Oblíbené filmy (10)
Počátek (2010)
Počátku jsem se dlouho vyhýbal, nemám rád ten velký "boom", který se točí okolo filmů už dlouho dopředu a to mě od něj odrazovalo. Dnes jsem se konečně odhodlal a musím říct, že je to opravdu VELEDÍLO, které si ten velký "boom" zasloužilo. Nolan nám zde ukazuje, že je to opravdu PAN filmař. Něco tak perfektního jsem neviděl už dlouho. Zimmer také opět nezklamal a filmu dodal perfektní hudební kulisu. Určitě jeden z nejlepších snímků minulého roku a Nolana? Ten nejlepší!
127 hodin (2010)
Co si budeme povídat, Boyle ví, jak si získat diváka... Dokazoval to už v dřívějších filmech. Celou dobu jsem tam s Francem byl a zůstal s nim ještě dlouho po závěrečných titulcích. Vůbec si nedokážu představit, jak to tam tehdy na jaře roku 2003 muselo vypadat. Já bych tam nevydržel ani dva dny.
Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
"Film filmů." "Klasika klasik." "Nejlepší z nejlepších." - je třeba napsat něco víc ?
Berlin Calling (2008)
Výborný německý film, s NEpřekvapivě výborným soundtrackem, o který se postaral sám představitel hlavní role. Elektronickou hudbu mám rád, ve filmu je použitá minimálně v každé druhé scéně. Film sám o sobě by dostal 4 hvězdičky, ale ve spojení s tímto nadčasovým soundtrackem? Nejde dát nic jiného než 5 hvězdiček.
Černá labuť (2010)
Narušená a psychicky nevyrovnaná Nina, která je každou chvilku obletována svojí maminkou, má předvést jednu z nejtěžších dvojrolí? Člověk by si řekl, že to tahle ubrečená husička (teda vlastně labuť?) nezvládne. A ejhle. Za výrazné pomoci Aronofskyho, Mansella a mnoho dalších, zde máme opět výborný film z minulého roku. Po The Fountain a The Wrestler znovu temnější snímek. Takový Aronofsky se mi líbí.
Big Lebowski (1998)
Amélie z Montmartru (2001)
Nevim, proč jsem se Amélii tak dlouho vyhýbal. Výborný!
Gran Torino (2008)
Gran Torino je pro mě jeden z nejlepších filmů Eastwooda, co Eastwooda, jeden z nejlepších filmů vůbec! Velmi silně emotivní film, který Vás od začátku připoutá do křesel a bude si Vás držet po celé dvě hodiny. Bohužel, nejdou popsat pocity, které se dostávají pod kůži během filmu, je to naprostý skvost, který pekelně vyčnívá nad ostatními snímky roku 2008. A hudba? Ta je dokresluje perfektní atmosféru.
Město bohů (2002)
Matrix (1999)
Jeden z největších zážitků z kina, který jsem při projekci Matrixu měl. Parádní film, na který se dá koukat dokola třeba celý den. 10/10!