení lehce nadnesené, ale Stokerovi patří aspon pro mě mezi filmy, kde dominantní roli nehraje obsah, ale forma. Jedna z nejvýraznějších a nejznámějších korejských osobností na poli filmu ve spolupráci s dvorním kameramanem Chung-hoon Chungem vytváří omamnou vizuální stránku filmu, která pohltí i slabší části ve scénáři, který by pod kdejakým řemeslníkem dopadl mnohem, mnohem hůř. Obzvlášt zamrzí naprosto plochá postava Nicole Kidman. Matthew Goode perfektně na hraně šíleného slizouna a uhlazeného gentlemana jako vystřiženého z Match pointu.

    • 28.6.2013  17:29

    Civilně pojatý začátek připomínající například Cloverfield bohužel brzy pomine a Forster rozjede velkolepou zombie řezničinu, která mě postupem stopáže ubíjela svoji stupiditou, byt´ hloupostí nadmíru zábavnou. Pojetí zombie, jakožto nemrtvé bytosti, jejíž jediným cílem je rozmnožení se, nikoliv nasycení se, mi přišlo přinejmenším neobvyklé (ačkoliv mám v zombie subžánru výrazné mezery). Dost také zamrzí absence krvavých scén (šílený rozpočet se musí zaplatit, ale zde je věková hranice skutečně na škodu) a digitální zombie, připomínající spíše v současnosti stále dost aktuální povodně, než-li neživé jedince. Většina mých problémů se Světovou válkou Z je ale v osobní rovině, zkrátka nechápu a nelíbí se mi Forsterem nastavené pravidla, to nic nemění na tom, že je to film, který si ideálně divák v rozmezí 12-16 let musí náležitě užít!

    • 9.9.2013  20:35
    The East (2013)
    ***

    Prakticky celá premisa o enviromentalistické skupince "eko teroristů", kteří jsou svým způsobem každý kriticky poznamenáni konzumem a lidskou hamižností je velmi atraktivní ve své snaze podvrátit zaběhnutý systém. Celkově mám pocit, že se poslední dobou stává tohle "fightclubské" téma velmi protěžované (Elysium, Očista a další). Batmanglij se v průběhu filmu lehce otírá hned o několik tématů, od přehlížejícího konzumu společnosti (závěrečná scéna s jablkem je těžce mimo), pochybné farmaceutické firmy (téma mnohem lépe zpracované Soderberghem ve Vedlejších účincích) až po nahlédnutí do fungování "sekty" (zde se bohužel ani zdaleka nemůže srovnávat s Durkinem a jeho Marthou Macy Marlene). Dost zamrzí, že je režisér očividný fanoušek seriálu Homeland (ne, nevěřím, že je obsazení Jameyho Sheridana do téměř identické role náhodou). Navíc i hlavní postava má s Carrie z výše zmíněného seriálu leccos podobné. Závěr se bohužel sype jak domeček z karet. Taky chci být alternativní vegan nesnášející korporace a přitom vlastnit Iphone :-)

    • 31.3.2013  09:29

    Pokud Soderbergh tímto filmem skutečně skončil s režií hraných filmů, těžko si dokážu představit lepší film, kterým by svoji kariéru mohl zakončit. Multižánrová pecka, která si s divákem hraje v tom nejlepším slova smyslu. Vkusně zakomponované zvraty v příběhové lince tak téměř znemožnují divákovi jakoukoliv dávku sympatie nebo dokonce identifikace s hlavní postavou. Právě hlavní postava se v průběhu filmu mění a divák hned několikrát přehodnocuje své názory na postavy i hlavní téma filmu. Opět typicky chladná soderberghovská atmosféra, ale já od něj od Traffic nadvláda gangů nic tak dobrého neviděl. Lahůdka!

    • 19.11.2013  18:34

    Doposud viděno 4x v kině. Moje reakce po každém zhlédnutí byla totožná: ještě jednou.

