Režie:
Jan PachlScénář:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Tadeáš VěrčákHrají:
Pavel Řezníček, Hynek Čermák, Marika Šoposká, Michal Dlouhý, Jaromír Hanzlík, Jan Vlasák, Bohumil Klepl, Predrag Bjelac, Nela Boudová, Vanda Hybnerová (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(12)
Obsahy(1)
Jakmile se sebevražda milenky začne jevit jako vražda, je tu problém. Nestor Bukowsky přišel o práci, manželku, domov, jde po něm policie. Kriminalista Kuneš, který Nestora podezírá, má také problém. Musí nastoupit protialkoholní léčbu, jinak ho vyhodí z práce. Na rozdíl od nadřízených je přesvědčen, že Edita opravdu byla zavražděna. Místo nástupu na léčení se pouští do pátrání na vlastní pěst. Přes antipatie Bukowského a Kuneše je jasné, že jen jejich spojenectví může případ objasnit. Ale kdo byla vlastně Edita Tichá? Dcera kontroverzního podnikatele, úspěšná studentka nebo labilní manipulátorka? Ukazuje se, že ji nikdo neznal. Stopy vedou hned k několika milencům, okruh podezřelých je široký. Je vrahem neznámý stalker zahlcující Editu přívaly prasáckých SMS? Editin spolužák, profesionální aktivista, který zmizel den po její vraždě? Nebo dealer Prozac? Ostatně – ani policista Kuneš, ani Nestor Bukowsky nemají ve vztahu k Editě úplně čisté svědomí. Popravdě řečeno, kdyby Edita nebyla zavražděna, život Bukowského by byl zoufale nudný...
Výbuch karavanu rozmetá vánoční idylku a Bukowského plány na klidný život s Vesnou. Vražda Edity Tiché byla jen zástěrkou skutečného cíle. Nezbývá než zjistit, kdo a proč chce zabít Nestora Bukowského.
V dalších šesti dílech oceňovaného seriálu (cena za režii pro Jana Pachla a cena za střih pro Petra Pauera na mezinárodním festivalu BAR v Černé Hoře, cena AČK pro kameramana Marka Jandu, cena Zlatý ledňáček z Finále Plzeň za nejlepší TV DRAMA) se Nestor Bukowsky v podání Pavla Řezníčka spolu s parťákem Hynkem Čermákem alias detektivem Kunešem nakonec dopátrají pravdy. Než se tak ale stane, dostanou se oba do mnoha hraničních situací. Ponurá atmosféra, množství akčních scén i napínavých zápletek si nezadá s první sérií a hrdinové se během pátrání dostanou na neobvyklé lokace. Natáčelo se mimo jiné v industriálním prostředí Mostecké hnědouhelné pánve, v Gdaňském přístavu, či na studeném poloostrovu Hel. Jak se na správnou detektivní road movie sluší, zavede pátrání Bukowského hodně daleko od domova. Klíč k případu nakonec nalezne mnohem blíž, než by čekal...
