Oblíbené seriály (10)
Hercule Poirot (1989)
Tudorovci (2007)
Krkonošské pohádky (1974)
Jistě, pane ministře (1980)
Jistě, pane premiére (1986)
Hříšní lidé města pražského (1968)
Chobotnice (1984)
Seriál, který ve své době byl těžce kultovní. Jméno Cattaniho se stalo pojmem neúplatnosti a boje za spravedlnost. Až s odstupem času si uvědomuji, že seriál je zcela nadčasový. Tehdy to bylo jen napětí z jiného světa, dnes problémy které jsou aktuální realitou. Ne prostá zábava a odreagování, ale nastínění problémů organizovaného zločinu a filozofie smyslu a principů boje proti němu.
Byli jednou dva písaři (1972)
Já, Claudius (1976)
Šogun (1980)
Seriál, který by neměl být jen prostě srovnáván s knižní předlohou. Každé má své přednosti. Kniha dává prostor fantazii a je v některých momentech jakousi kvasistudií mentality a diplomacie v Japonsku v 17. století. Seriál pak ukazuje Japonské reálie, které jsou pro nás - vychované ve středoevropské kultuře a v dnešní době, jen těžko představitelné. Oceňuji, že některé scény, které jsou v knize líčeny poměrně syrově, nevedly režiséra k potřebě stejně brutálního zobrazení (i když si myslím, že kdyby se seriál natáčel o 30 let později, už by se tahle "jemnost zobrazení" vytratila. Vytknul bych snad jen to, že mohlo být více japonských dialogů a jejich doprovod titulkem, seriál by pak jistě působil ještě autentičtěji.