Bivoy

Bivoy

Hana Märzová

okres Domažlice
studentka


10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 5.5.2012  12:04
    Síla umění (TV seriál) (2006)
    ****

    Zatím jsem viděla jenom van Gogha, takže možná časem hodnocení upravím. Tenhle populárně-naučný styl je docela líbivý, každý si v něm najde to své. Jen mám pocit, že to podání je sice působivé, ale hodně zjednodušené a okleštěné od spousty důležitých informací. Pro všeobecný přehled to asi stačí, ale člověk si nesmí dělat iluze, že prostřednictvím takového seriálu dané umělce pochopí. Smyslem je asi spíš diváky nadchnout pro umění a pobídnout je k dalšímu poznávání.

    • 5.5.2012  11:55
    Serpico (1973)
    *****

    Starší film s poněkud pomalejším tempem, které mu ale nikterak neškodí. Mladý Al Pacino předvádí jeden ze svých životních výkonů a hraje od začátku až do konce svérázného, ale čestného policistu (s vtipnými klouboučky ;-), který touží jenom po tom, aby mohl poctivě dělat svoji práci.

    • 5.5.2012  11:43

    Pohodová komedie s atmosférou šedesátých let.

    • 30.4.2012  19:59

    Úžasný film se špetkou vtipu a mořem poetiky. Obdivovala jsem především skvělé herecké výkony dětí, protože taková práce s dětskými herci v dnešních filmech většinou schází a děti pak často působí uměle a neuvěřitelně.

    • 25.4.2012  21:48
    Drive (2011)
    **

    Utahaný film, v němž po většinu času lidé koukají upřeně před sebe nebo na někoho druhého a vyjadřují při tom pokud možno co nejméně emocí, načež se obejmou a při tomto obětí jeden z nich druhého s naprstou přirozeností zabije vynalézavým brutálním způsobem, přičemž se krví nešetří. Některé scény dokreslené podmanivou hudbou (např. zpomalený polibek se setměním ve výtahu) navíc nemají daleko ke kýči. A - narozdíl od režiséra - si nemyslím, že jakákoliv brutalita, která následuje může takový kýč vyvážit nebo dokonce ospravedlnit. Výrazně kladné hodnocení u tohoto filmu opravdu nechápu. A to je také jediný důvod, proč nedávám jen jednu hvězdičku - mám pořád pocit, že mi snad musela uniknout nějaká neuvěřitelná přednost filmu, které si druzí zjevně všimli lépe než já.

    • 18.4.2012  17:09

    Skvělá adaptace skvělé Stoneovy knihy, která by si určitě bývala zasloužila Oscara za scénář. Naopak se trochu divím oscaru pro Anthonyho Quinna. Mnohem více bych ocenila Jamese Donalda v roli Thea, kterého ztělesnil naprosto precizně. Jediné, co bych z filmu vynechala, byly vsuvky v podobě van Goghových obrazů. Ty jsou z velké části tak notoricky známé, že se divákovi vybaví už jen na základě některých záběrů z filmu. Např. ve Fridě působí tyto vsuvky obrazů mnohem méně násilně a křečovitě, což je ovšem dáno i tím půl stoletím, které mezi oběma filmy stojí.

    • 18.4.2012  00:02

    Velkou většinu toho, co uvidíte v tomhle filmu, jste nejspíš už dřív viděli v nějakém jiném. Ale Cheyenna (perfektně zahraného Seanem Pennem) jste asi ještě neviděli. Cheyenne je možná o něco více ztracený než většina z nás, ale má tu výhodu, že se to nebojí přiznat. A Cheyenne proměňuje všechny obyčejné věci, s nimiž se setkává, ve zvláštní a neobyčejné a naopak. Nabízí nám úplně novou, zčásti zvrácenou a zčásti osvěžující perspektivu. A činí tak za doprovodu výborné hudby a z pohledu skvělé, často kroužící a poskakující kamery.

    • 11.4.2012  11:55

    Milý optimistický film plný svěžího humoru, jen bohužel poněkud předvídatelný. Driss jako bývalý trestanec je zkrátka až neuvěřitelně kladnou postavou.

