mac000

mac000

jan kuman

okres Brno
úředník

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 21.10.2017  16:28
    Cukrář (2017)
    ****

    Dějově se film točí kolem osudových setkání a nevyhnutelných událostí. Střízlivost scénáře ale udržuje diváka v neustálém očekávání. Pouze mi trochu vadila předvídatelnost dějového zvratu, šlo pouze o to kdy. Ale celkově výborný film, především díky skvělému výkonu S. Adlerové a T. Kalkhofa. Těším se už na druhý ročník Festivalu izraelských filmů

    • 21.10.2017  16:22

    Film nemá žádný spád, všechno se to motá kolem "nevyhnutelných" událostí, do kterých se postavy děje slepě řítí jako můry do lampy. "Zápletka" podceňuje divákovu inteligenci a pouze místy upoutá možnou nadějí na zvrat. Ale ten (bohužel) nepřichází ...

    • 12.10.2017  23:32
    Sněhulák (2017)
    ***

    Jak je to možné, že v traileru k filmu (i zde na ČSFD) jsou prokazatelně záběry, které se ve filmu samotném vůbec neobjeví ( Harry a hořící dům, skládání rozřezané mrtvoly v nějké místnosti)?? To s diváky distribuční společnost hraje nepěknou podpásovku, když láká na ´s Cutněco, co pak neuvidíme !! A nebo existuje nějaký "Director´s Cut" který se objeví pozdějí (DVD, Blu- Ray ? či jenom bonusy do "Deleted Scenes" ?)

    • 8.10.2017  14:44

    viz údaje k film Bratrství (rež. Martin Ritt)

    • 25.9.2017  23:00

    Největší charisma má ve své roli David "Hercule" Suchet jako ředitel CIA, teprve za ním je drsňák Michael Keaton jako Stan Harley. Dylan O´Brien se mi jaksi ztrácí, typově mi k roli zabijáka nesedne (asi proto, že mi trochu připomíná herce Lišku - ale ani jeden z nich dvou za to nemůže). Jinak vcelku příjemná oddychovka, možná o trochu drsnější, než je únosné.

    • 20.9.2017  19:37

    Na to, jak angažovaně se tváří, je film spíše zklamání. Věřící nepřesvědčí nepřesvědčí a ateisty utvrdí v jejich přesvědčení. A k tomu mě dorazila "přeplastikovaná" Fay Dunnaway!

    • 17.9.2017  16:34

    Jelikož jsem neviěl ani jeden ze souvisejících či v komentářích na CSFD citovaných filmů, Van Peeblesovo dílo se mi líbilo. A rozhodně k tomu přispěl i Nicholas Cage. Jen malou faktickou poznáku - trosky USS Indianapolis byly nalezeny 19. srpna 2017 na Filipínách, v hloubce přes 5 km, týmem Paula Allena (Paul Allen byl s Billem Gatesem spoluzakladatelem Microsoftu).

    • 16.9.2017  18:51

    Dlouhé, předloouhé. A po celou dobu se marně snažím najít jediný důvod, proč se identifikovat s hlavním hrdinou. Ani soucit s ním nelze mít, narozdíl od ostatních protagonostů, kteří jsou vlečení krutým osudem.

    • 13.9.2017  15:35

    Těžko mít Barrymu (výborný T. Cruise) za zlé že využil situace, do které ho vmanévrovala /natlačila CIA.Musel přeci živit svou stále početnější rodinu. Vývoj událostí se ovšem vymknul jeho kontrole na obou stranách - "dobra" i "zla" a tak se začal řítit do nevyhnutelného konfliktu s americkým establishmentem. Film mapuje sedm let turbulentního života Barry Sealse a mnohdy je setřený rozdíl mezi klaďasy a záporáky. Ale tak je to mnohdy i v reálném životě...

    • 10.9.2017  10:39

    Doba, ve které by nikdo nechtěl žít, život, který by asi žádný nechtěl prožít. Henry Fonda jako farmář Joad je zkoušený osudem, když bojuje za svoji rodinu. Steinbeckův román dostal Pulitzerovu cenu, Fordův dvouhodinový film dva Oscary (ze sedmi nominací). Je zajímavé, že existují čtyři české dabingy k filmu (jeden k verzi 95 minut v ČST roku 1969 a tři k verzi 124 minut - ČT, Nova a Prima po roku).

