Recenze (1 461)
Monsieur Spade (2024) (seriál)
Inteligentně napsaný příběh, zavádějící nás do Francie 60. let, v níž to vře alžírsko-francouzskými politickými spory a vyřizováním účtů. Do toho je zavlečen Samuel Spade, soukromý detektiv ze San Franciska, jenž se pár let po druhé světové válce usadil, oženil a posléze ovdověl v malém francouzském městečku. A zčásti proti své vůli je zatačen přímo do centra bojů mezi několika tajnými službami. Vede si vcelku dobře a všude kolem sebe trousí své cynické komentáře a repliky. Lví zásluha Clive Owena, který nehraje Spadea , ale je JE SPADEM. Takže vcelku pohoda. Jediným šrámem a vadou na kráse je naprosto matoucí "souboj černochů v tunelu" při závěrečném zúčtování kdy všichni střílí na všechny a nikdo (myslím tím diváky) neví kdo na koho. Ale jak praví klasik "Nobody is perfect"...
Temný případ - Part 1 (2024) (epizoda)
No, moc se toho neděje, tradičně samé otázky a žádné odpovědi, teprve posledních pět minut naznačuje nějaký "posun" v ději.
Temný případ - Part 2 (2024) (epizoda)
Opět "posledních pět minut" , jinak dialogy odchylující se od základní dějové linie - vyšetřování nevysvětlitelné hromadné smrti vědců ze základny
Temný případ - Part 3 (2024) (epizoda)
Když si divák zvykne, že vývoj jde pomalu, tak to potom docela ujde...
Temný případ - Part 6 (2024) (epizoda)
Závěr je nepřirozeně natahovaný, zejména celá sekvence na opuštěné výzkumné základně. Záhady jsou nakonec jakž takž vysvětleny, ale celkově zklamání.
Vytoč mého agenta (2024) (seriál)
I když jsem jednotlivé epizody hodnotil většinou třemi hvězdičkami, jako celek dávám čtyři, protože seriál dokázal skloubením stálých a hostujících umělců navodit příjemnou atmosféru, kdy se divák těší "kdo s čím novým do děje příjde". A současně se rozvíjejí soukromé osudy čtyř hlavních "es" agentury, víceméně kopírující francouzskou předlohu s názvem "Dix Pour Cent", ze které představuje seriál frančízu . A možná že více, než jen to.
Vytoč mého agenta - Epizoda 8 (2024) (epizoda)
Finis coronat opus. Oba protagonisté této epizody si ze sebe umí udělat neskutečnou srandu.
Anatomie pádu (2023)
Od francouzských soudních dramat ( Vrahové pořádku, Verdikt ad.) se Anatomie... liší hlubším psychologickým rozměrem vztahu mezi obětí a podezřelou i jejím malým synem, jenž se musí vyrovnat se ztrátou otce a rizikem, že ztratí i druhého z rodičů, pokud bude odsouzen. A zjistí, že matčin (a tím pádem i svůj) osud může také trochu ovlivnit....
Asteroid City (2023)
Ke konci se děj trochu rozjíždí, ale na lepší hodnocení to nestačí. Mistr se nám nějak opakuje. A jako obvykle řada známých herců (Jeff Goldblum, Margot Robbie), tu má jenom krátké "štěky"(můžete si dělat čárky, kolik jich poznáte... )
Bod obnovy (2023)
Opravdu zde jsou momenty připomínající Minority Report. Na české tradice v žánruu scifi (ale té opravdové, ne typu Pane vy jste vdova) a možnosti (zejm. finanční) vzniknul velmi slušný film, který při sledování vyvolává další otázky (jež ovšem zůstanou nezodpovězeny). Andreu Mohylovou jsem si z televizních rolí nepamatoval a její filmový debut je velmi dobrý (což se nedá říci o M. Hádkovi) . Jako celek se ovšem film utápí v žánrových klišé (zejména amerických) a tak nesplní přísliby a možnosti, které téma nabízelo. Přesto palec nahoru.