(Česká televize)
Videa (9)
Recenze (315)
Není to ani noir, ani thriller, ani road movie, ani detektivka, ani pořádný seriál, je to od každého něco, ale zdá se mi, že jen to nejhorší. Z noiru to má ponuré barvy, režisér dospěl k závěru, že čím méně barev, tím více noiru. U thrilleru bych byla alespoň malounko napjatá, třebas bych se i bála, ale zde zívu. Road movie to je asi ze všech žánrů nejvíce, stále se někam jezdí a o nic přitom nejde. Seriál, který by měl právo se tak hrdě nazývat, by musel divákovi předvést nějaký vývoj postav, zde nula od nuly pojde. Věřit Řezníčkovi, že je několik let bezdomovcem, kterému nebyl umožněn přístup do sprch, bych mohla z fleku. Věřit, že něco takového by mohlo učit, nedokážu. Ostatní postavy jsou obdobně nesympatické, mnohdy i nedůvěryhodné. Pachl je na svoji práci hrdý, zajímalo by mě, pod vlivem jakých omamných látek k té hrdosti dospěl. ()
Má to jenom šest dílů, ale stačily dva aby prvotní nadšené spolehlivě vyprchalo. Tohle točil někdo kdo nepochopil proč jsou severská dramata tak přitažlivá. Podobnost se skandinávskými kriminálkami je opravdu jenom povrchní a i ta se omezuje skoro výlučně na kameru, hudbu a krajinu pod zamračenou oblohou. Zdejší postavy jsou jen lehce naznačené, bez hloubky a o nějakých spletitých vztazích mezi nimi se nedá mluvit. Scenárista popustil uzdu své fantazie na špatných místech a když už nevymyslel fikanou zápletku, tak se vyřádil na drobnostech. Scénky z policejního oddělení mi připomněly pasáže z Tankového praporu. I když nemám iluzi o bezvýhradné profesionalitě našich strážců pořádku, tak takhle se temná atmosféra deprese opravdu netvoří. Ruku v ruce s tím jdou neobratně napsané dialogy, díky nimž spousta nadějných scén vyzněla do ztracena. I přesto herci snesou nejpřísnější měřítka a o Michalovi Dlouhém to platí dvojnásobně. Cirkus Bukowsky vytyčil dobrý směr z naší zaprděné produkce, ovšem je třeba se smířit s tím, že je to jen začátek cesty. ()
Není to dokonalé, ale chytilo mě to dost na to, abych si pouštěla jeden díl za druhým. Na 2. řadu se těším. Pokud dostane víc prostoru Kunueš, je to jen dobře. Bukowsky není tak zajímavá postava a navíc Čermák je výrazně lepší herec než Řezníček. // EDIT: 2. řada slabší než první, místo aby se tvůrci poučili z chyb, zprasí to stupidním jednáním postav a zbytečnou rozvleklostí.... ()
Výborný rozjezd slibuje čistou a profesionálně natočenou žánrovku, která chytře prokládá kriminální zápletkou dalšími významem srovnatelnými narativními liniemi (bizarní prostředí krachujícího cirkusu, protipól policisty s vlastními problémy). Vizuál vysoce překračuje vzhled současné české televizní produkce a práce se střihem, rytmem a dějovými zkratkami dodává seriálu filmovou dynamiku. Jak vidno, Dvořákova reorganizace v dramatické oblasti ĆT konečně přinesla první vyzrálé ovoce. Ve srovnání s žalostným reliktem minulého vedení (ano, je to Sanitka II) se nyní skutečně nacházíme o několik tříd výše, na úrovni, která by mohla odpovídat i dobrému standardu současné světové televizní tvorby. Nemohu se dočkat dalšího dílu! ()
Prvních šest dílů... marná snaha, docela dobrý pokus o temnou kriminálku na severský způsob. Pokus se cení, ale až na detaily a parádní postavu Kuneše, jedním uchem dovnitř, druhým ven. Druhá várka cirkusáků s bouchačkama je od pilotu úplně jinde. Plitké vrávorání existencionálně vyteklého Bukowskyho je pořád patetické, ale už jsme se na něj nějak zvykli, jinak zbytek včetně příběhu a zimní atmošky zavšivené Prahy a okolí je pecka. ()
Galerie (374)
Zajímavosti (63)
- Natáčelo se i v těchto lokalitách - v tábořišti Pikovice, na dálnici D5 Beroun, na mostě přes Berounku u Karlštejna, železniční trať kolem řeky Sázavy u Hradišťka, překladiště Ústí nad Labem, Stradonice, Štěchovice, Libochovany, Lovosicích, zastávka Petrov u Prahy, Lhotka nad Labem. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
- Bukowsky (Pavel Řezníček) bydlí v cirkusu v legendárním karavanu Airstream americké firmy Thor Industries. (sator)
- Při úvodní znělce je u titulku Hynka Čermáka slyšet výstřel, který doplňuje grafika procházejícího náboje zbraní. Úsměvné je, že při výstřelu se střela (lidově řečeno „kulka“) odděluje od nábojnice a hlaveň opouští pouze střela, zatímco nábojnice zůstává v komoře hlavně zbraně, kdy vlivem zpětného rázu dochází k vytažení nábojnice z komory a následného vyražení ze zbraně. Grafika však znázorňuje průchod celého náboje, což je špatně. (H4dos)
Reklama