Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Thriller

Recenze (78)

plakát

Addamsova rodina (1991) 

Základní výukový materiál pro studenty černého morbidního humoru.

plakát

Addamsova rodina 2 (1993) 

Jeden z mála filmů, které jsem ochoten vidět vícekrát. Už kvůli scéně s opékáním toho debilně povinně natěšeného skautského vedoucího na tyči nad ohněm či všemi těmi povinně optimistickými instruktory z dětského tábora dokonale zpruzené Wednesday (Christina Ricci). Filmový svátek: Dvojka důstojně navazující na o dva roky starší jedničku.

plakát

Andělé všedního dne (2014) 

Film, který nestojí ani za to, aby byl odněkud stažen. Ani na ČT 1, nepřerušováno reklamou, v neděli od 20:00 večer to nebylo k ukoukání. Počtem postav, které se představí v první čtvrthodině, si to hraje na Umění. Dál už je to jen o tom, jestli se všichni zachrání kvůli Lásce nebo všichni zemřou. Vlastně ani nevím, proč jsem tomu dal jednu hvězdičku. Snad proto, že uvedení autora na plakátu mě včas varovalo před tím, abych na to šel do kina. Vývoj tvorby Michala Viewegha je ukázkou toho, kam až člověka může dohnat splácení hypotéky. Proč? PROČ??? Proč vznikají tyto zbytečné filmy?

plakát

Autobus (1976) 

Kino Svět v pardubickém Grandu, Filmový klub, asi tak rok 1977: Turci jedou na "výlet" do Stockholmu. Vystrašeni z blahobytu centra velkoměsta stejně jako bychom byli tenkrát my, kdyby nás tam pustili, se bojí vystoupit ze svého autobusu. Pasy už jim ukradl řidič, stejně jako peníze, tak fakt asi není o co stát. Dál už to jede jak po skluzavce: Osudy jednotlivých Turků snících o životě ve Skandinávii jako by vypadly z příběhu o deseti černoušcích od Agathy Christie. Pamatuji si dodnes, jak jeden z Turků vyděšeně koukal škvírou ve dveřích na opuletní hostinu s jídly, která viděl prvně on i my diváci v Těžkoslovensku těžce zkoušeném samozvanci a zaprodanci podepisujícími právě čerstvou Chartu 77. Pokud správně vzpomínám, film režíroval Bulat Okan(?), zubař. Natáčení filmu musel přerušit a zubařinou si vydělat na jeho dotočení. Zásadní film!

plakát

Betlémské světlo (2022) 

Hvězdička za Terezu Ramba (kdo viděl první část filmu, ví proč), druhá za kameru. Odešel jsem v polovině. Víc té moudrosti, člověčenství a lásky bych neunesl.

plakát

Bohemian Rhapsody (2018) 

Jasným kandidátem pro nominaci a výrazným favoritem pro zisk Oscara za hlavní mužskou roli je filmový představitel Freddieho Mercuriho bakalář výtvarných umění z University of Evansville Rami Malek. Další nominace asi přijdou v kategorii hudba i v hlavní kategorii. Hudbu si opravdu vychutnáte, když budete mít vstupenky pokud možno uprostřed řady. Film si vychutnáte, když budete sedět opravdu vzadu. Zážitek, který je nutno vidět na velkém plátně a slyšet v sále s kvalitní nazvučením. V TV to bude desetinový zážitek. Něco jako klíčovou dírkou koukat na El Clásico na Camp Nou v Barceloně.

plakát

Deníček moderního fotra (2021) 

Očekával jsem veselou řachandu, ale onen příběh má hlubší rozměr. Výborná je postava autorova tatínka napsaná podle bývalého brankáře hokejového klubu z Pardubic, skutečného otce Dominika.

plakát

Divoká řeka (1994) 

Jedna hvězdička patří Merryl Streep. Druhá je za výběr exteriérů. Třetí za kameru. Děj předvídatelný. Hlavní padouch jasný krátce potom, co řekne první větu. Dodržena základní klišé žánru: psík i hošík to přežijí. Hajzlík nezvítězí. Objímačka na konci. Přes tuto všechnu sra*kovitost se film dá dokoukat do konce i za střízliva.

plakát

Dobré ráno, Brno! - Epizoda 8 (2023) (epizoda) 

Perfektní popis inspekce z vyšších kruhů. Lidé z generálního nepřijeli pomáhat řešit situaci. Inspektoři potřebuji krev. Krmí se štrůdlem a neodejdou, dokud se nedočkají požadované krve. Úžasná analogie o zmaru z mocných.

plakát

Domácí péče (2015) odpad!

Ošklivou neléčitelnou nemocí zřejmě trpí řada tvůrců tohoto smutného debutu Slávka Horáka. Pokud platí, že první film bývá tím lepším, co tvůrce světu předvede, tak má čtyřicetiletý režisér i scénárista tohoto zhoubného bujení zbytečných filmových políček výhodu, protože k výrobě většího průšvihu už mu, doufejme, žádný producent nedá šanci. Kameraman Jan Šťastný nominovaný na Českého lva za nejlepší kameru je dokladem, že členové akademie se na soutěžní filmy zřejmě nedívají ani ve zrychleném přehrávání. Takto diletantkou práci na úrovni snaživého amatéra s kamerou by si nedovolila ani náctiletá youtuberka Teri Blitzen. Možná je ta nominace na Lva za to, že si kameraman vzpomněl, že se filmy netočí na výšku. Asi bych měl ocenit tento výkon alespoň jednou hvězdičkou, ale to bych urazil Babovřesky. Základní otázky: Jaká je cílová skupina diváků filmu? Kolik lidí tento film spolehlivě odradil od další návštěvy jakéhokoli českého filmu? Otráví nám ČT první lednový den příštího roku právě tímto filmem?