Recenze (440)
Tři zločinci ve skryté pevnosti (1958)
Kurosawa je bezesporu super. Musím se ale přiznat, že k těmhle starším samurajským filmům jsem moc nepřilnul. Hlavně rádoby vtipná dvojice kamarádů mi pro svoji chamtivost, zbabělost a hloupost příliš k srdci nepřirostla a jako kladné postavy je příliš nehodnotím.
Vynález zkázy (1958)
Neuvěřitelně geniálně natočený film. Dokonce dnes se na něj dá pořád dívat lépe než na lecjaký dobrodružný trhák. Papírové speciální efekty jsou proste skvělé.
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
Je až neuvěřitelné, co všechno se dá natočit v jedné jediné místnosti, do které v nervydroucím vedru posadíme výkvět hereckých talentů. Perfektní drama se soudní tematikou. Snad to nejvíce oduševnělé, co jsem kdy viděl.
Svědek obžaloby (1957)
To prohlášení na konci filmu nemá chybu :) O kvalitách snímku nemluvě.
Cesta do pravěku (1955)
Tenhle kousek údajně ještě dnes pouštějí v amerických filmových školách jako prvotřídní ukázku jednoduchých filmových efektů. Na svou dobu bomba a dokonce i dnes se velmi snadno může stát, že zapomenete na to, že většina všeho jsou kulisy. Ať žijeZeman a Burian!
Okno do dvora (1954)
Na dnešní vkus trochu přímočaré, ale tak technicky vyumělkované a co se týče práce s napětím, nemůžu říct ani popel. Svoje hodnocení si zaslouží beze zbytku.
Sedm nevěst pro sedm bratrů (1954)
Dokonalé především po hudební a taneční stránce!
Robot-monstrum (1953)
Kdysi jsem si naivně předsevzal, filmu který mě rozpláče dám plný počet.
Sněhurka a sedm trpaslíků (1937)
Původně jsem se tomu hodně vyhýbal, ale teď nelituji. Jestli je na něčem vidět opravdu poctivá práce a láska k řemeslu, tak je to tahle čistokrevná disneyovka. A vůbec nejlepší scéna je, jak veverky zametají ocasama :)
Jízdní hlídka (1936)
Na svoji dobu určitě klasika ze které čpí i velká dávka tehdejšího vlastenectví. Jenom mě šíleně lezly na nervy scény, kdy se při odstřelování srubu někdo z obránců otočí a zády k oknu má nějaký proslov ke svým spolubojovníkům, což logicky vyústí v jeho zastřelení :)