Bivoy

Bivoy

Hana Märzová

okres Domažlice
studentka


10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 18.5.2012  11:28

    Nejlepší road movie, co jsem kdy viděla! Všechny další road movie porovnávám s tímhle filmem, protože si myslím, že skvěle vystihuje ten žánr: Před hlavního hrdinu je postaven nějaký problém nebo výzva, kterou je možno vyřešit jen cestou. Na této cestě hlavní hrdina zažije mnoho nečekaných situací a potká různé zajímavé lidi, v důsledku čehož se změní a přehodností svoje sny a ideály.

    • 12.9.2011  12:14

    Pokud jste jako já citlivější povahy a příliš sugestivní filmy s vámi dokážou zamávat, rozhodně se na tohle nedívejte sami! Já jsem měla co dělat, abych po tomhle filmovém zážitku usnula, jak se kolem mne všude míhaly šílené fantatstické postavy, a navíc jsem si neustále v hlavě rozebírala, co tím chtěl básník říci? Nakonec jsem dospěla k závěru, že - pokud se vůbec Lynch něco snažil říci, pak jedině to, že film je iluze a hra. On, pan režisér a scénárista, si může dělat, co ho napadne, a my, diváci, musíme věřit zároveň všemu a ničemu. I přes skvělou režii, kameru, střih a výkon Naomi Watts, mi ale do pěti hvězdiček stále chybí příběh.

    • 29.12.2011  00:22

    Průměrná, poměrně nápaditá romantická komedie. Jennifer Love Hewitt jako protivná slepice a Sigourney Weaver jako její panovačná matka mi sice občas lezly na nervy, ale Gene Hackman jako starý nechutný kuřák byl prostě neodolatelný :-D

    • 19.1.2013  11:43

    Skvělý film, na který mám po prvním zhlédnutí chuť se dívat znovu a znovu. Výborné je, že se Formanovi daří diváky překvapovat stejně jako se to nejspíš dařilo samotnému Kaufmanovi. Naprosto z rovnováhy mě vyvedla poslední scéna. Umřel Kaufman nebo to byla jen jeho nejlepší mystifikace a on žije dál mezi námi? :-)

    • 20.5.2012  13:53

    Netušila jsem, že Lynch točí, kromě známých oblíbených psycháren i patetické sentimentální ucourané filmy. Za každým "moudrým tvrzením" Alvina Straighta jsem čekala něco, co je zesměšní, vyvrátí, nějak shodí... Ta moudra tu zkrátka vyznívala do prázdna a především při scéně se vzpomínkami na válku jsem se neubránila srovnání s Gran Torinem Clinta Eastwooda. Oč uvěřitelnější byl jeho hlavní hrdina!!

    • 18.11.2011  00:36

    Kromě posledního záběru bezchybný film. Kamera naprosto přesně vystihuje a podtrhuje emoce a náladu ve filmu, hudba na začátku jednotlivých kapitol je skvělá.... a to světlo všude! A to ani nemluvím o výkonu Emily Watson, které jsem i ta nejšílenější hnutí mysli naprosto věřila. Působivé, šílené, hluboké a romantické.

    • 17.2.2012  12:23

    Jako malá jsem koukala na seriál Star Trek. Vidět teď, po letech, film, bylo jako vrátit se do dětství... Já jsem starší o pěknou řádku let, ale kapitán Picard nezestárl ani o rok :-D Jen nějak nevím, co na tom hodnotit z hlediska filmové řeči... Efekty? Nějak je nedokážu ocenit, už jsou přece jen překonané... Herecké výkony? Jaké? Všichni vypadají pořád stejně "mimozemsky" a strnule a ta jediná černoška ze Země, co se dostala na loď, podle mě dost naivně přehrávala svůj údiv.... Tak ohodnotím příběh? Jaký? Nějak jsem ho pod změtí těch vymyšlených odborných termínů těžko hledala... Prostě, pro fanoušky Star Treku filmový sen, pro ostatní nuda nebo při nejlepším jeden velký vtip...

    • 12.12.2011  16:47

    Přesně to, co by si člověk přál prožít... Souznění duší dvou lidí, kteří se ještě před pár hodinami neznali a kteří na sebe za pár hodin zase zapomenou... nebo ne? Přesně odměřený příděl naděje, kterou na konci spolu s hlavními postavami obdržíme, nás donutí si tuto otázku klást stále znova... A to minimálně do té doby, než se podíváme na to, jak to bylo Před soumrakem.

