Poslední recenze (551)
Příšerky s.r.o. (2001)
Klasický pixar z doby, měly jejich filmy nápad i jiskru. Námět je sice bláznivý - že svět příšerek funguje na dětský křik a příšerky mají gigantický sklad kopií dětských dveří, ale pro účely vyprávění příběhu docela funguje. Příběh je hlavně naprosto solidní, skoro každá hlavní postava projde nějakým růstem / vývojem - dokonce se změní celá energetická koncepce celé společnosti příšerek. To je naprosto hojivé a blahodárné (wholesome). Film má také spád jako blázen - každá chvilka je využita pro popis charakterů a jejich vzájemných vztahů. Také bych řekl, že je to film pro celou rodinu, ale mého 6 letého synovce odradila úvodní scéna. Jediné, co bych vytkl já, je přemrštěná honička na dveřích - která mi připoměla honičku na městských vznášedlech ve Star Wars II. Naprosto nepřehledná, neuvěřitelná a rychlá až to člověka vytrhne.
Hellstorm (2015)
Věřím, že válka je svinstvo pro obě strany, a jsem otevřený informacím o utrpení německé strany. Tenhle dokument se však opírá jen o tvrzení - může to být pravda a nemusí. Tyhle tvrzení navíc zabíhají do snad zbytečných a surových detailů - kolik malých dětí bylo zabito, kolikrát byly ženy znásilněny a kolik jim bylo let apod. Tohle sadistické povídání je doprovázeno filmovými záběry - naprosto z jakýchkoli zdrojů - i z filmů, např. Inglourious Basterds (2009) - což podle mě působí naprosto směšně / absurdně a ponižuje všechny skutečné oběti války.
HyperNormalisation (2016)
Mám rád holistický přístup a věřím, že vše nějak souvisí se vším, ale tohle je spíš přístup chaotický. Dokument mluví o různých osobnostech a událostech, např Henry Kissingerovi, Donaldu Trumpovi, Patti Smith - jenže souvislosti vůbec nezmiňuje. Takže jsem to buď nepochopil nebo tvůrce slepil dohromady koláž spolu nijak nesouvisejících nepoužitých záběrů a doufal, že v tom někdo něco najde. Přijde mi to nepovedený a nucený.