    • 10.9.2017  10:15
    Pilgrimage (2017)
    ***

    "Pouť" je krutý a násilný film, od začátku až do poslední minuty. Ukazuje temnou stránku lidské duše, ale mohl ukázat více - temnou stránku církve, zkorumpované mocí. Tady zůstává pouze na povrchu s tím, že motivy jednání hlavních aktérů "boje o relikvii" nejdou pořádně objasněny a děj se více soustředí na akci.

    • 5.9.2017  11:39

    Báječní muži..., To je ale bláznivý svět, Velké závody a pár dalších 70mm spektáklů ze 60. let - to byly prostě filmy mého dětství. V podstatě jednoduchá komedie složená z epizod, v nichž účinkuje plejáda v té době známých herců z USA i Evropy. Ti vytvýřejí prototypy hrdinných aviatiků, kteří se pouštějí do dobrodružného leteckého závodu (když pomyslíme na technickou vybavenost létajících strojů té doby. Přidejme k tomu nádherné panoramatické letecké záběry a chytlavou hudbu podkreslující děj a máme dvě a půl hodiny filmové podívané, která se vryla do paměti (a neomrzí ani po x-tém shlédnutí, teď již bohužel jen na "maličké" televizní obrazovce)

    • 5.9.2017  09:13

    Břitké a vtipné dialogy, skvělé písně Cole Portera i taneční vystoupení Astaira a Hayworthové dělají z tohoto filmu klenot, který je koukatelný o po pětasedmdesáti letech

    • 3.9.2017  18:30
    The Circle (2017)
    **

    Celkový koncept The Circle zpočátku vypadá zajímavě, ale když zápletku a její prezentaci ve filmu zkoumáme podrobněji, je možné odhalit několik nedostatků, které se na některých místech jeví téměř jako hloupé. Jak film postupuje, rozhodnutí a jednání hlavní hrdinky vyznívají protikladně oproti jejímu představení na počátku. Pro diváka pak proto může být problem toto jednání chápat a identifikovat se s ním. Ke konci filmu je zcela zjevné, že The Circle měl záměr předložit hlubší sociální reflexi na téma technologií a lidské chování, ale to se podle mě vůbec nepodařilo a závěr je v podstatě předvídatelný

    • 3.9.2017  17:12

    Nemastné, neslané, M. Freeman standardně dobrý, naopak A.Banderas typově do role nesednul. Mimi Lederová je patrně již za zenitem.

    • 24.8.2017  19:06

    Spolu s Thorn Birds (Ptáci v trní) je seriál Shogun dílem, na kterém Richard Chamberlain vybudival svoji hvězdnou pozici v 80. letech min. století. Oba seriály jsou opravdu vyjímečnou podívanou.

    • 22.8.2017  22:33

    Planeta opic mě provází již 48 let (od premiéry Schaffnerova vynikajícího přepisu Boulleova románu v čc. distribuci roku 1969). A svým (pěřím že prozatím) posledním opičím eposem Matt Reeves více než důstojně navázal na tradici de facto sociálních dramatů o soužití lidí a "chytrých" opic (odkazy na první "Planetu" jsou i ve jménehc hrdiná Corneliu a Nova) . Plukovník dle méhomíění /narozdíl od některých komentujících) není agresivní militantní macho a la Kurz z Apokapypsy (na níž je ve filmu vtipný zašifrovaný odkaz), ale v podstatě zoufalec, který má (aniž si to uvědomuje) s Cézarem mnoho společného. Bravo, bravo ! Další případné pokračování má laťku hodně vysoko!

    • 16.8.2017  10:54

    "Oficiální text distributora" je - jako často - na dvě věci. Ale jinak film je příjemný, zápletka poměrně originální a děj dovedně balancuje mezi dramatem a komedií (blíže má samozřejmě k tomu druhému). Reynolds je výborný v roli puntíčkáře, kterému se převrátí život na ruby.