    • 11.4.2012  11:49

    Zvláštním způsobem dramatický film. Drama se zde skrývá kdesi za dopisy a za slovy a spočívá ve střetu mezi dvěma světy, které se před námi odkrývají. Na jedné straně je svět uhlazený, vždy slušný, ale zároveň dosti porvrchní a velmi represivní a na druhé ten šílený, plný touhy a emocí a neschopnosti je potlačit. Freud i Jung balancují kdesi mezi těmito světy - jejich nová metoda i to, jak jsou schopni mluvit o tabuizovaných věcech, je staví mimo svět první, ale jejich způsoby a jejich klidné uhlazené chování je v něm zadržuje. Jenže nová metoda je opravdu nebezpečná a stačí jeden chybný krok a mohou se ocitnout ve druhém světě. Nejvtipnější bylo, když jsem zjistila, že Freuda hrál Viggo Mortensen. Vůbec ho za těmi vousy nebylo poznat :-D

    • 3.4.2012  12:58

    Od 70. let, ani od dob starých Římanů se toho, jak se zdá, příliš nezměnilo... všechny ty narážky jsou stále aktuální :-D

    • 1.4.2012  11:45

    Britský humor postavený na klasickém protikladu mezi staromilnými Angličany a moderní Američankou. Předvídatelné, ale vtipné, navrch s dávkou charakteru a roztomilosti Colina Firtha. Jako stvořené pro příjemnou "rodinnou" zábavu.

    • 31.3.2012  11:44
    Byt (1960)
    *****

    Milé, vtipné, perfektně zahrané. Bud je postava, kterou si zamilujete: jak se úporně snaží to někam dotáhnout, jak je znovu a znovu zklamáván, jak postává v dešti před svým bytem, jak elegantně cedí špagety přes tenisovou raketu,jak předstírá elegána a sukničkáře a jak to mezi ním a slečnou Kubelikovou jen jiskří... Ale nejen Bud, i slečna Kubeliková a vedlejší postavy jako je Budův šéf nebo jeho soused-lékař, jsou zahrané s elegancí a bravurou.

    • 12.3.2012  13:49
    Warrior (2011)
    ****

    Zajímavě vystavěný příběh, v němž jen postupně vyplouvají na povrch všechny křivdy z minulosti. Skvělé herecké výkony Toma Hardyho a Joela Edgertona, za nimiž bohužel trošku pokulhával Nick Nolte. Ona ta jeho role špatného otce-alkoholika přerozeného ve všeho litujícího staříka, který se snaží napravit své chyby, asi taky nebyla zrovna nejsnazší... Velkým minusem filmu je z mého pohledu jednak jeho přílišná délka a pak především ten závěr, z něhož se O'Connor snaží - zřetelně křečovitě - vyždímat emoce, jak to jen jde, a jenž nakonec sklouzává až do absurdna.

    • 8.3.2012  20:20

    Celkem pěkná podívaná na zubaté příšerky, jakéhosi sci-fi Herkula a pseudo-indickou princeznu. Když nečekáte nic víc, směle na to můžete vyrazit do kina... Možná až se Stanton naučí, že hrané postavičky musí mít, narozdíl od těch kreslených, kromě těla i duši, budou jeho filmy nejen ke koukání, ale i k prožívání.

    • 7.3.2012  16:29
    Hry bez hranic (TV pořad) (1965)
    ***

    Nevím, čím to je, ale jako malé se mi to šíleně líbilo, ale když jsem nedávno viděla nějakou reprízu, jenom jsem se tomu usmívala :-D

    • 7.3.2012  16:26
    Klíče od pevnosti Boyard (TV pořad) (1990)
    *****

    Nezapomenutelná znělka, nezapomenutelná soutěž... Kdo z nás si jako malý nezatoužil změřit síly v pevnosti Boyard? Vždycky jsem se ušklíbala nad pavouky a hady, hrozila se skoků z výšek, s napětím sledovala zápasy v bahně a usmívala se hádankám otce Fury! A mezi tím ty záběry na tygry, kteří se už už těší na své oběti, které budou ziskuchtivě hrabat peníze a nestihnou podlézt padající mříží! Zkrátka soutěž plná napětí, které se snad žádná jiná nemůže rovnat!