    • 27.12.2011  13:27
    Uprchlík (1993)
    ****

    Nemám ráda Harrisona Forda, ale tahle role mu sedla. A Tommy Lee Jones zahrál postavu policisty posedlého "spravedlností" naprosto dokonale... skoro jako by z oka vypadl Javertovi z Bídníků... teda, až na ten konec.

    • 24.5.2012  19:06
    Van Gogh (1991)
    ***

    Van Gogh byl nesmírně pilný malíř a v Auvers maloval více než jeden obraz za každý den. Z tohoto filmu mám ale pocit, že Vincent jen chodil za ženskýma a pil. Malování, jímž by mělo být prodchnuto vše, zde nějak ustupuje do pozadí. Kromě toho bohužel Jacques Dutronc nevypadá tak, jak se Vincent zachytil na autoportrétech - chybí mu ono vangoghovské čelo. Filmová adaptace Žízně po životě tak z mého pohledu i nadále zůstává nepřekonána.

    • 7.3.2012  16:26
    Klíče od pevnosti Boyard (TV pořad) (1990)
    *****

    Nezapomenutelná znělka, nezapomenutelná soutěž... Kdo z nás si jako malý nezatoužil změřit síly v pevnosti Boyard? Vždycky jsem se ušklíbala nad pavouky a hady, hrozila se skoků z výšek, s napětím sledovala zápasy v bahně a usmívala se hádankám otce Fury! A mezi tím ty záběry na tygry, kteří se už už těší na své oběti, které budou ziskuchtivě hrabat peníze a nestihnou podlézt padající mříží! Zkrátka soutěž plná napětí, které se snad žádná jiná nemůže rovnat!

    • 28.7.2011  11:51

    Člověk nemá vždycky náladu koukat na něco závažného a dramatického – občas to zkrátka chce nějakou ne příliš náročnou romantickou komedii, která má šmrnc a která jak zahřeje u srdce, tak i pobaví. Takových filmů je jak šafránu, ale tenhle mezi ně zaručeně patří. Billy Crystal a Meg Ryan jako Harry a Sally jsou úžasně roztomilí, vtipní a místy mírně naivní. A především, náramně se doplňují. V průběhu let se různě potkávají a jak plyne čas, mají k sobě čím dál blíž… Jak jejich přátelům, tak i divákům musí být jasné, kam to celé povede, jen Harry a Sally si nechtějí přiznat, že k sobě patří. Kromě vtipně postavených dialogů a skvělých hereckých výkonů hlavních hrdinů ve filmu potěší i skvělá hudba, nejčastěji v podobě písní Franka Sinatry.

    • 6.9.2011  23:09

    Na to, že country moc nemusím, se mi to docela líbilo :-) Spaceková hraje ráznou a poněkud naivní zpěvačku naprosto skvěle a přesvědčivě. Jen ten rozjezd filmu byl trošku zdlouhavý a konec poměrně předvídatelný - klišé s odchodem z branže spojeným s prášky nebo alkoholem je už trošku moc časté - jako ve WALK THE LINE, ale asi se tomu lze jen těžko vyhnout. Nejlepší scéna je rozhodně ta, kde Lorettini rodiče svolí k jejímu sňatku s Doolittlem a pootevřenými dveřmi ložnice rodičů je vidět na terasu, kde se oba mladí šťastně objímají.

    • 2.8.2011  15:41

    8 1/2 převedená do Allenova stylu, jak napoví hned první scéna ve vlaku. I přes zdánlivou zmatečnost filmu je tu - narozdíl od 8 1/2 - všechno hezky vysvětleno a podáno divákovi na zlatém podnosu společně s vtipnou glosou. Proti tomu nelze nic namítat, pokud Fellinimu stejně jako já moc nerozumíte. Ty, kteří ale znají Woody Allena, tu možná zarazí jistá roztříštěnost filmu a snad až plochost hlavních charakterů a banálnost vyznění filmu. V Annie Hallové člověk naprosto chápe, proč je život hlavního hrdiny určován vzpomínkami na onu osudovou ženu, v Manhattanu se zas hlavní hrdina z naprosto jasných důvodů vrátí k mladičké milence. Tady ale ani jeden ze Sandyho vztahů nemá patřičnou hloubku a jeho konečné rozhodnutí pro jednu z žen jako by nemělo důvod. I tak ale film zůstává vtipný a inteligentní, jak tomu u Allena bývá. Co vše fanoušci po Sandym chtějí a co mu nabízejí je prostě neuvěřitelné!

