Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Western

Recenze (48)

plakát

Chatári (2022) (seriál) 

Zdaleka si nejsem jist, zda by mě tento seriál vůbec nějak zaujal, kdybych neznal originál (Osada 1). Věřím, že herci si ho užívali a snažili se v rámci scénáře a režie (seč to šlo). Ale nejen odbytým zpracováním (vzhled chat, exteriéry, interiéry, komediální timing) seriál poněkud trpěl. Zřejmě byl natáčen ve spěchu. Snad by se dal vyzdvihnout bohatý hudební doprovod, který mi přišel vcelku zajímavý. Jinak považuji toto zpracování za dosti nevydařenou kopii do detailu propracované Osady 1.  Za mě zbytečný počin,

plakát

ČT Live - Katapult (2005) (koncert) 

Super muzika, dobrý zvuk, zvláštní atmosféra, neotřelé záběry publika a pohoda. Za mě patří uznání i Markétě Nešlehové, líbil se mi záznam, který s celým štábem vytvořila. DVD trvá přes 2 hodiny.

plakát

MOST! (2019) (seriál) 

Otevírání témat, zajímavě navozených, neobvyklým způsobem uchopených a zpracovávaných, to je zřejmě to, čím se chtěl seriál vyznačovat, pokud nechtěl jen šokovat. Jeho posláním, mimo jiné, má být zřejmě boření předsudků a navyklých stereotypů ve společnosti. Nejedná se o prvoplánovou agitku. Plyne přehlídka navlečených situací, kde hrdiny seriálu dostihne jejich vlastní bída. Ve světle nových okolností nemohou sami sebe poznat a jsou z toho zděšeni. Forma seriálu je ve skutečnosti rafinovaná. Za spoustou vulgarit a dokola se opakujících sprostých slov je schováno nejedno citlivé srdce. Hyperkorektnost současnosti je nahrazována ohromující nekorektností, která má mít ovšem stejný cíl. Propagaci názorů s pokusem o změnu myšlení společnosti, vnímání a řešení dnešních jevů a traumat. Tady se ovšem skrývá past. Ano, nic není nemožné a je dobře, když jsou lidé otevření a přátelští, ale nelze vnucovat pohled, že to tak skutečně je, může, nebo má, vždy být. Nemělo by se tak široce zevšeobecňovat s všeobjímající chápavostí, čemuž by se dalo vlivem seriálu podléhat. Důvody, proč jsem seriálu nedal nízké hodnocení a seriál vůbec dokoukal, je to, že některé situace, vedle skvělého neokoukaného hereckého podání, mně přišly zajímavé a humorné. Dále věřím v upřímné snahy tvůrců popsat a snad i někam posunout zvolené prostředí s jejich obyvateli. Nevadí mi a i do jisté míry mám v oblibě praštěné a bizarní situace, pokud jsou dobře vypointované a neplýtvá se jimi, což se nestalo. Rovněž se plýtvalo vulgaritami. Celková stopáž byla zbytečně dlouhá. Chyběl propracovanější příběh, který by mohl mít v celku větší a selektivnější účinek. Přemnoho protahovaných scén s důrazem na jejich samotnou vtipnost, která však tak nemusí každému připadat, nemluvě o vkusu, který byl pro mnohé spíše nevkusem. Takže plýtvalo se kdečím, v neposlední řadě časem a trpělivostí diváků. Zlidovění seriálu navíc zřejmě překryje kritiky hodné slabiny.

plakát

Hubert a Staller (2011) (seriál) 

Na první pohled odpad, leč na třetí a desátý? Skvostné :-) Samozřejmě, nelze brát paušálně v rámci U, ale v rámci žánru? Dostali mě. Co je lepšího před spaním, po celodenní únavě z práce a po zprávách, než groteska? Nechci omlouvat, ani vysvětlovat, moje tak vysoké hodnocení. Nebudu skrývat své pocity, prostě ty hlášky a výjevy mne dokáží rozesmát a to se mi v poslední době, bohužel, málokdy stává.

plakát

Případ Dominici (1973) 

Zajímavý film s mnoha otazníky sevřený rámcem známých skutečností, který nevyzněl nijak jednoznačně. Chybí odhalený vrah a motiv. Kdyby Gaston kryl domnělého viníka z jeho rodiny, který by byl nevinen, byla by to sice jeho oběť ve prospěch "neprávem" obviněných blízkých, ale zároveň úleva pro skutečného vraha, což též není společensky přijatelné. Každopádně, podle mého názoru, Gaston rozjel vysokou hru na obranu své rodiny, kterou chtěl policii a justici nastavit zrcadlo absurdnosti vývoje případu, přičemž „nikdo“ z diváků nepochybuje o jeho nevině. Po eskapádě protichůdných výpovědí nakonec Gaston uvízl v síti vyšetřování zcela sám. Neumím si představit, že by vědomě kryl někoho ze svého okolí, kdo by spáchal takový těžký zločin, i když ani to nelze vyloučit. Kdyby to byl někdo z jeho synů apod., mohl Gaston počítat i s tím, že se u něj pohne svědomí a přizná se. Nestalo se tak. Stará puška, pohozená do blízké mokřiny, ke které se rodina zvláštním způsobem přihlásila, rodině jednoznačně přitěžuje. Vzhledem k mnoha neznámým a faktům, které nám policisté, potažmo filmaři, předložily, netroufl bych si nikomu z podezřelých uvěřit a hájit jeho nevinnost. Takový zločin mohla provést pouze zrůdná, popřípadě duševně vyšinutá osobnost. Nevím, kolik jich tam takových v tu dobu bylo, ani nic o dalších motivech, které nebyly snad ani naznačeny. Možná např. dávná pomsta? Smutné je i to, že smrt turistů s nikým očividně nehnula a tamní obec se nesnažila žádným způsobem spolupracovat na odhalení viníka. Všichni se chovali divně. Negativnímu vyznění celého příběhu nic neodlehčilo. Případ zůstane navždy neodhalen. Filmový scénář s linkou novinářské publicity, vyšetřování s pochybeními, účelovosti a nátlaku policie byl velmi přesvědčivý a nelze pochybovat o tom, že může za takto popsaných okolností vést k justičním omylům.

