Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (49)

plakát

Fargo (1996) 

To si takhle naplánujete nevinný únos své vlastní ženy a zdánlivě jde vše podle plánu. Stačí ale jedna malá chybka a vše se neuvěřitelně zamotává. A nebyli by to bratři Coenovi, aby to nepodali svým tolik pro ně typickým absurdním stylem. Problém ale tkví v tom, že tím ztrácí celá situace na vážnosti a tak nějak to dehonestuje onu skutečnou událost. Ale stejně je to ohromně zábavné!

plakát

Argo (2012) 

Takže Affleck začne skvělým prologem, aby pak mohl vygradovat film o dvacet minut dřív a zbabrat (zbytečný) epilog, ve kterém nám brečí, že je (jakožto režisér) nedoceněný? Díky bohu, že to zachránil tím krásným dojemným koncem!

plakát

Země bez zákona (2012) 

Tvůrčí duo Hillcoat-Cave se opět osvědčilo a pánové nás zahrnují svými tradičními prvky (drsná krajina, silné rodinné pouto). Jen je škoda finální přestřelky, která oproti celému filmu nikam negraduje a herci jí jen jednoduše proplují. Málo Oldmana, moc LaBeoufa, akorát skvěle slizkého Pearce.

plakát

Kamarád taky rád (2011) 

"Hele, proč nenatočíme film o dvou kamarádech, co spolu jen spí, ale pak přestanou, protože city a pak zase začnou, protože city?" "To je skvělý nápad, to tu ještě určitě nebylo!" aneb proč nevytáhnout nějakou hollywoodskou šablonu a nezrecyklovat nějaký film?

plakát

Saxána a Lexikon kouzel (2011) odpad!

Zlo. Čiré zlo. Film mě stihl otrávit už titulky z 80. let doprovázený hroznou ústřední hudbou a následně dlouhým a zbytečným recapem z Dívky na koštěti (protože co kdybych ji náhodou neviděl, že ano). Vorlíček se očividně nedokáže smířit s dobou a tudíž všichni, kdo nechtějí číst a vydat roztomilé pohádky o zajíčkovi a radši sní o divokých amerických komiksech, jsou zástupci zlé a zkažené kapitalistické společnosti. Digitální triky a postavy jsou prostě k smíchu (není ten drak spíš hroch?), nehledě na to, že mnohé jsou digitální naprosto zbytečně. Proč se V.V. nedržel osvědčených ručních trikových akcí a pustil se do něčeho, co je mu vzdálené? Úrovni snímku zrovna dvakrát nepřidává nepochopitelné chování postav, zvláštní dialogy (ve kterých se Vorlíček s Macourkem asi snaží o nějaké vtipy) a samotné herectví některých představitelů. Narážky a kopírování Harryho Pottera (pohyblivé fotografie) jsou ostuda.

plakát

Skyfall (2012) 

"Čekal jste vybuchující pero? To už nepoužíváme." Dvě věty přesně vystihující vývoj, kterým se Bond ubírá - na úkor technických vychytávek přibývá akce a přímočařejšího jednání, nevyjímaje sentiment (slzička v závěru), motivující proslov (Judi a její báseň) a okatý patriotismus (za Craigem "nenápadně" plápolající britská vlajka). I přesto je Skyfall mnohem zábavnější a lépe technicky zvládnutý než předchozí Quantum of Solace (ze střihu mi bylo na zvracení) a z celkového pohledu na bondovky vyčnívá. Btw. člověk si prostě nemůže nevzpomenout na Straw Dogs a Home Alone!

plakát

Vyhlídka na vraždu (1985) 

Konečně Bond, který mě opravdu bavil. Mooreova pohyblivost není o nic horší než v předchozích bondovkách, takže nemá cenu na to poukazovat, naopak se se svým Bondem rozloučil vcelku důstojně a jak se patří - psychopatickým zabijákem, akčními a vydařenými scénami v Alpách a v Paříži a v neposlední řadě - ženami.

plakát

Michael (2011) 

Sunny, you smiled at me and really eased the pain. Smutný a dojemný příběh Michaela, stárnoucího osamělého muže, hledajícího štěstí v malém Wolfgangovi. Vědomě či nevědomě staví kolem sebe hradby, které se marně snaží zdolat rodina či spolupracovníci a naopak směřuje veškerou lásku a pozornost ke svému malému příteli v domnění, že si jej Wolfi zamiluje a budou tvořit vysněnou rodinnou idylku. Zneklidňující svým chladným přístupem, všedností a normálností, která čiší z každého záběru.

plakát

Moonraker (1979) 

...aneb Kterak se Bond s Jawsem skamarádili. Po odletu do vesmíru ztrácí Moonraker těžce úroveň a nezachrání to ani nejepičtější laserová show způsobující spíše epileptické záchvaty. Nad celkovou naivitou se ani nepozastavuji.

plakát

Arrow (2012) (seriál) 

Ech, strašně nerad hodnotím a komentuju seriály, aniž bych viděl alespoň jednu celou řadu, ale tady, myslím, to nebude problém, protože se dá asi vcelku dobře odhadnout, v jakém duchu se ponese. Bohužel se záměr komiksové adaptace ztrácí pod nánosem patetických keců, spousty klišé, promluv k hrobům, řešení vztahů a rádoby překvapivých dějových zvratů, a míří spíš k telenovelové úrovni s občasnými střeleckými a bojovými souboji. Hezké tvářičky jsou u CW samozřejmostí.