    • 3.4.2012  12:58

    Od 70. let, ani od dob starých Římanů se toho, jak se zdá, příliš nezměnilo... všechny ty narážky jsou stále aktuální :-D

    • 5.9.2011  00:09

    Nebýt té poslední scény, dala bych čtyři hvězdičky, ale nemám ráda, když film neskončí v té pravé chvíli - člověku to úplně zkazí celý dojem.

    • 5.5.2012  11:55
    Serpico (1973)
    *****

    Starší film s poněkud pomalejším tempem, které mu ale nikterak neškodí. Mladý Al Pacino předvádí jeden ze svých životních výkonů a hraje od začátku až do konce svérázného, ale čestného policistu (s vtipnými klouboučky ;-), který touží jenom po tom, aby mohl poctivě dělat svoji práci.

    • 31.7.2011  23:55

    Film se mi úžasně trefil do prázdninové dobrodružné nálady, takže se možná nechávám s těmi pěti hvězdičkami trošku unést. Ale co naplat, Robert Redford, i když není můj nejoblíbenější herec, vystihl "divokého" zálesáka skvěle. K tomu pak nádherná, povětšinou zasněžená krajina a atmosféra podtržená úžasnou hudbou. A navíc ukázka toho, že návrat k přírodě nemusí být tak snadný a romantický, jak si můžeme myslet. Hory jsou kruté a indiáni taky.

    • 30.11.2011  20:06

    Nemůžu se rozhodnout, jestli se cítit povznesená Maudinou chutí do života nebo zhnusená porušeními všech možných stereotypů. Myslím, že mi bude chvíli trvat, než stávím všechny ty "vtipné" sebevraždy, krádeže a vášeň mezi stařenkou a mladíčkem. Poselství filmu je poměrně jednoduché: radujte se ze života, užívejte si ho a nebojte se milovat navzdory všem! Ale způsob, jakým je to poselství podáno, je v dnešní době prvoplánových romantických komedií velice těžké přijmout. (Nemůžu uvěřit, že je ten film 40 let starý!!!) Skvělá hudba a úžasný výkon Ruth Gordon jako Maude.

    • 13.1.2013  15:02
    Ucho (1970)
    *****

    Výborný film, ve kterém naprosto exceluje Bohdalová coby manželka odposlouchávaného funkcionáře. Její dialogy s Brzobohatým jsou na jednu stránu vážné, ale na druhou plné vtipu, takže slovo "drama" tak úplně nevystihuje žánr filmu, který má chvílemi blízko k tragikomedii až komedii a chvílemi se podobá spíš thrilleru. Ze scény, ve které Bohdalová do jisté míry vtipně "zakazuje" Uchu poslouchat v určitých místnostech, člověku až mrazí v zádech, když si uvědomí, že vlastně jde o (dosti zoufalé) gesto odporu. Atmosféru filmu silně umocňuje zajímavá kamera a neustálé návraty do minulosti, ve které manželé hledají náznaky toho, zda a kvůli čemu upadli v nemilost režimu.

    • 19.1.2012  13:40
    Adelheid (1969)
    ****

    Krásný film plný zajímavých záběrů a okouzlující práce se světlem. Bohužel jsem ho ale viděla nedlouho po Údolí včel a oproti tomu se Adelheid zdá rozvláčná, rozpačitá a rozporuplná. Možná je to dáno dobou, o které film pojednává, nebo těmi barvami - snad Vláčilovi sluší více černobílá. Především zde ale chybí jasné vyznění, které činí z Údolí včel tak silný filmový zážitek.

    • 9.5.2012  14:56
    Ples upírů (1967)
    *****

    Kruté, vtipné, geniální! Profesor Abronsius skákající po hradbách a uvíznutý v okénku neměl chybu!