plakát

Profesionálové (1966) 

Velmi dobré, kdyby film měl ještě o něco větší tah a vyrovnal se malinko lépe s některými detaily, je to na pět hvězdiček, ale i tak, poctivá filmařina a skvělí herečtí bardi.

plakát

Prácička v Itálii (1969) 

Příjemné dílko pro jeho barevnost, pěkné záběry, milou naivnost a poctivě odvedené automobilové honičky. Domnívám se, že se jednalo o nejdelší reklamu na Mini Cooper obalenou jakýmsi dějem. K nedostatkům je třeba být shovívavý, jinak to nelze dokoukat. Řekněme, že 75% je odpovídající hodnocení, více by nenáleželo. K opakovanému zhlédnutí nebude zřejmě důvod, ale jako připomenutí doby nedávné jistě zajímavé a pro někoho nostalgicky dojemné.

plakát

Kobry a užovky (2015) 

Film se mi hodně nelíbil. Při jeho sledování mi nebylo dobře a čas ubíhal pomalu. Bezútěšný, syrový a veskrze negativní. Nenalezl jsem ani jednu vrstvu, kterou bych mohl sledovat v klidu, ani nějaký světlejší moment. Film beru nejen jako svědectví doby v nějakém regionu, osudu nějaké části obyvatel, které prostředí táhne dolu, ale hlavně jako obžalobu dnešní společnosti, která nedokáže vytvářet zdravé prostředí a bránit hodnoty. Na filmu oceňuji věrohodnou syrovost a nepodbízivost. Kromě toho, že jsem po filmu velmi špatně spal, bych za nedostatek označil to, že jsem v něm postrádal katarzi a jakýkoliv záblesk naděje na lepší časy. Pro jistou formální podobnost si vybavuji film Dům pro dva (ČSSR 1987) http://www.csfd.cz/film/10201-dum-pro-dva/prehled/ Domnívám se, že by bylo zajímavé si ho připomenout.

plakát

Osm hrozných (2015) 

Očekával jsem důstojný odkaz Sedmi statečných a Tenkrát na západě. Nevím, proč jsem si to namluvil a navštívil tento film. V mysli se mi sice vybavila Calverova slova, že jen hlupák udělá stejnou chybu dvakrát, ale to je málo :) Oceňuji natočení filmu klasickou technologií 70 mm Ultra Panavision. Hudba je výborná, i když nejde tak pod kůži, jak se u Morriconeho stávalo. Nejkrásnější momenty filmu jsou jízda dostavníku v zasněžené krajině a pohybová studie hlav hnědáka a bělouše cválajících vedle sebe, ale i záběry okolo zasněženého dřevěného kříže, což na celý film nemůže vystačit. Scénář (příběh) byl málovrstevný. Jednoduchá dějová linka, i když se spoustou zvratů, byla ve své podstatě nudná. Rytmus nevyhovující. Když k tomu připočtu Tarantinovu zálibu v rozmazávání dialogů, které po chvíli ztratí zajímavost, až po nekonečné rozmazávání nechutných a brutálních scén. Dosud jsem nepřišel na to, proč se mi jeví samoúčelné, ale nebudu po tom pátrat. Ztrácím chuť doceňovat skryté klady díla, které možná ani neexistují. 100% technika, kterou Tarantino disponuje a umí, nestačí. A měla i své trhliny. Televizně naaranžované sruby s nepřirozeným interiérem, umělým sněhem a nevěrohodným blizardem, kdy po zavření dveří nastalo ticho a děravými stěnami nepronikalo zvenku nic? Když si uvědomíme, že se film odehrával jen ve dvou lokacích, zřejmě se na něčem hodně šetřilo. Je to vidět. Nemuselo by to být ani tak podstatné, ale na velkém plátně je všechno vidět, a když jsem nebyl náležitě vtažen do děje, vnímám i nepodstatnosti. Jak je z výše uvedených řádků patrné, můj vkus neodpovídá tomuto kalibru, tudíž třeba nemohu film patřičně docenit. Ale jelikož je ČSFD sdružení filmových příznivců, kde každý má právo na svůj pohled, jistě se mnoho nestane a bude mi odpuštěno, když snížím hodnocení tohoto filmu :)