    • 27.2.2012  11:24

    Film, který se vás snaží napnout tím, že vám skoro dvě hodiny nepodá žádnou novou informaci, a pak strhne šátek z klobouku a v něm je místo živého králíka jenom plyšový a žádné velké překvapení se tak nekoná. Šarm Pierce Brosnana tu bohužel nedostane šanci vyniknout a okouzlit tak davy jeho fanynek. A sympaťák Ewan McGregor působí (stejně jako v Začátcích) tak, jako by v něm bylo něco víc, ale ne a ne se to naplno projevit. Jinak atomsféra pěkná, pěkně v tradičním Polanského duchu.

    • 27.2.2012  11:12

    Kýčovité až běda a nepravděpodobné až k smíchu. Jen z té části, která zachycovala boje v zákopech, mi skoro běhal mráz po zádech... to Steven ještě pořád umí.

    • 17.2.2012  12:23

    Jako malá jsem koukala na seriál Star Trek. Vidět teď, po letech, film, bylo jako vrátit se do dětství... Já jsem starší o pěknou řádku let, ale kapitán Picard nezestárl ani o rok :-D Jen nějak nevím, co na tom hodnotit z hlediska filmové řeči... Efekty? Nějak je nedokážu ocenit, už jsou přece jen překonané... Herecké výkony? Jaké? Všichni vypadají pořád stejně "mimozemsky" a strnule a ta jediná černoška ze Země, co se dostala na loď, podle mě dost naivně přehrávala svůj údiv.... Tak ohodnotím příběh? Jaký? Nějak jsem ho pod změtí těch vymyšlených odborných termínů těžko hledala... Prostě, pro fanoušky Star Treku filmový sen, pro ostatní nuda nebo při nejlepším jeden velký vtip...

    • 8.2.2012  22:34

    Neočekávaně příjemný filmový zážitek. Ačkoliv Planetu opic znám jenom tak zběžně a nikdy jsem nebyla jejím velkým příznivcem, bez problémů jsem se dostala do děje. Zrození planety opic je propracované a "uvěřitelné" sci-fi, na němž jsem ocenila především plynulý (ačkoliv převratný) přerod opic v inteligentní tvory podobné (nebo i nadřazené?) lidem. Scény s opicemi proskakujícími sklem vytvořené zcela jasně na "efekt" mi nevadily tolik jako snad až přehnaná, viditelně počítačově vytvořená mimika opic.

    • 30.1.2012  23:24

    Kouzelné zpracování :-) Elizabeth Taylor je prostě úžasná zlá žena, i když feministky se u toho závěrečného výjevu asi musí chytat za hlavu :-D

    • 22.1.2012  13:13
    The Artist (2011)
    *****

    Film, do kterého se budete muset ponořit víc, než do kteréhokoliv jiného současného filmu. Beze slov je člověk nucen mnohem víc vnímat obraz a ten je zde dokonalý... A opravdu se nejedná o nostalgické napodobování starých časů - prvky z období němého filmu jsou tu posunuty někam dál - kamera je dynamičtější, gesta herců umírněnější... Do takové podoby by se dnes asi vyvinul film, pokud by k němu nebyl býval přidán zvuk a barva. A ty části, kdy najednou uslyšíme zvuk jako by nás probouzely ze sna a připomínaly nám, že celá ta "němost" je jen iluze. Celý tento odvážný počin je vyšperkován skvělou hudbou a neuvěřitelným výkonem Jeana Dujardina (ta jeho mimika!).

    • 20.1.2012  23:38
    Začátky (2010)
    ***

    Buď jsem ten film nepochopila, nebo v něm skutečně víc není...

    • 19.1.2012  22:51

    Jeden z nejkrásnějších příběhů, jaké znám, velice citlivě převědený na plátno, je pro mě obrovskou inspirací stejně jako písně Eddieho Veddera. Chris, alespoň tak, jak ho ztvárnil Emile Hirsch pod vedením Seana Penna, byl úžasnou osobností. 22 let už mám za sebou, ale přesto k němu musím stále obdivně vzhlížet protože se dokázal vzbouřit proti všemu a všem a vydal se hledat pravdu na vlastní pěst.