    • 16.8.2017  10:07

    Slátanina námětů a zápletek z mnoha amerických komedií. Vývoj děje i konec jsou zcela předvídatelné. Dvě hvězničky pouze za hereckou "přítomnost" M. Douglase a D. keatonové (a její příjemnou interpretaci zpívaných písní ve filmu)

    • 13.8.2017  11:31

    Dojemný, ale zcela nesentimentální, dramatický, ale přesto pohladí na duši. Režisér a spoluscénárista Alan Parker natočil vekmi citlivý přepis "autobiografického vyznání" Franka McCourta- vyprávění o nepředstavitelné bídě života prostých lidí v Irsku 30. let minulého století.

    • 13.8.2017  10:12

    Knihu jsem (bohužel) nečetl, proto film hodnotím bez porovnání s předlohou. Velmi zábavné, nejvíce mě nadchla "logika" dějového vývoje, jak staří pánové (bez vlastního přičinění) za sebou matou stopy, všem unikají a nakonec vycházejí "bez zrtáty kytičky". Jinak dějové flashbacky a la Forrest Gump dodávají nadhled a esprit , ale nejsou pro vývoj (filmového) děje podstatné - až na samotný závěr.

    • 10.8.2017  17:38
    Pokání (2007)
    ****

    Znamenitý , především velmi sugestivní herecký výkon Saoirse Ronanové, která později excelovala ve filmech Brooklyn či Grandhotel Budapest.

    • 8.8.2017  20:21

    Vychvalovat scénář, herecké výkony a dramatickou výstavbu této válečné klasiky by bylo nošení dříví do lesa. Možno ale též připomenout nesmrtelnou "hvízdanou" ústřední melodii filmu od Malcolma Arnolda

    • 7.8.2017  21:32

    Ve filmu hraje sám sebe v roli kouzelníka Dante "The Magician", kterého autoři scénáře náhodou objevili na ulicích v Los Angeles, vystupujícího jako "street performer"

    • 7.8.2017  20:50

    Po "Blondýnech" a veselohrách s dvojicí Richard- Depardieu je toto film, který naplno ukázal skvělou komiku Pierre Richarda a způsob, jak utáhne necelou hodinku a půl dějě, odehrávajícího se prakticky ve dvou místnostech (film nezapře svoji divadelní předlohu). Skvělý je ale neje Richard, ale celá čtveřice hlavních protagonistů !

    • 7.8.2017  20:18

    Dovedu si představit, že dnešního filmového fandu (byť i návštěvníka artových kin) film neosloví jako v šesedátých (a sedmdesátých) letech minulého století generaci "klubových" diváků, kteří měli možnost shlédnout ucelenou sérii Godardových filmů 60. let. A mezi nimi je U konce s dechem klenot (korunovaný výborným závěrem)

    • 28.7.2017  10:10

    V odlehlé části Anglie stojí v mlze pekelný dům, kdysi sídlo tajuplné osoby, který vykonávala moc a nade vše stavěla sílu vůle. Teď je to obávaný strašidelný dům... . Richard Matheson přepsal svůj hororový román, přesunul děj z Nové Anglie v USA do anglických pustin a zvýraznil více sexuálně podbarvené scény. Jinak ale průměrná duchařina od J. Hougha, který rok předtím natočil Ostrov pokladů (1972) se skvělým Orsonem Wellesem jako Johnem Silverem.

    • 22.7.2017  15:53
    Tess (1979)
    ****

    Polansky a love story? Když už, tak nečekejme žádný happyend. Krásné záběry krajiny (na filmu pracovali dva kameramani, první z nich, George Unswort,h zemřel na infarkt v průběhu natáčení). Jak už to u Thomase Hradyho bývá ("Daleko od hlučícího davu" ad.), postavy spějí k naplnění svého tragického osudu. Ale přesto je film epicky působivý a pro mne jeden z nejlepších Polanského snímků.

    • 20.7.2017  11:19

    V hlavních rolích francouzští herci Bernard Fresson a Jacques Spiesser

    • 15.7.2017  22:23
    Avalon (1990)
    ****

    Rozjezd příběhu rodiny polských emigrantů do USA počátkem první světové války je trochu těžkopádnější, ale postupem děje si členové klanu Krasinských získávají sympatie. Film poskytl jednu z prvních velkých amerických příležitostí pro A. Muller-Stahla, který sám emigroval z Východního Německa roku 1980 do Záp. Berlína a deset let poté přesídlil do USA.