    • 30.1.2012  23:24

    Kouzelné zpracování :-) Elizabeth Taylor je prostě úžasná zlá žena, i když feministky se u toho závěrečného výjevu asi musí chytat za hlavu :-D

    • 10.1.2012  18:56

    Konečně jsem zhlédla tento úžasný film a doplnila si tak velkou mezeru ve filmovém vzdělání... A byla jsem nadšená! Málokterý z českých filmů je tak plný vášně, citu, dramatičnosti a krásy! Příběh o sváru mezi věrností Bohu a řádu a láskou k ženě a touhou žít obyčejný a svobodný život, je na jedné straně lemován včelami a stromy v květu zalitými sluncem a na straně druhé obklopen studeným mořem. Ale co je nejdůležitější: v tomto filmu nic nepřebývá. Vše se vejde do úsporných gest, která společně vytváří velice ucelené dílo. Skvělé herecké výkony, z nichž vyniká především ten Čepkův nebo ve vedlejší roli Somrův, jako by ještě vynikaly tím zvláštním střihem, díky němuž vždy vidíme nejprve člověka, ke kterému někdo mluví, a až pak toho, kdo pronáší slova. Máme tak možnost rovnou pozorovat účinek, který slova mají na toho, komu jsou určena. Zkrátka, jeden z vrcholných filmů české kinematografie.

    • 7.3.2012  16:29
    Hry bez hranic (TV pořad) (1965)
    ***

    Nevím, čím to je, ale jako malé se mi to šíleně líbilo, ale když jsem nedávno viděla nějakou reprízu, jenom jsem se tomu usmívala :-D

    • 30.4.2012  19:59

    Úžasný film se špetkou vtipu a mořem poetiky. Obdivovala jsem především skvělé herecké výkony dětí, protože taková práce s dětskými herci v dnešních filmech většinou schází a děti pak často působí uměle a neuvěřitelně.

    • 31.3.2012  11:44
    Byt (1960)
    *****

    Milé, vtipné, perfektně zahrané. Bud je postava, kterou si zamilujete: jak se úporně snaží to někam dotáhnout, jak je znovu a znovu zklamáván, jak postává v dešti před svým bytem, jak elegantně cedí špagety přes tenisovou raketu,jak předstírá elegána a sukničkáře a jak to mezi ním a slečnou Kubelikovou jen jiskří... Ale nejen Bud, i slečna Kubeliková a vedlejší postavy jako je Budův šéf nebo jeho soused-lékař, jsou zahrané s elegancí a bravurou.

    • 21.3.2013  12:34
    Zabíjení (1956)
    *****

    Propracovaná zápletka a vygradované napětí - po všech stránkách výborné, jen ten konec člověka naštve. Proč si probohoa člověk, co vymyslel geniální zločin, nezvládne koupit pořádný kufr? :-D Pátá hvězdička je tu za skvělý výkon Coleen Gray coby největší mrchy pod sluncem.

    • 18.4.2012  17:09

    Skvělá adaptace skvělé Stoneovy knihy, která by si určitě bývala zasloužila Oscara za scénář. Naopak se trochu divím oscaru pro Anthonyho Quinna. Mnohem více bych ocenila Jamese Donalda v roli Thea, kterého ztělesnil naprosto precizně. Jediné, co bych z filmu vynechala, byly vsuvky v podobě van Goghových obrazů. Ty jsou z velké části tak notoricky známé, že se divákovi vybaví už jen na základě některých záběrů z filmu. Např. ve Fridě působí tyto vsuvky obrazů mnohem méně násilně a křečovitě, což je ovšem dáno i tím půl stoletím, které mezi oběma filmy stojí.

    • 13.9.2011  19:54

    Western a sedm statečných mám opravdu ráda, takže jsem si nedokázala představit, že by něco mohlo být lepší - zvlášť ne film o samurajích, který trvá tři a půl hodiny. Ale ono to lepší je. V Sedmi statečných je celý příběh jaksi rozmělněný, lehčí, je to opravdu jen slabý odvar té hloubky, které dosahují některé momenty v Sedmi samurajích. Z nich nejlepší je snad závěrečná scéna a záběr zbylých samurajů u hrobů zemřelých v kontrastu se zpívajícími rolníky. Snad nejvíce mě ovšem na Kurosawově filmu potěšil fakt, že samuraje a jejich život nijak neidealizuje - ukazuje jejich dobré i špatné vlastnosti a vykresluje zvláštní povahu každého z nich. A právě díky tomu se člověk vydrží na film dívat tři a půl hodiny bez toho, aby se třeba jen minutu nudil.