    • 19.1.2012  13:40
    Adelheid (1969)
    ****

    Krásný film plný zajímavých záběrů a okouzlující práce se světlem. Bohužel jsem ho ale viděla nedlouho po Údolí včel a oproti tomu se Adelheid zdá rozvláčná, rozpačitá a rozporuplná. Možná je to dáno dobou, o které film pojednává, nebo těmi barvami - snad Vláčilovi sluší více černobílá. Především zde ale chybí jasné vyznění, které činí z Údolí včel tak silný filmový zážitek.

    • 19.1.2012  01:35
    Moneyball (2011)
    ***

    Příjemně mě překvapilo, že jsem filmu rozuměla, ačkoliv mám o baseballu jen hrubou představu. Nejde zde totiž tolik o samotný baseball jako o peníze, které stojí za ním. A také o statistiky, které někdy znamenají víc než zkušenosti. Škoda jen, že ta první půlka, která měla spád, najednou přešla v rozvleklou druhou polovinu, kde rádoby filosofické dumání vytěsňuje děj.

    • 12.1.2012  15:39

    Klasický barvitý Almodóvar: stále stejná témata a přitom stále dokáže překvapovat. Jeho styl je čím dále tím vybroušenejší a osobitější, takže rozděluje diváky na dvě nesmiřitelné skupiny - ty, kteří ho nechápou a nesnáší, a ty, kteří ho právě pro ten styl obdivují. Já patřím samozřejěm mezi ty druhé ;-) Almodóvarovy postavy jsou film od filmu charismatičtější a barvitější. Robert Ledgard v podání Antonia Banderase je toho důkazem. Díky skvělému scénáři, režii i hereckému výkonu nabývá jeho osobnost velmi plastický rysů, takže - byť je to vlastně psychopat - naprosto rozumíme všemu, co dělá. Neméně úžasný je ovšem i výkon Eleny Anaya. A celý film je samozřejmě podbarvený skvělou dramatickou hudbou Alberta Iglesiase. PS: tygřík je zaručeně nejodpornější filmovou postavou roku :-D

    • 10.1.2012  18:56

    Konečně jsem zhlédla tento úžasný film a doplnila si tak velkou mezeru ve filmovém vzdělání... A byla jsem nadšená! Málokterý z českých filmů je tak plný vášně, citu, dramatičnosti a krásy! Příběh o sváru mezi věrností Bohu a řádu a láskou k ženě a touhou žít obyčejný a svobodný život, je na jedné straně lemován včelami a stromy v květu zalitými sluncem a na straně druhé obklopen studeným mořem. Ale co je nejdůležitější: v tomto filmu nic nepřebývá. Vše se vejde do úsporných gest, která společně vytváří velice ucelené dílo. Skvělé herecké výkony, z nichž vyniká především ten Čepkův nebo ve vedlejší roli Somrův, jako by ještě vynikaly tím zvláštním střihem, díky němuž vždy vidíme nejprve člověka, ke kterému někdo mluví, a až pak toho, kdo pronáší slova. Máme tak možnost rovnou pozorovat účinek, který slova mají na toho, komu jsou určena. Zkrátka, jeden z vrcholných filmů české kinematografie.

    • 10.1.2012  18:28
    Artmix (TV pořad) (2007)
    ****

    Zajímavé novinky ze světa umění. Možná bych ocenila, kdyby bylo moderní umění občas proloženo něčím starším. Mohlo by to divákům pomoci utvořit si lepší přehled, pospojovat souvislosti.

    • 8.1.2012  23:30

    Poměrně nápaditá variace na sci-fi o paralelních realitách poměrně úspěšně uniká otřepanosti tohoto žánru. Rýpalům, kteří by chtěli poukazovat na logické chyby ve vztazích paralelních realit (především v závěru filmu), jichž není prostý snad žádný podobný film, je zde "mezi řečí" naznačeno, že projekt Zdrojový kód je tak průlomový, že jeho dosahy ještě nemusí být přesně známé a pochopitelné. Ostatně, člověk ani nějak nemá chuť ony logické nedostatky řešit, když se ocitne v rychlém víru akce. Jasným plusem je pro mě moje oblíbená Vera Farmiga, byť zde nedostala mnoho šancí předvést svůj herecký um. Naopak pomyslné minus si film zaslouží za otřesnou hudbu, která je jako z nějakého levného staršího akčního filmu.