    • 18.11.2013  18:00
    Zmizení (2013)
    ****

    Ano, jakoby Villeneuve a Guzikowski skutečně nevěděli, jestli chtějí natočit psychologický thriller nebo poctivou detektivku. Pokusili se o syntézu, která sice v lecčems selhává, přesto si udržuje napětí a poctivou atmosféru do mírně zauzleného finiše. Skutečný morální přesah v podobném tématu naleznete spíše v Gone baby gone než ve Zmizení, lidskou animálnost, touhu po odplatě (byt zde šlo spíš o zoufalé zjištování o stavu dcer) pro změnu lépe prozkoumal Chan-wook Park v Sympathy for lady Vengeance. Fincher je z toho cítit téměř v každém záběru a já se nechal velmi mile oblbnout :) Už jen kvůli Jackmanovi (uvěřil jsem mu každou polohu) a Deakinsovi (ta závěrečná jízda!) se přikláním k lehkýmu nadprůměru.

    • 6.11.2013  14:18
    České století (TV seriál) (2013)
    ****

    1. díl: 80%, 2. díl: 40%, 3. díl: 60%, 4. díl: 90%

    • 22.6.2012  13:26

    Některé scény fungují perfektně, ale jako celek je to další průměrný flák, který nestojí za druhou projekci. Duo Tatum a Hill mi vůbec nesedlo a film zachranují perfektní vedlejší postavy (především Ice Cube a jedno závěrečné cameo).

    • 17.7.2012  12:59

    Po traileru jsem to čekal mnohem horší. Nakonec je z toho jen sterilní, koukatelná popcornovka. History geekové spadnou z židle a děti se budou krčit před lacinýma 3d lekačkama. Ostatní se budou solidně bavit tuctovými postavami a Abem, který svojí sekerou rozseká hned několik tuctů nemrtvých. Popravdě jsem si všiml účasti WETA digitals až v titulkách. Souboj s Jackem Bartisem během stáda koní je ovšem perfektní. P.S.: Nevýrazný Benjamin Walker na mě působí jako budoucí Liam Neeson:)

    • 17.7.2012  12:26

    Zbytečných 137 minut. Zbytečný film, který vznikl jen z jednoho důvodu. Podojit Spidermana ve 3d formátu dokud je to ještě pořád trochu v kurzu. A to nemluvím o tom, že ty dva nebo tři záběry first-person kamerou vypadají daleko lépe v traileru než v reálu...Webb má točit romantické filmy. Romantická linka mezi Garfieldem a Stone je perfektní (ikdyž scénář má také znatelné díry), ale akce je podprůměrná, film postrádá jakékoliv "epické" momenty a hlavní záporák je slabý. Snad další díl nebude režirovat Webb, má na lepší projekty. Popravdě by mě zajímalo v čem se utopil monstrózní rozpočet, že by ve scéně s odvážnými jeřábníky? Reklama na pravé chlapy rozhodně zabrala! Hned jsem s nimi chtěl jít na jedno!

    • 28.7.2012  15:15

    Sympatická podívaná. Lehká sociálně kritická pohádka, která se prvních třicet minut tváří jako vážně drama, ale zklouzne k vtipné komedii prošpikované láskou k whisky. K mému velkému údivu je spousta hlášek a gagů silně prvoplánovaných a nikoliv silně "britsky" důvtipných, ale to nic nemění na tom, že se během filmu budete náramně bavit :)

    • 2.12.2012  12:04
    Atlas mraků (2012)
    *****

    Komplexnost. Dokonalá celistvost. To byla první věc, která se mi ve spojitosti s Atlasem mraků vybavila hned po východu z kina. Když jsem v létě viděl 5-minutový trailer, byl jsem plný očekávání, ale zároven jsem se bál, že se film jako celek tvůrcům rozsype pod rukama. Ukočírovat šest příběhových linií není bezesporu žádná sranda. Ovšem triu Wachovski Tykwer se to podařilo, za což mají můj velký obdiv. Filmu by se dala vytknout věc, která platí prakticky u všech povídkových filmů, a to nevyváženost jednotlivých povídek – zde dějových rovin. Citlivá Tykwerova queer romance v kontrastu s až naivně pohádkovou sekvencí z post apokalyptické budoucnosti s Hanksem, který šílí ze svého pokřiveného svědomí napříč staletími. Nadruhou stranu mě asi nejvíce zaujal příběh s korejskou herečkou/fotografkou Du-na Bae, které v leckterém divákovi určitá dá vzpomenout na sci-fi klasiky Isaaca Asimova nebo zfilmovaný kousek Já robot. Trochu jsem se také obával složitosti a nepřístupnosti filmu širším masám, ale jsem toho názoru, že to musí pochopit (aspon v základech) snad každý divák, který bude po dobu 172 minut sledovat plátno. Druhá možná třetí projekce je u Atlasku mraků ovšem podmínkou. Během druhé projekce se více zaměřím na drobné detaily a propojenost postav napříč časovými sekvencemi. Doufám, že se ve svém plném hodnocení jen utvrdím. P.S.: Pokud bych měl porovnat příběhy natočené Tykwerem a Wachovskymi, asi u mě vyhrál Tykwer, ale to je jen moje mírná averze vůči science fiction. Film rozhodně doporučuji ke zhlédnutí. Přeci jen se jedná o jeden z nejzajímavějších počinů roku!

    • 25.5.2012  14:57
    Avengers (2012)
    *****

    Ačkoliv jsem nikdy nebyl velký fanoušek komiksových hrdinů a Marvelu obecně, tohle byl krásný dárek a Whedon jako režisér mě velmi mile překvapil. Abych byl upřímný, nikdy jsem moc nevěřil, že by se režisérovi podařilo vytvořit z osobitých hrdinů ucelený tým, který by fungoval dohromady a jednotlivé postavy nevyčnívaly, a to se mu skutečně povedlo. Očekával jsem, že většinu prostoru pobere Downey jr. se svým za každou cenu vtipným Tony Starkem, ale nestalo se tak a pomyslným hrdinou číslo jedna se zcela zaslouženě stává mírně nevýrazný, ale jistě skvělý herec Mark Ruffalo se svým mnohem výraznějším Hulkem. Nepamatuju si, že by někdy film od Marvelu byl nacpaný akcí k prasknutí. Avengers jsou pro mě zatím nejhezčím překvapením roku. Chemie mezi postavami funguje, triky více než solidní, příběh na blockbuster obstojný a pro fanoušky komiksů a Marvelu kult. Ano, je to jednodušší a prostější než X-meni, ale film jsem viděl 2x během jednoho týdne a filmu se nemůžu nabažit. BR verze bude doma co nevidět. Rozhodně doporučuju!

    • 28.7.2012  15:02

    Pravděpodobně nejlepší film, který jsem od Andersona zatím viděl. Silně vymazlený retro look podpořený špičkovým hereckým souborem, kamerou a ryze originálním režisérským rukopisem vytváří jeden z indie filmů roku. Pro fanoušky režisérovy tvorby povinná návštěva kina. Nezasvěcení můžou zkusit dát Andersonovi šanci, bud si ho zamilujete nebo od něj nebudete nikdy chtít vidět nic víc. P.S.: Ani po druhé projekci film nepřestává bavit :)

    • 10.7.2012  22:22
    Bez kalhot (2012)
    ***

    Zajímavý námět přetavený špičkovým řemeslníkem do solidně natočeného, ale průměrného snímku. Od Soderbergha bych čekal přeci jen víc. McConaughey se v roli našel. Předpokládám, že film bude v nadcházející době značně nadhodnocen a zpopularizován dámským publikem s rozcinkanými kabelkami plnými baterek do jejich "kamaráda". /no offense!

    • 24.5.2012  22:54

    Berg mě přesvědčil o dvou věcech. Když se seženou peníze, film se dá splácat prakticky o čemkoliv, nikdy by mě nenapadlo, že budu koukat na film podle stolní hry, který navíc bude místy vypadat dost efektně. Bohužel Berg není ani zdaleka tak dobrý řemeslník jako Bay a Transformeři jsou zkrátka ve všem lepší a Bitevní lodi tak zůstává jen marná stylizace, která zůstává nenaplněna. Přesto musím pochválit jak jinak než nasraného Neesona a poněkud vlastenecký závěr vzdávající hold válečným veteránům. Ovšem s AC/DC to není zas takové utrpení a na mé tváři si závěr vykouzlil upřímný úsměv. Bohužel to je tak asi vše. Podobně jako John Carter i Battleship řadím mezi ty "slabší" ochutnávky letošní blockbusterové sezony.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13